Viața Studențească, ianuarie-martie 1985 (Anul 30, nr. 1-13)

1985-01-09 / nr. 1

Fierbinte omagiu tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu împreună cu intregul nostru popor, pentru care aniversarea zilei de naștere a tovarășei academician doctor inginer ELENA CEAUȘESCU este o sărbătoare scumpă, un moment înălțător de omagiere a personalității deosebite a omului politic și a savantului de renume mondial care-și consacră cu generozitate energia creatoare devenirii comuniste a României, tînăra generație universitară a țării își exprimă, cu acest fericit prilej, sentimentele profunde de vie admirație, adine respect și caldă recunoștință pentru tot ceea ce viața exemplară, neobosita activitate politică și opera sa științifică de mare valoare teoretică și practică oferă istoriei de azi ca minunat exemplu de dăruire revoluționară, de abnegație și muncă creatoare dedicată în întregime binelui poporului, progresului multilateral al patriei noastre. Știința și cultura românească, invățămintul și cercetarea științifică îndeosebi, beneficiază in mod nemijlocit de contribuția esențială a tovarășei academician doctor inginer ELENA CEAUȘESCU a cărei prodigioasă activitate științifică și organizatorică stă la baza întregului proces de modernizare, de adaptare a pregătirii cadrelor și a cercetării la condițiile specifice dezvoltării accelerate a economiei și societății românești. Profund recunoscători pentru minunatele condiții care le sunt create, pentru permanenta atenție care li se acordă, mîndri să se pregătească intr-un domeniu ilustrat cu strălucire de prestigioasa activitate și operă a tovarășei academician doctor inginer ELENA CEAUȘESCU, studenții patriei aduc, în aceste momente solemne, prinosul de dragoste și recunoștință al inimilor lor înflăcărate, exprimă cu putere dorința lor cea mai vie de a urma întru totul înaltul model de omenie, exemplul strălucit de muncă și viață al celei care, alături de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretarul general al partidului, președintele Republicii Socialiste România, acționează neobosit pentru ascensiunea patriei noastre pe noi culmi de progres și civilizație, dorindu-i în continuare multă putere de muncă, noi și importante succese în nobila activitate pe care o desfășoară. Contribuția tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu la orientarea cercetării științifice și aprofundarea unor teme de cercetare din domeniul chimiei LA FIECARE ÎNCEPUT DE AN sărbătorim, cu sentimente de profundă stimă și caldă prețuire, la 7 ianuarie, ziua de naștere tovarășei acad. dr. Ing. ELENA CEAUȘESCU, ilustru savant și om politic de înalt prestigiu internațional, conducător al întregii activități de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și introducerea progresului tehnic in țara noastră. Afirmîndu-se ca un cercetător de mare valoare în domeniul chimiei și tehnologiei polimerilor, realizările tovarășei acad. dr. ing. ELENA CEAUȘESCU se reflectă intr-o operă științifică impresionantă, care îmbogățește literatura de specialitate și sporește prestigiul internațional al științei românești. Bibliografia acestei opere înscrie astăzi zeci de lucrări științifice, publicate de prestigioase edituri, comunicate in reviste de profil de largă circulație sau la simpozioane și congrese naționale și Internaționale, precum și aproximativ 20 brevete de invenții, materializate in tehnologii și instalații industriale. Monografiile „Cercetămi domeniul sintezei și caracteriiizării compușilor macromoleculari“, „Polimerizarea stereospecifică a izoprenului“, „Noi cer-Constanța SDRULA cercetător științific principal la ICECHIM. (Continuare in pag. 3) Știința — valoare tensionantă a edificiului societății noastre socialiste Vizind cea de-a doua jumătate a acestui deceniu — pe care România și l-a proclamat ca fiind al științei, tehnicii calității și eficienței — Directivele stabilite la cel de-al XIII-lea Congres al partidului semnifică de fapt a o relansare a programelor naționale de dezvoltare cercetării științifice și introducere a progresului tehnic stabilite acum cinci ani nemru întreg deceniul in curs și concepute in strinsă legămentură cu obiectivele concrete, actuale și de perspectivă, ale creșterii economice in perioada respectivă. Deși Directivele se referă, la dezvoltarea economico-socială generală a țării, se poate spune că ele prevăd o reală și importantă relansare a programului de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și introducere a progresului tehnic și (Continuare în pag. 2) lui 2005 „Fie ca anul 1985 să aducă poporului nostru noi victorii în activitatea sa de construcție pașnică, în realizarea actualului cincinal și trecerea cu succes la înfăptuirea noului plan de cinci ani, a istoricelor hotărîri ale Congresului al Xlll-lea al partidului ! Fie ca anul 1985 să marcheze un moment important în lupta pentru pace, destindere, securitate și înțelegere între toate națiunile lumii, pentru o largă și rodnică colaborare internațională !“ NICOLAE CEAUSESCU Omagiu Tovarășei Elena Ceaușescu În iată-ne iar în pragul rotund al anului, n alb lanuar proaspăt din piscuri in șesuri. A nins in cuprins, brazii și brazda se bucură un alb veșmînt, în cuvint strălucind înțelesuri. A nins și un abur suie din pămint. Sufletul țării respiră profund și așteaptă Ca-ntr-o urcare de stele momentul pur. Ziua voastră bogată și netedă ca o marmoreană treaptă. Un aer de sărbătoare respiră țara, o horă de oameni și de cuvinte, popor in popor, Gntecul in ziua aceasta se desfășoară și zboară Peste întreg și adine adunatul prezent-viitor. Intre cele mai vii bătăi ale inimii noastre Sînt roșii flori și de flacără clipele bune. Sînt pură recunoștință, sunt visurile întrețesute Intr-un omagiu arborescent plin de fructul zilei de mîine. Intre toate culorile, toate culorile vi se cuvin, Flamură vie și roditoare de gînduri străluminate. Sufletul vostru ca pasărea în senin mai senin. Nouă ne dăruie zborul cutezător în eternitate. Aburindă pline, miros de griu încolțit. Ferestrele tuturor caselor prind răsăritul și-l înțeleg, blăuntrul curat se cuprinde în tot, buchet luminat. Poporul întreg se cuprinde în corul acestui întreg. O urare, mai multe, urările toate cîte mereu S-au întrecut intru slavă și întru comoară, la noi, din cuvinte. Uriașe ca dragostea ce vi se arată fierbinte. Dulce mierea vocilor simple, acum și de-acum înainte. Statornic venim recunoscînd inseninul privirilor Grijă, și calm, și învățătură prevăzătoare. Venim cu florile noastre toate, înmiresmate In miezul clipei ce vă sărbătorește cu meritul ei de a vă fi sărbătoare. Intre miracole ale luptei, in pace, și intre eroii superbi, însuflețiți de iubire și jertfă de sine vă numărară Tîmplele noastre albe, calde pulsind in albul iernii, Precum această zi ce ne umple pină la cer de primăvară. Matern miracol, spumă de crengi cuvintînd profund. Și ecou în lumină, ecou in timp și in straturi de munți. Vi se dăruie sufletul nostru înfăptuit și rotund. Țara vă ține îmbrățișată comoară a blindei ei frunți. Cu eroism, cu ardoare, cu tinerețe, cu zbor in privire, Oglindindu-ne orice mișcare, speranță și vis. Omagiul nostru viu ln alb iscălește aceste statornice cuvinte. Cîntecul lor etern fi va spre soarele vieții deschis. Ioan HORZAN