Vremea Nouǎ, iulie-septembrie 1971 (Anul 4, nr. 1041-1119)

1971-09-19 / nr. 1110

Proletari din toate tarile, unitivul Organ al Comitetului județean Vaslui al P. C. R. și al Consiliului popular județean Vizita tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU în județul Caraș-Severin In cursul zilei de sîmbătă, 18 septembrie, tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Ilie Verdeț și Maxim Berghianu, a continuat vizita de lucru în județul Caraș-Severin. De la reședința județului se pleacă la primele ore ale dimineții. Cetățenii Reșiței, care pe tot parcursul vizitei de vineri au înconjurat cu multă căldură și dragoste pe conducătorul partidului și statului, au dat din nou străzilor „Cetății de foc“ imaginea specifică marilor sărbători, prin entuziastele și strălucitoarele manifestări populare. In aplauzele și uralele mulțimii, coloana de mașini străbate centrul orașului, îndreptîndu-se spre Caransebeș. Vizita secretarului general în municipiul Reșița, prilejuită și de împlinirea a 200 de ani de activitate industrială neîntreruptă pe aceste meleaguri, dialogul fructuos cu activiști de partid și de stat, cu cadre de conducere din economia județului, cu muncitori, ingineri și tehnicieni din întreprinderile municipiului, indicațiile date reprezintă un puternic factor mobilizator pentru activitatea viitoare a reșițenilor, pentru dezvoltarea continuă, multilaterală a județului Caraș-Severin. ...Caransebeș. In aceeași atmosferă entuziastă, plină de căldură, conducătorii de partid și de stat străbat arterele principale ale orașului. Aproape întreaga populație a venit în întâmpinarea tovarășului Nicolae Ceaușescu. Prin aplauze și urale, oamenii muncii își exprimă nețărmurita bucurie de a avea în mijlocul lor pe conducătorul partidului și statului, dragostea și recunoștința față de conducerea partidului și statului pentru grija ce le-o poartă. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți oaspeți sunt invitați să viziteze noua uzină în care procesul de producție se desfășoară concomitent cu lucrările de construcții și montaj. La intrare se află o imensă pancartă pe care este înscrisă urarea „Bine ați venit în mijlocul nostru, iubiți conducători de partid și de stat“. Muncitori și muncitoare înconjoară pe oaspeți și le oferă buchete mari de flori. Sunt de față ministrul industriei construcțiilor de mașini, Ioan Avram, primul secretar al Comitetului orășenesc Caransebeș al P.C.R., Nicolae Magda, și colectivul de conducere al uzinei. Vizita în întreprindere începe cu o prezentare a profilului unității și a stadiului de construcție. Prin intermediul unor grafice și machete, directorul uzinei, ing. Vasile Uscat, arată că, în final, în  continuare în pag. a 4-a) Cuvintarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la mitingul de la Uzinele „Oțelul Roșu“ Dragi tovarăși. Doresc in primul rind să vă adresez dumneavoastră, întregului colectiv al Uzinelor „Oțelul Roșu", tuturor oamenilor muncii din orașul Oțelul Roșu un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a guvernului patriei noastre socialiste. (Aplauze îndelungate). Mitingul de astăzi este consacrat unui eveniment important din viața uzinei dumneavoastră — împlinirea a 175 de ani de cînd a început să se producă metal pe aceste meleaguri. Doresc să menționez că în acești ani uzina a cunoscut o dezvoltare continuă — și mai cu seamă în anii construcției socialiste, cînd producția ei s-a mărit de cîteva ori. De aceea, doresc să vă felicitațit cu prilejul aniversării a 175 de ani de existență a uzinei, cit și pentru rezultatele bune pe care le-ați obținut in anii construcției socialismului. (Aplauze puternice, prelungite). De fapt, uzina dumneavoastră produce astăzi aproape tot atît oțel cit se producea înainte de război în întreaga noastră țară. Desigur, aceasta arată cît de slab dezvoltată era, în trecut, siderurgia în România, dar, totodată, pune în evidență progresele mari pe care uzina dumneavoastră le-a cunoscut în acești ani. Probabil că pînă în 1975, uzina va ajunge să producă chiar mai mult oțel decit se realiza în România înaintea celui de-al doilea război mondial. Aceasta arată ce mari perspective de dezvoltare are în continuare uzina dumneavoastră. (Vii aplauze). Cunoașteți preocuparea partidului nostru privind dezvoltarea siderurgiei, faptul că acordăm o mare atenție creșterii rapide a producției de metal și în special sporirii substanțiale a producției oțelurilor speciale, prelucrării superioare a acestora. In cadrul acestui program, uzinei „Oțelul Roșu“ îi revin sarcini importante. Pe baza măsurilor suplimentare care se elaborează pentru dezvoltarea producției de oțel și asigurarea economiei noastre naționale cu profile cât mai corespunzătoare necesităților, uzina dumneavoastră urmează să cunoască în următorii ani o dezvoltare mai rapidă decit se avea inițial în vedere. Va trebui, fără îndoială, să se acorde o atenție mai mare modernizării mai accelerate a producției, inclusiv a oțelăriei și, o dată cu creșterea și diversificarea producției, să se îmbunătățească și condițiile de muncă ale celor ce lucrează aici. (Aplauze puternice, îndelungate). 1 Cunoscînd rezultatele bune obținute de colectivul uzinei atît în cursul cincinalului care a trecut, cît și în primele opt luni ale noului cincinal — faptul că planul de producție a fost realizat — în această perioadă în proporție de 103 la sută — am deplina convingere că și sarcinile sporite ce revin colectivului dumneavoastră vor fi realizate cu succes. De aceea, doresc să vă felicit pentru rezultatele bune obținute atît în cincinalul trecut cît și în primele opt luni ale acestui an — și să vă urez succese și mai mari în viitor. (Aplauze îndelungate). Așa cum s-a spus aici, o dată cu dezvoltarea uzinei, în anii socialismului s-au îmbunătățit continuu condițiile de viață ale oamenilor muncii din întreprindere și din oraș. Vechea comună — sau mai bine zis, vechiul sat — a devenit astăzi un oraș cu peste zece mii de locuitori. S-au ridicat aici o serie de obiective social-culturale — și, fără îndoială, că și în cursul acestui cincinal va continua să se dezvolte atît construcția de locuințe, cît și de instituții și așezăminte de interes social și cultural — ceea ce va contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață ale oamenilor muncii. (Aplauze puternice). Toate acestea fac parte din programul general elaborat de Congresul al X-lea al partidului nostru pentru dezvoltarea într-un ritm rapid a industrializării socialiste a țării care să permită apropierea României de țările avansate din punct de vedere economic, să asigure ridicarea patriei noastre la un nivel economico-social tot mai înalt, condiții tot mai bune de viață întregului popor. Acestea sunt, de fapt, înseși, obiectivele făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate, care asigură bunăstarea și fericirea tuturor celor ce muncesc. (Aplauze , puternice, îndelungate). Fără îndoială, realizarea obiectivelor trasate de Congresul al X-lea al partidului cere eforturi serioase din partea întregului popor, și, în primul rând, cere o activitate intensă din partea clasei muncitoare, care, de altfel, a răspuns întotdeauna cu cinste chemării partidului și deține rolul principal în întreaga operă de făurire a socialismului în România. (Aplauze puternice). în activitatea noastră au existat, desigur, și unele lipsuri, s-au săvîrșit și greșeli. Mai avem încă multe lucruri de îmbunătățit, inclusiv în uzina dumneavoastră, unde trebuie perfecționată activitatea atît pe tărîmul investițiilor, al gospodăririi eficiente a mijloacelor pe care le aveți la îndemină, cit și în ce privește utilizarea mai bună a capacității oamenilor muncii. Aveți aici un colectiv cu bune tradiții, cu o calificare înaltă și considerăm că aportul lui la dezvoltarea economiei naționale trebuie să fie pe măsura experienței și capacității sale. De aceea comitetului de partid și comitetului oamenilor muncii pentru conducerea activității economice și sociale a întreprinderii le revine sarcina de a lua toate măsurile pentru a uni eforturile întregului colectiv în vederea îndeplinirii în cele mai bune condiții a însemnatelor prevederi din actualul cincinal. Am ferma convingere că vor fi realizate în întregime toate aceste sarcini. (Aplauze îndelungate). Cunoașteți preocupările partidului guvernului țării noastre privind perfeciționarea tuturor laturilor vieții sociale, măsurile adoptate de Comitetul Executiv în luna iulie a acestui an pentru îmbunătățirea activității politice-educative. Toate aceste măsuri sunt chemate să contribuie la ridicarea conștiinței socialiste a poporului nostru, să asigure ca, o dată cu dezvoltarea economiei, să crească și nivelul politic și de cultură, de cunoștințe științifice al întregului popor, ca fiecare membru al societății noastre socialiste să poată participa în mod activ, în deplină cunoștință, la conducerea societății, a tuturor domeniilor de activitate. în felul acesta dezvoltarea patriei noastre va fi realmente rodul activității conștiente a întregului popor care, stăpîn pe destinele sale, își făurește viitorul așa cum îl dorește. (Aplauze îndelungate, puternice). Cunoașteți, de asemenea, activitatea internațională a partidului și guvernului patriei noastre. Știți că întotdeauna partidul nostru a considerat că între sarcinile naționale și cele internaționale există o strinsă unitate dialectică. Preocupîndu-se permanent de dezvoltarea cu succes a societății noastre socialiste — care constituie sarcina sa fundamentală — partidul nostru comunist răspunde, totodată, și îndatoririlor sale internaționale. Trebuie să dezvoltăm colaborarea cu țările socialiste, cu partidele comuniste, cu toate forțele antiimperialiste, să contribuim la creșterea influenței și prestigiului socialismului în lume, la asigurarea păcii și colaborării între popoare. (Vii aplauze). De altfel, uzina dumneavoastră are nu numai o experiență îndelungată in producerea metalului, ci și o veche și bogată istorie de luptă revoluționară: încă în 1848 s-a constituit aici Asociația de întrajutorare a muncitorilor, iar cu 20 de ani mai tîrziu, în 18C8, s-a afiliat Asociației generale a muncitorilor, care avea legături cu Internaționala I. Aveți deci tradiții nu numai în producerea metalului, ci și tradiții revoluționare, de luptă împotriva asupririi capitaliste, imperialiste, pentru dreptate socială și națională, pentru o viață mai bună. (Aplauze puternice). Nu aș putea, de asemenea, să nu menționez că în 1918 muncitorii de la „Oțelul Roșu“ s-au pronunțat pentru unirea cu România, pentru formarea statului nostru național unitar. (Aplauze puternice, îndelungate). Știm că în anii ilegalității „Oțelul Roșu“ a constituit întotdeauna un puternic centru muncitoresc, revoluționar, iar după 23 August a jucat, alături de celelalte centre revoluționare din această parte a țării, un rol important atît în lupta pentru cucerirea puterii politice, cît și în edificarea societății socialiste. Iată de ce am deplina încredere că întregul colectiv al Uzinelor „Oțelul Roșu“ va ști să-și realizeze in cele mai bune condițiuni sarcinile de producție și, totodată, să transpună cu cinste în viață hotărîrile partidului nostru privind îmbunătățirea activității politico-ideologice, dezvoltarea conștiinței socialiste a tuturor celor ce muncesc. (Vii aplauze). Aveți o organizație de partid care numără circa 1.100 de membri, un colectiv puternic care știe să unească eforturile tuturor oamenilor muncii din uzină. Sunt convins că în frunte cu comuniștii, întregul dumneavoastră colectiv își va îndeplini sarcinile mari ce îi revin, și, totodată, își va aduce contribuția la dezvoltarea solidarității cu oamenii muncii de pretutindeni, la lupta tuturor forțelor antiimperialiste pentru progres social și pace. (Aplauze prelungite). Aș dori să adresez felicitări întregului colectiv de la „Oțelul Roșu“ pentru distincția acordată astăzi de Consiliul de Stat. Considerăm că prin decorarea uzinei cu Ordinul „23 August“ clasa I, am decorat întregul ei colectiv, că aceasta constituie o apreciere pe care partidul și statul nostru o dau muncii depuse de toți cei ce lucrează în această uzină. (Aplauze prelungite, urale). Doresc, de asemenea, să felicit pe tovarășul distins astăzi cu titlul de Erou al Muncii Socialiste, pe ceilalți tovarăși cărora li s-au înmînat, cu acest prilej, — sau li se vor inmîna în zilele următoare — ordine și medalii ale Republicii Socialiste România, le urez tuturor noi și mari succese în activitatea lor! îmi exprim speranța că aceste distincții vor fi înțelese atît ca o apreciere a activității desfășurate pînă acum, cît și ca o expresie a încrederii în capacitatea oamenilor muncii de aici de a asigura îmbunătățirea activității generale pentru îndeplinirea sarcinilor ce le stau în față. Sînt convins că toți cei ce muncesc din acest vechi centru siderurgic vor acționa în așa fel incit la sfîrșitul cincinalului, uzina să se prezinte cu realizări cît mai bune în toate domeniile, să ocupe un loc fruntaș în rîndul colectivelor siderurgice. (Aplauze prelungite). Și pentru că sîntem la încheierea vizitei pe care am făcut-o in aceste zile în județele Mehedinți și Caraș-Severin și după festivitățile care au avut loc ieri la Reșița cu prilejul împlinirii a 200 de ani de existență a acestor uzine, aș dori să mulțumesc tuturor locuitorilor din localitățile pe unde am trecut pentru puternicele manifestări și sentimentele calde cu care am fost întîmpinați pretutindeni. In toate acestea noi vedem o expresie a profundei lor încrederi — ca, de altfel, a întregului popor — în partidul nostru, a hotărîrii de a face totul pentru înfăptuirea în viață a politicii marxist-leniniste — interne și externe — a Partidului Comunist Român. (Aplauze puternice, îndelungate). In încheiere doresc, încă o dată, să vă urez noi și mari succes în activitatea dumneavoastră, multă sănătate și fericire !Aplauze puternice, îndelung repetate. Se scandează „Ceaușescu-P.C.R.“. Cei prezenți la adunare ovaționează minute în șir pentru partid, pentru Comitetul Central, pentru secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu). Anul IV, nr. 1110 4 pagini 30 bani Ieri, la Vaslui, au avut loc lucrările plenarei lărgite cu activul Comitetului județean de partid, care a analizat preocuparea organelor și organizațiilor de partid, de masă și obștești privind activitatea de educație marxist-leninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii, adoptînd măsuri în lumina amplului program inițiat de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU și aprobat de Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R., precum și a sarcinilor ce decurg general din Expunerea secretarului al partidului nostru la Consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei și al activității, politice și cultural-educative. La plenară au participat membri și membri [UNK] supleanți ai Comitetului județean de partid, membri ai Comisiei de revizie, secretari și locțiitori de secretari ai comitetelor de partid, conducători ai organizațiilor de masă și obștești, ai unor întreprinderi economice, ai instituțiilor de cultură și învățămînt, lectori și propagandiști, lucrători din presă. La lucrările plenarei, a luat parte tovarășul IOSIF BANC, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, ministrul agriculturii, industriei , alimentare, silviculturii și apelor. Tovarășul GHEORGHE TANASE, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean de partid, a prezentat o amplă informare a biroului Comitetului județean cu privire la activitatea desfășurată de organele și organizațiile de partid, de masă și obștești pentru educarea marxist-leninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii în spiritul programului elaborat de conducerea superioară de partid. (Textul prescurtat al informării se publică în pagina a 2-a a ziarului nostru de astăzi). Pe marginea informării și a proiectului programului de măsuri, au avut loc dezbateri, în cadrul cărora au luat cuvîntul tovarășii: Adam Leica, prim-secretar al Comitetului municipal Birlad al P.C.R., Constantin Moraru, secretarul organizației de partid de la Autobaza Vaslui, Cecilia Petcu, secretar al Comitetului orășenesc Vaslui al P.C.R., Nicolae Mihalache, membru al biroului Comitetului județean de partid, președintele U.J.C.A.P., Vasile Rădușanu, secretarul comitetului comunal de partid , Duda-Epureni, Ion Nicolaescu, medic, directorul Spitalului din comuna Tutova, Constantin Alexandru, inspector general al Inspectoratului școlar județean, Ion Berlea, secretarul partid de la Fabrica comitetului de detulmenți din Birlad, Casandra Velea, președinta Comitetului orășenesc al femeilor Huși, Tiberiu Penția, directorul Teatrului de stat „V. I. Popa" din Birlad, Gheorghee Inculeasa, director general adjunct al Direcției generale a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și apelor, Aurel Țolescu, secretar al Comitetului județean de partid, Dumitru Mocanu, procuror-șef al Procuraturii județului Vaslui, Constantin Jomir, locțiitor de secretar al comitetului comunal de partid Oltenești, Alexandru Vătavu, membru al biroului executiv al Consiliului județean al U.G.S.R., Constantin Horobeț, prim-secretar al Comitetului județean Vaslui al U.T.C. In aplauzele asistenței, a luat cuvîntul tovarășul IOSIF BANC. In continuare, tovarășul Gheorghe Tănase a spus: „Făcîndu-mă ecoul tuturor participanților la această plenară, adresez tovarășului Iosif Banc sincere mulțumiri pentru aprecierile făcute asupra muncii noastre cuprinse în ampla sa expunere. Vă rugăm, tovarășe Iosif Banc, să transmiteți conducerii superioare de partid, personal tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU că întreaga organizație județeană de partid nu va precupeți nici un efort pentru înfăptuirea neabătută a sarcinilor stabilite de vastul program privind îmbunătățirea activității politico-educative, pentru transpunerea în viață a propriilor măsuri pe care le va adopta plenara Comitetului nostru județean“. Plenara a adoptat, apoi, programul de măsuri, căruia i-au fost aduse unele îmbunătățiri. Intr-o însuflețită atmosferă, participanții la plenară au adoptat, în unanimitate, textul telegramei adresate Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU. în pagina a 4-a VIETNAMUL DE SUD Acțiuni ofensive de amploare ale forțelor patriotice ■ încheierea convorbirilor dintre Leonid Brejnev și Willy Brandt 1 ACTIVITATEA POLITICO-EDUCATIVA, PARTE INTEGRANTA A OPEREI DE FĂURIRE A SOCIETĂȚII SOCIALISTE 1ETI1ATERAE DEZVOLTATE Plenara cu activai a Comitetului județean Vaslui al P. C. P. TELEGRAMĂ COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU BUCUREȘTI Plenara Comitetului județean de partid Vaslui cu activul, dezbatînd cu deplină răspundere și exigență comunistă sarcinile ce ne revin din programul complex elaborat de dumneavoastră, stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, pentru intensificarea educării revoluționare, marxist-leniniste a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii, dă o înaltă apreciere consecvenței cu care militau neobosit în fruntea partidului și statului nostru pentru perfecționarea tuturor laturilor vieții sociale, conducînd cu hotărîre și neabătut poporul român pe drumul făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate in patria noastră. Participanții la prendra Comitetului județean apreciază că aceste măsuri, menite să îmbunătățească în continuare procesul de formare și dezvoltare a conștiinței socialiste, pentru participarea tot mai activă a oamenilor muncii la edificarea noii societăți, sunt încă o dovadă a caracterului realist, științific al politicii interne și externe promovate de conducerea noastră de partid, de dumneavoastră, mult iubite tovarășe secretar general. Pe baza numeroaselor propuneri formulate in adunările generale deschise și in plenarele comitetelor de partid, în cele ale organizațiilor de masă și obștești și in urma dezbaterilor care au avut loc în plenara noastră, Comitetul județean de partid a adoptat măsuri concrete, prin îndeplinirea cărora, încredințăm conducerea partidului, pe dumneavoastră, mult iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, că activitatea de educare marxist-leninistă a comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii va cunoaște o îmbunătățire substanțială, ceea ce va determina participarea acestora cu mai multă pasiune și dăruire la înfăptuirea sarcinilor de mare răspundere pe care le avem de realizat pentru dezvoltarea economică și social-culturală a județului Vaslui. In cursul dezbaterilor a fost evidențiată și apreciată, din nou, cu recunoștință și căldură, grija manifestată de conducerea partidului, de dumneavoastră personal, față de acest județ în plină dezvoltare - rod al politicii de repartizare judicioasă, echilibrată a forțelor de producție pe întreg teritoriul țării. Adresînd, și cu acest prilej, din inimă mulțumim pentru atenția deosebită ce ne-o acordați, în numele comuniștilor, al tuturor oamenilor muncii, Comitetul județean de partid se angajează ca prin intensificarea activității educative in toate domeniile, să mobilizeze mai activ muncitorii, țăranii, intelectualii, tineretul, pe toți cetățenii județului, pentru a-și aduce — împreună cu întregul popor român — din plin contribuția la transpunerea în viață a Directivelor Congresului al X-lea al partidului, pentru ridicarea României socialiste pe noi culmi de civilizație, prosperitate și progres social. Activul Comitetului județean Vaslui al P. C. R. Cuvintarea tovarășului IOSIF BANC Vă rog să-mi permiteți să aduc organizației de partid, tuturor comuniștilor și oamenilor muncii din județul Vaslui, un salut călduros din partea conducerii partidului, a tovarășului secretar general Nicolae Ceaușescu. Lucrările plenarei Comitetului județean Vaslui al Partidului Comunist Român consacrate dezbaterii problemelor privind activitatea ideologică și politico-educativă, s-au desfășurat într-un spirit militant, de înaltă exigență partinică și combativitate revoluționară. Prin conținutul lor, dezbaterile care au avut loc au constituit un prilej de evaluare a muncii politice și ideologice desfășurate de comuniști, a succeselor realizate, dar și a neajunsurilor care mai dăinuie în acest domeniu al activității noastre. Totodată, au fost discutate aici căile și mijloacele menite să ducă la înlăturarea neajunsurilor constatate și să determine realizarea unui pas hotărâtor înainte in intensificarea întregii activități de ridicare a conștiinței socialiste a tuturor celor ce muncesc pentru transformarea revoluționară a societății noastre. Lucrările acestei plenare au avut loc în condițiile cînd întregul nostru popor este angajat din plin în realizarea obiectivelor primului an al cincinalului în care ne aflăm și care constituie o parte importantă a programului de construire in țara noastră a societății socialiste multilateral devoltate. Rezultatele obținute pînă acum în economia noastră stau mărturie hărniciei și capacității creatoare a poporului, în frunte cu clasa muncitoare, condusă de partid. In primele opt luni ale acestui an, planul producției globale industriale a fost realizat în proporție de 102,7 la sută, realizîndu-se o creștere de 11,8 la sută față de perioada corespunzătoare a anului trecut. După cum vă este cunoscut, și în agricultură s-au obținut picătorii rezultate bune. La culturile voltate pînă acum, producțiile sunt mai mari decit în anul trecut, iar producția de grîu la hectar este cea mai mare producție care s-a obținut vreodată pe pămîntul României. In județul Vaslui, planul producției globale industriale pe primele opt luni ale acestui an a fost îndeplinit, așa după cum a arătat tovarășul Gheorghe Tănase în expunerea sa, în proporție de 103,9 la sută. Transpunând în viață politica economică a partidului nostru de a dezvolta în mod armonios forțele de producție pe întreg teritoriul țării, pe harta județului dumneavoastră au apărut, in ultimii ani, un mare număr de obiective industriale, iar fața orașelor se schimbă cu fiecare zi ce trece. In peisajul industrial al județului, pe lângă fabricile de rulmenți de la Birlad, cele de confecții și de mobilă de la Vaslui și altele care sunt în funcțiune, se află în construcție o filatură de bumbac și o fabrică de izolatoare la Vaslui. In acest cincinal în orașele Vaslui, Birlad și Huși va fi construit un mare număr de obiective industriale, care vor schimba fata acestui județ, pe care regimul burghez din trecut l-a lăsat intr-o totală înapoiere economică. Agricultura județului cunoaște un proces continuu de modernizare. Se construiește un complex de creșterea și ingrășarea porcilor la Fălciu, un complex avicol la Vaslui, o fermă de vaci la Negrești și una la Murgeni, o îngrășătorie de taurine la Costești. In viitor, sunt prevăzute alte asemenea obiective. Se execută lucrări ample de amenajare complexă a bazinului hidrografic al Bârladului, pentru a pune la adăpost de furia apelor întinse suprafețe de teren, orașele și satele supuse inundațiilor frecvente ale acestui rîu. Lucrările de investiții care se execută vor conferi agriculturii județului un caracter din ce în ce mai intensiv. (continuare în pag. a 3-a)