Zori Noi, aprilie-iunie 1952 (Anul 5, nr. 1380-1456)

1952-06-10 / nr. 1439

SA îndeplinim rm: Șl înainte de termen planul de stat PE 1952 în lupta pentru consolidarea succesului reformei bănești, îndeplinirea și depășirea ritmică și înainte de termen a planului de stat pie 1952 este sarcina principială a fiecărui muncitor, tehnician și inginer din întreprinderi. Numeroase colective de conducere ale întreprinderilor din regiunea noastră au înțeles marea răspundere ce le revine în lupta pentru consolidarea succesului reformei bănești. Mărirea volumului producției industriale prin ridicarea producției și productivității muncii, îmbunătățirea calității produselor, reducerea sistematică a prețului de cost și practicarea unui regim strict de economii, a devenit obiectivul principial al muncii entuziaste și plină de roade a fiecărui muncitor, tehnician și inginer din întreprinderi. Luptând pentru asigurarea îndeplinirii ritmice a planului de producție, se crează întreprinderilor noastre socialiste condițiile pentru a-și îndeplini cu ușurință sarcinile ce le revin și se lichidează „asalturile” de sfârșit de lună sau de trimestru. • învățând din experiența de până acum, majoritatea conducerilor administrative ale întreprinderilor s’au preocupat îndeaproape de îndeplinirea ritmică a planului de producție pe luna Mai. De exemplu, colectivul de muncitori și tehnicieni de la fabrica de cherestea Sadova, I.P.E.I.L. Pojorîta, a îndeplinit planul lunar la debitare cherestea rășinoase în proporție de 113,7 la sută, cel de la fabrica Râșca II, IPEIL ... Fălticeni, în proporție de Jiciplpe 3 la slută. Deasemeni, ,și IIȘem iîntre întreprinderi muncitorii și tehnicienii au îndeplinit și depășit planul de producție. In unele întreprinderi însă, colectivele de conducere și tehnicienii nu au luat la timp toate ""';$4|schiile pentru ca planul dm IStersducție pe >ndeplinit^Rb -a depășit ritmic. Faptul aSripa: fabrica de cherestea Gi ®ești-Fălticeni, planul binargp. debitare cherestea a fost îndeplinit în proporție de numai 76 la sută, nu dovedește altceva decât lipsă de răspundere și desinteres din partea colectivului de conducere și al tehnicienii lor pentru luarea de măsuri tehnico-organizatorice, care să asigure brațele de muncă necesare și funcționarea neîntreruptă a mașinilor. Din cauza lipsei unei bune organizări a muncii, la fabricile de cherestea Dorna Arini și Floreni — Vatra Dornei, planul lunar de producție la debitare cherestea nu numai că nu a fost îndeplinit ritmic, dar nici cantitativ. Astfel, la prima, planul a fost îndeplinit în proporție de numai 85,4 la sută, iar la a doua 93,6 la sută. Pentru îndeplinirea ritmică a planului de producție este necesarizai o bună aprovizionare a întreprinderilor cu materie primă. Acest lucru nu l-a făcut colectivul de conducere al fabricii de încălțăminte ,,Straduința ”-1 de ani, din care cauză, planul valoric pe luna Mai a fost îndeplinit în proporție de numai 90,21 la sută, iar despre îndeplinirea planului pe sortimente nici nu se poate vorbi. Pentru îndeplinirea și depășirea ritmică a planului de producție, sunt necesare o serie de măsuri ce trebuesc luate din timp de către conducerile întreprinderilor. O primă măsură trebue să fie asigurarea întreprinderilor cu materia primă necesară. Până la data de 1 a fiecărei luni, conducerile întreprinderilor și secțiile de planificare trebue să asigure comenzile pentru fiecare secție, echipă și om în parte, neadmițându-se nici o întârziere a planificării lucrărilor. Deasemeni, planul de producție trebue defalcat pe săptămână, zi și oră, astfel ca fiecare muncitor să cunoască ce și cât are de produs într-un timp dat. Conducerile întreprinderilor au datoria de a asigura brațele de muncă necesare și o justă repartiție a lor la locul de muncă. Spriiinite de către organizațiile de partid și comitetele de întreprindere, conducerile administrative au datoria de a lupta pentru întărirea disciplinei socialiste în muncă, lichidarea absențelor nemotivate de la lucru și ridicarea nivelului tehnic al muncitorilor și tehnicienilor, înlăturânduse prin aceasta piedicile ce ar mai exista în desfășurarea luptei pentru îndeplinirea și depășirea ritmică a planului de producție — factor de bază în lupta pentru consolidarea succesului reformei bănești și întărirea economică a țării. acest număr : Ziua mecaniforestiere (pagina 2-a)sfășoară colectările de carne și lapte în raionul Fălticeni (pagina 3-a) — Mai multă grijă pentru îndeplinirea planului de achiziții în com. Arbore (pag. 3-a) — Circa Tito-Rankovici pregătește o constituție fascistă (pagina 4-a) — Nota guvernului Republicii Populare Române (pagina 4-a) — 700 000 muncitori japonezi în grevă (pagina 4-a) Oamenii muncii își exprimă dragostea și încrederea față de partid și conducătorul său Oamenii muncii din regiunea noastră continuă să se întrunească în entuziaste meetinguri, sărbătorind alegerea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej ca președinte al Consiliului de Miniștri. In cadrul acestor meeinguri, oamenii muncii își iau angajamentul să depășească planurile de producție, să apere cu fermitate linia partidului împotriva oricăror devieri oportuniste, să lupte pentru construirea șomaismului în țara noastră. Angajamentele colectivului salinei Cacica In cadrul unui însuflețit meeting ce a avut loc de curând, muncitorii, tehnicienii și toți salariații salinei Cacica din raionul Gura Humorului, și-au manifestat dragostea și încrederea, entuziasmul și devotamentul lor față de Partidul Muncitoresc Român și față de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, iubitul conducător al partidului și al tuturor oamenilor muncii din patria noastră. In cinstea mărețului eveniment al alegerii tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej în funcția de președinte al Consiliului de Miniștri și în cinstea zilei de 23 August, muncitorii, tehnicienii și toți salariații salinei Cacica, și-au luat angajamentul să depășească cu 25 la sută planul la toate sortimentele și la toți indicii de fabricație, iar la abataje să dea două norme anuale. Ei s-au angajat totodată să ridice productivitatea muncii cu 2 la sută și să reducă prețul de cost cu 1,50 la sută. Deasemenea, muncitorii, tehnicienii și toți salariații salinei Cacica și-au luat angajamentul de a realiza la materialele de consum , economie în valoare de 2.000 lei lunari atât la fabricație, abataj, cât și la reparații capitale. „ Cuvântul colectiviștilor .In amurg, colectiviștii de la gospodăria agricolă colectivă din Negostina, raionul Rădăuți, se întorceau de pe tarlalele gospodăriei cu bucuria isbândei pe fețe. Terminaseră de privit semănăturile de cartofi. La sediul gospodăriei, colectiviștii au aliat cu nespusă bucurie vestea alegerii tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej ca președinte al Consiliului de Miniștri. Ei și-au exprimat bucuria care a cuprins la aflarea acestei vești în cadrul unui entuziast meeting. Tav.rom Seredenciuc a arătat însemnătatea alegerii tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej ca președinte al Consiliului de Miniștri, chezășie a aplicării întocmai a liniei partidului în politica statului n nostru,de democrație populară. In continuare, colectiviștii și-au luat însuflețite angajamente în cinstea mărețului eveniment pe care-l constitue în viața poporului nostru muncitor alegerea tovarășiului Gheorghe Gheorghiu-Dej în funcția de președinte al Consiliului de Miniștri. „Noi — a spus în cuvântul său tov. Ion Huareș, șef de brigadă — vom munci mai mult și mai bine, vom aplica întocmai regulile agrotehnice, vom ține veșnic trează vigilența de clasă, vom lupta necontenit pentru consolidarea gospodăriei noastre colective”. Numeroși alți colectiviști au luat cuvântul, exprimând în cuvinte calde bucuria lor pentru alegerea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej în funcția de președinte al Consiliului de Miniștri, hotărârea lor de a depune toate eforturile pentru întărirea gospodăriei colective, conștienți că în felul acesta contribue la consolidarea succesului reformei bănești, la întărirea scumpei noastre piatrii. Jacques Duclos Măsurile fasciste luate de către guvernul americanizat de la Paris împotriva patrioților francezi, arestarea lui Jacques Duclos, secretar al Partidului Comunist Francez și monstruoasa teroare antipopulară deslănțuită în Franța,, umplu de mânie și ierta inimile oamenilor muncii din lumea întreagă. Prin arestarea fruntașului Partidului Comunist Francez, cel mai mare partid politic din Franța, guvernul francez și cotropitorii americani cred că vor putea înăbuși mișcarea de rezistență a poporului francez, că vor înăbuși voința de libertate și spiace a poporului francez. Ei cred că prin samavolniciile pe care le comit vor reuși să târască Franța pe calea războiului ce-l pregătesc împotriva Uniunii Sovietice și a țărilor de democrație populară. Măsurile fasciste luate de guvernanții polarizați de la Paris, arestarea lui Jacques Duclos, secretar al Partidului Comunist Francez și a lui André Stl, redactor șef al ziarului l’Humanité, nu dovedesc însă altceva decât slăbiciunea guvernului marionetă Pinay și teama lui de creșterea, năvalnică în rândurile poporului francez a influenței și prestigiului Partidului Comunist Francez, conducătorul luptei pentru pace și libertate a oamenilor muncii din Franța. Alături de oamenii cinstiți din lumea întreagă, protestez cu hotărâre împotriva măsurilor fasciste luate de guvernul Pinay. Libertate lui Jacques Duclos ! Afară din Europa cu Ridgway! WANDAMINCU șefa secției de învățământ a sfatului popular raional Rădăuți, să fie redat poporului francez!