Viața Studențească, octombrie-decembrie 1989 (Anul 34, nr. 41-49)

1989-10-11 / nr. 41

Proletari din toate firii«, uniti-vi I PJi"**îsg$vw' • M?gT,iay'.r ^ v . - >•■ •- •--■'■■. .■.•- ■■; 1 •■''>■• •• ••-• ■ ’ ■ . ■ — î. ♦italláfr I •. /■tüí-V-H- w.-X'.îvuVüSd..' »4 E ANUL XXXIII - Nr. 41 (1273) MIERCURI, 11 OCTOMBRIE 1989 12 PAGINI, 2 LEI Conștiința apartenenței Importanța pe care o acordă adunărilor generale de constituire a organizațiilor la anii I reprezintă, pentru fiecare consiliu A.S.C., o probă a maturității politice. Cu cit este mai bine pregătit, din toate punctele de vedere, momentul festiv al formării fiecăreia dintre noile organizații, cu atît erta mai clară dovada înțelegerii, de către membrii consiliului, a semnificației cu totul speciale a acestui eveniment. Această semnificație devine limpede dacă privim lucrurile nu doar prin prisma imediatului și nu numai la dimensiunile unei singure adunări de constituire a unei noi Organizații. Fără Îndoială, succesul unei asemenea acțiuni este apreciat, în primul rind, la nivel local, iar ecoul lui In timp pare să se stingă in momentul în care, odată încheiate, adunările generale de constituire nu mai reprezintă o problemă de actualitate. Există, deci, o dublă justificare pentru evaluarea acesui eveniment In limitele unui cadru spatio-temporal destul de îngust. Acest tip de evaluare permite, desigur, tratarea corectă din nu.net de vedere tehnic a problemei constituirii unei noi organizații, și, implicit, asigură premisele rezolvării ei corecte. Adică, în primul rînd, a respectării prevederilor Statutului U.R.S.C R. și a instrucțiunilor privind organizarea și desfășurarea adunărilor generale de constituire. O asemenea abordare nu epuizează însă semnificația problemei. Miza oricărei adunări de acest tip este mai mare decit aceea a organizării corecte a unei ședințe A.S.C. La scară globală, și intr-o perspectivă temporală care depășește perioada „de campanie” în care se desfășoară, la începutul anului universitar, adunările generale de constituire a organizațiilor A.S.C. la anii I, evenimentul devine parte integrantă a unui proces natural de regenerare, de reîmprospătare a organismului viu care este, dincolo de structura sa formală, organizația proces a cărui rezonanță A.S.C.. se face simțită, în cele din urmă, la nivelul întregii societăți. Pregătind, așadar, desfășurarea în condiții optime a constituirii fiecăreia dintre organizațiile anilor, fiecare consiliu A.S.C. pregătește, in rînd, viitorul organizației primul pe care o conduce și propriul său viitor. în această privință, organizarea adunării de constituire în sine capătă o importanță specială și fiecare amănunt de natură tehnică trebuie tratat cu maximă atenție începînd fie la convocarea adunării și terminind, să zicem, cu aspectul sălii în care se va des politice fășura aceasta. Importanța care trebuie acordată acestui eveniment decurge în primul rînd din faptul că impresia pe care o produce desfășurarea lui asupra noilor membri A.S.C. poate fi determinantă pentru modul în care aceștia vor privi, de-a lungul întregii facultăți, această componentă fundamentală a pregâtiriilor care este viața de asociație. O adunare bine organizată și bine condusă, care probează maturitatea organizației, care poate dovedi prestigiul de care se bucură aceasta in fața corpului didactic și a organelor de partid, constituie, prin impresia bună pe care o creează celor care devin, în urma desfășurării ei, membri de drept ai organizației A.S.C., o posibilă garanție pentru o integrare optimă a acestora in structurile organizației. în același timp, o adunare bine organizată și bine condusă — suportul tehnic al actului de constituire a noii organizații — constituie un model pozitiv pentru modul in care se vor desfășura ședințele organizației respective. Și este vorba aici mai puțin de aspectul tehnic decit de aspec Fiorin PASNICU (Continuare in pag. 2) PHSft_WMAWiki >jnfaWin • w •**»>\wfcx jw»«-.: Continuăm să publicăm mărturii ale entuziasmului cu care tineretul studios al țării acționează pentru a intimpina cu rezultate deosebite apropiatul forum al comuniștilor români (pag. 6-7) Amfiteatrele recoltei Sub acest generic revista ■ . r ... ., ■*...» —.• . • liga noastră publică la pagina 5 noi imagini ale modii....................... ............... lui in care studenții își demonstrează hărnicia în ampla bătălie pentru strîngerea șî adăpostirea grabnică a roadelor acestei toamne bogate . ”! Promovarea neabătută a noului Obiectivele, orientările și sarcinile referitoare la noile transformări de ordin calitativ ce vor avea loc în societatea românească, cuprinse în Proiectul Programului Directiva și Tezele pentru Congresul al XlV-lea al partidului, documente programatice de o excepțională valoare teoretică și practică adoptate de Plenara C.C. al P.C.R. din iunie a.c. și supuse dezbaterii tuturor comuniștilor, întregului popor, deschid noi, cutezătoare și luminoase perspective ridicării neabătute a României pe trepte superioare de civilizație materială și spirituală. Primind cu deplin acord și aleasă mîndrie patriotică propunerea Plenarei C.C. al P.C.R. ca la cel de-al XIV-lea Congres, în funcția supremă de secretar general al partidului să fie reales tovarășul Nicolae Ceaușescu, cel mai iubit fiu al națiunii, ctitorul de geniu al României de azi, întregul nostru popor este hotărît ca, sub conducerea Partidului Comunist Român să înfăptuiască cu succes etapa superioară a societății socialiste multilateral dezvoltate, creînd astfel condițiile pentru înaintarea fermă a țării spre comunism. Documentele supuse dezbaterii și aprobării Congresului al XIV-lea al partidului ne fundamentează în mod consecvent pe aplicarea neabătută a legilor obiective proprii sensului istoric al dialecticii economicosociate, a principiilor socialismului științific la realitățile specifice României, promovînd activ orientările și tezele de inestimabilă valoare teoretică și practică cuprinse in strălucita operă economică și socialpolitică a secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Așa cum rezultă și din magistrala cuvîntare rostită de tovarășul Nicolae Ceaușescu la Consfătuirea pe probleme economice de la C.C. al P.C.R. din S octombrie a.c., obiectivele fundamentale de dezvoltare economico-socială a patriei au în vedere dezvoltarea intensivă a economiei naționale, aplicarea programelor de organizare și modernizare a producției pe baza celor mai avansate cuceriri ale științei și tehnicii, realizarea unei noi calități a muncii în toate domeniile de activitate. Potrivit acestui obiectiv strategic și în scopul înfăptuirii Marian ENE (Continuare in pag 3) învățam și muncim pentru patria de miine în primele rânduri ale revoluției științifico-tehnice Acum, în perioada efervescentă premergătoare marelui eveniment din viața țării — forumul comuniștilor — tinerii, oamenii muncii, întreaga națiune, participă la dezbaterea Proiectului Programului Directivă și a Tezelor pentru Congresul al XlV-lea al partidului, aviind viu în conștiință faptul că în fata Întregului popor erau obiective majore. In spiritul magistralelor documente, și în institutele de invătămînt superior întreaga activitate este jalonată în scopul aplicării celor mai noi descoperiri ale științei și tehnicii, atît în plan teoretic, cit și tehnologic-practic. Cu sprijinul unor specialiști , cadre didactice și studenți din Institutul Politehnic București, am încercat să conturăm în cele ce urmează cîteva aspecte esențiale privind importanța noului, modernizarea sub diferite aspecte a vieții științifice pe coordonatele învățămint — cercetare — producție. Punct de legătură, pe calculator Pentru început stăm de vorbă cu șef de lucrări dr. ing. Constantin Stănescu, sufletul laboratorului de calculatoare al Facultății de T.C.M. Din punctul de vedere al acestui cadru didactic, iată cum stau lucrurile : — In etapa actuală o deosebită importantă în dezvoltarea economică o are pregătirea corespunzătoare a viitorilor specialiști care vin în contact direct cu producția cu mașinile și utilajele existente în întreprinderi, așa incit toate să poată fi exploatate la adevărata lor capacitate și toți acești viitori specialiști să poată contribui la introducerea permanentă în procesul de producție a ultimelor rezultate ale cercetării științifice. Așa cum atrăgea atentia in numeroase rânduri tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, tehnica de calcul, prin multiplele sale implicații în dezvoltarea intensivă a economiei, a devenit o necesitate în rezolvarea multor probleme cu care se confruntă industria românească actuală. In ultimii ani în facultatea noastră s-a pus în mod serios problema înființării unui laborator de tehnică de calcul și a calificării viitorilor ingineri mecanici. Laboratorul este permanent înnoit cu produse de ultimă oră din tehnica de calcul românească, de tipul CORAL 4021, CORAL 4011, DAF 2020. Studenții au acces in laborator din anul patru, după ce au adunat suficiente cunoștințe tehnice și teoretice, luînd con dina TOPCIU (Continuare in pag. 3) Poveste de iubire N-am iubit-o de la început, deși am cunoscut-o de mult, încă din copilărie. De fapt, cind eram mic, mă necăjea mult. M-am chinuit s-o înțeleg încă de pe vremea cind mergeam în clasa intîi , uneori reușeam, alteori nu. Cu timpul, ne-am apropiat treptat, nu prea mult, totuși, era mai mult un joc . In liceu ne-am întilnit iarăși. Se schimbase, evoluase, era mai elegantă, mai elaborată, mai pretențioasă, avea ceva special in ea, o predilecție deosebită spre analiză. Ne întîlneam din cinci in cinci, uneori mai des, alteori mai rar, de multe ori nu veneam la intilnire, dar ea nu se supăra și mă aștepta mereu, prin data viitoare cind, in sfirșit, trebuia să mă duc. Avea ea un fel de-a fi de nu reușeam să-i prind toate nuanțele ! Apoi, la facultate, ne-am întilnit din nou. Se ținuse, de fapt, „scai“ de mine stata vreme, cum să fi dispărut tocmai acum ? N-am avut ce face. Treptat, i-am acordat mai mult timp, totul devenind un amestec paradoxal de obligație și pasiune. Continuam să mă gîndesc la ea .CSTUDMItM și-n sesiune, poate doar in vacantă o mai ocoleam puțin. N-am inteles-o. insă, deplin și, de fapt, putini sunt cei care se pot lăuda cu lucrul acesta. Ceea ce am priceput însă foarte bine e că rvu se poate trăi fără ea. E necesară. Este plină de mistere ca un labirint, dar, dacă Știi cum s-o întrebi, cu timpul, și le dezleagă. Enigmatică precum scrisul Giocondei, mereu nouă ca primăvara, viguroasă cum numai cele mai uimitoare construcții pot fi, și omniprezentă. Sunt oameni care au cunoscut-o din prima clasă și nu se vor despărți de ea nici după pensionare. Și, de fapt, adevărul este că toată civilizația secolului XX ii datorează enorm. Astăzi a ajuns atît de departe nicit nu-i este nimic cu neputință. Gîndiți-vă bine. Și dacă n-ați recunoscut-o încă, e din cauza prea multelor ei fațete, pe care le numim, pur și simplu, intr-un cuvint rotund : Matematica: Tiberiu PAPAHAGI .