Ziarul de Sibiu, august 2007 (Anul 4, nr. 495-517)

2007-08-01 / nr. 495

1 august 2007 Ziarul 2 Eveniment Opriți măcelul de pe străzi! Luna trecută au murit doi oameni, călcați de tir exact în același loc. Nimeni nu a luat nicio măsură. Toată lumea dă vina pe centura ocolitoare a Sibiului, însă nimeni nu mișcă un deget Mai mult, chiar dacă mâine s-ar apuca cineva de lucru, nu ar putea-o face, pentru nici până astăzi, Transelectrica, Distrigaz și Transgaz nu au mutat rețelele de utilități. Până atunci, media orară pentru a intra în Sibiu se menține la 40 de minute. Seri au avut loc trei accidente în care au fost implicate TIR-uri primul s-a petrecut la ieșirea din Cristian spre Săliște. Șoferul unui TIR a călcat prea tare pedala de accelerație și într-o curbă ușoară a pierdut controlul volanului. A ajuns pe contrasens, unde s-a ciocnit de un microbuz, iar apoi s-a răsturnat în afara părții carosabile. Șoferul TTR-ului a fost grav rănit, iar echipajul de la Descarcerare care a ajuns la fața locului a reușit după zeci de minute doar să scoată victima afară dintre fiarele contrasionate ale mașinii. In prezent, bărbatul care se afla la volanul autotrenului este internat la Spitalul Clinic Județean din Sibiu, după ce acesta a suferit mai multe contuzii și numeroase plăgi la nivelul corpului. La doar câteva zeci de minute de la producerea primului accident, s-a produs și al doilea, în partea opusă a intrării spre ipotetica centură ocolitoare, pe raza localității Veștem, în jurul orei 7 și jumătate dimineața. Două TIR-uri, unul român și altul bulgar, s-au ciocnit puternic, după ce șoferul bulgar a adormit la volan. Din fericire, nimeni nu a fost rănit, dar circulația în intersecția Drumurilor Naționale 1 și 7, în apropiere de localitatea Veștem a fost paralizată mai mult de o oră. La doar 10 minute, echipajul poliției rutiere a fost chemat pentru un alt eveniment rutier, la aproximativ 20 de kilometrii de primul. Pe Valea Oltului, în dreptul localității Lazaret, un TIR încărcat cu 12 baloți de BCA s-a răsturnat pe șosea blocând complet traficul rutier. Șoferul se pare că a pierdut cotrolul volanului, a derapat și a intrat în parapeții de pe marginea drumului. BCA-urile s-au răsturnat pe șosea, iar o jumătate de oră circulația între Sibiu și Râmnicu Vâlcea a fost complet blocată. Din cauza celor două accidente petrecute pe drumul național 7, pe Valea Oltului s-au format coloane de mașini de câțiva kilometri, iar circulația a fost îngreunată până în jurul orei 10.00. Dorm șoferii, dorm și autoritățile Chiar dacă au trecut aproape 11 luni de la oprirea lucrărilor la centura ocolitoare a Sibiului, chiar dacă a fost reziliat contractul cu italienii de la Todini, dacă azi ar fi angajat un nou constructor, lucrările tot nu ar putea continua într-un ritm normal. Motivul rețelele de utilități nu sunt mutate. De 11 luni de când lucrările stagnează, reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADN), beneficiarii variantei ocolitoare a Sibiului, nu s-au sinchisit să pună, totuși, lucrurile în mișcare, măcar acolo unde se putea. Astfel, una din principalele motive de dispută dintre CNADN și Todini nu s-a rezolvat nici acum: încă din 2005, constructorii italieni se plâgeau de faptul că rețelele de utilități îi închircă în construirea centurii ocolitoare. Astfel, pe porțiuni bune, construcția centurii a fost întreruptă, datorită faptului că rețelele de gaz și electricitate nu au fost mutate. Constrânși de termene, pe unele porțiuni italienii au construit centura chiar în jurul unor stâlpi de susținere a rețelei de electricitate. Situația nu s-a schimbat cu nimic în ultimele luni. Mai aveți răbdare până in 2010? Primele lucrări de mutare a rețelelor sunt programate abia în octombrie. "Avem unele rețele a căror lucrări de mutare vor dura aproximativ două-trei luni de zile. Lucrările sunt programate să înceapă în octombrie. Aici trebuie să luăm în considerare și faptul că este vorba de o întrerupere care va afecta întregul sistem național", a declarat Florin Bălașiu, directorul general al Transelectrica Sibiu. In ceea ce privește rețelele celor de la Electrica, aici lucrurile o să dureze și mai mult. Potrivit demersurilor făcute până acum de CNADN, rețelele Electrica aflate pe traseul centurii ocolitoare urmau să fie mutate de constructorul centurii. Cum cei de la Todini au contractul reziliat, cel mai probabil lucrările vor fi executate de viitorii constructori desemnați prin licitație, "în legătură cu aceste rețele nu am mai fost contactați de nimeni de foarte mult timp. Este ceva de lucru, având în vedere că este vorba de cel puțin două puncte în care să se lucreze și acolo sunt și linii de înaltă tensiune, de 110 kilowați. Proiectul acestor lucrări există", spune Iacob Blaga, directorul general al Electrica Sibiu. In plus, nici exproprierile nu au înaintat cu mult, având în vedere procesele demarate de unii proprietari nemulțumiți de soluțiile găsite de reprezentanții CNADN, ciale Potrivit ultimelor informații o fifurnizate de Ministerul Transporturilor, licitația pentru angajarea unui nou constructor al centurii ocolitoare va avea loc în jurul lunii noiembrie, în timp ce termenul de finalizare va fi stabilit undeva în jurul lui 2010. * Gabriela ROMAN ■» Traian DELEANU . La începutul lunii trecute două persoane și-au pierdut viața la intrarea în municipiul Sibiu dinspre Brașov din vina neatenției unui TIR-ist. Alte trei accidente în care au fost implicate TIR-uri s-a petrecut tot linia trecută în județul nostru. Oamenii legii susțin că pe lângă neatenție, cele mai multe sancțiuni aplicate șoferilor de TIR sunt cele legate de viteza prea mare cu care circulă. Iar neatenția însă, spun oamenii legii, este rezultatul nerespectării timpilor de odihnă și a faptului că șoferii de TIR se grăbesc, în general, la destinație. în general, numărul accidentelor rutiere au crescut în ultima perioadă. Cancan. Johannis, în locul lui Băsescu Unul din redactorii șefi adjuncți ai cotidianului Cancan a publicat și susține că a primit informații potrivit cărora primarul Sibiului, Klaus Johannis, este ținut de Traian Băsescu drept varianta de rezervă pentru Cotroceni. (urmare din pagina 1) In condițiile în care primarul Sibiului este plecat în concediu, articolul publicat de Bogdan Tiberiu Iacob a produs ceva vâlvă în orașul de pe Cibin. "Informațiile pe care le-am primit sunt de la vârful PD. Mi-au fost prezentate sub forma unui plan , bătut deja în cuie. Și este și logic - primarul Sibiului la Cotroceni este o candidatură care nu impune nici un sacrificiu", a declarat Tiberiu Iacob. Scenariul care, susține el, i-a fost prezentat aduce în față evenimentele din 2000, când, fostul președinte Emil Constantinescu era într-o vădită criză de popularitate și nu avea niciun plan de rezervă. "Din informațiile mele de jurnalist, și atunci Mugur Isărescu a fost șantajat să candideze la Președinție. Iar datorită faptului că totul a fost făcut în grabă a ieșit acel rezultat. Ei bine, și acum Traian Se spune că, în 2004, mai multe studii sociologice de sertar au relevat că un politician etnic german ar fi privit de români cu mare respect, ceea ce a născut două scenarii politice de anvergură". Cancan Băsescu se pregătește pentru o eventuală cădere în sondaje, iar Klaus Johannis este soluția cea mai convenabilă. PD o să îl susțină pe Klaus Johannis la alegerile locale, o să îl aprecieze ca primar, o să îl promoveze, iar dacă va fii nevoie, în 2009 îl vor impune drept candidat pentru președinție", a mai declarat Tiberiu Iacob. Președintele organizației municipale a PD Sibiu, Cristian Bicher a râs la auzul acestui scenariu: "Nu pot să comentez astfel de aberații. E ca și cum ai spune că ai vorbit cu Bush să devină cetățean român și să candideze la Primăria Sibiului, pentru că e un cetățean final. In ceea ce privește sprijinul pentru Johannis la locale, am mai spus-o, partidul va fi cel care va decide dacă va fi sau nu așa", a declarat Bicher. (T. D.) Știri PNȚCD critică guvernul PNL Organizația județeană a PNȚCD condamnă guvernul liberal pentru că nu se folosește de banii Uniunii Europene. Asta, deși atât la nivel local, cât și la nivel național, cele două partide au început o colaborare ce se speră a se concretiza întrun pol de dreapta "PNȚCD Sibiu, crede că a venit momentul când, oficialitățile care conduc România, să înceapă să se ocupe de această țară în adevăratul sens al cuvântului, și în special de cetățenii acestei țări, care majoritatea dintre ei suferă din ce în ce mai mult din cauza multiplelor probleme pe care le au în viața de zi cu zi", spune președintele PNȚCD Sibiu, Minerva Grama Protestul țărăniștilor a pornit de la știrea conform căreia România riscă să rămână fără un studiu privind canicula, realizat de Uniunea Europeană, pentru că nu a trimis în timp util datele naționale "Uniunea Europeana ne plătește ca să participăm la un program de prevenire a efectelor caniculei Dar, din motive inexplicabile, Romania a ales să rămână din nou pe tușă. România nu a cataclicsit să trimită la Bruxelles nici măcar datele necesare începerii proiectului", a mai spus Minerva Grama. (A. B.) Bani de la Guvern pentru aziluri Ministerul Mimai, Familiei și Egalității de Șanse fianțează lucrări la unitățile de asistență medico-socială din Agnita, Săliște și Sibiu Cei mai mulți bani vor veni la Sibiu, unde azilul va beneficia de renovări care însumează 1.196.000 lei Lucrările nu au început aici, deocamdată, deoarece clădirea căminului spital este monument istoric și necesită avize speciale, dar și un proiect special de reabilitare a pavilioanelor In scimb, la Agnita și Săliște lucrările au demarat în luna mai în ambele cazuri, documentația a fost deja trimisă la MMFEȘ, pentru decontarea primei tranșe. Este vorba de aproximativ 83.232 lei, în cazul unității de asistență medico-socială de la Agnita, și în jur de 264.020 pentru Săliște. în total, lucrările de la Săliște vor primi de la minister 1.600.000 lei, iar reabilitarea unității de la Agnita va primi 306.000 lei (M. C.) Fântână arteziană de zeci de mii de euro Muncipalitatea va investi aproximativ 63.750 euro pentru amplasarea unei fântâni arteziene pe Bulevardul Nicolae Bălcescu, în fața clădirii Romtelecom. Primii stropi de apă vor țâșni înainte de încheierea lunii august. "Costurile de realizare a acestei fântâni arteziene amplasate pe corso sunt de aproximativ 200.000 de lei, acestea incluzând costurile de manoperă pentru sculptură, costul de achiziționare a pietrei, din care a fost modelată, realizarea instalației electrice care va acționa mecanismul fântânii și lucrările de fundare și amplasare a acestei fântâni în teren. Termenul de finalizare este data de 30 august", precizează Mirela Grigore, de la Serviciul de Relații cu Presa al Primăriei Municipiului Sibiu. Proiectul fântânii aparține arhitectului Vladimir Grigorov, iar sculptarea elementelor din piatră a fost realizată de o echipă condusă de sculptorii Nicolae Buzduga și Nicu Herișanu, transmite reprezentantul municipalității. Fântâna arteziană va avea un bazin în formă hexagonală, cu o înălțime de aproximativ 20 de centimetri față de cota trotuarului și un element arhitectural central. Elementele de arhitectură ale fântânii vor fi realizate din piatră naturală, piatră de Viștea, de culoare albgălbuie. Bazinul de colectare este confecționat din piatră și decorat cu basoreliefuri. Piesa care va sta în centrul bazinului are o înălțime de aproximativ 260 de centimetri de la nivelul trotuarului, reprezentând un fus decorat cu frunze de acant. Pe piesa centrală vor fi atașate două talgere confecționate dintr-o singură bucată de piatră, decorate manual cu motive florale. (M. C.) STWA DE SIBIU : Ziarul Publicație editată de S.C. Ziarul de Sibiu S.R.L. Director executiv: Călin BUCUR (0742-042.619) Redactor șef: Alin BRATU (0742-977.928) REDACȚIE Redactor șef-adjunct: Traian Deleanu (tel: 0740-503.228) Editor: Bogdan Brylynski (tel: 0743-091.876) Șef de p. economic: Laurențiu PARNICĂ Eveniment: Gabriela ROMAN Cultura: Ștefan DOBRE Social: Magda CACE Sănătate: Anca MARIN IT/DTP: Ovidiu DUGULAN Raul CRĂCIUN Fotoreporter: Silvana ARMAT ADMINISTRAȚIE Director Publicitate: Nicoleta TRIF (tel: 0748-110.998) Consilier juridic: Coraliu OLTEAN Asistent difuzare: Virgil MOHANU Tipărit la CONCEPȚIE GRAMM, Brașov Articolele publicate în Ziarul de Sibiu nu pot fi reproduse parțial sau integral decât cu acordul scris al directorului publicației, conform Legii Drepturilor de autor, membru , ,, , , . ASOCIAȚIA PATRONAJARANI . EDITORILOR LOCALI ZIARUL este reprezentat de agenția de publicitate ARBOMEDIA Membra BRAT ZIARUL folosește serviciile agenției de presă Mediafax Str. Zaharia Boiu nr. 2, et. 1 . - Sibiu: ♦ef./fax: 0369-101.434 web: www.ziaruliesibiu.ro, e-mail: redactia@ziaruldesibiu.ro