Zori Noi, aprilie-iunie 1953 (Anul 6, nr. 1685-1760)

1953-04-01 / nr. 1685

Pagina 2-a «.Jl, - - - '. * '.V* • «►* mW ZORI NOI,.___ A (urmare din pag. l a) * 123 * * * * * * * *, ce și Industriei Electrotehnice și Ministerul Gospodăriei Comunale și Industriei Locale vor asigura cxel, Comitetul de Stat al Aprovizionării și Ministerul Industriei Metalurgice vor repartiza Ministerului Căilor Ferate diferența de materiale și piese rămase nerepartizate până în prezent, conform anexei Nr. 22. Se dă ca sarcină Ministerului Industriei Metalurgice să urmărească Îndeaproape și să asigure în mod ritmic, pentru Ministerul Căilor Ferate, livrarea pieselor și materialelor necesare reparației materialului rulant, prevăzute în planul de producție al Ministerului Industriei Metalurgice, conform anexei N 1. 3, precum și livrarea tuturor pieselor și materialelor necesare construirii vagoanelor I.T.D. în atelierele C.F.R., conform anexei Nr. 4. 3. Ministerul Căilor Ferate cu sprijinul Ministerului Industriei Metalurgice va elabora studiul tehnico-economic și sarcina de proletare până la 30 Octombrie 1953, iar proectul tehnic până la 1 Mai. 1. Pentru complectarea și reînoirea utilajului, inclusiv a mijloacelor de ridicare și de transport din atelierele principale, Ministerul Căilor Ferate va prezenta Consiliului de Miniștri până la data de 1 Iulie 1953 studiul înlocuirii acestora in intervalul 1954—1969. 2. Pentru asigurarea efectuării reparațiilor capitale ale utilajului din toate sectoarele Căilor Ferate, .Ministerul Căilor Ferate va întocmi până la 1 iulie 1953 studiul tehnico-economic, inclusiv alegerea amplasamentului regional precum și 1. Ministerul Căilor Ferate va întocmi și va prezenta Consiliului de Miniștri, cu avizul Comitetului de Stat al Planificării, studiul tehnico-economic pentru profilarea atelierelor, precum și dezvoltarea acestora in două etape (1954—1955 și 1956—1960) — până la 1 Iulie 1953 pentru etapa I și până la 1 Octombrie 1953 pentru etapa II, luând în considerare parcul de material rulant necesar în creștere, nevoile de locomotive de tip greu cu care va trebui înzestrat parcul și de vagoane de marfă pe 4 osii, a căror pondere va fi preponderentă în parcul viitor. In cadrul acestui studiu tehnic ocuparea racordurilor electrice cuprinse în planul de investiții pe anul 1953 Ferate, măsuri până la 1 Iulie 1953 pentru revizuirea și îmbunătățirea diagramelor tehnologice, in scopul reducerii timpilor de imobilizare in reparație a materialului Rulant începând cu anul 1953. fie 1954 pentru fabrica de scule care să asigure aprovizionarea cu scule, matrițe și dispozitive a tuturor ramurilor din calea ferată și va prezenta Consiliului de Miniștri propuneri cu avizul Comitetului de Stat al Planificării în vederea realizării acestei fabrici în anii 1954 — 1955. 4. Pentru punerea în funcțiune a fabricii de piese de schimb :,Gh.„ Apostol” Galați cât mai devreme în cursul anului 1954, Ministerul Căilor Ferate va lua măsuri de intensificare a lucrărilor de construcții. 5. Comitetul de Stat al Aprovizionării și Ministerul Industriei Chimice vor asigura Ministerului Căilor Ferate în cursul anului 1953 majorarea repartiției de oxigen cu 250.000 m. c. Pentru consumul de viitor Ministerul Industriei Chimice și Ministterul Căilor Ferate vor prezenta Consiliului de Miniștri până la 1 iulie 1953 propuneri în vederea realizării de către Ministerul Căilor Ferate a unor fabrici proprii de oxigen, tema de proectare pentru un atelier de reparații a utilajului, în vederea realizării în anii 1954— 1955. 3. In vederea sporirii capacității secțiilor de forjă grea din Atelierele Grivița Roșie și Iași, Ministerul Industriei Metalurgice va asigura livrarea a 2 ciocane de 4 tone in trimestrul 111/1953, iar până la 1 Iulie 1953 Ministerul Căilor Ferate va prezenta Consiliului de Miniștri studiul de dezvoltare mai departe a forțelor din aceste ateliere. economic se va lua in considerare și înființarea a încă unei fabrici de piese de schimb studiindu-se în acest scop și posibilitățile de a o amenaja prin transformarea unuia din atelierele actuale. Odată cu prezentarea studiului, Ministerul Căilor Ferate va face propuneri pentru întocmirea țeșalonată pe anii 1953—1954 a sarcinilor de proectare și a proectelor tehnice pe fiecare atelier în ordinea de urgență, începând cu Atelierele Iași, Pașcani și Simeria, astfel ca dezvoltarea Atelierului Iași să înceapă chiar din anul 1954. In vederea reparării vagoanelor marfă pe 4 osii, Ministerul Căilor Ferate va întocmi în anii 1953— 1954 studiul economic și proectul tehnic al unui atelier nou în Moldova în vederea construirii acestuia în viitorii 2—3 ani. 2. Ministerul Căilor Ferate va studia posibilitățile de dezvoltare a turnătoriei de oțel din Atelierele Grivița Roșie și va prezenta până 1. Ministerul Căilor Ferate va întocmi până la data de 1 iulie 1953 clasificarea liniilor rețelei C.F.R. din punct de vedere al intensității traficului și va stabili în mod corespunzător caracteristicile lor tehnice constructive. 2. Ministerul Căilor Ferate va trece imediat la extinderea aplicării metodelor avansate sovietice la lucrările de linie și anume: — depistarea mecanizată a defectelor căii sub sarcină dinamică; — repararea liniei prin metoda suflatului, pentru reducerea consumului de manoperă și de materiale la lucrările de reparație a liniei; — refolosirea sculelor după metoda Cuznețov, prin repararea lor repetată sau transformarea lor, în scopul evitării consumului de material și manoperă pentru scule noi ; — extinderea metodei de reparație a traverselor în tot timpul anului (metoda Udalov) ; — extinderea metodei de reparație a traverselor în cale astfel incât în decursul anului 1953 această metodă să fie introdusă la toate unitățile de întreținere a căii. In acest scop Ministerul Căilor Ferate — va pune în funcțiune și va trece la folosirea celui de al doilea vagon de verificat calea ; — va întocmi până la 1 Iulie 1953 proectul pentru exploatarea și înzestrarea unor cariere din acelea care au piatră cu rezistență. Ministerul Căilor Ferate va elabora până la data de 1 Iulie 1953 un plan de perspectivă până în anul 1960 pentru refacerea liniilor și a lucrărilor de artă, rectificări de trasee și declivități, consolidări și apărări de terasamente prin reparațiuni capitale și investiții în vederea asigurării circulației trenurilor, fără întreruperi și restricții, plan ce va include și materialele de cale, tabliere metalice, materiale de construcții etc. și care se vor prezenta Consiliului de Miniștri cu avizul Comitetului de Stat al Planificării. 2. Ministrul Căilor Ferate, Președintele Comitetului de Stat al Aprovizionării și Ministrul Industriei Metalurgice vor lua măsuri ca să asigure aprovizionarea trimestrială cu materiale și executarea integrală a planului de restabiliri de poduri provizorii planificate în anul 1953. 3. Ministerul Căilor Ferate va elabora până la data de 1 iulie 1953 planul de organizare și dezvoltare a atelierelor de linie în mod corespunzător cu mărirea sarcinilor de producție, astfel ca la sfârșitul anului 1955 să se poată asigura recondiționarea materialului metalic de cale. la 1 Iulie 1953 propunem Consiliului de Miniștri pentru realizarea acestor lucrări in cursul anilor 1953 —1954. Ministerul Căilor Ferate va studia până la 1 octombrie 1953 nevoile viitoare în piese de oțel turnat și va elabora studiul tehnico-economic privind capacitățile noi de producție necesare, superioară, cu concasoare și granulatoare pentru criblură. Comitetul de Stat al Planificării și Ministerul Industriei Metalurgice vor asigura construirea și livrarea acestor utilaje în anul 1954, pentru ca Ministerul Căilor Ferate să repare prin suflat minimum 15 la sută din lungimea totală a liniilor curente în anul 1954, minimum 40 la sută în anul 1855 și minimum 60 la sută în anul 1956 . va întocmi și pune în aplicare până la 1 Mai 1853 programul de instruire a personalului din atelierele de linie, privind organizarea reparației sculelor pentru întreținerea căii ; — până la 1 Iulie 1953 va crea la unitățile de bază ale întreținerii Căii, condițiunile necesare pentru aplicarea metodei de reparare a căii în tot timpul anului, stabilind noi măsurători necesare planificării lucrărilor, astfel încât în anul 1954 metoda să fie generalizată pe liniile principale, iar în anul 1955 pe toată rețeaua. Comitetul de Stat al Aprovizionării va asigura repartiția pentru Ministerul Căilor Ferate a fierului balot necesar anual, inclusiv anul în curs, pentru reparația traverselor în cale și din depozite. 3. Până la 1 iunie 1953 Comitetul de Stat al Planficării va reexamina cu Ministerul Căilor Ferate planul reparațiilor capitale la linii și va face propuneri Consiliului de Miniștri. 4. Ministerul Căilor Ferate va trece la extinderea pe scară cât mai largă a mecanizării lucrărilor de reparație a liniilor și a transporturilor necesare acestor lucrări, prin aplicarea metodelor sovietice, pe baza unui plan de perspectivă al înzestrării cu utilajul necesar, începând cu anul 1954. 5. Se vor asigura Ministerului Căilor Ferate prin planurile anuale, începând cu anul 1954, sumele necesare ca până în anul 1958 inclusiv, să se termine plantațiile pentru apărarea căii contra înzăpezirilor și pentru consolidarea terenurilor fugitive care amenință unele porțiuni de linie. 6. Ministerul Căilor Ferate în colaborare cu Comitetul de Stat al Planificării și Comitetul de Stat al Aprovizionării vor elabora până la data de 1 iulie 1953 instrucțiunile necesare pentru folosirea rațională a șinelor, astfel ca șinele noi de tip 40 și mai mare să fie folosite numai la liniile curente C.F.R., iar materialul recuperat să fie utilizat la liniile de garaj C.F.R. și cele industriale. 7. In vederea înființării unei secții de schimbători de cale la Atelierele Buzău, care va intra în funcțiune la finele anului 1955. Minus îmbunătățirea muncii a R. P. R. terul Industriei Metalurgice va elabora până la 1 Octombrie 1953 proiectul acestei secții. Secția va fi înzestrată cu utilaj corespunzător, transferat de la uzinele și fabricile existente care produc schimbători de cale și va fi completată cu utilajul nou necesar. 8. Ministerul Căilor Ferate, va studia și elabora până la data de Octombrie 1953 proectul unor secții de fabricat traverse de beton armat, din care cel puțin una se va construi în anul 1954. S. Comitetul de Stat al Aprovizionării va asigura trimestrial uzinele de impregnat ale Ministerului Căilor Ferate cu cantitățile de traverse, stâlpi și impregnanți necesari executării lucrărilor de întreținerea căii, reparații capitale și investiții, în ritmul prevăzut prin planul anual la toate aceste lucrări. Pentru cantitățile suplimentare de stâlpi și traverse impregnate ce ar fi necesare Ministerului Poștelor și Telecomunicațiilor, Ministerului Energiei Electrice și Industriei Electrotehnice sau altor ministere, Ministerul Industriei Lemnului, Hârtiei și Celulozei, în colaborare cu ministerele interesate, va studia și propune Consiliului de Miniștri până la 1 iulie 1953, măsuri pentru crearea de noi capacități de impregnare, în afara Ministerului Căilor Ferate, cu începere din 1954. IV. Semnalizări, centralizări, telecomunicații 1. Ministerul Căilor Ferate va stabili prin ordin, până la data de 1 Mai 1953, normative privind felul și cantitatea instalațiilor de semnalizare și telecomunicații necesare în stații și linii, în raport cu intensitatea traficului pe calea ferată. 2. In vederea extinderii pe scară cât mai mare a fabricării în țară a instalațiilor de semnalizare și telecomunicații, Ministerul Căilor Ferate va stabili și va comunica Ministerului Energiei Electrice și Industriei Electrotehnice, până la data de 1 Mai 1953 tipurile de aparate de care are nevoie pentru exploatarea pe Căile Ferate. Ministerul Energiei Electrice și Industriei Electrotehnice împreună cu Ministerul Căilor Ferate vor prezenta Consiliului de Miniștri până la data de 1 Iulie 1953, tipurile care urmează a fi fabricate de industria electrotehnică din țară, în calitățile necesare Căilor Ferate. Până la începerea fabricării în serie a acestui aparataj, Ministerul Căilor Ferate va prevedea în planul său de import cantitățile și sortimentele necesare. 3. Pentru a înzestra rețeaua Căilor Ferate cu instalațiile corespunzătoare progresului tehnic actual, Ministerul Căilor Ferate va întocmi și va prezenta Consiliului de Miniștri, până la data de 1 Iulie 1953, un plan de perspectivă, eșalonat pe ani până în anul 1960, care va cuprinde: — standardizarea liniilor aeriene de telecomunicații, cablarea liniilor de telecomunicații de pe magistrale și a celor din zonele expuse poleiului și viscolului, automatizarea rețelei telefonice, sporirea numărului căilor de telecomunicații, radiocomunicații pe locomotivă, introducerea semnalizării de viteză prin semnale luminoase ; — înzestrarea liniilor magistrale (continuare în pag. 3-a) II. Atelierele principale PENTRU RIDICAREA CALITĂȚII REPARAȚIILOR ȘI REDUCEREA IMOBILIZĂRII MATERIALULUI RULANT IN REPARAȚIE Ministerul Căilor Ferate va lua Ministerul Căilor Ferate va lua urgente măsuri de ridicare a calității reparațiilor în care scop va ridica tehnicitatea in atelierele principale, va pregăti și selecționa cadrele, va completa instrucțiunile de serviciu și va lichida lucrul în asalturi. PENTRU APROVIZIONAREA NORMALĂ CU PIESE DE SCHIMB ȘI SCULE UTILAJ HOTARIREA Consiliului de Miniștri al R. P.R. și a Comitetului Central al P. M. R. cu privire la și ridicarea Căilor Ferate la nivelul dezvoltării rapide a economiei naționale și cu privire la ridicarea nivelului de trai al ceferiștilor al Ministerului Căilor MATERIALE, PENTRU PROFILAREA ȘI DEZVOLTAREA ATELIERELOR PRINCIPALE III. CaLea MASURI CU CARACTER IMEDIAT MASURI EȘALONATE IN TIMP