Ziarul de Sibiu, mai 2007 (Anul 4, nr. 429-450)

2007-05-04 / nr. 431

SIBIU 3°C 20°C MEDIAȘ 1»°C AVRIG 18‘G AGNITA IB’G TĂLMACIU 20*C Zaharia Boiu nr. 2, Sibiu Tel.: 0369-10.14.33, Fax: 0369-10.14.34 redactia@zianildesibiu.ro Vineri, 4 mai 2007, ANUL IV, nr. 431, 12 pagini noi dăm lumii de știre 60 de bani (27 de bani pentru abonați) Torturile de la Codlea trebuie stopate imediat. Pater Don Demidoff Pagina 5 în curs de auditare BRAT, www.ziaruldesibiu.ro Școlile se măsoara în grade # Conform unui sondaj realizat de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului la nivel național, unul din cinci elevi consumă alcool # Mai mult de jumătate din elevi consideră că alcoolul le poate rezolva problemele . Situația este alarmantă pentru dascălii și directorii școlilor din Sibiu . Nu același lucru se poate spune despre micii buticari, care înfloresc în preajma școlilor și pe care nu îi interesează cui vând băuturi alcoolice . La Inspectoratul Școlar nimeni nu crede în sondaje, pentru că nu sunt autorizate . Deși sunt realizate de Ministerul Educației Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, cu sprijinul Inspectoratului General al Poliției Române și al Asociației Berarii României, a lansat miercuri campania de informare "Alcoolul nu te face mare" care va ajunge în școlile din întreaga țară și prin care se încearcă prevenirea consumului de alcool în rândul elevilor. Cu acesta ocazie, reperezentanții ministerului au făcut publice datele unui sondaj cutremurător, conform căruia în școli unul din cinci elevi consumă frecvent alcool, iar pentru mai mult de jumătate dintre elevi consumul de alcool este o soluție pentru probleele lor, în timp ce alți 40 la sută dintre elevi beau pur și simplu pentru că li se pare distractiv. In opinia directorilor liceelor sibiene, problema este sub control, pentru că în niciun liceu sibian nu se consumă alcool. Week-end fierbinte în Capitala culturii Câteva zeci de evenimente culturale și nu numai se anunță pentru acest sfârșit de săptămână. De la Galele sudențești de Jazz, care vin ca un preambul în deschiderea Festivalului Internațional de Jazz de la Sibiu, până la "Noaptea albă" și festivalurile studențești. ZIARUL de Sibiu vă pune la dispoziție o întreagă pagină dedicată evenimentelor din aceste week-end, astfel încât să puteți alege cu ușurință ceea ce vă interesează. Fie că este vorba de concertele Annei Lesko sau ale Corinei, fie că vă interesează Festivalul Studențesc UNiverstudent Fest. Galele Jazz-ului reprezintă un punct de maxim interes, iar pentru iubitorii de folclor, comunitățile de greci, ucraineni, maghiari, turci sau nemți vor împărtăși sibienilor frânturi din tradițiile moștenite de-a lungul secolelor, tot în acest week-end. Capitala culturală are același program bogat, iar dacă aveți planuri pentru mijlocul lui iunie, vă spunem să vi le anulați - Festivalul ARTMania vă va face programul în Sibiu. Continuare în pagina 8 ANUNȚURI GRATUITE 0369-10.1433 Pentru orice informații, mică sau mare publicitate, curs valutar, anunțuri etc. întrebarea zilei Credeții că liceenii de astăzi consumă mai mult alcool decât cei din generațiile trecute? DA NU Răspundeți pe www.ziaruldesibiu.ro Curs valutar ^=11 euro 3,3136 RON 1 USD 2,4351 RON 1 gram aur 52,9150 RON 948993 380100 Primiți ca Pe piața serviciilor de internet din Sibiu se dă o luptă ascunsă între furnizorii acestor tipuri de servicii și președinții asociațiilor de proprietari. O parte din șefii asociațiilor refuză să semneze un acord care să permită prezența în blocuri a mai multor furnizori de internet și telefonie fixă. Reprezentanții Asconet, principalul competitor de pe piață al RDS, bat din ușă în ușă cu speranța că unii din președinții de asociație vor accepta, la un moment dat, să respecte legea .De trei ani încercăm să conectăm tot Sibiul, însă cu mari probleme. Oamenii nu înțeleg că este în avantajul lor să fie cel puțin doi furnizori, pentru ca să poată alege serviciile mai bune. Potrivit legii, asociațiile trebuie să ne dea acor internetul? Eu mă milogesc să fac un bine oamenilor și sunt tratat cu refuz". Gheorghe Sima, colaborator al Asconetlui, dacă pe scară mai există un furnizor", arată Sebastian Lupu, directorul general al societății care oferă serviciile Asconet și Ascotel. "Oamenii sunt reticenți pentru că prima dată când s-a pus rețea pe scară s-au făcut spărturi, a fost zgomot mult și cei de atunci au lăsat mare mizerie", spune Cristian Mircea, președintele asociației de proprietari care reunește locatarii din blocurile 1 și 4, de pe Aleea Turnu Roșu. (L. P.) Continuare în pagina 5 Pentru ei nu există întâmplări. Doar efecte ale unor interese ascunse, care le scapă pe moment, dar le băuiesc cu multă pasiune. De ei e plin Sibiul. Sunt instalați în special în funcții importante și totul le pare suspicios. Practic nu există material mai dur pe care să îl scriu și care să nu fie întors pe toate fețele. Eu sau colegii mei suntem mai mereu sunați și interogați. Pentru ei, conspiraționiștii, nu mai există interes jurnalistic și nici întâmplare. Orice articol, pentru ei, este produsul unor jocuri, interese și primul obscure. Mi-e greu să îi numesc pentru că sunt prea mulți. Majoritatea. Și sunt șefi. Relevanța acestui fapt nu este "presiunea" pe care într-un fel sau altul o exercită asupra jurnaliștilor (apropo, la mulți ani, pentru ziua de ieri). Important e că poartă tarele unei perioade negre a societății sibiene. Una în care nimic nu era cinat, dezinteresat. Prin urmare, își conduc instituțiile în fruntea cărora au fost numiți cu teama unor permanente jocuri care să le roadă scaunele, lucrând de asemenea cu dedesubturi și Traian DELEANU — bârfe ce nu se mai poartă nici măcar la Radio Șanț. Traversează strada uitându-se mereu peste umăr și pun la cale tot felul de scenarii prostești, uneori chiar puerile. Iar prin zvonurile pe care le creează, în micul burg sibian ies povești de toată minunea, de toată jena, inutile, dar dăunătoare. In special pentru ei, pentru modul lor de a gândi și a ne conduce. Rămași cu mintea în era securiștilor "bubulizați" se agață cu disperare de un sistem imaginar, pe care se zbat din greu să îl priceapă, deși tot ei îl schițează. "Conspiraționiști" e, oarecum, cam mult spus. Dar ăsta e rangul la care s-ar mulțumi să fie ridicați. Conspiraționiștii / PAG 2 ADMINISTRAȚIE 130 de locuințe T "așteaptă" din 2005 PAG 3 EVENIMENT Au venit cardinalii de la Vatican PAG 3 EVENIMENT Primi olimpic span divă 15 ani PAG 7 SPORT Adio investiții pe Municipal!