Vocea Covurluiului, noiembrie 1886 (Anul 14, nr. 3189-3214)

1886-11-01 / nr. 3189

ABONAMENT pe anix România Pe un an ... 20 lei , 6 luni . . . 16 * VeSb pag. IV premiul cent abonajilor pentru străinătate Pe un an ... 34 lei , 6 luni ... 17 * Abonamemel se fac in Galaţi la Administrațiunea aparului, în districte la birorile postale. ANUL XIV. Nr. 13.189.______________18 BANI EXEMPLARUL. (G.Uttei Brăila 5 bani).______________SAMBATA, 1 NOUEMBRIE 1886. ANUNCIE linia petit Papina IV : 40 bani , III: 80 . INSERTIUNI }i RECLAME Pagina III : 86 bani La Cronică : 2 lei Repetirile se fac cu rabat însemnat. Scrisori nebancate se reiasă. — Articolele nepublicate nu se înapoesc. APAREIN TOATE zILELE DE LUCRU. Administraţiunea : 22, str. Mare. Redacţiunea : 22 str. Mare. COMITETUL Partidei liberale disidente din Galaţi. Iubiţi cetăţeni, Ora alegerilor comunale a sosit. D-v0stră sunteţi suveranul suprem înaintea căruia ne înfăţişăm spre a ve cere sprijinul şi încrederea D vostre. Partida liberală disidentă ve reco- mandă candidaţii propuşi de ea, publicaţi în organul ei Vocea Covurluiului şi cuprinşi în alăturata aci listă imprimată, care se va depune la biurou în ziua alegerii. Venim înaintea D-vdstră cu un trecut de 20 de ani de cercări, de lupte şi de lapte. Judecaţi-le şi hotărîţi în nepărtinirea şi cugetul D-vostre. Noi ne am despărţit de guvernul de la putere şi suntem în contra lui, a politicei şi administraţiunii sale, pentru că el s’a abătut de la principiile în adever liberale, a nesocotit interesele mari ale ţerei şi a călcat in piciore toate dorinţele şi nevoile acestui mare port al ţerei, nevoile iubitului nostru oraş Galaţi. Amicii noştri au luptat prin toate căile în Parlament, în presă, spre a face să fie aurită sărăcia adusă Galaţului prin suprimareaporto-francului, prin isolarea sea de artera căilor ferate, prin scumpetea tarifelor, prin înmulţimea dărilor puse şi sărăcia adusă poporului prin atâte monopoluri ; glasul lor vise nu a fost ascultat. Astăzi, cetăţeni gălăţeni, la voi este rândul să dovediţi că sunteţi bărbaţi şi stăpâni pe soarta şi voinţa voistră. De la voi atârnă să scăpaţi de atâte dureri şi de atâta despreţ. Omenii poliţiei şi ai primăriei vă vor ademeni cu vorbe frumoase, cu făgădueli bogate, cu ameninţări scârboase, cu intrigi de toate soiurile ; să treceţi vise cu mândriă peste ele, şi ca cetăţeni liberi, cari vă iubiţi oraşul, vă iubiţi copiii şi viitorul lor, mergeţi ca un singur om, Duminecă 2 Noiembrie, să puneţi în plic lista candidaţilor ce vă propunem. Acesta vă va fî răsbunarea şi răspunsul ce se cuvine să daţi unui guvern ce n a voit să scie de nevoile şi durerile oraşului nostru. Nu avem nici agenţi comunali, nici agenţi prefectorali cari să ne susţie, şi am respinge cu energiă un asemene sprijin ; sprijinitorii causei nóastre sunteţi D-vdstră, sunt faptele nóastre ; arma nóastrâ de luptă este iubirea D-vóstrá, iar puterea nostră o punem în tăria caracterului D-vostre. N’am putut să ne înţelegem cu confraţii noştri de oposiţiune, pentru că ne au cerut ceea ce nu puteam da. Intrăm dar în luptă singuri, cu credinţă în D-vostră şi cu iubire de viitorul ţerei şi a oraşului nostru. Plini de speranţă că dreptatea cause! şi încrederea D-vostre ne va da biruinţa, ve rugăm să depuneţi în plic în ziua de votare lista ce conţine numele candidaţilor partidei liberale disidente D-veii să ajute cause! celei drepte! Cu iubire şi recunostinţă. Comitetul. Galaţi, 30 Octombrie 1886. LISTA Candidaţilor partidei liberale disidente pentru alegerile Comunale. Colegiul I. I. N. Catargi Deputat ; mare proprietar. 2. Gheorghe Mihailescu Deputat ; profesor. 3. Dimitrie Neculau Avocat; mare proprietar. 4. Vasili Dobrovici Mare proprietar. 5. Nicu Madgearu Comerciant ; proprietar. 6. Aristidi P. Papadopulo Mare industriaș ; proprietar. 7. Dimitrie Balae Mare proprietar. 8. Dimitrie Ionescu Comerciant ; proprietar. 9. George H. Macri Avocat ; mare proprietar. 10. Alexandru Călinescu Inginer. P. S.—Lista colegiului II va fi publicată la timp. Rugăm pe cetăţeni să creda că va fi chibzuită cu aceeaşi maturitate şi îngrijire cu cari crede că a chibzuit şi lista colegiului I. A se vedea ultine sem telegrafice pag. III. GALAJi, 31 Octombrie 1886. Publicăm mai sus apelul adresat alegătorilor gălăţeni de comitetul partidului liberal disident împreună cu lista de candidaţi ce ’şi ia libertatea a recomanda cetăţenilor pentru colegiul I de comună Nu vom mai adăugi nimic în faţa acestui călduros apel. Orăşenii vor cugeta serios asupra acestei liste, chibzuită cu multă maturbare, în care sa căutat, pe cât posibil a se face loc la représentați din toate elementele ce compun colegiul I comunal, adecă proprietatea mare, comerciul, industria, presiunile libere. Vor cântări alegătorii valoarea persoaaelor propuse, și comparând’o cu celel’alte ce li se vor present», vor judeca în conşciință. Fără îndoiela sunt multe persoane ce ar fi meritat a figura pe listă. Ne fiind îese de cât 4sce scAuae, comitetul a căutat, pe cât a putut, a pre senta persoaae cu cât se poate mai multă experiența în afaceri publice, persoane de acele ce fcu fost deseor onorate cu încrederea concetăţenilor lor, persoane cari prin o muncă onestă au ajuns la o frumoasa posiţiune socială, şi cari ca atari presintă destule garanţii că vor pune tot acelaşi interes şi pentru prosperarea comunei lor Noi credem că comitetul a lucrat înţelepteşte conducendu se de aceste consideraţiuni. »Sunt unii cari cred că prea multe onoruri se grămădesc asupra unora. Noi nu suntem de această părere, pentru că orice onoare implică în sine sarcini, şi mai ales oparea de consilier comunal. Şi apoi în cine poţi avea mai multă încredere că vor conduce bine afacerile publice de cât în acel pe cari l-ai pus la probă şi şi-au îndeplinit cu sfinţenia datoria ? A făcut bine comitetul electoral al partidului liberal disident de a arăţi acesta deferenţă cătră corpul electoral presentându-i persoane cari au ma fost onorate cu încrederea mea, şi care au dat probe de priceperea lor în conducerea afacerilor publice şi de onestitatea lor în ţinerea angagea- i menteior ce luaseră, litoraţiunile radicale în cestiuni de afaceri publice sunt periculose. Omeni noul nu trebue . Introduşi de cât alăture cu cei încercaţi. Acum ne adresăm alegătorilor şi leglism • Comparaţi, judecaţi după fapte, şi pronunţaţi-ve aşa cum veţi dicta cugetul şi dorul de interesele comunei voastre. Incurageaţi prin rencuirea încrederii voastre pe cei ce au luptat pentru apărarea oraşului Numai aşa veţi putea îndemna şi pe alţii să se devoteze pentru apărarea intereselor voastre. Pentru D-nii alegători. Pentru cunoştinţa D lor alegători le punem în vedere urmatoarele disposiuni a legii electorale comunale : Biroul electoral va fi presidat de unul din membrii tribunalului tras la sorţi cu trei z Jdle înainte de alegere Preşedintele va fi asistat de doui scrutători şi doui secretari traşi la sorţi de pred ntele biuroului dintre alegătorii presenţi 1* deschiderea colegiului Va fi numai o secţiune de votare în localul primăriei. Operaţiunile alegerii dureza o sin- I gură îi. Deschiderea colegiului se face 9 ore dimineaţă, şi scrutinul rămâne deschis pănă la 5 ore sara. La acesta ora preşedintele face o ultimă invitare alegătorilor să vină să voteze, dacă înca nau votat. Dacă nu răspunde nimene la acest apel, preşedintele declara scrutinul închis şi procedez* la despoiarea lui. La cas vnse când se vor mai presenta alegetori cari n’su votat, scrutinul va sta deschis până vor vota şi acei alegetori, ne putejdu-se în tot caşul prelungi votarea peste ora 10 sers. Alegerea se face prin liste tipărite, cari vor conţinea numerul candidaţilor de ales, adecă pentru comuna noastru 10 la colegiul 1 şi 8 la colegiul II. Aceste liste se vor depune la preşedintele biuroului în dimineea (fiel de votare, după deschiderea colegiului, în termen de o oră, de la 9-10 ore, tipărite în atâte exemplare câţi alegători are colegiul Orice alegător sau mai mulți au dreptul a propune liste de candidați. Votarea se face astfel : alegătorul presintă președintelui cartarea de alegător (câci în comunele urbane alegătorii trebue să posedeze asemeni carte spre a putea vota), președintele dă alegătorului un plic și listele presentate, cu cari, trecend singur în o cameră secretă, destinată intr’acest cscor introduce în plic una din listele primite, ori care va voi, îndouită Ast-fel ca să poata fi introdusă, lipsee plicul și ’l înmâneza biuroului, care’l depune în urnă. Plicul se va stampila de biurou Candidiții sau delegații lor vor putea adăoga și stampila lor. Spre a putea eme-?a vota, trebue să fie înscris în lista electorala și să aibă carta de alegător. Cu toate aceste biuroul e dator sa primeasca la vot pe acel ce vor întâțișa o hotărîre definitivă prin care li se recunosce dreptul de alegetor. Sunt aleşi la primul scrutin cei ce imrunesc majoritatea absolută a voturilor exprimate şi tot de o dată un număr de voturi egal cu o pătrime a alegătorilor înscrişi. Neputendu se obţinea la primul votare majoritatea absolută şi numărul de voturi prevăzute mal sus, se va proceda la balotagiu între toţi candidaţii cari n’au isbutit la primul scrutin. In acest cas alegerea se va face cu majoritate relativă şi ori-care ar fi numărul voturilor. Balotagiul va avea loc în cea d’intăi Duminecă viitoare. In crs de paritate la balotsgiu, va decide sorţul. Sorţul se va trage în cuiua alegerii de preşedintele biuroului. Xelegrxaizrx© Serviciul part. al »Vocii Covurluiuluî* AGENŢIA HAVAS. TÂRNOVA, 10 Nouerubrie. — D. KAravelof şi-a trimis demisiunea. La reluarea şedinţei, s’a informat Adunarea despre acesta și s’a hotărât a se ține amâne o ședință, în care probabil se va numi noul regent.