Ziarul de Sibiu, mai 2006 (Anul 4, nr. 164-189)

2006-05-23 / nr. 182

14 Sport Știri Aur european Sibiul se remarcă din nou în lume. Florin Bîrluț a cucerit aurul probei individuale în cadrul Campionatelor Europene de taekwondo desfășurate la Constanța. Sibianul a întâlnit pe parcurs adversari foarte dificili, încă din prima luptă, dar a reușit să-și impună stilul și să "aresteze” medalia cea mai strălucitoare a competiției continentale. La această ediție a Europenelor luptătorii români au reușit un bilanț formidabil de 15 prezențe pe podium, atât la seniori cât și la juniori. Florin Bîrluț se pregătește acum de Cupa Mondială, programată în luna octombrie în Spania. Sibianul este deținătorul titlului de vi campion al ediției de acum doi ani. (B.B.) Finală la popice în perioada 01.06-30.06 va avea loc, pe arena Electrica" din Sibiu, finala Campionatului județean de popice individual ediția 2006. Sunt invitați să participe toți popicarii care activează în campionatul sibian. Fiecare participant va lansa 1000 de bile (de zece ori câte 100 de bile). Taxa de participare este de 25 RON. Se vor acorda tricouri și medalii. Primii trei clasați vor fi premiați cu 100 RON-locul 1, 50 RON-locul 2 și 25 RON- locul 3. înscrierea se face până la 31 mai, la domnul Viorel Teușan sau la domnul Liviu Mailat. Premierea câștigătorilor se va face cu ocazia unei mese festive organizate la unul dintre restaurantele din oraș. Beckenbauer nu crede in Italia Fostul internațional german Franz Beckenbauer, președintele Comitetului de Organizare al Campionatului Mondial de fotbal, avertizează: jucătorii „azzuri" ar putea fi afectați foarte tare la Cupa Mondială de scandalul izbucnit recent în Serie A, în urma interceptării unor convorbiri telefonice, informează agenția TGcom. Fostul selecționer al Germaniei crede că impactul negative va fi dureros asupra naționalei Italiei, care ar putea dezamăgi la turneul final care începe luna viitoare. „Jucătorii vor avea de suferit din punct de vedere psihologic din cauza scandalului izbucnit în Italia. Până în urmă cu puțin timp, o consideram pe Italia drept una dintre favorite, pentru că are un lot valoros și un antrenor experimentat. Acum simt însă sigur că vor avea de suferit pentru că jucătorii nu se vor gândi la ceea ce va fi pe teren ci vor fi cu mintea în altă parte", a declarat Beckenbauer. Cel supranumit "Kaiserul" și-a spus părerea și în legătură cu scandalul din fotbalul italian: „Eu credeam că astfel de lucruri se pot întâmpla numai în Germania (referindu-se la scandalul legat de pariurile clandestine de anul trecut, din Bundesliga-n.r.). în Italia situația este însă mai gravă. Cred că este cel mai grav lucru petrecut în fotbalul mondial". La Campionatul Mondial din Germania, Italia va juca în Grupa B, alături de Cehia, Ghana și SUA. (B.B.) 23 mai 2006 Sibiul a N-a fost să fie. Este singura explicație pe care o poate oferi oricine după ce sibienii au pierdut în ultima secundă semifinala cu Poli Mobitelco Cluj Napoca. Meciul cinci, cel decisiv, a fost decis de o aruncare de trei puncte a lui Silvășan, când meciul se îndrepta spre prelungiri. 105-102 și clujenii visează frumos înaintea finalei cu campioana României, Asesoft Ploiești. Răzbunarea din Final Four se amână. Există o vorbă, devenită deja celebră, care spune că „de aceea este frumos și iubit sportul". Atunci când destinul se amână până în ultima clipă, după o luptă cruntă în care fiecare își are clipele sale scurte de glorie. Dar parcă proverbul de mai sus ține atunci când tu ești biruitorul, nu și atunci când guști din amarul înfrângerii. Așa s-a întâmplat duminică și cu CSU Atlassib Sibiu, care a trăit până la capăt cu speranța unei victorii poate meritate pe deplin. Din păcate pentru jucători, antrenori, conducători și mai ales suporteri, calificarea în finală s-a pierdut la Sibiu, unde meciul cinci al semifinalei a amintit de durerea din sezonul trecut, când clujenii au întors soarta în același crud mod. Mitraliera franceză Meciul a început foarte bine pentru sibieni. Kabengele și-a adus aminte că este un mare jucător și a găurit la foc automat coșul clujean din aruncări de trei puncte. Cu francezo-românul la timonă, CSU încheie primul sfert în avantaj (34-23). Gazdele se trezesc repede, conduse din teren de veteranul Bubu Roscinafsky, blocând armele letale ale oaspeților. Silvășan înscrie două „treițe" extreme de importante și întorc scorul înainte de pauză: 53-50 pentru Mobitelco. La reluare, „studenții" pornesc din nou în forță și în cinci minute reușesc să egaleze (67-67) și să preia din nou conducerea: 77-71. în acest moment intră în scenă Tudor Dumitrescu, care evoluează pe proprie semnătură, autor a câtorva reușite de trei puncte incredibile și Clujul încheie sfertul 3 în avantaj: 80-74. Finalul durerii și au urmat ultimele zece minute, care îi vor urmări pe sibieni multă vreme de acum înainte. CSU recuperează distanța de pe tabelă înainte de jumătatea sfertului 4 și de aici ambele combianate trec pe rând la conducere cu câte un punct avans. Jucătorii se întrec în aruncări de trei puncte, dar parcă nimeni nu îndrăznește să se desprindă decisiv. Cu 56 de secunde rămase, Clujul conduce cu 98-97. Flavius Lăpuște înscrie 2 aruncări libere și duce scorul la 102- 100 pentru echipa sa, cu aproximativ 20 de secunde rămase din partidă. Sibienii caută aruncarea potrivită, Safar forțează victoria cu o aruncare din spatele semicercului, ratează, recuperează Ionuț Mocanu, și cârlig. Incredibil! Mai sunt două secunde și este 102-102. Se intră în prelungiri. Nu! Perisic nu este de acord și cere time-out. Mingea este rapid repusă în joc, ajunge la Silvășan și cel care a fost mai mereu killerul Sibiului aruncă de trei puncte și trimite CSU în brațele disperării. Clujul este în finală. BU Poli Mobitelco Cluj Napoca Silvășan 29 (4x3), Seals 28 (2x3), Krstanovic 19 (1x3), Roscinafsky 15 (2x3), Dumitrescu 13 (3x3), Mijuskovic 5 (1x3) CSU Atlassib Sibiu Clavon 28 (3x3), Kabengele 24 (2x3), Tordai 17 (5x3), Argretz 14, V. Mocanu 7 (1x3), Spânu 6 (2x3), I. Mocanu 6 =* Bogdan BRÂNZĂ Bogdanb@zianddesibiu.ro Doar finala mica în urma pierderii semifinalei cu Mobitelco Cluj Napoca (2-3 la general), CSU Atlassib va disputa finala mică a campinatului național. Adversară va fi Dinamo Erbașu București, eliminată în cealaltă semifinală de campioana Asesoft Ploiești după doar trei meciuri. Finala mică se va juca tot după sistemul trei victorii din ciuci, sibienii urmând să joace un meci mai mult pe teren propriu după ce a încheiat sezonul regular cu un loc mai sus decât echipa din Capitală. Primul joc este programat sâmbătă, 27 mai, în sala Transilvania, cel de-al doilea marți, 30 mai, la București, și, dacă mai e nevoie, meciul trei din nou la Sibiu, pe 4 iunie. Divizia D Ploaie de goluri Etapa cu numărul 19 a campionatului diviziei D Sibiu a fost marcată de meciuri în care s-au marcat goluri cu lopata. Surpriza a fost cu atât mai mare cu cât doar un singur joc a înregistrat victoria categorică a gazdelor, în celelalte cazuri vizitatorii ieșind învingători. CS Athletic se menține la o distanță de cinci puncte în fruntea clasamentului și nu pare să mai aibă probleme în a participa la barajul pentru promovarea în divizia C. Rezultate etapa a 19-a ASA Sibiu - Amicii Copșa Mică 1-1 (0-1) AS Cisnădie - Progresul Dumbrăveni 8-3 (4-0) FC Săliște - Agnitex Agnita 2-4 (2-3) Sevișul Șelimbăr - CS Sibiu 1-7 (0-5) Silvatex Orlat - CS Athletic Sibiu 1-3 (0-1) FC Tălmaciu - "U" Progresul Sibiu 0-1 (0-1) CLASAMENT DIVIZIA D 1. CS Athletic Sibiu 19 16 3 0 65-Unij 2. Univ. Progresul Sibiu 19 15 13 67-8 46 3. FC Tălmaciu 19 13 15 50-19 40 4. CS Sibiu 19 11 53 62-27 38 5. Agnitex Agnita 19 9 6 4 27-21 33 6. AS Cisnădie ‘ *......." 19.....6 5 8 32-31 23 7. ASA Sibiu 19 6 4 9 32-42 22 8. Progresul Dumbrăveni 19 6 3 10 38-55 21 9. Amicii Copșa Mică 19 6 2 11 27-41^111 10. Silvatex Orlat 19 43 12 28-53 15 .11. Sevișul Șelimbăr .... 19 14 14 22-801« 12. FC Săliște 19 13 15 26-83 6 Fanii în număr mare CSU a fost susținută la Cluj de un număr impresionant de suporteri veniți la meci. Nu mai puțin de 600 de fani șiau încurajat favoriții pentru a obține Victoria necesară calificării în finală. Din păcate, la final, marea galbenă care a invadat sala „Horia Demian" a suferit alături de jucători pierderea partidei în ultimele secunde. Galeria sibiană a ajuns la Cluj cu un autocar și șase microbuze puse la dispoziție de club, dar și cu mașinile personale. Suporterii sibieni i-au așteptat însă pe jucători la Sala Transilvania, și i-au ovaționat minute în șir. Asesoft în strada Campionii en-titre ai României au serbat calificarea în finala campionatului național de baschet în mijlocul locuitorilor orașului. Cu ocazia festivalului „Zilele orașului Ploiești", jucătorii de la Asesoft au petrecut ziua de duminică alături de fani. Organizatorii au pregătit o surpriză și pentru iubitorii baschetului. Cătălin Burlacu, Ivan Krasic, Sașa Ocokoljic, Ionuț Dodoc, Adrian Blidaru, Levi Szíjártó, Vlad Dogaru și Sorin Hartman, însoțiți de antrenorul secund Titi Mircea și de președintele Alex Iacobescu s-au adunat, începând cu ora 10, pe Bulevardul Castanilor din orașul prahovean unde au predat celor care vor să le calce pe urme câteva scheme de streetball. Vedetele echipei au urcat pe scenă, unde Cătălin Burlacu, care a primit o diplomă din partea organizatorilor în numele echipei, a promis suporterilor că vor câștiga și în acest an. La final, baschetbaliștii au oferit autografe tinerilor pe mingi, tricouri și pe mâini. Asesoft va juca luna viitoare finala ediției 2005/2006, după ce a trecut în semifinale de Dinamo în trei meciuri (85-70, 97-68 și 77-61). Adversari vor fi clujenii, care au întrecut în meci decisiv pe CSU Atlassib Sibiu. (B.B.) România căutata La doar patru zile distanță de la vizita președintelui Comisiei de Competiții din cadrul Federației Internaționale de Handbal, ieri însuși președintele IHF a sosit în România. Egipteanul Hassan Moustafa a ținut să vadă personal potențialul României în eventualitatea în care forul pe care îl conduce îi va acorda țării noastre organizarea Campionatului Mondial masculin din 2009. Cu această ocazie, președintele federației internaționale a vizitat, alături de președintele FRH, Cristian Gațu, și Centrul Național Olimpic și de Excelență de la Sighișoara, unul dintre locurile care ar găzdui meciurile Mondialului de peste trei ani, alături de București, Rm.Vâlcea și Sibiu. Moustața a avut întrevederi și cu Traian Băsescu, Călin Popescu Tăriceanu și Adriean Videanu, după care a înmânat trofeul câștigătoarei Cupei României la masculin, disputată între HCM Constanța și Dinamo Baumit București.