Voinţa Galaţilor, 1898 (Anul 4, nr. 80-154)

1898-07-17 / nr. 80

VOINŢA GALAŢILOR Wierzbicki, prefectul poliţiei şi consulul rusesc. Regele Carol nu s’a arătat şi suita sa nu s’a scoborît din tren. Directorul de călătorie a Regelui, consilierul de curte Schecht, a primit salutul autorităţilor. Consulul rus i-a predat o scrisoare autografă a Ţarului către Regele Carol I. După o oprire de 15 minute, trenul regal a pornit către Cracovia, luânddirecţiunea călătoriei consilierul de curte Wierzbicki. — Din Petersburg se depeşeazâ următoarele, cu data de azi : După programul oficial al vizitei Regelui Carol I şi Prinţului moştenitor al României, sosirea lor la palatul Peterhof va avea loc azi 16 iulie, înainte de amiază. Regele la Varşovia Din Varşovia se depeşeză urmaătorele cu data de erl : Regele Carol I şi prinţul moştenitor Ferdinand al României, au sosit aci după amiază. Gara era frumos împodobită cu drapele ruse şi române şi cu ghirlande de flori şi de verdeaţă. Pe lângă un public numeros, Regele şi prin-ul erau aşteptaţi pe peron de guver- natorul general al Poloniei, prinţul Imeretinski, adjut. general amiralul Arseniew, comandantul fortăreţei Komarov, şeful statului major Ponzivaroki, precum şi de toate notabilităţile civileşi militare. La intrarea trenului în gară, compania de onore a prezentat armele, iar muzica militară a intonat imnul naţional român. Regele şi prinţul moştenitor pleacă mâine dimineaţă la orele 9 şi jum. la Petersburg. ------------------------------------------------------------ ȘTIRI MĂRUNTE | Alaltaeri a venit, plutind pe Dunăre, pe lângă malul stâng, cadavrul în descompunere al unei fete în vârsta de vre-o 16-17 ani. Ajungând la Vadul- Răilor, ia dreptul fabricei d-lui Vulpe, cadavrul a fost pescuit şi scos la mal. Cadavrul e despoiat, purtând numai cămaşa. Cadavrul prezintă trei răni, una la gât şi două la piciorul stâng, care e legat cu o funie. Se crede cu siguranţa ca e la mijloc o crimă şi se presupune că cadavrul e vărsat de ■apele Siretului în Dunăre, căcî altmintrelea nu putea veni pe lângă mal, ci ar fi urmat drumul prin mijlocul apei. Parchetul a fost anunțat.• * Alaltăeri au venit pe Dunăre două cadavre umane în stare de descompunere. Publicul ce se afla pe cheu a privit lung la defilarea celor două cadavre spre josul apei, dar nu s’a găsit nimeni care să scoată acele cadavre la mal, spre a li se stabili indentitatea. * Unele ziare din Capitală şi din alte oraşe sau grăbit să reproducă, după o gazetă din Galaţi, ştirea că o bandă, „compusă din 60 de bandiţi“, terorisează judeţele Covurluiu şi Tecuci. Ştirea este cu totul de domeniul fantesiei. Acum o lună, 2 bandiţi Ştefan Viţă şi Mocanu, din care cel din urmă a fost prins, au furat 2 cai de la arendaşul Vasiliu din Folteşti, fâcăndu-se apoi nevăzuţi. Mai târziu, aceşti bandiţi s’au unit cu încă câţiva dezertori din armată şi au comis câteva furturi. O bună parte dintr’inşii au fost prinşi, astfel că în prezent nici o bandă nu mai există. Cei câţiva cari n’au fost încă prinşi, sunt urmăriţi cu activitate. * Societatea de navigaţie Ungară va întreprinde înJiua de 19[31 Iulie curent cu vaporul Regina Elsabeta o escursiune de plăcere la Mâcin. Escursiunea promite a fi foarte plăcută rezervând escursioniştilor surprisele a mai multor scene şi feerii de nopte. Plecarea din Galaţi e fixată pentru ora 1 jumătate p. m. fix , iar preţurile dus şi întors sunt clasa I lei 8.50, cl. II lei 2.50. Un aviz special, pe care cetitorii le vor găsi în corpul ziarului nostru în numărul viitor, detailează această călătorie, pentru edificarea amatorilor, despre cele anunțate de noi mai sus. Felicităm socitatea pentru întreprinderile sale, care oferă o petrecere plăcută publică, în acest seson de căldură. * D. dr. Stavride, medicul primar al judeţului Covurluiu, a trimis un raport dr. Felix, directorul general al serviciului sanitar, aftând că, în toţi anii, şi in anul acesta, de la 25 ale lunei iunie, a început a se observa în Galaţi cazuri mai dese de febră tifoidă. S’au luat măsurile cuvenite. In Galaţi sunt astă-(i, 10 asemenea cazuri. * * Tâlharii cari au jefuit, în ziua de 13 curent, pe d-nii Menahem Edelstein şi Nuhâm Pencovici, între comunele Vârteji şi Crăeşti, au fost prinşi de câtre jandarmerie. Ei sunt doi bulgari, anume Secula losef și Dumitru Gheorghe. «■ * ' ' Cu începere de la 20 curent, biletire pentru linia Galați—Bujor, nu se ^ribT- mal vinde in tren, ci de către casă C. F. R. Pentru marfă saiî colete, de 25 kile până la 50 va costa un bilet cl. III, de la 50—100; 1 bilet cl. II iar 100—200 bilet cl. îşi pentru care se vor elibera recepise. * * * La biserica sf. Voivozi şi la cimitirul din Parohia satului Beresci, Comuna Tg. Beresci, plasa Horincea, jud. Covurlui, fâcăndu-se 3 clopote în valoare 1582 lei. Epitropia acestei biserici, aduce viile sale mulţumiri următorelor persoane : Onor. membri a consiliului com. T.Berescu care a avut bunătatea a doua din venitul casei comunale suma de lei 400. Onor. membri a consiliului secţia judeţiana care a binevoit a aproba aceasta sumă. Parohierilor a acestei biserici care a contribuit cu suma de 250, şi în special Parohului acestei biserici Sf. Sa Economul Sf. Bogatu, care a probat pe deplin misiunea sa, nu numai cu cuvăntul, dar chiar şi cu fapta, contribuind din avutul său cu suma de 932 cu care s’a complectat plata acestor clopote, mult dorite şi aşteptate de Sf. Sa. * O NOUĂ INVENŢIUNE ! ! A VIS Către agricultori si industriaşi ----°@0 -Nu mai există incrustaţii (pietre) la cazane cu aburi GLOBILINA întrebuinţată deja de locuri şi, flotila militară ----0®0---După cerere se trimete catalog şi preţuri gratis. A se adresa : JEAN & S. P. MAVROJANNI ln Galaţi saiî Constanţii DEPOSI'UL LA GALAŢI 7 30 MNIRkBLINAND : SE PRIMESC DIN PROVINCIE La Tipografia „Buciumul Roman“ 4 00 (Cărţi de Y'isiliî 4 00 STIMAI CIT LEI 1.00 *rr 7—