Viața Studențească, iulie-septembrie 1981 (Anul 26, nr. 26-39)

1981-07-22 / nr. 29

MESAJUL președintelui Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, președintele de onoare al „Universiadei'81", adresat participanților la Jocurile Mondiale Universitare de vară imi face o deosebită plăcere sa adresez un cald salut ți urarea de succes deplin miilor de sportivi participanți la cea de-a XI-a ediție a Jocurilor Mondiale Universitare de Vară, care se vor desfășura in Capitala Republicii Socialiste România. Prin marele număr de țări reprezentate, precum ți prin obiectivele pe care ți le propune, „Universiada" - amplă întrecere sportivă internațională constituie un eveniment de seamă in viața tineretului studențesc de pretutindeni, o puternică manifestare dorinței sale de a se cunoaște mai a bine, de a întări legăturile prietenești și conlucrarea pe cele mai diverse planuri. In actualele împrejurări, cind pe plan mondial are loc o agravare a situației internaționale, cind se amplifică pericolele la adresa păcii și libertății popoarelor, a securității tuturor națiunilor, este mai necesar ca oricînd ca popoarele, forțele înaintate de pretutindeni să-și unească eforturile și sâ conlucreze tot mai strâns pentru a opri evoluția periculoasă a evenimentelor spre confruntare și război, pentru a impune afirmarea și continuarea fermă a politicii de destindere, independență, colaborare și pace. Tineretul constituie prin înseși idealurile și aspirațiile sale - o uriașă forță a păcii și progresului contemporan. Acționind unită, generația tinăra poate juca un rol determinant in afirmarea unui curs nou în viața internațională, poate asigura — împreună cu celelalte forțe inaintate ale lumii de azi - triumful politicii de pace și destindere, de înțelegere și conlucrare fructuoasă între națiuni. Noi credem ferm incapacitatea tineretului lumii de a-și asigura viitorul liber și fericit. Credem incapacitatea lui de a găsi cele mai corespunzătoare forme și mijloace de a acționa cu forțe unite pentru Continuare In par). 3) NICOLAE CEAUȘESCU intr-o atmosferă entuziastă, caldă, prietenească, duminică, 19 iulie, solemnități desfășurate pe stadionul „23 August”" JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE Dragi tovarăși și prieteni. Doresc in primul rind să adresez tuturor participanților la Universiada București UI un salut cordial, prietenesc și cele mai bune urări. (Aplauze). Fie ca această competiție mondială a tineretului universitar să constituie o puternică manifestare a prieteniei, a solidarității studențimii, a tineretului de pretutindeni, pentru o lume mai dreaptă și mai bună, o furoe a păcii, a independenței naționale, a tuturor popoarelor. (Aplauze, ovații). La această inaugurare nu putem sa nu ne gindim că in aceste clipe cad bombe care în cadrul unei grandioase s-au deschis DE VARA omoară bărbați, femei, tineri, copii. Iată de ce această manifestare sportivă mondială trebuie să constituie o chemare la lupta pentru dezarmare, pentru a pune capăt războaielor, pentru ca tineretul de pretutindeni sa trăiască in pace, să poată si învețe, să muncească, să trăiască liber. (Aplauze). Cu aceste sentimente și ginduri deschise Jocurile Mondiale Universitare declaraa vară ediția a Xl-a și urez deplin succes în întrecerile sportive tuturor participanților. (Aplauze, ovații). Multă sănătate și fericire! (Aplauze, urale). CUVÎNTUL președintelui Republicii Socialiste România, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU