Vremea Nouǎ, aprilie-iunie 1972 (Anul 5, nr. 1275-1351)

1972-05-14 / nr. 1311

Vizita delegației de partid și guvernamentale a RIG.Pe meridianele globului Sosirea în Capitală (urmare din pag. 1) Miniștri, președintele părții germane în Comisia interguvernamentală de colaborare economică româno-germană, Otto Winzer, membru al C.C. al P.S.U.G., ministrul afacerilor externe, Oskar Fischer, membru al C.C. al P.S.U.G., adjunct al ministrului afacerilor externe, dr. Hans Voss, ambasadorul R. D. Germane la București, Gerd König, adjunct al șefului Secției internaționale a C.C. al P.S.U.G. La aeroportul Otopeni, unde a avut loc ceremonia sosirii, erau arborate drapelele de stat ale României și R.D. Germane. In limbile română și germană, pe mari pancarte, erau înscrise urările : „Bun venit delegației de partid și guvernamentale a Republicii Democrate Germane !“, „Trăiască prietenia, colaborarea și alianța frățească dintre Republica Socialistă România și Republica Democrată Germană I“ Pe frontispiciul pavilionului central al aerogării se aflau portretele tovarășilor Nicolae Ceaușescu și Erich Honecker, Ion Gheorghe Maurer și Willi Stoph. In întîmpinarea oaspeților au venit tovarășii Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, Emil Bodnaraș, Manea Mănescu, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Gheorghe Cioară, Dumitru Popescu, Ștefan Voitec, Cornel Burtică, Mihai Dalea, Ion Ioniță, Ștefan Andrei, Mihai Marinescu, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, președintele părții române în comisia interguvernamentală de colaborare economică româno-germană, Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe, Teodor Marinescu, șeful Secției relații externe a C.C. al P.C.R., Vasile Vlad, ambasadorul României în Republica Democrată Germană. Pe aeroport se aflau, de asemenea, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, reprezentanți ai Consiliului oamenilor muncii de naționalitate germană, conducători ai unor instituții centrale și organizații obștești, generali și ofițeri superiori, ziariști români și corespondenți ai presei străine. Erau prezenți șefi de misiuni diplomatice acreditați la București, membrii Ambasadei Republicii Democrate Germane, alți membri ai corpului diplomatic. Avionul cu care au călătorit solii poporului Republicii Democrate Germane a aterizat la ora 10.30. De la intrarea în spațiul aerian al României, aeronava a fost însoțită de avioane cu reacție ale forțelor noastre armate. La coborîrea din avion, tovarășii Erich Honecker și Willi Stoph sunt salutați cordial de tovarășii Nicolae Ceaușescu si Ion Gheorghe Maurer. Conducătorii de partid și de stat ai celor două țări își string prietenește mîinile, își adresează urări călduroase. Comandantul gărzii de onoare prezintă raportul. Se intonează imnurile de stat ale Republicii Democrate Germane și Republicii Socialiste România, în timp ce se trag 21 salve de artilerie. Tovarășii Erich Honecker și Nicolae Ceaușescu, Willi Stond și Ton Gheorghe Maurer trec în revistă garda de onoare. Oaspeților le sunt prezentați apoi șefii misiunilor diplomatice și persoanele oficiale române venite în întîmpinare. De pe un podium special amenajat pe platoul central al aeroportului, tovarășii Erich Honecker Willi Stoph și Nicolae Ceaușescu și Ion Gheorghe Maurer primesc defilarea gărzii de onoare. In aclamațiile a mii de bucureșteni veniți să întîmpine pe înalții oaspeți, să le adreseze urări de bun sosit, conducătorii de partid și de stat ai celor două țări se îndreaptă spre salonul oficial al aerogării Pionieri oferă buchete de flori. După ceremonia sosirii pe aeroport, tovarășii Erich Honecker și Willi Stoph Nicolae Ceaușescu și Ton Gheorghe Maurer iau loc în mașini deschise escortate de motoccliști și se îndreaptă spre reședința rezervată oaspeților La intrarea în Capitală, ca și pe întregul traseu de la aeroport și pînă la reședință, zeci de mii de cetățeni salută cu căldură pe conducătorii de partid și de stat ai celor două țări, aclamă îndelung pentru prietenia dintre cele două popoare, pentru colaborarea dintre partidele, țările și popoarele noastre. Se flutură stegulete ale Republicii Democrate Germane și Republicii Socialiste România. Vrînd oaspeților bun-venit pe pămîntul României socialiste, cetățenii Capitalei își exprimă convingerea că relațiile de prietenie și colaborare multilaterală dintre Partidul Comunist Român și Partidul Socialist Unit din Germania, dintre Republica Socialistă România și Republica Democrată Germană se vor dezvolta în continuare în folosul ambelor popoare, al unității țărilor socialiste și mișcării comuniste internaționale, al cauzei păcii în Europa și în întreaga lume. (Agerpres) Toastul tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU (urmare din pag. 1) socialiste, participarea tot mai intensă a maselor de oameni ai muncii la conducerea statului, aplicarea în viață a principiilor eticii și echității socialiste, făurirea omului nou, cu un larg orizont de cunoaștere, cu o conștiință socialistă înaintată. Vă putem spune, cu bucurie, că poporul nostru înfăptuiește cu succes acest amplu program de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate pe pămîntul României. Cunoaștem și urmărim cu interes și satisfacție succesele mari pe care oamenii muncii din Republica Democrată Germană le obțin, la rîndul lor sub conducerea Partidului Socialist Unit din Germania, în dezvoltarea economiei, științei, culturii, în ridicarea nivelului lor de trai. Ne bucură aceste realizări deoarece știm că dezvoltarea fiecărei țări socialiste. Înflorirea ei multilaterală constituie o contribuție concretă de cea mai mare însemnătate la întărirea forțelor mondiale ale socialismului, la cauza progresului și păcii în lume. De altfel, una din marile schimbări produse în viața internațională, în raportul de forțe mondial este tocmai creșterea continuă a influenței socialismului, afirmarea tot mai puternică pe plan politic, economic și spiritual a țărilor socialiste. Stimați tovarăși. Tratatul pe care-l vom semna prevede cadrul conlucrării țărilor noastre pe arena internațională, în lupta pentru înfăptuirea aspirațiilor progresiste ale omenirii, pentru victoria forțelor antiimperialiste, pentru pace și colaborare între popoare. România a militat și militează cu consecvență pentru ca Republica Democrată Germană — stat liber și suveran, iubitor de pace — să poată participa, în condiții de deplină egalitate, la viața internațională, la soluționarea marilor probleme care confruntă continentul nostru și întreaga omenire. In acest spirit ne-am pronunțat și ne pronunțăm consecvent pentru recunoașterea Republicii Democrate Germane de către toate statele, pe baza principiilor dreptului internațional, pentru primirea ambelor state germane în Organizația Națiunilor Unite și în organismele sale, pentru normalizarea raporturilor dintre Republica Democrată Germană și Republica Federală a Germaniei. Constatăm cu satisfacție cursul pozitiv luat în acest sens, ca rezultat, atît al creșterii prestigiului Republicii Democrate Germane pe arena mondială, cit și al luptei forțelor socialismului, progresului și păcii, a opiniei publice înaintate. România acordă o atenție deosebită dezvoltării colaborării și solidarității cu statele socialiste. Țara noastră promovează largi relații economice, politice, tehnico-științifice, culturale cu țările membre ale C.A.E.R. în spiritul Programului complex adoptat la București, menit să asigure progresul neîntrerupt al fiecărei economii naționale, înflorirea fiecărei națiuni socialiste. Țara noastră dezvoltă în același timp relațiile de colaborare tovărășească cu toate țările socialiste, aceasta corespunzînd intereselor întăririi forței și unității socialismului pe plan mondial. Manifestăm o atenție deosebită pentru intensificarea raporturilor noastre de prietenie, colaborare și solidaritate cu tinerele state care au pășit pe calea dezvoltării independente, sprijinim în mod ferm mișcările de eliberare națională, lupta popoarelor împotriva colonialismului și neocolonialismului, a oricăror forme de dominație și asuprire. O puternică manifestare a solidarității noastre cu aceste popoare a constituit-o și recenta vizită pe care am făcut-o în 8 state de pe continentul african. In spiritul coexistenței pașnice, promovăm largi relații cu toate țările lumii, fără deosebire de orînduire socială. La temelia tuturor relațiilor noastre internaționale situăm în mod ferm principiile respectării mutuale a independenței și suveranității naționale, egalității în drepturi, neamestecului în treburile interne și avantajului reciproc, ale nerecurgerii la forță sau la amenințarea cu folosirea forței în raporturile interstatale. România consideră că trebuie acționat cu toată fermitatea pentru înfăptuirea securității europene care să ducă la așezarea relațiilor dintre state pe baze noi, la dezvoltarea colaborării lor multilaterale, pe baza deplinei egalități în drepturi, la înlăturarea tuturor factorilor de tensiune și încordare din viața politică a continentului. în acest spirit țara noastră a acționat consecvent pentru dezvoltarea relațiilor cu toate statele europene, pentru intensificarea contactelor și promovarea metodei tratativelor în soluționarea problemelor litigoase. Eforturi pozitive au depus în acest sens țările socialiste din Europa, alte state iubitoare de pace. Un pas important pe calea destinderii și colaborării în Europa ar fi de natură să-l reprezinte ratificarea tratatelor dintre Uniunea Sovietică, Republica Populară Polonă și Republica Federală a Germaniei. O însemnătate deosebită pentru însănătoșirea climatului european o are, de asemenea, acordul cvadripartit realizat în problema Berlinului occidental. Desigur, mai sunt forțe reacționare care se opun acestui curs pozitiv, dar sîntem convinși că popoarele, forțele iubitoare de pace vor putea impune cursul destinderii și înfăptuirea securității pe continentul european. Considerăm că există premise favorabile pentru a se trece, în cel mai scurt timp, la organizarea și ținerea conferinței general-europene, consacrată securității și colaborării. Ținînd seama de faptul că pacea este indivizilă, poporul nostru militează pentru stingerea focarelor de război și încordare existente în lume. In acest sens ne pronunțăm cu fermitate pentru încetarea războiului dus de Statele Unite ale Americii în Vietnam și condamnăm cu toată severitatea măsurile recente, adoptate de S.U.A., care reprezintă un grav pericol pentru pacea și securitatea internațională. Considerăm că este necesar ca Statele Unite să-și retragă trupele din Indochina, să respecte dreptul popoarelor vietnamez, cambodgian și laoțian de a-și hotărî singure soarta, în ce privește Orientul Apropiat, susținem în mod ferm principiul reglementării conflictului, în spiritul rezoluției Consiliului de Securitate din noiembrie 1967, pronunțîndu-ne pentru retragerea trupelor israeliene din teritoriile arabe ocupate, pentru asigurarea integrității și suveranității fiecărui stat din această regiune, pentru soluționarea problemei populației palestiniene potrivit intereselor sale naționale. România consideră necesar ca toate statele — fie ele mari sau mici — să participe activ la viața internațională, ca toate problemele spinoase care confruntă omenirea să fie soluționate cu contribuția tuturor țărilor interesate. In ce o privește, țara noastră va face și în viitor tot ce depinde de ea pentru instaurarea în lume a unor relații trainice de respect și încredere între națiuni, de colaborare și pace. Stimați tovarăși, îmi exprim încă o dată convingerea că vizita dumneavoastră în România, se va înscrie ca un moment deosebit de important în evoluția relațiilor dintre țările și partidele noastre, în interesul cauzei generale a socialismului și păcii, al colaborării între popoare. Cu aceste gînduri, doresc să ridic paharul în sănătatea tovarășului Honecker, a tovarășului Stoph și a tuturor oaspeților noștri din Republica Democrată Germană, pentru prietenia și colaborarea multilaterală dintre partidele, țările și popoarele noastre; pentru triumful cauzei socialismului; pentru unitatea țărilor socialiste și a partidelor comuniste și muncitorești; pentru prietenie și pace între popoare! Toastul tovarășului ERICH HONECKER (urmare din pag. 1) Prin realizările lor in întrecerea socialistă, oamenii muncii din Republica noastră creează premisele necesare pentru continua ridicare a nivelului lor de trai material și cultural. Stimată asistență, împreună cu Uniunea Sovietică, în concordanță cu programul de pace al Congresului al XXIV-lea al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, Republica Socialistă România, Republica Democrată Germană și celelalte țări frățești duc o luptă hotărîtă pentru întărirea păcii și pentru securitate în Europa. Putem constata cu satisfacție deplină că situația internațională se schimbă în continuare în favoarea socialismului, păcii și progresului. Comunitatea statelor socialiste a obținut, datorită acțiunii ei comune și totodată constructive, progrese importante în promovarea principiilor coexistenței pașnice, în relațiile dintre state cu orînduire socială diferită. La aceasta au contribuit și alte popoare europene. Ratificarea Acordurilor de la Moscova și Varșovia de către Bundestagul R.F.G. ar fi un succes mare pentru toți cei care se pronunță pentru pace și destindere în Europa. Aceasta ar da înapoi toate acele forțe care au o poziție dușmănoasă față de transformarea continentului nostru dintr-un focar al războaielor imperialiste de agresiune, într-o zonă a păcii, securității și colaborării. Noi nu avem intenția să ne amestecăm în treburile interne ale R.F.G. Dar trebuie să constat că amînarea ratificării Acordurilor de către Bundestagul R.F.G. este de natură să întărească neîncrederea popoarelor față de acele forțe restaurative din R.F.G. care doresc în mod vădit să mențină deschisă o portiță revanșismului. Populația R. D. Germane este dezamăgită că în ciuda politicii constructive a R.D.G., în pofida progreselor obținute pînă acum în normalizarea relațiilor între R.D.G. și R.F.G., ratificarea Acordurilor de către Bundestagul R.F.G. a fost din nou amînată. Amînarea ratificării Acordurilor pe un timp nedeterminat ar duce și la faptul că nu s-ar putea realiza un larg schimb de păreri între R.D.G. și guvernul Brandt privind normalizarea relațiilor dintre R.D.G. și R.F.G. Neratificarea Acordurilor ar fi, de asemenea, în dauna tuturor popoarelor întrucît intrarea în vigoare a Acordurilor dintre U.R.S.S. și R.F.G., cit și dintre R.P. Polonă și R.F.G., ar face mai sigură pacea în Europa. In aceeași măsură, acest lucru este valabil pentru intrarea în vigoare a Acordului cvadripartit în legătură cu Berlinul occidental, a Acordurilor și înțelegerilor între R.D.G. și R.F.G., cit și între republica noastră și Senatul Berlinului occidental. Ne exprimăm speranța că, pînă la urmă, rațiunea va triumfa și că vor putea fi realizați noi pași în direcția securității europene, în special în vederea convocării în curînd a Conferinței pentru securitatea europeană. In interesul păcii și securității europene, este neapărat necesar ca R.F.G. să recunoască nevalabilitatea Acordului de la München de la bun început. Dragi tovarăși și prieteni. Simpatia noastră și sprijinul solidar sunt de partea acelor popoare cârd luptă pentru pace, libertate și independență națională. Noi ne situăm ferm de partea viteazului popor vietnamez și cerem încetarea neîntîrziată a agresiunii S.U.A. împotriva R.D. Vietnam, cit și retragerea totală și în același timp necondiționată a agresorilor S.U.A. și a sateliților lor din Vietnamul de sud. Republica Democrată Germană sprijină hotărît cerințele juste ale popoarelor arabe. Noi sîntem pentru retragerea trupelor israeliene din teritoriile arabe ocupate și pentru o soluție politică a conflictului în Orientul Apropiat, conform rezoluției Consiliului de Securitate al Organizației Națiunilor Unite din 22 noiembrie 1967. Dragi prieteni și tovarăși. In numele membrilor delegației noastre de partid și guvernamentale, aș vrea să-mi exprim convingerea că vizita noastră și semnarea tratatului de prietenie, colaborare și asistență mutuală vor contribui la adîncirea pe mai departe a relațiilor frățești între partidele, statele și popoarele noastre. Vă rog să ridicați paharul împreună cu mine și să ciocnim pentru dezvoltarea multilaterală a prieteniei și colaborării între Republica Democrată Germană și Republica Socialistă România, pentru unitatea și coeziunea comunității statelor socialiste, pentru primul stat socialist din lume, Uniunea Sovietică, și gloriosul Partid Comunist al Uniunii Sovietice, pentru lupta noastră comună, pentru socialism și pace. in sănătatea membrilor Comitetului Central și a secretarului general al Partidului Comunist Român, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în sănătatea membrilor Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România și a președintelui său, tovarășul Ion Gheorghe Maurer, și pentru binele și în sănătatea tuturor tovarășilor și prieteni români prezenți! Redacția și Administrația su. Ștefan cel Mare nr. 79 Vaslui. Telefon: 1165, După noile măsuri de escaladare a războiului din Vietnam PUTERNICE REACȚII DE PROTEST ALE OPINIEI PUBLICE MONDIALE PARIS 11 (Agerpres). La apelul lansat de Partidul Comunist Francez și de alte 48 de organizații de stingă din Franța, zeci de mii de parizieni au participat miercuri seara la o demonstrație de protest împotriva escaladării de către S.U.A. a războiului din Vietnam. Agenția France Presse informează că, în timpul demonstrației, aproximativ 300 de persoane au fost reținute de poliție. Manifestanții, în rîndul cărora se aflau numeroși conducători ai partidului comunist, printre care secretarul general adjunct al P.C.F., Georges Marchais, Henri Krasucki, secretar al Confederal al C.G.T., și Biroului Longuiere, secretar general Andre al Mișcării pentru pace, purtau pancarte pe care scria : „Opriți bombardamentele, reluați negocierile !". Agenția informează că la Toulouse, Bordeaux, Rennes și Lyon, mii de manifestanți și-au afirmat sprijinul pentru poporul vietnamez. ★ STOCKHOLM 11 (Agerpres). In centrul Stockholmului a avut loc miercuri seara un mare miting de protest împotriva noilor acțiuni de escaladare a războiului din Indochina de către S.U.A. Au luat parte cîteva zeci de mii de persoane, care purtau pancarte, reclamînd retragerea necondiționată a forțelor S.U.A. din Asia de sud-est, încetarea imediată a bombardamentelor și a celorlalte acte de război ale S.U.A. împotriva R.D. Vietnam, recunoașterea de către Suedia a Guvernului Revoluționar Provizoriu al Republicii Vietnamului de sud. Ambasadorul R.D. Vietnam la Stockholm, Nguyen Hu Ngo, a rostit un discurs. Demonstrații similare au avut loc la Malmoe, Goteborg, Lund și în alte orașe suedeze. ★ BONN 11 (Agerpres). In numeroase orașe din R. F. a Germaniei continuă acțiunile de protest împotriva măsurilor Administrației S.U.A. de escaladare a războiului din Vietnam. La Frankfurt, mii de persoane au participat la un mare marș de protest. Poliția a intervenit, operînd numeroase arestări. Studenții cunoscutelor centre universitare Heidelberg și Aachen au organizat, de asemenea, manifestații de protest, cerînd încetarea imediată a războiului dus de S.U.A. în Vietnam și retragerea neîntîrziată a tuturor trupelor americane. ★ TOKIO 11 (Agerpres). Luînd cuvîntul în Camera Inferioară a Parlamentului, primul ministru al Japoniei, Eisaku Sato, a declarat că, în opinia sa, „ultima acțiune a președintelui Nixon nu reprezintă o măsură înțeleaptă", anunță agenția Associated Press. Premierul nipon a arătat că „Japonia va menține o poziție imparțială și neutră și va urmări cu atenție evoluția evenimentelor din Vietnam". O declarație a lui Le Duc Tho PARIS 11. Corespondentul Agerpres, Paul Diaconescu, transmite : Ziarul „L’Humanite“ a publicat o declarație a lui Le Duc Tho, consilier special al delegației guvernului R. D. Vietnam la Conferința cvadripartită de la Paris în problema vietnameză. „Am venit aici, a declarat Le Duc Tho, însuflețiți de bunăvoința și de dorința serioasă de a negocia cu partea americană în vederea unei soluționări pașnice, logice și rezonabile a problemei vietnameze“. Le Duc Tho a subliniat că partea americană își menține vechea poziție, refuzînd orice propunere nouă și mergînd chiar pînă la reluarea hotărîrii de a amina sine de lucrările Conferinței de la Paris. Paralel cu aceasta, a spus el, președintele Nixon a depășit la 8 mai o nouă treaptă a escaladei în războiul de agresiune împotriva poporului vietnamez. Obiectivul său, a menționat Le Duc Tho, este de a crea, prin presiune militară, o poziție de forță în negocieri. Le Duc Tho a reafirmat dorința R.D. Vietnam de a reglementa în mod pașnic problema vietnameză. „Noi dorim retragerea imediată a tuturor forțelor americane din Vietnamul de sud.’ Vrem ca toți vietnamezii să poată trăi în independență, libertate și fericire în sînul patriei vietnameze“. „Ținem să precizăm, a declarat în încheiere de Duc Tho, că sîntem consecvenți în atitudinea noastră serioasă și de bunăvoință. Calea negocierilor rămîne cea mai bună pentru a ajunge la o reglementare pașnică a problemei vietnameze. Ea este avantajoasă pentru poporul vietnamez, pentru poporul american și pentru popoarele dornice de pace din lumee“. Rezultatele referendumului din Irlanda DUBLIN 11 (Agerpres). Buletinele de vot despuiate pînă joi la ora 14:00 (G.M.T.), depuse în cadrul referendumului organizat de John Lynch cu privire premierul la aderarea Republicii Irlanda la Piața comună, indicau o atitudine favorabilă — în proporție de 81 la sută — din partea alegătorilor irlandezi. Reprezentarea în fața urnelor de vot a fost însă de numai 70 la sută, precizează agenția France Presse. Potrivit observatorilor de la Dublin, rezultatele definitive pot suferi numai ușoare modificări în privința proporției răspunsurilor în favoarea aderării la C.E.E. Agenția United Press International precizează că sindicatele irlandeze, precum și partidul de opoziție Sinn Fein s-au pronunțat împotriva aderării. SCURTE ȘTIRI H CARACAS peste izuri de profesori venezueleni au declarat grevă, revendicînd îmbunătățirea condițiilor de muncă și de viață. Ei cer, de asemenea, reprimirea la catedră a cadrelor didactice concediate în mod nejustificat. GENEVA Ministerul Educației și Invățămîntului din România a oferit Bibliotecii Națiunilor Unite de la Geneva un valoros set de lucrări cu conținut istoric, economic și politic, publicate în țara noastră. Lucrările vor contribui la îmbogățirea Bibliotecii Națiunilor Unite pentru documentarea asupra României. ■ SANTIAGO DE CHILE Consiliul național al Corporației pentru reforma agrară din Chile a hotărît expropierea altor 171 de latifundii din provincia Santiago. După cum s-a anunțat, reforma agrară urmează să fie pe deplin înfăptuită în Chile, în cursul acestui an. BRAVALPINDI Potrivit unei declarații a Ministerului Apărării al Pakistanului, reluată de agențiile Reuter și France Presse, 20 de militari pakistanezi au fost uciși, 31 răniți, iar alți trei dați dispăruți, în cursul ciocnirilor cu forțele indiene care au avut loc în zona Cașmir, la începutul lunii mai. El MADRID La sfîrșitul anului 1971, în Spania existau 266.729 șomeri, cu 35,7 la sută mai mult decit în decembrie 1970 — informează revista „Triunfo", care apare la Madrid. In primele luni ale acestui an, tendința s-a menținut, numărul șomerilor înregistrați în februarie fiind cu 17,4 la sută mai mare decât cel din perioada corespunzătoare a anului precedent. Recepție în onoarea oaspeților Seara, Comitetul Central al Partidului Comunist Român și Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România au oferit o recepție în onoarea delegației de partid și guvernamentale a Republicii Democrate Germane, condusă de tovarășii Erich Honecker prim secretar al C.C. al P.S.U.G., și Willi Stoph, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., președintele Consiliului de Miniștri al R.D. Germane. Au luat parte tovarășii Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, Emil Bodnaraș, Manea Mănescu, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, membri și membri supleanți ai Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai C.C. al P.C.R., membri ai C. C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, conducători de instituții centrale și organizații obștești, oameni de știință, artă și cultură, ziariști români și străini. Au participat tovarășii dr. Kurt Fichtner, Otto Winzer, Oskar Fischer, dr. Hans Voss, Gerd König, precum și persoanele oficiale care însoțesc delegația Republicii Democrate Germane. A luat, parte de asemenea, tovarășul Santiago Carrillo, secretar general al Partidului Comunist din Spania, care, la invitația C.C. al P.C.R., face o vizită în țara noastră. Au participat, de asemenea, șefi ai misiunilor diplomatice acreditați în România și alți membri ai corpului diplomatic, înainte de începerea recepției, au fost intonate imnurile de stat ale Republicii Democrate Germane și Republicii Socialiste România. Recepția s-a desfășurat într-o atmosferă caldă, prietenească. Convorbiri oficiale la Palatul Consiliului de Stat (urmare din pag. 1 lui secretar al C.C. al P.S.U.G., Willi Ulmann, șef de sector la secția internațională a C.C. P.S.U.G., Helmut Ziehart, direcattorul Direcției Europa de Sud- Est din M.A.E., Peter Lorf, șeful direcției de presă și informații din M.A.E., Siegfried Bock, șeful direcției de sinteză din M.A.E., Siegfried Gorn, șeful sectorului pentru România din Comitetul de Stat al Planificării. In timpul convorbirilor, cele două delegații s-au informat reciproc asupra realizărilor Republicii Socialiste România și Republicii Democrate Germane în dezvoltarea economiei, științei și culturii socialiste, precum și asupra preocupărilor actuale și de perspectivă ale Partidului Comunist Român și Partidului Socialist Unit din Germania pentru asigurarea progresului multilateral al societății socialiste. Cele două părți au făcut un schimb de păreri cu privire la dezvoltarea continuă, pe multiple planuri, a relațiilor dintre cele două țări. S-a exprimat dorința ca ele să se extindă și să se diversifice în continuare pe măsura posibilităților mereu în creștere ale celor două țări, în folosul și interesul ambelor popoare, al cauzei socialismului și păcii în Europa și în întreaga lume. Au fost, de asemenea, abordate probleme internaționale de interes comun. Convorbirile s-au desfășurat într-o atmosferă caldă, tovărășească, de deplină înțelegere, stimă și respect reciproc. A gendă! Televiziune VINERI, 12 MAI 1972 ! 9.00 lelex; 9,05 Mai aveți o întrebare?. „Po i luarea — o problemă la scară planetară“ ; 9.45 1 ț Muzică ușoară ; 10,00 Curs de limba germană ; ! 10,30 Film serial pentru copii : „Au și Cămila ; J 10,45 Pagini de umor ; 11,35 Universitatea Tv. ; E ! 12,20 Telejurnal. 1 1 in jurul orei 16,00. Posturile noastre de radio și și televiziune vor transmite solemnitatea semnării t lratatului de prietenie, colaborare și asistență tmutuală între Republica Socialistă România șii Republica Democrată Germană și mitingul organizat la Palatul Republicii cu prilejul vizitei oficiale de prietenie în țara noastră a delegației dea partid și guvernamentale a Republicii Democrate și Germane. ț 18,00 Stop-cadru ; 18,25 Studioul artistului amator ; 18,45 Satul contemporan ; 19,10 Tragerea 1 Loto ; 19,20 1001 de seri ; 19,30 Telejurnal ; Ei 20,00 Vasile Conta și materialismul militant. 1 1 In jurul orei 20,45 Posturile noastre de radio și televiziune vor transmite în direct plecarea delegației de partid și guvernamentale a Republicii Democrate Germane, condusă de Erich Honecker și la Willi Stoph care, la invitația Comitetului Central J l. al Partidului Comunist Român și a Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România a făcut - 1 o vizită oficială de prietenie în țara noastră, la 21,00 Muzică populară; 21,15 Film artistic „Roa ^ta" ; 22.50 „24 de ore", Din țările socialiste. ) Tiparul, Tipografia Vaslui, Telefona 1359.