Ziarul Ştiintelor şi al Călătoriilor, 1937 (Anul 51, nr. 1-52)

1937-01-01 / nr. 1

Un sburător de marfă "Biloteca Universității 2.?.APR._ip4ű„ Transportarea mărfurilor cu avionul era până acum un lux. In curând, acest gen de transport va deveni un lucru obișnuit, chiar o necesitate. Marile companii aviaice de peste ocean au pus în circulație avioane metalice foarte rezistente, care transportă zeci și sute de colete, de mare greutate. Multă vreme, radiotehnicienii americani au șovăit să dea experiențelor de televiziune o importanța pe care o meritau. Progresele realizate în Europa au dat impuls americanilor și, lăsând orice calcul la o parte, ei au început să se ocupe serios de tehnica televiziunii. Clișeele pe care le reproducem arată o scenă televizată din studio, cu ajutorul acelei minunate piese care este „ochiul electric“. Recepția se face pe ecranul adus tub catodic, montat în aparatul care se vede pe clișeu la mijloc și în stânga, jos. Echipamentul electric al receptorului este destul de important — in totali. 6 lămpi pentru recepția imaginilor și a sunetului. * Noi aparate medicale Clișeul de mai sus nu reprezintă nimic altceva decât un pacient supus unui tratament electric. Ceea ce ar părea că sunt telefoanele unei căști de radio sunt electrozii care radiază căldură. Ochelarii sunt făcuți dintr’o sticlă specială care apără ochii pacientului de razele ultraviolete ale lămpii cu mercur. Dacă tratamentul electric cu raze ultraviolete s’a întrebuințat mai de multă vreme în medicină, în schimb dispozitivul de mai sus care permite o îngrijire prin electricitate a organelor din cutia craniană, este o noutate în acest domeniu. Un rezervor balon unic in lume Capacitatea rezervorului de benzină sferoidal pe care-1 arată clișeul nostru este atât de mare încât umplerea lui se face cu douăzeci și cinci de cisterne, timp de douăzeci de zile. Forma sa curioasă îi dă putința să reziste presiunii uriașe pe care o exercită lichidul din interior asupra pereților metalici. Rezervorul este acoperit cu o vopsea specială, ca să se încălzească sub razele soarelui cât mai puțin cu putință iar un dispozitiv automat amestecă fără încetare benzina din interior, spre a-i păstra aceaș consistență. . Descărcarea unui tren de marfă sburător. Un aparat pentru tratament electric. I