Viitorul, iunie 1908 (Anul 2, nr. 202-230)

1908-06-10 / nr. 210

tatea germano-română de petrol pentru exploatarea petrolului din jud. Praahova și pentru comerțul de petrol. Capitanul pus în exploatare este 100.000 mărci. Societatea generală de gaz electricitate a fost autorizată a face o nouă emisiune de obligațiuni în sumă de 7.500.000 lei. Consiliul de administrație a fost autorizat cu emiterea și negocierea ziselor obligațiuni. De câteva zile se află la București de Frank St. Rutter atașat agricol din Statele Unite pe lângă ministerul de agricultură al Angliei. C. Rutter face o anchetă asupra stărei recoltelor din statele europene și cu acest scop sa prezentat d. A. Carp ministru de domeni și agricultură. D Intre cele două societăți de petrol „Moreni-Filpești“ și Alfred Lowenbach et Co a intervenit o asociație de petrol cu numele de „Câmpina-Moreni“ cu un capital de 1 milion lei. Este vorba de o nouă întreprindere de petrol germano - română, formată de mai mulți bancheri și industriași din Berlin. D-nii Classen și Baum pun la cale această nouă întreprindere’ O Dl. M. Djuvara ministru de Comerț și Industrie a dat șefilor de serviciu din departamentul său următoarele autorizări: D-lui C. Bobeșiu șeful serviciului personalului autorizarea de a semna toate ordonanțele de plată. D-lui inginer V. Pușcariu șeful serviciului minelor autorizarea de a semna toată corespondența cu ministerul de finanțe și direcțiunea generală a C.F.R. privitoare la scutiri de vamă pentru materiale de sondaj. D-lui M. Simionescu șeful serviciului comercialui și meseriilor de a rezolva toate lucrările și numirile de comisari pe lângă corporațiile de meseriași din țară. D-lui N. S. Paianu șeful serviciului industriei toată corespondența cu ministerul de finanțe și direcțiunea generală a C. F. R. ce privesc serviciul său. □ Ministerul de domenii și Agricultură a aprobat amenajamentele podurilor Crișanca din jud. Buzău, Petrica și Valea Mocanului din jud. Bacău și pădurea Agighiol din județul Tulcea. Societatea generală de gaz și electricitate și-a încheiat bilanțul afacerilor pe anul trecut cu un beneficiu net de 252.203 lei. DEMISIUNEA Ministerului Sârbesc Ministrul președinte, Pasici, și-a prezentat regelui demisiunea, fără ca Scupcina să aibă un alt minister De altfel această demisiunei era de mult așteptată. De douăzeci de zile decât au avut loc noile alegeri pentru Scupcina, toată lumea aștepta pe fiecare zi căderea acestui minister. In adevăr, aceste alegeri au fost pentru D. Pașici o lovitură de grație. Cu toate presiunile și influențele de tot felul, de care guvernul s’a folosit pentru a câștiga mai multe voturi, totuși alegătorii au dat foarte multe voturi tinerilor radicali. A fost așa de mică diferența dintre numărul de voturi câștigat de guvern și numărul de voturi câștigat de opoziție, încât însuși Pasici a căpătat convingerea, câ nu mai poate rămâne la putere. Pentru a se scăpa de Pasici sau mai bine zis, pentru a grăbi căderea lui Pasici, opoziția a crezut de cuviință să readucă în cameră chestiunea convențiunei cu Austria și să o atace cu mai multă înverșunare. Așadar, Pasici de acum două săptămâni, trebuia considerat ca un om căzut. Un mijloc de scăpare era pentru guvern, să ceară dizolvarea Scumpcnnei și să procedeze la noi alegeri. Dar atunci era să fie și mai rău. Era să producă în țară o tulburare, de care Pasici s’a temut totdeauna. Un alt mijloc de scăpare, era un compromis cu opoziția. Dar aceasta nu se putea face, decât cu sacrificarea lui Pasici. „Ne împăcăm, ziceau guvernului capii opoziției, însă cu o singură condiție , să ne dați capul lui Pasici“. Cât privește tratatul comercial cu Austro-Ungaria, trebue amintit că acest tratat forma fondul programului politic al lui Pasici, fără ca să bănuească că la sfârțit va fi sacrificat din cauza acestei politici. Oricum ar fi, însă, acuzațiunile adversarilor săi din țară și din afară, un lucru e sigur, că Pașici a fost un patriot sârb luminat, care, în politica din afară, ca și în cea dinăuntru a fost condus numai de sentimente naționale, așa cum cer adevăratele interese ale regatului șerb. Dacă nu a reușit, generațiunile viitoare vor recunoaște și vor admira curajul lui Passici, care cel dintâi a vrut să libereze țara de jugul economic al Austro-Ungariei și a indica nouile căi pentru exportul produselor sârbești. D in Capitală. Escrocheria de 10 mii tei de la Poșta centrală Impiegatul Gheorghe Stănciulescu de la ghișeul mandatelor poștale, făcând tăișuri în acte publice, la achitarea mandatelor, a fost prins. In urma unei minuțioase anchete făcute de d. Ion Antonescu, sub dirigintele poștei, s-a contestat că numai pe luna Aprilie a făcut falsuri de peste 2000 lei. S’a constatat că mandatele falsificate au sumă de peste 10.000 lei. Făcându-se o deschidere la domiciliul escrochului din strada Cercului 10, a fost declarat arestat.La percheziția ce j_ sa făcut sa găsit la el o recipisă de 7000 lei, a casei de depuneri, suma de 680 lei în buzunarul hainei, iar în gheață un mandat poștal de 150 lei, cu destinație la Constantinopol. In momentul când a fost dus la poliție, știind ce-l așteaptă, i-a venit rău căzând în nesimțire. In stare gravă a fost transportat la spitalul Colțea. Ancheta continuă, Sajî. Bugetul marinei rusești — Nouă vase de război — Petersburg, 8 iunie.—Comisiunea financiară a consiliului imperiului a terminat discuțiunea proectului de buget al ministerului de marină pe 1908, proect votat de Dumă. Comisiunea financiară a fixat însă bugetul marinei la aproximativ 83 milioane ruble, adică cu 11 milioane mai mult decât suma votată de Dumă. Aceste 11 milioane sunt destinate pentru construirea de noi vase de războiu și pentru avansuri de dat șantierelor de construcțiune. Incăerare întru Croați Numeroși răniți. — Un student aruncat în mare Spalato, 7 Iunie- Croații, cari au participat la serbarea jubiară din Viena și sau intors cu vaporul Dobrovniki, au fost primiți în acest port cu flueraturi și huidueli. A fost o încăerare sângeroasă, luptându-se de aparițe și altă cu săbii și revolvere. Sunt mai mulți răniți. Un student a fost aruncat în mare. Poliția a luat întinse măsuri ca să nu se mai repete asemenea cazuri. I Serviciul nostru telegrafic I ■"» ULTIMILE ȘTIRI DIN LUMEA ÎNTREAGA ■ [UNK] Incendii și explozii Numeroși morți și răniți Philadelphia, 8 Iunie. — Un incendiu a izbucnit pe bordul transportului „Arcadia“ al liniei Hamburg-America, câteva momente după sosirea din Hamburg. Din cauza unei explozii, un hamal a fost ucis, 20 hamali descărcâtori răniți. Incendiul a fost localizat. Denver, 8 Iunie.—In urma unei explozii în fabrica de pulbere din Louvers, mai mulți lucrători au fost uciși, iar alții numeroși, grav răniți. Moscova, 8 Iunie.— Un incendiu a izbucnit noaptea trecută la fabrica de zahăr Gener, făcând pagube de 1 fum. milion ruble. Insbruck,8 iunie.—In satul Zirl,de lângă Insbruck, a izbucnit un incendiu care a distrus 170 case. 200 familii se află fără adăpost. Ca victime omenești se înregistrează un mort și mai mulți grav răniți. Așa că acuma 800 soldați din marină sunt pe drum spre istm. xo.ooo lucrători pe drum Stokholm, 8 Iunie.Uniunea patronilor a proclamat lockoutul a 10.000 lucrători zidari, dulgheri din Suedia centrală și din sud, din cauza unor diferende pe o chestiune de salarii. Balonul Zeppelin modificat Friedrichshaven, 8 iunie.—Noua cârmă laterală adaptată balonului dirijabil „Zeppelin“, nefuncționând bine, va trebui modificată, ceea ce va necesita vreo 15 zile. împăratul Wilhelm la hipodrom Hamburg, 8 iunie.— împăratul, împărăteasa, perechea princiară moștenitoare, mai mulți principi au asistat la cursele de cai din acest oraș; împăratul s’a urcat apoi pe bordul „Hohenzollernului" urmat de torpilorul „Sleipner“ și de crucișătorul „Stettin“ și a coborât pe fluviul Elba în jos. împărăteasa s’a dus la Ploehn. Manifestație de 30 mii de femei Londra, 8 Iunie. — O mare manifestare a femeilor, cari cer dreptul de vot a fost organizată azi după amiazi. Manifestantele s’au îndreptat spre Hydepark în procesiune. S’au rostit mai multe discursuri. Au fost cu totul 30.000 femei din toate clasele populațiunei. Au fost și câteva mii de membre ale partidului lucrător independente. Ordinea nu a fost tulburată. Procesiunea era escortată de polișiști călare. Veniseră pe lângă reprezentantele multor orașe de provincie și numeroase reprezentante din Norvegia, Suedia și alte state europene. Manifestația podgorenilor francezi Narbonne, 8 iunie.—Vreo 40.000 manifestanți din județele Hérault, Andes, Phyrénées au venit aci spre a comemora incidentele sângeroase de acum un an, cu ocaziunea crizei viticole. * Manifestanții au defilat pe străzle orașului cu cea mai mare liniște. Steagurile purtau panglici de doliu. Primăria arborase drapelul negru. Manifestanții, precedați de membrii consiliului comunal, de deputatul Aldy, au depus numeroase coroane la cimitir. Diferite știri telegrafice Buenos aires, 8 iunie.— Ministerul afacerilor străine, d. Zeballos, și-a dat demisiunea. Va fi probabil înlocuit prin d. Delaplaza. Puchsey, 8 iunie. — In alegerile pentru înlocuirea deputatului liberal Whiteley, candidatul unionist Oddy a obținut 5444 voturi, candidatul liberal Ogden numai 5331 voturi, iar candidatul partidului lucrător, Benson, 1291 voturi. Armata rusească în Persia Berlin, 8 Iunie. — In localitatea Enseli, un port lângă țărmul persan de la Marea Caspică, a sosit un vas de războiu rusesc, care va fi urmat de alte mai multe vase. După știri sosite din Taebris, se găsesc acolo 1.600 de soldați ruși, cari așteaptă dintr’un moment intr'altul ca să pornească spre Teheran- Linia ferată Marea Egee Adriatică Roman, 8 Iunie. — Chestiunea liniilor ferate, cari să lege Bosnia cu Macedonia și Dunărea cu Adriatica, nu va putea fi adusă la îndeplinire, fara îndeplinerea dorinței acuzatoare a Italiei de a lega Marea Egee cu Adriatica prin continuarea liniei Salonic-Monastir până la portul Avlona. Guvernul turcesc este cu totul favorabil pentru această linie, pentru cari se vor constitui capitaluri puritano-franceze. Flota engleză și cea suedeză Londra, 8 iunie. Cu ocazia vizei flotei engleze la Vinga, aproape de Gothenburg, o escadră suedeză compusă din cinci vase mari, două torpiloare și opt contratorpiloare, va merge la sfârșitul acestei luni la Gothenburg ca să salute flota engleză. Criza sârbească Belgrad, 8 Iunie. Se crede că actuala criză ministerială va dura cel puțin zece zile. Regele nu este dispus să aducă la guvern pe tinerii radicali, cari in actualele împrejurări ar expune statul la aventuri periculoase. Se crede, că se va forma un guvern de coaliție, din elementele cele mai cumpătate din ambele partide. Flota rusească și Turcii Constantinopol, 8 iunie.—Vizitarea coastelor de vest ale Mării Negre de către Hora rusească a produs în cercurile politice din Constantinopol o mare neliniște. Este prima vizită de la războiul japonez, pe care această flotă o face în apropierea coastelor turcești,care stă desigur în legătură cu întrevederea de la Reval, și de acea guvernul turcesc este cu drept cuvântjagitat. Informațiuni americane Berlin, 8 iunie.—împăratul AVilhelm, primind în audiență pe ambasadorul american, Hill, a rămas surprins de calitățile acestuia, și a zis la plecare: „Am încă o dovadă, cât de rău sunt informat". La aceasta, ziarul „Berliner Tageblatt“, observă: „De astă dată, informația a provenit din sursă americană“, împrumut pentru coloniile germane Berlin, 8 Iunie. — împrumutul cu 4 la sută procent, pentru apărarea coloniilor germane, s-a făcut cu garanția guvernului și a fost acoperit cu 30 de milioane de mărci de către un consorț, format de mai multe bănci, în frunte cu „Diskonto Gesellschaft“. Comerțul de carne vie Washington, 8 Iunie.—Președintele Statelor Unite,„d. Roosevelt, a declarat că Statele Unite aderă la convențiunea din Paris din Main 1504, privitoare la comerțul de carne vie. Alegeri cu tunul New York, 8 Iunie. — Vasul de răsboiu „Newhampire“ a plecat cu 400 soldați din marină și 6 tunuri la Banamd, spre a menține ordinea aci pe timpul alegerilor. Depp si Ian — prin fir telefonic — Finele anului școlar.— Proces.— Inspecții militare.—Furt prin spargere.— Colonie școlară.— Falsificatori de monede. Iași, 8 Iunie.—In ziua 24 Iunie, finele anului școlar primar se va serba prin diferite producțiuni date la toate școalele primare din localitate. — Mâine fiind la Curtea cu juri procesul dintre d. dr. Șumuleanu și cei 58 inculpați pentru insultă prin presa politică locală,s’au luat dispozițiune pentru îndeplinirea cu strictețe a procedurei. — D. Romulus Voinescu, inspectorul siguranței, care se află în localitate de 2 zile,a inspectat astăzi corpul de sergenți din localitate rămânând foarte mulțumit. D-sa a felicitat pe d. Dan, comandantul corpului. După amiază a inspectat circumscripțiile a 11 și a IU. — începând de astăzi, batalionul IV vânători care a sosit din tabăra dela Șipote, va urma instrucția soldaților Încă 15 zile, apoi trupele vor lua concediu. — In noaptea de Sâmbătă s’a săvârșit un furt prin spargere, la d. Vasile Axente din str. Cicău, furându-i-se toate lucrurile din casă in sumă de 200 lei. — Ministerul instrucțiunei va trimete și anul acesta o colonie de elevi din orașul Iași la sanatoriul din Predeal. Jandarmii rurali din Cârnicani, au arestat astăzi o bandă de țigani cari se îndeletniceau cu falsificarea monedelor. In jurul morței planorului.—Trecerea membrilor tribunalului maritim din Galați.—Sosiri.—Escursiuni de studii. Constanța, 8 iunie. —Comisiunea orânduită de minister și compusă din d-nii Andronescu, director la interne ; Seteanu, la finanțe ; Boteanu, procuror și medicii Pilescu și Mărgărit, întrunindu-se azi a acordat văduvei regretatului fost primar Christea Georgescu o pensiune de 75 k/o asupra salarului. Ca un omagiu adus memoriei lui, consiliul comunal a dat străzei Călărașilor denumirea, pentru viitor, de Chr. Georgescu. Vaporul „Pricipesa Maria“ a plecat aseară în cursa obișnuită, având pe bordul său pe membrii tribunalului maritim din Galați, precum și pe inginerii mecanici experți, cari se duc la Tenedos spre a ancheta la fața locului asupra cauzelor accidentului întâmplat acolo. De asemenea a plecat și maiorul Ciuchi, fostul comandant al „Principesei Maria“ împreună cu avocații părților. — Aseară a sosit în orașul nostru d. gen. Averescu, ministrul de Mărfi W Iunie război, care a luat masa pe bordul EFORIA SPITALELOR CIVILE încrucișătorului „Elisabeta“ Noap ___Aten d. ministru s’a înapoiat apoi la București. — D. Vintilă Brătianu, primarul Capitalei, a sosit în localitate. Din câmpul muncei Bursa muncei.—Se caută un zidar pentru a repara pe din afară niște case; Un dulgher ; Un lăcătuș ; Un maestru dogar și 2 lucrători ; Un electrician, un ferar și 2 lucrători ; Un lemnar rotar bun. Corporația mecanicilor.—Aseară a avut loc ședința comitetului în care s’a aprobat numeroase carnete de lucrători și brevete de maeștri. Bursa muncei. Se caută un zidar pentru a repara pe dinafară niște case; un dulgher; un lăcătuș; un maestru dogar și 2 lucrători ; un lemnar rotar bun; un electrician, un fierar și 2 lucrători. Un mecanic care să facă și pe fochistul la un cazan cu aburi. Corporația croitorilor.—S’au acordat brevete de maeștri lucrătorilor : Marieta Popescu ; Iosif Friedman ; Emilia Römer ; N. Bolovan ; Aristița Crișănescu; Maria Tănăsescu. România Muncitoare.— Comitetul Uniunei socialiste și comisiunea generală a sindicatelor, după ce au luat și avizul consiliului, de administrație, au hotărât cu majoritate de voturi, ca ziarul „România Muncitoare“ să apară de două ori pe săptămână, cu începere de la 1 August 1908. S’a hotărât și unele serbări pentru mărirea fondului. — Sâmbătă 6 Iunie lucrătorul I. Ghețu a ținut o conferință vorbind despre Lux. CĂRȚI ȘI REVISTE Primul număr din revista «Vatra Luminoasă» va apare Duminecă 15 Iunie, continuând regulat apariția săptămânal Această interesantă revista se va ocupa de toate instițiunile de binefacere din țară și credem ca va fi bine primită pretutindeni. — A apărut No. 5 din «Biblioteca Socec» cuprinzând scrierile lui Const. Negruzzi . Păcatele tinerețelor, amintiri din junețe și fragmente istorice. Volumul 95 bani. Sâmbătă 7 Iunie a apărut No. 42 din revista Săptămâna cu următorul sumar : 1 Noul minister și noul ministru. 2 Două primejdii. 3 Sugestia criminalitatei. 4 Săptămâna. „Săptămâna“ se găsește de vânzare cu numărul la toate librăriile și tutungeriile principale, la toate chioșcurile și vânzătorii de ziare din București, iar în provincie se găsește de vânzare la toate librăriile și depozitele de ziare. MINIST. AGRICOi DOMENIILOR Emisiune de 10.000 acțiuni de câte 500 lei ALE CASEI RURALE CONDIȚIUNI DE SUBSCRIERE. Legea din 3 Aprilie, promulgată la 4 Aprilie 1908, pentru înființarea unei Case Rurale precum și Statutele acestei Case, aprobate prin Decret Regal și publicate în «Monitorul Oficial» din 18 Mai 1908, autoriză constituirea unei societăți prin acțiuni sub denumirea de Casa Rurală între Statul român care va participa cu jumătate în capitalul social și intre persoanele cari vor adera la Statute subscriind cealaltă jumătate. Capitalul social este de 10 milioane lei, împărțit în 20.000 acțiuni de câte 500 lei fiecare. Din acestea 10.000 acțiuni vor aparține Statului, iar celelalte 10.000 particularilor cărora li se vor atribui la repartiția subscrierei publice ce se deschide. Subscrierea va avea loc în ziua de Duminică 15 Iunie 1908 de la orele 10 a. m. până la ora 3 p. m. La București, la ministerul de finanțe, la Casa de depuneri, consemnațiuni și economie și la Banca Națională a României. In orașele reședințe de județe, la Administrațiunile financiare și la Sucursalele și Agențiile Băncii Naționale a României. Subscriitori vor trebui să fie români majori Subscriitorii vor depune odată cu declarațiunea de subscriere," o garanție în numerar de 10 la sută din suma cu care vor subscrie, adică 50 lei de acțiune, liberându-li-se în schimb o recipisă. Repartițiunea se va face în termenul cel mai scurt posibil și se va anunța prin Monitorul Oficial. Subscrierile pentru cinci acțiuni sau mai puțin, nu vor fi supuse la reduceri. In caz când subscrierile ireductibile vor covârși suma de 5 milioane, atribuirea acțiunilor se va face prin tragere la sorți. După reparațiune dacă numerarul vărsat drept garanție la subscriere ar depăși 1.0 la sută din suma atribuită, prisosul va fi restituit imediat. Subscriitorii cărora li se vor fi atribuit acțiuni, vor primi titluri provizorii. Recipisele, titlurile provizorii și acțiunile definitive sunt nominative. Ele nu pot fi posedate decât de Români și nu se pot transfera decât în urma notării ceziunii în registrele Casei Rurale și a vizei Administrațiunii acestei Case. Vărsămintele al 1-lea și 3-lea se vor face: 10 la sută 15 Septembrie 1908. • 10 la sută 15 Octombrie 1908; restul vărsămintelor se va face la epocile ce se vor fixa ulterior de către Consiliul de Administrațiune al Casei Rurale, și cari se vor anunța prin publicări în Monitorul Oficial și prin alte ziare. In caz când subscriitorii nu vor efectua la timp vărsămintele lor, Casa Rurală va fi în drept a percepe o dobândă de 8 la sută pe an, din ziua fixată pentru facerea vărsămintelor până la efectuarea lor, iar dacă subscriitorul va rămâne în întârziere cu plata după ultimul termen fixat pentru facerea vărsămintelor, Casa Rurală va fi îndrept ca, în urma invitațiunii ce i se va face prin simplă scrisoare, să vânză imediat fără somațiune sau punere in întârziere sau altă formalitate judecătorească titlurile atribuite Acțiunile definitive vor fi liberate de Casa Rurală după complectarea tuturor vărsămintelor în schimbul titlurilor provizorii. Epoca preschimbării se va aduce la cunoștința acționarilor prin publicări Formularele de subscriere se vor găsi la toate casele unde se primesc subscripțiuni cu cinci zile înainte de ziua fixată pentru subscriere. Ministrul Agriculturei și Domeniilor (si) Anton Carp București Publicație In ziua de 10 Iunie 1908, ora 10 îu m. a. m. se va ține la Eforie, B-dul Elisabeta, licitație publică cu oferte închise pentru arendarea în contul d-lui arendaș pe restul periodului 1904—1914 pentru neplata arenzii, a moșiei Toporul Casei Pensiilor, comuna Toporu, județul Vlașca. Garanția provizorie lei 7.100. Supra oferte și oferte condiționale nu se primesc. Condițiunile speciale precum și orice informațiuni se pot luă de la Serv. Domeniul secția bunurilor, în toate zilele de lucru între orele 10 jum. până la 12 jum. a. m. Arendarea se va face în condițiunile contractului autentificat de Trib. Ilfov secția de Notariat la No. 5.248 din 19 Iunie 1908. Licitația se va ține conform art. 72—83 din legea comptabilității publice. No. 20.032, 30 Mai 1908. EPITROPIA BISERICEI MADONA-DUDU DIN CRAIOVA Se publică spre cunoștința amatorilor că în ziua de 20 Iunie a.c., orele 11 dimineața, Epitropia va ține licitațiune orală în sala ședințelor sale pentru darea în antrepriză a construirei unui local de băi electrice, hidroterapie și basm la Sanatoriul pendinte de dânsa, fără instalațiunile mecanice. Planurile, devisul, caetul de sarcini și condițiunile relative la această lucrare se pot vedea în toate zilele de lucru la biuroul Epitropiei de la orele 9—12 dimineața și de la 3—6 după amiazi. Cauțiune provisorie se cere 5 la sută. n .. . (s) P Chițu Epitropi, N . Romanescu Secretar, (s) C. D. Cernătescu 1908 Iunie 1 PRIMĂRIA ORAȘ. BUCUREȘTI PUBLICAȚIUNE Se aduce la cunoștință că în ziua de Vineri 13 Iunie curent, orele 8 de dimineață, se va ține concurență orală în cancelaria oborului de vite, pentru vânzarea în parte a 12 cai ai comunei reformați, cari se află la grajdurile din calea Plevnei, unde se pot vedea de cei interesați, iar în ziua concurenței în târgul oborului de vite. Amatorii de a cumpăra acești cai sunt rugați a se prezenta în arătata zi, oră și local, pentru concurare, fiind pregătiți cu sumele ce sunt hotărâți a oferi, pe care le va răspunde de îndată la săvârșirea concurenței. Supra oferte nu sunt admise. Art. 72—83 din legea contabilităței generale sunt aplicabile acestei concurențe. p. Primar, Costacopol „CONCORDIA“ Loc. anon. rom. pentru industr. petrolului Potrivit deciziunei adunărei generale ordinare din 6/19 iunie 1908, dividenda acțiunilor societății noastre pentru exercițiul 1907/1908, a fost fixată pentru fiecare acțiune de lei 500, valoare nominală, la 7 la sută. Dividenda va fi pusă la dispoziția d-lor acționari la Banca Generală Română, București, și la Banca Max I. Schapira, Ploești, cu începere de la 9/22 iunie 1908 contra prezintării certificatelor provizorii și chitănții de către acționari. Pe certificatele provizorii se va face mențiune de plata dividendei. București 0/19 Iunie. «CONCORDIA» Loc. anon. română pentru industria petrolului LACUL SĂRAT Hotelul și Restaurantul POPESCL situat în fața Parcului Statului, s’a deschis dela 1 Maiu. Se găsesc odăi dela cele mai elegante până la cele mai modeste. Sunt și apartamente cu bucătărie. Persoanele care angajează camere au un mare avantaj. Roga vizita hotelul înainte de a lua în altă parte. Portarul este în permanență la gară. Cu sumă Administrația SĂNĂTATE deci FERICIREA ® PRIN OZOHNTORUL BREVETAT -Aparatul disinfector, prin degajarea OZONULUI, cu miros de brad PROSPECT GRATUIT de la IULIU MEGULESCU ; HH ItOf! TKriINH rOWÎÎRCIAL îlucurești — Academiei 39 triRîtru'sl \ sucomb* Călii lt. 1 U v Or. 10AN .Medic rlomân VIa West ciul MA RIENBD (Bfiomiaj ■ KHMM Raanca uifrimmni v1”11 CUIPTUAR NATIONALA EXPOZIȚIE DE Produse Agricole 36 bis Calea Victoriei Primește și vinde In comisien orice produs, fructe, vinuri, brânzeturi, legume, unturi, păruri, plante, etc. FÎPELE minerale (* I.ANIC Moldova) Vindecă sigur bontele de stomac, itstmne, fi ent, rinichi, urtritism, dintosa udului, etc. Cum a este ape se poate face cura la domiciliu tot așade bine ca și la isvor. Isvorul Ne.l este apa cea mai iigunică și digestivi, băută la masă * vin sau simplă. Pentru comande a se adresa farmacistului Ion Werner, Iași, Furnizorul Curței Regale, Dr. u Mc Lemnann: Dentist de la Facultatea din Berlin Strada Doamnei 2 Colț cu Calea Victoriei COLECTURA VICTORIA Botoșani, strada Mare a pus în vînzare loturile de Clasa I-a a seriei a IV-a a Loteriei Regatului Român. Colectura Victoria oferă o bogată și variată alegere de numere, Colectura Victoria asigurându-și un număr însemnat de loturi e în măsură a satisface toate cererile, având de astădată un mare stoc de loturi întregi și jumătăți într-un singur bilet, cari se vînd cu prețurile originale . Clasa I-a: Un los întreg 12 lei; jumătate los 6 lei ; un sfert de los 3 lei ; una optime lei 1.50. Tragerea clasei I-a va avea loc la 7/20 iulie 1908. Colectura Victoria interpretează regulamentul Loteriei în sensul cel mai larg pentru onor clienți astfel că n’a dat loc la nici o reclamațiune sau nemulțumire, după cum dovedește Certificatul eliberat de onorata Direcțiune a loteriei. Colectura Victoria plătește imediat câștigurile, după primirea listelor oficiale, fără a mai aștepta termenul reglementar de 15 zile. Orice cerere,—însoțită de contra-valoare—trebue trimisă pe adresa : Corectura Victoria, Botoșani strada Mare. rw-w w w ▼'rvT’rv w v-v reclama e sufletul mini ...........................Mim umil i ü DESTIIARIA DE LEMN I .......— ‘DARMANESTÍ- ■■ '■■■■-- 1 Pumn GHEOEHE STIRBEY | ; INSTALAȚ1UNK SPECIALA: 08Ut&y § I Esență de oțet 801 | ALBA și BRUNA \ Cărbuni de Lemn (Retortă) — Catran vegetal Acetat de Calce — Alcool Metalic Pentru orice Informațiuni di comenzi a se adresa ță Directivinei Centrale, Bucuresti Calea Victoriei, 123, Telefon No. 6/39 | Ihimi Himmmnn TWiiiiiiiiiiiiiiimriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiliii Hii Hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Tnmmiiiiiiiiiiiiiilitiil IiS Proprietatea Cumpărați loturi de QhiSh I_a la colectura rominS norocoasă NICOLAE EUSTATIU - BUCUREȘTI — CALEA VICTORIEI No. 50 Un loz tei 12 j Un sfert Lei 3.— O jumătate „ 6 j O optime „ 15. Numai în cursul clasei 6-a am plătit clienților mei pesti 250 000 lei, din care câștigul cel mare de 50.000 lei i premii de câte 25.000 = 75.000 și alte multe de 5.00(11.000, 1.00, 100 etc., etc. 3 ^AAAAAAAAaaaaaaaaaí r JACQUES GOLD1 — BUCUREȘTI Construcțiuni de mori și instalațiuni Industriale fiebr. Seek, Dresda Erate Bräuer MaschineifabrikI Brieblier Nansen & Co, Goiba Hoenns, Frankfurt, etc., etc. SPECIALITATE IN CONSTRUCTIUNI de MORI » Mas! do AM, Game si Motoare etc. Depozit de Mori pentru măcinat porumb, Pietre la Ferie garantate, Curele Englezești, Curele de păr de Cămilă, Odgoane pentru Sondagii, Cântare pentru producte, vite, lemne etc. de INCENDIU Depozit pe toate articolele technice nj ; ETERNIIT cel mai bun, ușor, și “»ikftc.TiAl penial penil.» «tipei isurl, blogul contra focului, vinitului și Intemperiilor -----Fabricatis SOC. at BASALT = buc«jiurist«= ?5 ITU * 5». C l 5 ■>!****!). 20 'upl brereiui Luoyvia JIRTSCBS* ••Tânăr 18 ani, cu 1 <l,is< gimnaziale, inteligent, harnic, priceput, fost timp de 8 ani secretar de avocat, caută post similar, sau orice fel de slujbă particulară de comerț, de bancă, etc. Oferte V. DRAG, poște restante Călărași. RECTIUNEA GENERALA A CAILOR SUCURSALA CALEA VICTORIEI No. 50 (ALATURI DE COFETĂRIA LA CASA DG 1NORODGRG TELEFON H/86 NICOLAE. EUSTATIU si clasele ^ -Călătorie pentru orice stațiune din țară pentru toate trenurile rectunea C%PRI Sn»nr. 6 d,băi Trenuri de plăcere cu reducerile acordate de Onor. Did în tarăb «eUi Storp .'n&mnte de plecare. Biletele circulare din toate stațiunile toate terem,rie în Balneare 91 climaterice din străinătate valabile 60, 90 și 130 zile pe toate terenurile exprese și accelerate cu Prețuri reduse oficial. ATE ROMANE CAPSA TELEFON H/86