Ziarul de Sibiu, decembrie 2003 (Anul 1, nr. 5-9)

2003-12-01 / nr. 5

Pagina 2 - ANCHETĂ săptămâna 1 - 6 decembrie 2003 ZIARUL de Sibiu . Ancheta realizata de Cristina MITRICA ile, case, mașini pe care puțini și le pot permite, acestea sunt lucrurile pe care le dețin din ce în ce mai mulți oameni aflați la 9 9 conducerea unor instituții ale statului și 99 care au un salariu de bugetar. Ultima modă în România este depunerea declarațiilor de avere, astfel că fiecare șef de instituție, cu mic cu mare, dă cu semnătura explicând ce a agonisit de-a lungul anilor. Pe propria răspundere. Cei care vizitează site-ul Ministerului de Finanțe 9 ar putea să rămână puțini mirați de averea șefului Gărzii Financiare Sibiu. Cum? De unde? Când? Cum este posibil să strângi o astfel de avere?, ne-am întrebat și noi, astfel 9 7 că l-am contactat pe comisarul-șef Nicu  Florescu, pentru a ne explica toate aceste lucruri, mai ales că este al doilea comisar de gardă financiară din țară ca o valoare a averii. Comisarul-șef Florescu susține că averea pe care o deține împreună cu soția sa a agonisito înainte de a ajunge în fruntea Gărzii Financiare și că multe lucruri le-a moștenit de la părinții săi, astfel că nimeni nu îl poate acuza că și-ar fi făcut avere pe spatele altora, prin hoții și minciuni. „Sunt acte de donație de la părinți. Aceștia au mai multe proprietăți care tot în posesia mea vor intra, după moarte lor, plus câteva hectare bune de pământ. Pot să vă spun că părinții mei nu au fost comisari. Nu vreau să dau mai multe relații, nu vreau, pur și simplu. Cine vrea să se documenteze. Cine vrea să afle, să afle“, a declarat Nicu Florescu. Comisarul susține că a fost numit șeful Gărzii Financiare din Sibiu abia în 12 aprilie 2001. Până în anul 1980 acesta a fost angajat al întreprinderii de Utilaje și Piese Auto Sibiu, iar până în 2001 a activat la Curtea de Conturi. „Eu mi-am strâns bani încă de la vârsta de 16 ani, când încă eram un copil, pentru că jucam fotbal. Din fotbal am reușit să câștig foarte mult, aveam cât trei salarii de director. Din 1987 sunt arbitru, iar acum sunt observator federal, în același timp sunt și economist. Nu sunt nabab, așa cum spune presa. Cred că vreți să îmi faceți campanie electorală. Păi dacă tot e așa, atunci mă gândesc Averile comisari serios să candidez în 2004 la funcția de președinte, că tot îmi faceți reclamă gratuită. Ce ați vrea, să vin la serviciu în adidași, în teniși ca să arăt că nu am bani? Asta ar însemna că nu prezint garanție“, a mai explicat Florescu. „Nu sunt nabab" Conform declarației sale de avere, Nicu Florescu deține trei case dobândite în 1974, 1982 și 1985, suprafața construită fiind de 462 de metri pătrați, iar valoarea de impozitare 3,4 miliarede de lei. în plus, familia Florescu are o casă de vacanță din anul 2000, casă despre care comisarul spune că este în construcție, în Păltiniș existând doar niște ziduri. Autoturismele lui Florescu sunt în număr de patru: un Ford Fiesta, două Volkswagen Polo și un Volkswagen Pasat, cumpărate în 1986, 1995, 1999 și 2001. „Un Volkswagen Pasat l-am cumpărat pentru fiul meu, pentru că m-am obligat ca la 18 ani să îi cumpăr mașină. Banii i-am strâns încă din Semaforului nr.29 ~ s.c STILARREDO IMPORTATOR DIRECT MOBILA ITALIANA tel: 0269.245643 RIS Strada Luptei pe Strada suptei întru rezervări tel:243815