Vremea Nouǎ, iulie-septembrie 1969 (Anul 2, nr. 423-501)

1969-07-22 / nr. 441

• PAGINA 2 VREMEA NOUĂ 1t liiiia iniiiaiirilir iit nriil ;i iit iim ii íiiMiii ims (urmare din pag. 1) du-și atașamentul față de politica Partidului nostru Comunist, adeziunea fierbinte față de țeOrașul de pe malurile Argeșului trăiește o zi de sărbătoare. Mii și mii de cetățeni, femei, bărbați, copii s-au pregătit să-i întîmpine pe oaspeți. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și ceilalți conducători sînt salutați la sosire de Alexandru Popescu, prim-secretar al Comitetului municipal Pitești al P.C.R., primarul municipiului, care, în numele celor peste 100.000 de locuitori ai orașului, le urează un călduros „bine ați venit". Se aud uralele celor ce se află de față, se scandează numele secretarului general al Comitetului Central al partidului. La locul primirii, mîndria cetățenilor Piteștiului, autoturisme „Dacia-1100". In fata fiecăruia, copii în costume naționale oferă buchete de flori oaspeților dragi care îi îmbrățișează. Primarul orașului prezintă apoi o expoziție improvizată ce își propune să prezinte succint realizările industriei piteștene. In prim plan, darul pe care colectivul Uzinei de autoturisme îl face în aceste zile celor două mari sărbători, a XXV-a aniversare a eliberării patriei de sub jugul fascist și cel de-al X-lea Congres al partidului: autoturismul cu numărul 10.000. Tovarășii Nicolae Ceaușescu și Ion Gheorghe Maurer îi felicită călduros pe constructori. Mai departe se trece prin fața unor mici standuri unde Fabrica de motoare electrice, Combinatul petrochimic, Combinatul de industrializare lemnului, Uzinele textile, Fabrica de stofe „Argeșeana", Fabrica de încălțăminte, Fabrica de pîine, Fabrica de bere, întreprinderea de industrie locală „Progresul" și Cooperativa meșteșugărească prezintă mostre ale produselor lor. Oaspeții se interesează de calitatea și prețul acestor produse, de cantitățile care se livrează comerțului pentru satisfacerea cerințelor populației. ..... Se vizitează apoi Fabrica de motoare electrice, unitate economică cu rol de pion avansat în industria electrotehnică românească. In secțiile ei, înzestrate cu utilaje de cea mai înaltă tehnicitate, se produc sute de mii de motoare, care vor pune in mișcare tot atîtea frigidere, aspiratoare, mașini de cusut, mașini de spălat rufe etc. Prin cea mai nouă secție a întreprinderii — cea de motoare asincrone în carcasă de aluminiu — tovarășul Nicolae Ceaușescu și ceilalți oaspeți sunt însoțiți de Ion Avram, ministrul industriei construcțiilor de mașini, și de directorul uzinei, Octavian Abrudan, care dau ample explicații în legătură cu noile creații ale constructorilor de mașini de aici și cu caracteristicile tehnice ale unor produse. Se apreciază faptul că, deși tînără, uzina a reușit în scurt timp să acopere în întregime necesarul de motoare pentru fabricația în țara noastră a numeroase bunuri de uz casnic și industrial. O serie de produse ale uzinei sunt exportate în Iugoslavia, Polonia, Uniunea Sovietică și în alte țări. Este impresionantă revărsarea de entuziasm cu care colectivul de aici îi primește pe oaspeții săi. Peste tot se aclamă trecerea conducătorilor de partid și de stat. Bucuria a înflorit pe fiecare chip. Se remarcă îndeosebi marele număr al tinerilor, ei formează majoritatea muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor, reprezintă noua generație a clasei noastre muncitoare chemată să fie schimbul de mîine. Oaspeții se interesează de diferite aspecte ale procesului tehnologic, de parametrii tehnico-economici ai activității fabricii. La sfîrșitul vizitei, tovarășul Nicolae Ceaușescu felicită călduros colectivul acestei fabrici pentru succesele obținute și durează noi realizări în viitor. Coloana oficială străbate apoi principalele artere ale orașului, Îndreptîndu-se spre o altă zonă industrială — platforma petrochimică. Pe străzile orașului, zeci de mii de oameni salută cu urale trecerea coloanei oficiale. Tovarășii Nicolae Ceaușescu și Ion Gheorghe Maurer răspund aclamațiilor cu care sînt întîmpinați. „De partid condus poporul construiește viitorul", „Ceaușescu să trăiască, România să-nflorească",— scandează mulțimea. Mașinile sunt acoperite de flori. Florile au Împodobit balcoanele, ferestrele caselor. întovărășită de uralele mulțimii, coloana oficială ajunge la platforma chimică, care își anunța de departe prezența prin siluetele argintii ale agrppntelor și instalațiilor gigant înălțate aici pe sute de hectare. Trei mari unități alcătuiesc această platformă chimcă piteșteană: Combinatul petrolurile sale majore, unitatea de nezdruncinat în jurul Comitetului Central al partidului, a tovarășului Nicolae Ceaușescu, chimic, Uzina de negru de fum și o rafinărie. Oprire la Combinatul petrochimic. Oaspeții sunt salutați de Alexandru Boabă, ministrul industriei chimice, și Matei Ghigiu, ministrul construcțiilor pentru industria chimică și rafinării. Obiectivul său principal — Complexul de piroliză, unde se obțin produse ce constituia materia primă pentru celelalte instalații ale Combinatului — a și început să producă. In aplauzele celor prezenți, tovarășul Nicolae Ceaușescu taie panglica inaugurală, moment care marchează intrarea în funcțiune a acestui mare obiectiv industrial. Celelalte obiective principale ale combinatului: Fabrica de polietilenă și instalația de acrilonitril, aflate în probe tehnologice, vor intra în funcțiune în săptămînile următoare. Oaspeții trec în revistă principalele secții și instalații ale combinatului. Pe 80 de hectare au fost ridicate hale moderne , s-au montat peste 7.000 de tone de utilaje tehnologice; păienjenișul conductelor însumează 130 kilometri. Un alt obiectiv vizitat pe platforma industriei chimice piteștene este rafinăria de petrol, aflată în pragul intrării în funcțiune. Ansamblul impunătoarelor instalații în aer liber, unde se vor prelucra anual 3 milioane tone de țiței, a căpătat profilul definitiv. Aici, oaspeții sînt întîmpinați de Nicolae Toader, ministrul industriei petrolului. Străbătînd drumul printre principalele agregate ale rafinăriei — complexul de reformare catalitică, instalația de distilare atmosferică și desalinare electrică — conducătorii de partid și de stat sunt salutați cu urale de chimiștii, constructorii și montorii ce se află aici. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și ceilalți oaspeți răspund , aclamațiilor cu semne prietenești. In cursul după-amiezii, conducătorii de partid și de stat vizitează zona industriei constructoare de mașini situată la poalele dealurilor Muscelului, nu departe de Colibași. Cele două mari întreprinderi de aici, cu profil asemănător. Uzina de piese auto și cea de autoturisme, poartă de curînd un nume comun: Uzina de autoturisme — Pitești. Unificarea acestor întreprinderi a fost realizată în scopul perfecționării conducerii și organizării producției, înlăturării unor paralelisme din activitatea lor. Aici, în citadela primului autoturism românesc, conducătorii de partid și de stat sunt salutați de un mare număr de constructori. Directorul general al uzinei, Dumitru Mihai, Pretutindeni, secretarului general al C.C. al P.C.R. și celorlalți conducători de partid și de stat li se face o primire călduroasă, însoțiți de aplauzele și uralele sutelor de muncitori, oaspeții se îndreaptă spre cea mai tînără platformă industrială a Piteștiului aflată in nordul orașului,în* spre Găvana. Pe întinderi vaste ce „însumează sute de hectare,’ aici s-au înălțat numeroase obiective industriale de mare însemnătate pentru întreaga țară : Fabrica de stofe „Argeșeana", Combinatul pentru articole tehnice din cauciuc, o fabrică de bere, alta de pîine, noi capacități de producție pentru industria textilă și o fabrică de drojdie furajeră. Unele din aceste întreprinderi au început să producă, altele sunt în pragul intrării lor in funcțiune. Ele fac de nerecunoscut un Vechi cartier al Piteștilor, întregind aspectul modern al Orașului, devenit o citadelă a industriei românești. Aici, pe platforma industriei busturilor de larg Oohsum, se vizitează Fabrica de bere, aflată în probe tehnologice, ce va avea o producție anuală de 400.000 hl. bere și 11.000 tone mari, însoțiți de ministrul industriei construcțiilor, Dumitru Mosora, ministrul industriei aimentare, Gheorghe Maldóși directorul fabricii, Ion Manriu, conducătorii d-> nar- Hrt și de stet' pârnirO bâleie prin^in-m n1-. gș» ninduct'e. ceriu.! -"-ații în legătură cu nivelul tehnic ai niláielor, cu stadiul intrării Im- în funțiune. Adrisindu-i« constructoriim. to «fsai’t Voi.in Ceaușeșiu, le recomandă să acorde mai înfățișează oaspeților in față unei machete obiectivele aflate în construcție: secția de roți dintate, noua forjă, secția de matrițerie, hala de fabricație a segmentilor, cu o producție anuală de 25.000.000 bucăți, și sculăria, precum și obiectivele care urmează să intregească această zonă industrială : fabrica de bolțuri, pistoane și supape, turnătoria de piese neferoase și hala monobloc pentru montajul noilor tipuri de autoturisme. Oaspeții vizitează apoi secția de tratament termic, dotată cu utilaje de înaltă tehnicitate, și Secția producătoare de cutii de viteze estafette. Urmărind procesul tehnologic de fabricație în aceste secții, tovarășul Nicolae Ceaușescu și ceilalți conducători de partid și de stat recomandă colectivului uzinei să acorde o deosebită atenție calității și preciziei pieselor executate. Se subliniază importanța ridicării calificării profesionale a cadrelor, recrutării lor din rândul locuitorilor orașului, asigurării unor condiții tot mai bune de muncă și viață muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor. Se trece apoi prin hala de montaj a autoturismelor „Dacia 1100“. De pe banda de montaj tocmai ieșea autoturismul cu nr. 10.031. Această cifră consemnează faptul că hărnicii constructori piteșteni și-au depășit angajamentul luat în cinstea celui de-al X-lea Congres al partidului. Stăruie și azi în amintirea lor momentul de debut al producției de autoturisme românești. Atunci, la inaugurarea primei serii de autoturisme românești, l-au avut oaspete pe tovarășul Nicolae Ceaușescu. Acum, aici se asamblează zilnic cîte 50 de autoturisme, întregul montaj se desfășoară automat, se folosesc pe scară mereu mai largă repere fabricate în țară, iar cei peste 1.300 constructori de autoturisme și-au însușit în bună măsură procesul de fabricație. In timpul vizitei, secretarul general al C.C. al P.C.R. este informat că anul acesta vor fi realizate aici peste 12.000 de autoturisme, că datorită numeroaselor solicitări, producția acestui tip de mașină va continua într-o proporție mai mare și în anul viitor. Concomitent cu procesul de fabricație al autoturismului „Dacia 1.100", la uzina argeșeană se execută lucrările pentru etapa a doua de dezvoltare a întreprinderii în vederea trecerii la producerea altor tipuri cu caracteristici superioare. Conducătorii de partid și de stat apreciază că uzina are posibilități pentru diversificarea producției și recomandă constructorilor să acorde o deosebită atenție realizării unor produse la un preț de cost cît mai scăzut, cu un consum redus de lubrifianți, să se preocupe îndeaproape de asigurarea pieselor de schimb necesare autoturismelor aflate în exploatare. La încheierea vizitei, oaspeților li se prezintă schema de sistematizare a celor cinci sate din preajma zonei industriale de la Colibași, subliniindu-se că aici urmează să fie construite o serie de locuințe noi pentru constructorii de mașini. Toate acestea vor avea darul să schimbe înfățișarea vechilor așezări rurale, dîndu-le un aspect urban, corespunzător epocii socialiste și înnoirilor pe care industrializarea le-a imprimat și pe plaiurile argeșene, multă atenție finisării lucrărilor de construcții, la costuri cît mai reduse, înlăturînd cheltuielile inutile, punînd accent pe intrarea obiectivelor în funcțiune, pe calitatea și eficiența producției. In încheierea vizitei la această fabrică se face o degustare din primele cantități de bere realizate în cadrul probelor tehnologice. Se vizitează apoi Fabrica de stofe „Argeșeana", unde a intrat de curînd în funcțiune prima secție — filatura. Secretarul general al C.C. al P.C.R. și ceilalți conducători de partid și de stat Sunt salutați aici de ministrul industriei ușoare, Ion Crăciun, și de un mare număr de muncitori și tehnicieni. Directorul întreprinderii, Ștefan Dântiu, informează pe oaspeți că punerea în funcțiune înainte de termen a acestei secții la întreaga Capacitate de 3 000 tone pe an fire pieptănate de lină este un succes de seamă pe care constructorii, alături de Colectivul întreprinderii, l-au consacrat celui de-al X-lea Congres al partidului și aniversării unui sfert de veac de la eliberarea patriei. Tovarășul Nicolae Ceaușescu este informat că aici se află în Construcție și o altă secție — cea de țesătorie — care urmează să intre în funcțiune spre sfîrșitul acestui an. Important obiectiv al pianului cincinal, noua unitate a industriei ușoare din Pitești va fi cea mai mare fabrică de stofe din țară. Urmînd să dea anual 10 Col 000 mp țesături fine tip lină. Aceasta înseamnă un Costum de haine pentru fiecare bărbat adult, din țară. un scurt popas la Combinatul de articole tehnice din cauciuc. Oaspeții fac cunoștință prin intermediul unei sugestive machete Cu cele cinci fabrici ale acestei unități care vor produce benzi transportoare, furtunuri pentru instalații industriale, cisterne pentru produse petrolifere, o gamă largă de garnituri pentru industria constructoare de autovehicule. Dintre unitățile acestui combinat, Fabrica de benzi transportoare se află intr-un stadiu avansat de construcție. Capacitatea întregului Combinat de articole tehnice din cauciuc va fi de 22 000 tone anual. Un alt obiectiv vizitat în această zonă industrială este Fabrica de drojdie furajeră, vntrată recent în funcțiune, la Combinatul pentru industrializarea lemnului. Oaspeții sunt salutați aici de Mihai Suder, ministrul economiei forestiere. Directorul Combinatului, Victor Chelu, și alți specialiști dau explicații în legătură cu importanța acestei unități cald timp ce Se vizitează aceste unități, zeci și zeci de mii de cetățeni ai municipiului Pitești, ai comunelor învecinate se adună în piața din fața sediului Consiliului popular județean. Flutură steagurile patriei și partidului. Pe mari pancarte Citim Cuvinte de salut: „Trăiască Dragi tovarăși. Dați-mi voie să vă adresez dv„ tuturor locuitorilor din orașul Pitești și județul Argeș un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, al guvernului și al Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România (aplauze puternice, ovații, se scandează „Ceaușescu, Ceaușescu", „P.C.R., P.C.R.”. Vizita noastră în județul Argeș se înscrie în activitatea generală a Comitetului nostru Central, a conducerii partidului și statului de a se consfătui cu oamenii muncii, acum, în preajma celui de-al X-lea Congres al partidului, de a discuta împreună cum s-au înfăptuit Directivele Congresului ăl ix-lea al partidului, ce avem de făcut pentru a asigura dezvoltarea în ritm ascendent a patriei noastre socialiste. Cunosc Piteștiul din 1935. Aici sunt mulți dintre dv. care-și aduc aminte cum arăta Piteștiul atunci. Dar chiar și mai aproape, prin 1964, și atunci Piteștiul avea o industrie destul de slabă. In cei 4 ani care au trecut de la Congresul al IX-lea se poate spune că Piteștiul s-a transformat radical, atît din punct de vedere industrial cît și în ce privește aspectul general al orașului și viața oamenilor muncii. Noile combinate construite în ultimii ani in Piteștii care încep de pe acum să producă, arată ce eforturi mari au făcut statul, partidul pentru industrializarea patriei noastre. Piteștiul este din acest punct de vedere un exemplu — dar nu numai Piteștiul; în toate colțurile țârii în anii socialismului au fost create mii de întreprinderi. In cei 25 de ani de la eliberarea patriei, în cei 20 de ani de construcție socialistă, România s-a transformat dintr-o țară înapoiată din punct de vedere industrial și agricol intr-o țară cu o puternică industrie, cu o agricultură înfloritoare, În care viața poporului este tot mai îmbelșugată, tot mai frumoasă (aplauze puternice, prelungite, ovații). Am vizitat astăzi câteva din noile obiective ale orașului dv. Sunt întreprinderi și combinate, uzine moderne, care constituie 0 mindrie nu numai pentru oamenii munții din Pitești, ci 0 mindrie pentru întregul nostru popor. Au fost construite aici Combinatul petrochimic și rafinăria, care de pe acum aproape egalează vechiul combinat de la Brazi și care are frumoase perspective de dezvoltare. S-a construit si dă de acum producție Uzina de automobile, care în 1975 va produce anual 50000 de autoturisme. S-au dezvoltat numeroase alte uzine ale industriei ușoare. In construcția acestor întreprinderi s-au investit în 3 ani peste 8 miliarde lei. Toate acestea au cerut si Cer încă o muncă serioasă. Este adevărat că aceste obiective industriale au fost ridicate într-un scurt, că elte au timp relativ început să producă, unele dau rezultate bune — mă refer in special la Uzina de automobile, care a fost pusă in producție intr-un an si jumătate, si la alte obiective, care, de asemenea, au fost date în producție într-un termen relativ scurt. Această dovedeste capacitatea organizatorică de construcție are valorifică apele reziduale de la fabricarea plăcilor fibro- lemnoase din cadrul combinatului după un procedeu original, unic în lume, pus la punct de un colectiv de specialiști de la Institutul de Cercetări pentru economia forestieră. Fabrica are o producție anuală de 1.600 tone. Se vizitează în Continuare o expoziție Fabricii de mobilă din cadrul aceluiași Combinat, unde sunt prezentate cele mai noi modele create de muncitorii, tehnicienii și inginerii unității. Este apreciată calitatea, linia modernă, practică, a unor garnituri de sufragerie și mobilă de birou și se recomandă colectivului de conducere al combinatului să acorde în Continuare atenție mereu sporită diversificării producției, realizării unei mobile corespunzător cerințelor exigente ale Consumatorilor, trecerii cît mai rapide de la exponate la producția de serie, pentru ca în acest fel noile creații să fie puse la îndemîna populației. Iubitul nostru partid cómuhier", „Trăiască Comitetul Central al partidului". Intr-o mare de urale își fac apariția la balcon tovarășii Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Dumitru Popescu. Se scandează „P.C.R., P.C.R.“, „Ceaușeimuncitorilor și inginerilor, și, in același timp, capacitatea lor de a-și însuși tehnologia modernă a producerii utilajelor, cu un grad ridicat de complexitate. Țin să felicit, cu prilejul acestui miting pe toți oamenii muncii din construcții, care în acești ani au depus mari eforturi pentru a asigura îndeplinirea importantelor sarcini ce le-au revenit (aplauze puternice, ovații). De asemenea, doresc să adresez felicitări muncitorilor, tuturor întreprinderilor din Pitești și din județul Argeș pentru munca lor rodnică, pentru felul cum își îndeplinesc sarcinile mari pe care le au (aplauze puternice, prelungite, ovații). Dragi tovarăși. Ținînd seama că, în majoritatea lor, noile obiective încep de-abia, din anul acesta, să intre în producție — unele vor intra la sfîrșitul anului, altele în cursul anului viitor — aș dori să mă adresez tuturor muncitorilor, inginerilor, tehnicienilor, tuturor comuniștilor cerîndu-le să depună eforturi pentru a-și însuși în cele mai mune condiții mistuirea și conducerea utilajelor moderne cu care sînt înzestrate noile unități, spre a asigura ca, în cel mai timp, acestea să lucreze scurt cu întreaga lor capacitate, să asigure creșterea producției industriale în conformitate cu prevederile din plan. Felul în care s-a muncit pînă acum ne dă convingerea că această sarcină de onoare și de cinste va fi îndeplinită (aplauze puternice, ovații). Doresc, de asemenea, să subliniez activitatea desfășurată de organizațiile de partid, de comitetele de partid, de Comitetul județean, care au desfășurat o muncă rodnică, pentru a organiza și uni eforturile Oamenilor muncii de pa aceste meleaguri în lupta pentru îndeplinirea tuturor acestor sarcini. Doresc să felicit pe comuniști, Comitetul județean, activul său, și să se urez succese tot mai mari în activitatea lor (aplauze prelungite). Cred că nu este necesar să mai insist asupra felului în care se îndeplinește programul elaborat de Congresul al IX-lea, aveți Sub ochii dv. realitatea, cunoașteți felul în care partidul nostru acționează și traduce în viată acest program. In întreaga țară s-au dezbătut tezele Comitetului Central și Directivele pentru următorul plan cincinal — documente care trasează perspectivele dezvoltării viitoare a patriei noastre socialiste. Faptul că toate organizațiile noastre de partid, toate conferințele de partid — care s-au încheiat ieri — au adoptat in unanimitate Tezele si Directivele demonstrează atit justețea și realismul acestor documente cît și unitatea de nezdruncinat a întregului nostru popor în jurul partidului, a politicii sale (aplauze puternice). Aceste documente au fost dezbătute de întregul popor, de oamenii muncii din întreprinderi și instituții, din cooperative, din comune și orașe. Putem spune că nu există cetățean al României socialiste care să nu-și fi spus cuvîntul, care într-un anumit sens să nu fi votat pertru programul viitor de înflorire a patriei noastu, Ceaușescu". Ia cuvîntul tovarășul Gheorghe Năstase, prim-secretar al Comitetului județean Argeș al P.C.R., președintele Consiliului popular județean Argeș, care mulțumește oaspeților pentru cinstea ce o fac județului. „Acum, în preajma Congresului — a spus tovarășul Gheorghe Năstase — cind se prefigurează drumurile viitorului, toate înfăptuirile de astăzi ne fac să privim mai îndrăzneți, mai cutezători către ziua de mîine, ne sporesc hotărîrea de a milita neobosit pentru înfăptuirea sarcinilor încredințate de partid". Referindu-se la lucrările Conferinței județene de partid, care a avut loc zilele acestea, primul secretar al Comitetului județean al P.C.R. a spus : îndeplinind mandatul comuniștilor, al tuturor oamenilor muncii din județ, Conferința a hotărît să susțină realegerea dv., stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, în funcția de secretar general al Comitetului Central al partidului. Hotărîrea Conferinței noastre este ru numai hotărîrea delegaților care au participat la ea, ci a tuturor celor care trăiesc și muncesc în județul Argeș. Știm în același timp că aceasta este hotărîrea întregului partid, a întregului popor. Din zecile de mii de glasuri izbucnesc urale. Ca un singur om, cetățenii județului Argeș prezenți la marea adunare populară își manifestă unitatea de nezdruncinat în jurul partidului, în jurul secretarului general al Comitetului Central. Intr-o atmosferă de nemărginit entuziasm ia cuvîntul tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, tré socialiste. Tocmai in aceasta constă forța orînduirii noasstre socialiste (aplauze puternice, ovații). Nu doresc să mă opresc acum pe larg asupra acestor documente, deoarece vă sunt cunoscute. Ele vor fi dezbătute la Congresul al X-lea, și, fără îndoială, vor fi adoptate cu aceeași unanimitate pe care au întrunit-o din partea întregului nostru partid și popor (aplauze puternice). Doresc să subliniez că în întreaga activitate pentru edificarea României socialiste, in centrul preocupărilor partidului și statului nostru a stat și stă grija pentru om, pentru ridicarea continuă a bunăstării materiale și spirituale a tuturor celor ce muncesc. După cum ați văzut din prevederile înscrise în programul de perspectivă pînă în 1975 și 1980, partidul nostru va face o în continuare totul pentru ca, dată cu ridicarea economiei patriei, să crească continuu nivelul de viață al poporului, să se lărgească și să se dezvolte democrația socialistă, să se asigure participarea tot mai largă și nemijlocită a întregului popor la conducerea întregii activități sociale (aplauze furtunoase, se scandează „Ceaușescu să trăiască, România să-nflorească"). Primirea deosebit de călduroasă care ni s-a făcut astăzi în județul Argeș și în orașul Pitești constituie o expresie a încrederii dv. a argeșenilor, în politică marxist-leninistă a partidului nostru, o expresie a hotărîrii dv., ca de altfel a întregului nostru popor, de a realiza neabătut politica internă și externă a partidului nostru, de a urma cu toată fermitatea și încrederea conducătorul încercat al poporului nostru pe calea socialismului, Partidul Comunist Român (aplauze puternice, mult prelungite, ovații). Iată de ce Comitetul nostru Central, guvernul consideră că pot afirma cu deplină încredere și justificare că nu există în România forță în stare să pună în pericol orînduirea noastră socialistă. Dacă s-ar găsi un asemenea nebun, el ar primi riposta hotărîtă a celor 20 de milioane de cetățeni ai României socialiste (aplauze puternice, prelungite. Se scandează „Ceaușescu Și poporul“). Avem deplina convingere că în anii următori România va obține succese și mai mari, că Vom îndeplini Și chiar depăși sarcinile actualului plan Cincinal, că vom face ca în 1975 prevederile Directivelor pe care la dezbatem acum să devină o realitate. Atunci România se va apropia mult, așa cum prevăd Directivele, de țările dezvoltate din punct de vedere economic și social (vii aplauze). Tovarăși. Preocupîndu-ne de construcția socialismului, noi știm că datorăm succesele noastre in primul rind clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, întregului popor, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, care au înfăptuit Și înfăptuiesc neabătut politica Partidului Comunist Român, Iată de ce exprim de aici cele mai calde mulțumiri clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, întregului nostru popor (aplauze puternice, prelungite). Totodată, noi știm că aceste victorii au fost posibile și se înfăptuiesc în condiții tot mai bune datorită faptului că România are că prieteni țările socialiste, că ea a dezvoltat și dezvoltă relații de strîrnsă colaborare și cooperare cu țările socialiste membre ale C.A.E.R., cu toate țările socialiste, fiind convinsă că atît pentru țara noastră cît și pentru fiecare țară socialistă aceste relații multilaterale constituie un sprijin în dezvoltarea economică și socială, că aceasta constituie, în același timp, o forță puternică a întăririi unității sistemului socialist mondial (aplauze puternice). In același timp/ tara noastră, pornind de la faptul că în Iunie există încă multe țări cu altă orînduire socială, desfășoară o politică activă în spiritul principiilor coexistenței pașnice, de dezvoltare a relațiilor de colaborare și cooperare cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială. Considerăm că Ceasta corespunde atît intereselor poporului român, cît și intereselor socialismului, cauzei colaborării între popoare, cauzei păcii în lume (aplauze puternice, îndelungi). Desigur, tovarăși, noi nu uităm — și nu putem uita — că in lume există încă imperialism, că există cercuri reacționare, că este necesar să se acționeze pentru a uni toate forțele antiimperialiste în luptă împotriva politicii imperialiste de amestec în treburile altor state, de nesocotire a independenței și suveranității altor state, trebuie să se facă total ca în locul acestei politici să triumfe politica relațiilor de deplină egalitate in drepturi între popoare — fie ele mari, fie ele mici — relații întemeiate pe principiul respectului suveranității și independenței naționale, al neamestecului în treburile interne, al dreptului fiecărui popor de a-și hotărî dezvoltarea de sine stătătoare, fără nici un amestec din afară (aplauze puternice, prelungite). Solidar cu lupta poporului vietnamez, poporul român consideră că este timpul să înceteze acțiunile militare, să fie retrase trupele din Vietnam, să fie lăsat poporul vietnamez să-și hotărască dezvoltarea sa, inclusiv unificarea, fără vreun amestec din afară (vii aplauze). Noi Suntem partizanii rezolvării pe Calea tratativelor a problemelor litigioase dintre state, pentru excluderea forței din relatiile dintre 5 state. Astăzi, nici nu se poate concepe ,altfel rezolvarea problemelor internationale. Viata a demonstrat că un popor care este hotărît să trăiască liber și independent poate să reziste oricărei forte, oricit de puternică ar fi ea. Un popor nu poate fi învins de nici o forță atunci cind este hotărît să-și apere independența. Numai pe Calea asigurării deplinei egalități în drepturi între popoare se poate asigura pacea și progresul social în lume (vii aplauze). Suntem contemporanii marilor transformări revoluționare, ai progresului și revoluției tehnico-științifice care se desfășoară în mod impetuos în întreaga lume. Mai mult tovarăși, sîntem martorii unor mari victorii ale omului în stăpînirea naturii. Asistăm la un moment istoric, cind omul, desprinzîndu-se de Pămînt, a pus piciorul pe Lună. Țin să felicit pe cosmonauții Statelor Unite ale Americii care, în interesul întregii omeniri, au deschis calea omului spre primul astru — dar nu ultimul (aplauze puternice, prelungite). In asemenea condiții este de înțeles, tovarăși, că trebuie să depunem eforturi pentru a asigura pacea pe pămînt, pentru a pune toate cunoștințele umanității în serviciul fericirii omului — și nu al distrugerii sale — spre a folosi cuceririle științei în interesul bunăstării omenirii, al stăpînirii naturii de către om. S-a deschis, poate mai clar ca niciodată, această perspectivă — iar noi, comuniștii români, vom face totul pentru a ne aduce contribuția la triumful păcii și colaborării între oameni, nici pe pămînt (aplauze puternice, prelungite). Iată, tovarăși, sintetic, politica internă și externă a partidului nostru — construcția neabătută și într-un ritm înalt a socialismului în țara noastră, ridicarea bunăstării poporului, Colaborare și cooperare cu toate țările socialiste, cu partidele Comuniste și muncitorești, cu toate forțele antiimperialiste, o politică activă de colaborare cu toate statele lumii, pentru pace Și colaborare între popoare (aplauze puternice). Această politică a primit de pe acum aprobarea partidului și guvernului spre a fi continuată cu aceeași fermitate și în viitor. Doresc să declar aici că noi vom face totul pentru a îndeplini întocmai această politică, pentru a îndreptăți astfel încrederea partidului Și întregului nostru popor (vii și puternice aplauze). Țin să vă asigur că pentru Comitetul nostru Central nu există Și nu va exista nimic mai sfînt decît servirea intereselor poporului, a cauzei socialismului în patria noastră și în întreaga lume. In ce mă privește, tovarăși, doresc să vă exprim mulțumiri pentru manifestările pline de căldură la adresa mea. Eu văd în aceasta o expresie a în rederii în Comitetul nostru Central, în conducerea colectivă a partidului nostru. Vă asigur, că în Ce mă privește, ca membru al Comitetului Central, al acestei conduceri colective, în munca incredintată de partid și popor îmi vei face întotdeauna datoria, că voi fi întotdeauna un suidat credincios al partidului și poporului meu, pe care îl vei sluji pînă la Capăt (aplauze puternice, prelungite. Se scandează „Ceaușescu, Ceaușescu"). Avînd în vedere că veți mai avea încă sarcini mari de înfăptuit, că îndeplinirea programului de dezvoltare a României cere eforturi mari din partea tuturor, dăți-mi voie ca, in încheiere, să vă urez dumneavoastră, piteștenilor, argeșenilor, succese tot mai mari. Vă doresc ca, împreună cu toți oamenii muncii din patria noastră, să îndepliniți marile sarcini care vă revin, aducîrdu-vă astfel contribuția tot mai activă la înflorirea României socialiste (aplauze puternice, prelungite, urale). Vă doresc multă sănătate și multă fericire i (aplauze prelungite. Ovații. Se scandează minute în șir „P.C.R.—P.C.R.", „Ceaușescu — Ceaușescu"). După miting, conducătorii de partid și de stat au făcut o scurtă vizită în cel mai nou Cartier al orașului, în Trivale, unde în preajma noii zone industriale din apropiere se construiește un microraion care va completa pitorescul parcului natural cu același nume. Arh. Valeriu Manu, director al D.S.A.P.C., a dat explicații asupra stadiului lucrărilor de construcție care se vor finaliza în peste 3.200 apartamente, o școală, o creșă și grădiniță, un complex comercial și un dispensar. Tovarășul Nicolae Ceaușescu s-a interesat de gradul de confort al apartamentelor și de industrializare a construcțiilor, recomandînd studierea și realizarea unui poligon de prefabricate care să asigure ritmul rapid al construcțiilor și reducerea costului lor. Oaspeții au participat apoi la o adunare cu activul de partid in cadrul unei mese tovărășești. Cu acest prilej, tovarășul Gheorghe Năstase, prim-secretar al Comitetului județean Argeș al P.C.R., a mulțumit încă o dată pentru prețioasele indicații primite în cursul vizitei, pentru recomandările făcute, subliniind că ele au datul să dinamizeze voința comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii în județ pentru aducerea la îndeplinire, neîntîrziat, a tuturor sarcinilor ce le stau în față. Primul secretar al Comitetului județean de partid a amintit apoi că județul Argeș a cunoscut, de-a lungul anilor, nenumărate momente importante în viața sa, când prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu a mobilizat energiile, a făcut ca acei ce muncesc să pornească cu și mai mare elan la îndeplinirea sarcinilor încredințate de partid. „Doresc să vă asigur, a încheiat vorbitorul — că locuitorii Argeșului, acest minunat colț al patriei noastre, vor fi întotdeauna la Înălțimea oricărei misiuni pe care le-o va încredința partidul". In aplauzele furtunoase ale celor prezenți, la Cuvîntul tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU. Secretarul general al C.C. al P.C.R. a subliniat sarcinile deosebit de mari pe care le vor avea in viitor organizațiile de partid din județul Argeș, activul județean, în îndeplinirea importantelor hotâriri ale Congresului al X-lea. De activitatea sa și de felul în care Comitetul județean va ști să-și organizeze muncă, să unească eforturile comuniștilor și ale tuturor oamenilor muncii din județ depinde, fără îndoială, ducerea la buni sfirșit a programului care va fi adoptat de Congres — a arătat tovarășul Nicolae Ceaușescu. Apreciind succesele activului de partid din județul Argeș, tiperei realizări tot mai mari ; îi doresc ca întotdeauna să fie strîrs legat de toți oamenii muncii, permanent atent față de Cerințele lor, să rezolve în Cele mai bune condiții problemele ridicate de masele lărgi populare pentru că numai în măsură în care va realiza aceasta va putea partidul nostru să-și îndeplinească menirea sa de conducător activ al societății noastre. Tovarășul Ceaușescu a toastat in sănătatea tuturor celor prezenți. ★ Vizita de lucru in județul Argeș a conducătorilor de partid și de stat a constituit o Înălțătoare manifestare a dragostei profunde, a încrederii nemărginite pe care oamenii muncii de pe aceste meleaguri le nutresc pentru cel care a ridicat deasupra României Soarele progresului social, al bunăstării, Partidul Comunist Român. Entuziasta primire făcută conducătorilor de partid și de stat în județul Argeș se înscrie în șirul nesfîrșit de manifestări prin care întregul nostru popor își exprimă atașamentul profund față de politica marxist-leninistă a partidului nostru, față de Comitetul său Central în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu. Reportaj realizat de Constantin MITEA George Radu CHIROVICI Constantin MARINESCU Mircea S. IONESCU O expresie elocventă a politicii creatoare a partidului: citadela ndustrială a Piteștilor Pe cea mai tînără platformă industrială a Piteștilor Din inimă, partidului: dragoste, atașament, încredere Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la mitingul din Pitești ir Y V *■