Viața Studențească, aprilie-iunie 1986 (Anul 31, nr. 13-25)

1986-04-02 / nr. 13

PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNIȚI-VAI ANUL XXX - Nr. 13 (1039) MIERCURI, 2 APRILIE 1986 12 PAGINI, 2 LEI UN IMPORTANT EVENIMENT POLITIC desfășurat la sfîrșitul săptăminii trecute - vineri - la București a reținut atenția opiniei publice interne și internaționale - Plenara Consiliului Național al F.D.U.S. întrunită pentru a dezbate actuala situație internațională, problemele luptei pentru dezarmare și pace și pentru a adopta Programul privind marcarea Anului Internațional al Păcii in România. In actuala situație internațională, în care, deși ne aflăm în anul declarat prin hotărîrea tuturor membrilor Organizației Națiunilor Unite drept An al Păcii, au loc evenimente care îngrijorează întreaga omenire, poporul român, prin reprezentanții săi in organismul de cea mai largă deschidere democratică, Frontul Democrației și Unității Socialiste, prin glasul celui mai fidel exponent al intereselor și opțiunilor sale - președintele țării, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU și-a exprimat cu fermitate, încă o dată, voința sa neclintită de a acționa cu toate forțele pentru înlăturarea pericolului de război, pentru înfăptuirea dezarmării, pentru instaurarea unui climat de internațională, pace și conlucrare Intr-o impresionantă unitate de gînd și simțire, Plenara a dat expresie atașamentului profund, sentimentelor de stimă și prețuire ale întregului popor față de acțiunile și demersurile consecvente ale tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU pentru apărarea dreptului suprem al popoarelor, al oamenilor la viață, la existență sigură și demnă, față de întreaga sa activitate consacrată înfăptuirii celor mai nobile idealuri ale poporului român. Cuvîntarea rostită de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU în cadrul Plenarei, exemplară analiză și lucidă evaluare a contextului internațional actual, a măsuri cu vigoare progres lor ce se impun pentru salvgardarea păcii se constituie într-o nouă mărturie a vocației de pace a poporului român, a responsabilității cu care România socialistă afirmă necesitatea stringentă a unirii eforturilor tuturor popoarelor, a tuturor forțelor progresiste, democratice, antiimperialiste în vederea opririi cursului periculos al înarmărilor, reluării politicii de destindere și pace. Este vorba nu numai de reiterarea unui deziderat general valabil ci de o necesitate concretă, impusă de gravele probleme cu care omenirea este confruntată în această perioadă, de perspectiva tot mai sumbră pe care o implică escaladarea cursei înarmărilor, extinderea militarizării într-un spațiu nou - Cosmosul, de lipsa dialogului în soluționarea unor Sorin VASILOVICI (Continuare In pag 2) sub mii anului minialional al păcii Poporul român iși afirmă opțiunile de pace și n——MCI»■■nn 1 «nwinT——m—m■mmmmoa————’ P.C.R. —65. Partid al cutezanței, partid al viitorului VISURI CARE AU DEVENIT REALITĂȚI Drumul pe care l-a parcurs țara noastră într-un domeniu de maximă anvergură cum este exploatarea și valorificarea petrolului ilustrează o relevanță dinamică a performanțelor, o continuare a tradițiilor valoroase care, în anii luminoși ai prezentului, capătă o confirmare și o amploare fără precedent, în acest moment de strălucit bilanț al evoluțiilor complexe, al prefacerilor fundamentale pe care le-a traversat și le traversează societatea românească, de afirmare deplină a realismului și caracterului profund științific al opțiunilor strategice ale politicii Partidului Comunist Român in toate domeniile vieții sociale, mutațiile spectaculoase produse în industria petrolului în ultimele decenii capătă semnificații aparte mai ales prin performanțele înregistrate în direcția construirii de utilaje și echipamente de maxim randament, a producerii și perfecționării instalațiilor de prelucrare, a exportului de tehnologii complexe, a formării unor cadre cu înaltă pregătire pentru toată gama de activități din domeniul petrolier și petrochimic. Faptul că dintr-o țară în care un trecut își disputau jocul intereselor cu preponderență capitalurile străine, în care exploatarea țițeiului se făcea în condiții neraționale, România a devenit în anii socialismului o țară care, iată, creează tehnologii, își formează specialiști de înalt nivel, exportă astfel de instalații, asigură asistență tehnică în străinătate și chiar acordă condiții de pregătire a cadrelor superioare din alte țări, că o industrie petrochimică de înaltă complexitate pulsează dinamic în centrul vieții noastre economice certifică exemplar justețea politicii noastre economice, capacitatea excepțională de afirmare a geniului creator al poporului nostru în domenii de maximă complexitate. (pag. 3). PARTIDULUI Măsoară nevoința, puterea, bărbăția, Sintem poporul tinăr în Era ta firească, Și vei avea întreagă, prin noi, destoinicia Față de tine, farul, lumina românească. Culorile precise, zidirile semețe, învățătura clară, un ideal concret, Tu ești neistovitul simbol de tinerețe, Constructor al ideii și bunul arhitect. In jurul tău cu suflet, cu trup și cu gîndire, Ne-adună, ne călește și ne mobilizează Visul a cărui față respiră fericire, Timpul solid al faptei, clarviziunea trează. Noi știm această carte cu file de pămînt, Patria iubitoare la rîndu-ne iubind-o, Sever evenimente profunde răsfrîngînd, E-a inimilor noastre puternică oglindă. Să scriem cu vigoare numele tău în tocitea sa nemuritoare rămînere in noi, Patria-ți datorează a ei realitate Măreață, glorioasă și plină de eroi. Darie ALEXANDRU PENTRU TINERA GENERAȚIE, 8 Mai 1921 a Însemnat regăsirea, în proiectul politic revoluționar al partidului comunist, a gindiriilor și aspirațiilor sale cele mai îndrăznețe. Ca urmare, de atunci, din acea memorabilă zi, covârșitoarea majoritate a tineretului muncitor de la orașe și sate, a elevilor și studenților, a tinerilor din unitățile militare — români și de alte naționalități — s-a implicat fără preget, dîrză și neînfricată în marile bătălii de clasă desfășurate de clasa muncitoare, în frunte cu eroicul Partid Comunist Român, s-a identificat cu lupta comuniștilor, animată de convingerea fermă că aceștia exprimau, în cuget și în faptă, interesele fundamentale nutrite de poporul român de-a lungul zbuciumatei sale istorii, flacăra vie a spiritului revoluționar și patriotic. „In marile bătălii duse de clasa muncitoare — forța socială cea mai înaintată a societății contemporane — în alianță cu țărănimea, cu intelectualitatea, cu toți oamenii muncii, împotriva exploatării burghezo-moșierești, pentru drepturi și libertăți democratice, pentru o viată mai bună — relevă secretarul general al partidului, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU — tineretul s-a aflat in primele rînduri, a înscris multe pagini de bărbăție și eroism. In aceste bătălii, în anii grei de teroare și ilegalitate, Uniunea Tineretului Comunist și-a îndeplinit cu cinste rolul de organizator și conducător luptelor tineretului pentru eliiberarea socială și națională“. Pornind de la aprecierea că tineretul revoluționar reprezintă, prin cutezanța și entuziasmul acțiunii, gîndirii unul din principalele izvoare de cadre, schimbul său de mîine, partidul comunist a acordat o deosebită atenție coordonării și îndrumării activității politice și organizatorice a Uniunii Tineretului Comunist, a manifestat o preocupare statornică pentru asigurarea unei linii tactice adecvate momentului istoric, imperativelor luptei revoluționare. Numai astfel fost posibil ca, în pofida greuatăților generate de actul ilegalizării sale în vara 1924, Uniunea Tineretului anului Comunist să mențină și să dezvolte legături cu largi categorii sociale ale tinerei generații; să se afirme printr-o intensă și variată activitate politicoideologică, cultural-artistică și sportivă ca o reală școală de educație revoluționară și patriotică a partidului comunist în rîndul tineretului , să dinamizeze participarea tinerei generații, de diferite categorii sociale și orientări politice, în deplină unitate de acțiune, la amplele bătălii de clasă declanșate de proletariat, sub conducerea partidului comunist, in anii crizei economice, și, in mod deosebit, la eroicele lupte revoluționare ale muncitorimii române din iarna anului 1933. Cu experiența acumulată in timpul marilor bătălii de clasă din anii crizei economice, Uniunea Tineretului Comunist și, alături de ea, întreg tineretul democratic, patriotic se vor afirma și mai viguros în arena vieții politice românești în perioada imediat următoare cind varianta cea mai agresivă a fascismului — nazismul, proaspăt înscăunat în Germania, și stipendiata acestuia de la noi — Garda de fier, amenințau tot mai mult independența națională a țării, democrația, libertatea, dreptul la liberă cugetare și la cultură. CUM SE ȘTIE, violența organizată a fascismului in România a întimpinat, de la primele ei manifestări, rezistența hotărită a majorități a poporului imensei care a văzut in fascism nostru un corp străin societății românești, intereselor de stat, factorilor tradiționali ai ideologiei, civilizației și culturii. In fruntea acestui puternic front de acțiune antifascistă și antinazistă s-a aflat Partidul Comunist Român care a avertizat de la început și consecvent asupra gravității și nocivității fascismului și, totodată, și-a asumat patriotica răspundere de a organiza — într-o diversitate de forme politice — lupta poporului român împotriva acestui adevărat flagel ideologic și politic. Remarcabilă, exemplară demnă a fost, în aceste împresuurări, atitudinea majorități a tinerei covîrșitoarei generații care s-a manifestat vehement potrivnică propagandei vătămătoare și acțiunilor teroriste ale organizațiilor fasciste, situîndu-se ferm de acea parte a baricadei de pe care se acționa in sensul intereselor majore ale națiunii — prezervarea democrației și culturii, apărarea independenței și integrității României, grav amenințate de politica agresivă și revizionistă a statelor fasciste. Vasta activitate publicistică împotriva ideologiei de circumstanță înjghebată de doctrinarii fascismului în țara noastră, a odioasei ideologii a răului, crearea și activitatea a o serie de organizații legale ale tineretului democrat, antifascist — Comitetul Național Antifascist al Tineretului, secțiunile de tineret de pe lingă organizațiile de masă legale a Dr. C. PETCULESCU (Continuare in pag. 2) 1921 - P.C.R. - 1986 % "I Tineretul și proiectul politic revoluționar al Partidului Comunist