Viața Studențească, octombrie-decembrie 1982 (Anul 27, nr. 40-52)

1982-10-06 / nr. 40

D ....«rkeaîrstfc retültei Bogăția roadelor toamnei se însoțește firesc cu hărnicia miilor de studenți care participă în aceste zile la strîngerea recoltei Fotografie de Emil COJOCARU Sub soarele ȘIEARȚA, 28 SEPTEMBRIE, Jui 1982, in inima Bărăganului la I.A.S. Dragalina, județul Călărași, anul II al Facultății de transporturi I.P.B. se afla cu tot efectivul in plin ritm de lucru, la depănușarea și încărcarea știuleților de porumb. „Nu credeam că o să ne acomodăm așa de repede cu acest ritm intens de lucru sub soarele arzător al Bărăganului“ — ne spune șeful de an Adrian Nicolau. „Gazdele, respectiv conducerea I.A S.-ului Dragalina au făcut tot posibilul pentru a ne simți ci mai bine pe durata desfășurării practicii agricole“ (Tiberiu Bulacu). Bărăganului Privit din depărtare, ritmul rapid in care se acționează la depănușatul știuleților, se aseamănă cu lucrul pe o bandă rulantă. Conducătorii grupului, tovarășul asist. Ioan Făgețan și tovarășul șef de lucrări Dan Borza lucrează cot la cot cu studenții la încărcat. Pe o grămadă de porumb, lucrînd de zor, din cinci în cînd tamponîndu-și fruntea cu o batistă, ridică mina in semn de salut un voluntar — studentul sirian Taissir Turani, care ne declară : „Am ținut foarte mult să fac practica de toamnă la Dragalina in mijlocul colegilor și prietenilor mei“. Se lucrează intens, cite 6—7 ore pe zi, iar cite o echipă de studenți lucrează și după-amiaza. Merită a fi menționați următorii studenți : Gicu Nichifor, Olivian Badea, Liviu Verdeș, Adina Constantinescu, Octavian Donose și mulți, mulți alții. Normele au fost făcute și chiar depășite în fiecare zi, conducerea I.A.S.-ului exprimîndu-și mulțumirile pentru aportul considerabil al studenților la stringerea recoltelor de toamnă. „Condițiile de cazare și masă sunt foarte bune, avind posibilitatea să ne refacem rapid forțele pentru o nouă zi de muncă“ (George Ștefănescu). Marian MOLDOVEANU, student T.C.M. București (Continuare In pag. 2) TOAmNĂ Copilărește-te toamnă, Cenușă fragedă, rugină caldă fie drumul, Tot ce s-a rotunjit in ținutul iluziei Se lungește, se rarefiază ca lacrima și caută pămintul. Copilărește-te toamnă, amintește-ți de mine. Fină la genunchi cufundată in must recunoaște-mă. Printre boabele unui strugure, la strimtoare, Zdrobindu-le intre degete, lăsindu-mă sfărimați. Copilărește-te toamnă cu mine. Nu mai am unde mă ascunde, unde fugi. Pînă nu încep ploile, hai să răvășim paradisul I fine-mă în brațe, în adiere, in foșnete. Culcă-mă in frunze, cântă-mi cu buzele dulci. Buze de cenușă, buze de rugină. Nici nu știi cit de palid, nici nu știi Cit de amar mi-e sufletul, nici nu știi cit de Singur te poate lăsa vara, singur și prăfuit. Hai, pină nu vin ploile, pină se poate, hai. Copilărește-te cu mine și nu mă lăsa să vorbesc. Constanța BUZEA έN INTREAGA ȚARA, aflată sub semnul unei toamne de aur, generoasă in roade continuă campania agricolă. Zilnic, presa informează despre pulsul campaniei de recoltare la zi, despre faptele eroice ale zilelor-lumină petrecute de oamenii ogoarelor pe cap, alături de care au venit in ajutor, pentru uninca tării, muncitori, intelectuali, militari, elevi și studenți. Secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, s-a aflat și in sâptămîna care a trecut în mijlocul oamenilor muncii, efectuind o vizită de lucru in județul Covasna, întretinînd un nou dialog amplu și rodnic cu făuritorii bunurilor materiale de pe aceste meleaguri — prilej de reafirmare a puternicei unități a poporului în jurul partidului, al secretarului său general. Primul popas in cadrul acestei vizite a fost orașul Tg. Secuiesc, oraș ce a cunoscut o mare dezvoltare industrială in ultimii 15 ani, aici edificindu-se o puternică platformă pe care lucrează, înfrățiți, mii de oameni ai muncii, români și maghiari. Au fost vizitate în acest oraș întreprinderea de izolatori electrici și întreprinderea mecanică. La Sfîntu Gheorghe au avut loc vizite de lucru la întreprinderea de aparataje motoare electrice si Întreprinsiderea de mașini, agregate si subansamble auto. In aceste unități industriale, în dialogul purtat de secretarul general al partidului, tovarășul Ceaușescu, cu oamenii Nicolae muncii și cu factorii de răspundere, s-au evidențiat succesele obținute de aceste colective muncitorești pe linia diversificării și modernizării producției, a economiei de materii prime, materiale si energie, a introducerii unor noi tehnologii menite a ridica la cele mai inalte cote calitative produsele obținute, în scopul satisfacerii cerințelor mereu crescînde ale pietei interne și a solicitărilor venite din partea partenerilor externi. O atenție deosebită a fost acordată pe parcursul vizitei campaniei agricole în unitățile agricole vizitate — Asociația economică intercooperatistă pentru îngrășarea bovinelor Tg. Secuiesc, Cooperativa agricolă de producție din comuna Cernat, Cooperativa agricolă de producție Moacșa și ferma nr. 5 a întreprinderii agricole de stat Cimpu Frumos — secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, insistind asupra necesității de a se lua toate măsurile pentru strîngerea la timp și fără pierderi a recoltei, pentru pregătirea în cele mai bune condiții a producției anului viitor, pentru folosirea rațională a pămîntului, ridicarea permanentă a dezvoltarea producțiilor agricole, bazei tehnico-materiale și creșterea efectivelor de animale — sarcini de mare răspundere ce revin tuturor lucrărilor din agricultură la încheierea vizitei, în județul Covasna a avut loc mare adunare populară în municipiul Sfîntu Gheorghe, in cadrul căreia, tovarășul Nicolae Ceaușescu a rostit o importantă cuvintare: * Ca o nouă expresie a preocupării constante a conducătorului partidului si statului nostru pentru creșterea continuă a nivelului de trai al întregului popor pentru îndeplinirea în cele mai bune condiții a măsurilor stabilite pentru aprovizionarea corespunzătoare a cetățenilor și asigurarea unor sortimente variate de produse agroalimentare tovarășul Nicolae Ceaușescu a efectuat duminică dimineața o vizită de lucru în piețe ale Capitalei. Cu prilejul vizitei a fost remarcată abundența de produse agro-alimentare oferite populației, în condițiile producției bune obținute în acest an de unitățile agricole și de producătorii individuali, abundență ce constituie totodată o mărturie a modului în care se înfăptuiește programul de autoaprovizionare teritorială elaborat la inițiativa tovarășului Nicolae Ceaușescu In cadrul vizitei au fost remarcate însă si o serie de grave neajunsuri în organizarea transportului in prezentarea si desfacerea produselor neajunsuri reflectînd slaba preocupare privind buna organizare a activității in piețe si la centrele de desfacere a produselor din na "lon factorilor de răspunderi ein a fost sector de activitate. Concluziile vizitei de lucru au fost concretizate la încheierea acesteia dintr-o serie de măsuri stabilite pentru mai buna prganizare a activității piețelor și a rețelei de desfacere a produselor agro-alimentare și eospodarrea corespunzătoare a fondului de marfă. „Viața studențească" In acest număr, „Dosarul V.S." continuă investigațiile grupate sub, genericul Restanțe și reexaminări în căminele studențești (p. 4-5) * Ancheta începutul anului universitar — test concludent pentru calitatea muncii de asociație urmărește modul in care au acționat încă din primele zile ale anului universitar asociațiile studenților comuniști de la Universitatea din Iași și de la Facultatea de electrotehnică din Timișoara (p. 6-7) * Ecuații de Solomon Marcus (p. 9) * Clasamentele la zi ale concursului Fotbal la computer, Cenaclul F.D.A., Poșta F.D.A., Minut cu minut și Cronica microbistului de Gh. Mitroi (p. 11).