Ziarul de Sibiu, iunie 2007 (Anul 4, nr. 451-471)

2007-06-11 / nr. 457

SIBIU EUROPEAN CAPITAL OF CULTURE /2007 Pagina 12 Luni, 11 iunie 2007, ANUL IV, nr. 457, 12 pagini noi dăm lumii de știre Sunt încântat de publicul sibian" Franco Nero, pagina 2 în curs de auditare BRAT, www.ziaruldesibiu.ro pé 60 de bani (27 de bani pentru abonați) TIFF lovitura la Sibiu Au adus pentru prima oară Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) la Sibiu și, împreună cu el, mari filme și mari vedete ale cinematografiei mondiale și românești, de la Franco Nero și Armand Assante, la Radu Gabrea, Nae Caranfil și Cristian Mungiu , în plus au adus Sibiului primul Palme D'Or de la Cannes, pentru lungmetraj din istoria României La cea de-a doua proiecție a filmului au participat peste 600 de spectatori . La solicitarea forului de la Cannes, "4 luni, 3 săptămâni și 2 zile" a fost retras din competiția autohtonă. Directorul artistic al Festivalului Internațional de Film Transilvania este extrem de mulțumit de felul cum s-au desfășurat spectacolele în Capitala Culturală Europeană. După spusele sale, filmele rulate la Sibiu s-au bucurat de o reacție excelentă din partea publicului sibian și este convins că interesul pentru acest gen de filme va crește în cazul în care evenimentul se va mai desfășura la Sibiu. Până în acest an, Sibiul a fost exclus de pe harta cinematografiei românești din cauza spațiilor extrem de reduse pentru cinefili. In Capitala Culturală funcționează un singur cinematograf. Mihai Gligor povestește pe larg impresiile sale după primul TIFF sibian. Obligată la sex o tânără de 17 ani și-a început viața sexuală la solicitarea mamei sale. Dacă refuza relațiile sexuale, minora era supusă la bătăi, tot de cea care i-a dat viață. Informația a ajuns în atenția autorităților, după ce o apropiată a familiei a sesizat mârșăviile la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului. Poliția a intrat pe fir, dar copila nu a vrut să confirme cele reclamate. Situația delicată s-a declanșat în urma unui telefon dat de o cunoștință a familiei la 983, numărul de urgență unde oricine e martor la o încălcare a drepturilor unor minori poate să facă o sesizare. Femeia reclama că o minoră de 17 ani este obligată chiar de mama ei să întrețină relații sexuale cu mai mulți bărbați "Clienții" erau aduși de mama fetei, cel puțin asta susținea reclamanta, iar dacă fiica nu se conforma cerințelor, mama îi aplica corecții fizice. Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului a demarat rapid o anchetă în acest caz și a solicitat și sprijinul Poliției și Primăriei. Continuare în pagina 3 întrebarea zilei Care credeți că este vârsta potrivită pentru începerea vieții sexuale? 15 17 18 21 Răspundeți pe www.ziaruldesibiu.ro Curs valutar 1 euro 3,2850 RON 1 USD 2,4579 RON 1 gram aut 51,8639 RON Ziarul util Imobiliare. Sudoku Angajări 5 949993 380100 ■ ■ 1' .■ •*«.- V.Ü-pag- 10 pag. 10 pag- 10 Dezinteres pentru periferie Primarul Sibiului crede că lucrările la străzile din cartierele municipiului nu simt apreciate suficient. "Anul trecut toată lumea se plângea că lucrările se desfășoară în centrul orașului și că nu se întâmplă nimic în cartiere", a spus primarul Klaus Johannis. Din rapoartele municipalității, activitatea constructorilor pentru cele trei pachete de străzi din oraș se desfășoară în condiții bune și avansează în mod susținut. In Zona Calea Dumbrăvii - Milea - Ștefan cel Mare, SC Hidroconstrucția SA împreună cu subantreprenorul SC Comtram SA lucrează în prezent pe strada Nicolae Filimon, unde SC E.ON Gaz execută lucrări la rețeaua proprie. Pe străzile Ciprian Porumbescu Acum se lucrează în cartiere și nu interesează pe nimeni", Klaus Johannis și Goethe, SC Apă Canal intervine la rândul său în vederea reabilitării propriei rețele. Pe ultima din cele două străzi rețeaua de apă este finalizată deja în proporție de 50 la sută. Pe străzile James Watt, Samuel Mini Klein, Zamfirescu și Dragoș Vodă, echipele de lucru ale constructorilor efectuează lucrări de excavație a sistemului rutier existent Continuare în pagina 2 Editorial Șoselele din țară sunt pline. Orașele mustesc de mașini, iar locurile de parcare sunt motive de bătaie. Sibiul este un magnet pentru trafic, cu atât mai mult cu cât centura se lăfăie la soare, așteptând banii de la stat și noua licitație care să o readucă în lucru. Orașul nu este mare, dar este în plină dezvoltare. In aceste condiții, soluțiile alternative de transport devin obligatorii. în Bologna, într-o vizită, am văzut un centru istoric mare cât tot Sibiu, închis mașinilor. Un centru istoric în care se merge la pas sau pe bicicletă sau, mai ales, pe scuter. Oameni de toate vârstele, oameni de afaceri sau tineri, străbat centrul istoric și restul orașului pe scutere nepoluante sau pe bicicletă. Sunt foarte multe și au avantajul că nu necesită locuri de parcare pretențioase, în Sibiu și, în general, în România, acest aspect este trecut la penibil. Poate pentru că românii se simt blazați cu mașină și s-ar simți în păturile sociale joase, dacă în loc să circule cu mașini de zeci de mii de euro, ar merge pe bicicletă sau pe scuter. în plus, poliția trage pe dreapta pe aproape oricine trece cu scuter sau bicicletă. Să ai un scuter sau bicicletă în Sibiu e problematic. Multe străzi sunt zone interzise vehiculelor pe două roți. Pistele pentru bicicliști se află încă în faza de studiu. Nu știu ce-i oprește mai mult pe sibieni și pe români, în general, să circule cu bicicleta sau scuterul. Să fie lipsa măsurilor de sprijin ale autorităților în acest sens? Sau poate mândria mult prea mare a românului care se simte bine la volanul unor bolizi cu mulți cai putere, pe care vrea să îi care până în miezul orașului, ca să lase impresie celor din jur, atunci când se dă jos din mașină? Laurentiu PARNICA — bicicleta, transport ecologic sau înjosire? EVENIMENT Copiii uitați de părinți ECONOMIC Ramada se deschide mâine PAG 7 SPORT Atletic scapă de retrogradarea în D PAG 9 FASHION Cum să scăpăm de celulită?