Ziarul de Sibiu, septembrie 2006 (Anul 4, nr. 263-287)

2006-09-15 / nr. 274

Abonamente 22 de bani Mica publicitate 1ieu anunțul PAG89 Astăzi începe școala Este sigur, astăzi începe școala! Deși în planul de desfășurare a anului școlar 2006- 2007 acest lucru era deja știut, tensiunile apărute zilele trecute în rândul sindicatelor din învățământul preuniversitar au pus sub semnul întrebării data începerii noului an școlar. Profesorii au amenințat în mai multe rânduri că nu vor mai intra la cursuri. Punctul culminant al tensiunilor a fost marți după-amiază, când eșuarea negocierilor dintre membrii sindicatelor din învățământ și reprezentanții Guvernului i-au făcut pe profesori să declare că vor boicota începutul de an școlar. Situația pe județul Sibiu se p ’antă deocamdată liniștită, neexistând niciun sen că elevii nu vor beneficia de o primă zi de școală cum merită. "Până nu avem semnale concrete din unitățile de învățământ nu are rost să ne pronunțăm. Cred că majoritatea cadrelor didactice vor pune serbarea de început de an pe primul plan și vor fi prezente la catedre", ne-a declarat Dorel Băilă, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Sibiu. Continuare în pagina 2 pe zi Ortodox: (1) Sf. Iosif cel Nou de la Partoș, episcopul Timișoarei Greco catolic: Nichita Gotul, martir: Sfânta Fecioară Maria îndurerată Romano catolic: Sfânta Fecioară Maria îndurerată. TELEFONUL CITITORILOR pro 0369-10.14.33 . ÎNCINS Pentru orice informații, mică sau mare publicitate, curs valutar, anunțuri etc. Angajăm! Cerințe: studii superioare; experiență în domeniu minim 3 j ani; bune abilități de planificare, organizare, coordonare, control; personalitate dinamică, spirit convingător și orientare spre rezultate; disponibilitate la program prelungit; limba engleză; permis de conducere categoria B; Oferimi: pachet salarial atractiv; mașină de serviciu; telefon de serviciu.Director vânzări Cerințe: studii superioare economice; experiență relevantă minim 2 ani; abilități de comunicare, negociere și organizare; personalitate dinamică cu inițiativă ; experiență în crearea unei echipe de vânzări; carnet de conducere categoria B; disponibilitate la program prelungit. Oferim: pachet salarial atractiv. Persoanele interesate sunt rugate să depună CV și scrisoare de intenție pe strada Zaharia Boiu, numărul 2. Relații suplimentare la telefon 0369 101 433. Director marketing întrebarea zilei Pe ce loc credeți că va termina Steaua grupele Champions League? 1324 Răspundeți pe www.ziaruldesibiu.ro Credeți că acțiunile de prevenire ale poliției sunt utile? Curs valutar 85.19 % 14.81 % 1 euro 1 USD 1 gram aur pag. 10 pag. 8 pag. 8 pag. 10 pag. 10 pag. 10 Ziarul util Spitale/farmacii Imobiliare Auto Târguri . Locuri de muncă Telefoane utile 3,5027 RON 2,7576 RON 52,6681 RON director general: Aurelian GRAMA SIBIU 12 ° C 26 ° C Cerul va fi predominant senin, cu temperaturi ridicate pentru această perioadă a anului. Noaptea cerul va fi senin. MEDIAȘ AVRIC AGNITA BOKA TĂLMACII 20 ° C 25 ° C 2S ° C 25 ° C 25’C vineri, 15 septembrie 2006, ANUL III, nr. 274, 12 pagini DE SIBIU 50 de bani (22 de bani pentru abonați) "Suntem fără personalitate juridică trebuie să ni se transmită condițiile pe care trebuie să le îndeplinim"", în curs de auditare BRAT, www.ziaruldesibiu.ro Stația de ambulanță Mediaș are nevoie de 1,5 miliarde de lei vechi pentru a se putea muta în locația de pe strada Aurel Vlaicu. Municipalitatea a oferit o clădire în locația fostei unități militare, însă reabilitarea acesteia trebuie suportată de către ambulanță, care nu dispune însă de bani. In aceste condiții, se vor face demersuri la Consiliul Județean Sibiu pentru obținerea unor fonduri, însă acest lucru este puțin probabil. Zilele trecute, directorul Serviciului de Ambulanță Sibiu, Dorin Drăghici, și șeful stației Mediaș, medicul Felix Cristea, s-au întâlnit cu viceprimarul Teodor Neamțu, pentru a discuta despre posibila mutare a ambulanței întruna din clădirile care a aparținut școlii militare de aviație. "Spațiul pe care ni l-au oferit este foarte generos. Singura problemă este că trebuie să amenajăm totul pe cheltuiala noastră, și pentru că nu avem bani, probabil că acest lucru nu se va întâmpla", explică Felix Cristea. Costul estimativ al proiectului de reabilitare al clădirii de pe strada Aurel Vlaicu se ridică la circa 10 miliarde de lei vechi. O posibilă soluție de finanțare ar putea veni de la Consiliul Județean Sibiu; în acest sens, directorul Serviciului de Ambulanță Sibiu a înaintat o adresă instituției conduse de Martin Bottesch, însă probabilitatea ca răspunsul să fie favorabil este una redusă. Stația de ambulanță Mediaș se va putea muta, numai cu condiția să facă rost de fondurile necesare. Clădirea are nevoie de geamuri, uși, izolații, sistem de încălzire, și trebuie conectată la toate utilitățile. ** Alex PÎNTEA Becali, acționar la Banca Ambulanța săracă din Mediaș a declarat Teodor Hațegan, directorul Agenției de Plăți și pentru Intervenții în Agricultură Sibiu pagina 4 din Ceruri , Mitropolitul Ardealului, Laurențiu Streza a spus, ieri, că prin acțiunile umanitare, Gigi Becali își construiește bancă în ceruri . Becali s-a aflat ieri la Sibiu, pentru a primi Crucea Andrei Șaguna, de la ÎPS Laurențiu Streza . Patronul Stelei a fost punctual cu sașii și a declarat, în exclusivitate, într-un interviu dat ZIARULUI de Sibiu, că s-a simțit aici ca Mihai Viteazu la încoronarea de la 1599 . Lui Becali i s-a cerut o sponsorizare pentru Catedrală, în valoare de două milioane de euro PAG : EVENIMENT U. E. ne taie subvențiile PAG 5 ECONOMIC Campanii de angajări la Real si Mediagalaxy =■ ANCHETĂ Iubit de Papa, mazilit de liberali PAG 12 SANATATE Cât costă un zâmbet frumos? Editorial Ieri dimineață muream de curiozitate. Toată lumea se agita, vine Becali, Gigi vine la Sibiu. Oaaaaaau! Să cazi pe spate, nu alta. M-am gândit că la Sibiu n-o să aibe succes. Ei, aș! Strada Octavian Goga, blocată după ce-a trecut Merțanul argintiu care îl purta pe cel mai puternic român spre Mitropolie, în fața catedralei, puzderie de jandarmi și de gură-cască. Toți îl așteptau pe noul guru al României. Omul care a cumpărat întreaga Românie cu un teanc de euroi. Mâna largă l-a transformat într-un semizeu, în ciuda faptului că nu e în stare să ducă o frază de la un capăt la altul, fără să trântească un dezacord. Mihai Viteazul secolului 21 murea de somnieri, după ce-o fi petrecut cu Oii și Bănel. A venit însă la Sibiu pentru că trebuia. Pentru că dă bine ca un oier să se trezească în piept cu "Crucea Andrei Șaguna". Dă bine să fi în mijlocul enoriașilor pe care îi păstorești cu bancnota de cinci milioane. Chiar dacă le mai arunci câte o privire plictisită din când în când, în care se citește tot disprețul pe care omul ăsta îl are față de cei mai săraci decât el. Banometrul lui Becali a împărțit deja România în două tabere. Una din care face parte el și cealaltă care are 22 de milioane de membri. Și totuși sibienii îl venerează. Catedrala de pe Mitropoliei nu văzut atâtea blitzuri și telefoane cu cameră foto, nici la înscăunarea mitropolitului. Zeci de copii dădeau din coate ca să ajungă cât mai aproape, să poată să facă o poză unicat cu actualul lor idol. Tinerii sunt mult mai fermecați de buzumarul doldora al latifundiarului (ce clișeu!) decât de geniul lui Dică, de travaliul lui Nicoliță sau de inspirația lui Olăroiu. Cu un asemenea idol, la ce ne putem aștepta? La ceva bun? Sincer mă îndoiesc. La finalul slujbei, trei ligheane au început să treacă printre oameni, iar fiecare a pus cât i-a lăsat sufletul. Cameramanii au înghețat imaginile pe Becali, când ligheanul s-a apropiat de el. Cuvântarea mitropolitului a trecut neobservată, pentru că enoriașii priveau cu nesaț mâna largă a fostului oier. Teancurile de 500 de lei aruncate în sictir au iscat rapid rumoare. Cât a pus? Cât a pus? Acesta a fost momentul culminant. Teancul de milioane care au pus laba pe sufletul sibienilor. Bogdan BRYLYNSKI = Câți bani a pus Becali in lighean? Imobiliare Sănătate .MARTIe SEPTEMBRIE 1MARTI 28 SEPTEMBRIE