Zori Noi, iunie 1971 (Anul 24, nr. 7292-7317)

1971-06-10 / nr. 7300

PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNIȚI-VĂ ! Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean ANUL XXV Nr. 7300 | joi 10 Iunie 1971___________[ 4 pagini 30 bani IN INTERIORUL ZIARULUI |--------------------------- In dezbatere: Proiectul de lege privind organizarea și funcționarea controlului obștesc IN PAGINA 2 IN PAGINA 3 - Cum sunt păstrate, în unități, documentele și actele normative? VIZITA DELEGAȚIEI DE PARTID ȘI GUVERNAMENTALE ROMÂNE CONDUSE DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU ÎN R. P. CHINEZA ȘI R. P. D. COREEANA Semnarea comunicatului comun româno-chinez Miercuri dimineața, la reședința oficială a delegației de partid și guvernamentale române a avut loc ceremonia semnării comunicatului comun româno - chinez. Comunicatul a fost semnat, din partea română, de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, iar din partea chineză, de tovarășul Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze. La semnare se aflau de față membrii delegației române — tovarășii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, primsecretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim - adjunct al ministrului afacerilor externe. Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România în Republica Populară Chineză, consilieri și experți. Erau prezenți, din partea chineză, Huan Iu-sen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șef al Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Iao Yen-Juan, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Li Sien-men, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat, Ciu Ui-tso, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, adjunct al șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ken Biao, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șeful Secției relații externe a Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Ci Pîn-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Cian Hai-fun, ambasadorul Republicii Populare Chineze în Republica Socialistă România. Au fost prezente, de asemenea, tovarășa Elena Ceaușescu, precum și tovarășa Lim Ciamei, soția vicepremierului Li Sien-men. După semnare, tovarășii Nicolae Ceaușescu și Ciu Enlai și-au strîns cu căldură mîinile. (Agerpres). Capitala Republicii Populare Democrate Coreene a întîmpinat sărbătorește, cu sentimente de caldă prietenie, delegația de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat. Vizita oficială de prietenie a delegației țării noastre este apreciată aici, la ^kenian, ca un eveniment memorabil în evoluția ascendentă a relațiilor de prietenie și solidaritate militantă dintre cele două partide și state frățești, ca o înaltă expresie a legăturilor profunde care unesc popoarele român și coreean. Ca o reflectare a acestor sentimente, cuvintele „prietenie", „coeziune" sunt înscrise sub imaginea a două mîini strînse viguros pe fondul drapelelor îngemănate coreean și român. Asemenea panouri domină traseul pe care înalții oaspeți urmează să-l parcurgă și de-a lungul căruia s-au înșiruit sute de mii de oameni, încă din primele ore ale dimineții. Aceeași atmosferă domnește la aeroportul festivă Sun An, unde au fost arborate pretutindeni drapelele de stat ale Republicii Socialiste România și Republicii Populare Democrate Coreene. Numeroși oameni ai muncii au venit cu portrete ale tovarășilor Nicolae Ceaușescu și Kim Ir Sen, cu pimouri pe care sunt înscrise urări de bun venit, cuvinte de salut închinate prieteniei dintre popoarele roman și coreean : „Trăiască Partidul Comunist Român“, „Bun venit delegației de partid și guvernamentale a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu“. Baloane uriașe au ridicat deasupra aeroportului steaguri ale României și Coreei, precum și lungi eșarfe de mătase cu urările : „Întâmpinăm cu căldură solia de prietenie a României", „Trăiască prietenia și coeziunea frățească statornicite între poporul coreean și poporul român". Orele 11,30. Avionul oficial românesc își face apariția pe cerul Phenianului, însoțit de reactoare ale forțelor aeriene militare coreene, care au alcătuit o escortă de onoare de la frontiera țării. Salutați cu puternice aplauze, cu ovații și uralele mulțimii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu soția sa, Elena Ceaușescu, membrii delegației române coboară scara avionului. Ei sunt întîmpinați cordial de secretarul general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, președintele Cabinetului de Miniștri, tovarășul Kim Ir Sen, împreună cu soția sa, Kim Săng E. Conducătorii de partid și de stat ai celor două țări își string mîinile. Tovarășul Kim Ir Sen salută, apoi, pe membrii delegației de partid și guvernamentale române — tovarășii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal de partid București, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., George Macovescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-adjunct al ministrului afacerilor externe. Un grup de pionieri, îmbrăcați în costume naționale coreene, înconjoară cu voioșie pe oaspeții români, le oferă buchete de flori. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și soția sa se fotografiază împreună cu pionierii. Ceremonia oficială a sosirii delegației este marcată de momentul solemn al intonării imnurilor de stat ale României și Coreei. In timp ce sunt trase 21 de salve de artilerie în cinstea delegației române, tovarășii Nicolae Ceaușescu, Kim Ir Sen și Ion Gheorghe Maurer trec în revistă unitățile de infanterie, aviație și marină care alcătuiesc garda de onoare lantată pe aeroport. In continuare, Nicolae Ceaușescu și tovarășul ceilalți oaspeți români sînt salutați de personalitățile coreene venite in întîmpinarea delegației române : Kim Ir, Pak Senger, Kim Jang Gin, O Jin U, membri ai Comitetului Politic al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, Ten Ciun Thenk, Yang Hyong Sop, Kim Man Chen, membri supleanți ai Comitetului Politic, Kan Rian Uk, vicepreședinte al Prezidiului Adunării Populare Supreme, Pek Yam Un, președintele Adunării lare Supreme, Hă Dam, Popunistru de externe, precum miși Ang Jong Săp, ambasadorul Republicii Democrate Populare Coreene la București, membri ai Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, ai guvernului, conducători ai organizațiilor de stat și obștești, generali. Pe aeroport erau, de asemenea, prezenți Aurel Mămnășan, ambasadorul României la Paenian, membru ai delegației de partid și guvernamentale române, și membri ai ambasadei. Sunt prezenți șefii misiunilor diplomatice acreditați la Phenian. Tovarășii Nicolae Ceaușescu și Kim Ir Sen primesc defilarea gărzii de onoare. In încheierea ceremoniei, conducătorii de partid și de stat ai celor două țări rostesc scurte cuvîntări. Sosirea la Phenian Plecarea din Pekin a delegației de partid și guvernamentale române conduse de tovarășul Nicolae Ceaușescu PEKIN 9. Corespondentul Agerpres, Ion Gălățeanu, transmite : Delegația de partid și guvernamentală română, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, și-a încheiat miercuri vizita oficială de prietenie în Republica Populară Chineză, efectuată la invitația Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez și a guvernului Republicii Populare Chineze. Delegația a părăsit Pekinul, plecând spre Phenian. De la reședința oficială, delegația a fost însoțită de premierul Ciu En-lai, Huan Iușen și alte persoane oficiale chineze. Aeroportul din Pekin este pavoazat sărbătorește. Sunt arborate drapelele de stat român și chinez. Pe platoul central se află adunată o mulțime de locuitori ai capitalei, veniți să-și ia rămas bun de la înalții oaspeți români. Se află, de asemenea, prezenți șefi ai misiunilor diplomatice acreditați în capitala R. P. Chineze. Se intonează imnurile de stat ale Republicii Socialiste România și Republicii Populare Chineze. Tovarășul Nicolae Ceaușescu împreună cu premierul Ciu En-lai trec în revistă unitățile reprezentative ale trupelor terestre, marinei și aviației, miliției populare și gărzilor roșii aliniate pe aeroport. Miile de locuitori prezenți izbucnesc în urale, scandează pentru prietenia dintre popoarele român și chinez. Pe mari pancarte se află scrise în limbile română și chineză cuvintele : „Călduroase urări de drum bun delegației de partid și guvernamentale române". Grupuri de tineri și tinere îmbrăcați în costume pitorești interpretează dansuri populare chinezești. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și soția sa, Elena Ceaușescu, tovarășul Ion Gheorghe Maurer și ceilalți membri ai delegației române își iau rămas bun cu căldură de la premierul Ciu En - lai. Tovarășii Nicolae Ceaușescu și Ciu Enlai își string cu căldură mîinile, se îmbrățișează. Apoi, secretarul general al Partidului Comunist Român și președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România și ceilalți membri ai delegației române își iau rămas bun de la Huan Iu-sen, membru al Biroului Politic al C.C. al P. C. Chinez, șeful Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Cian Ciun-ciao, membru al Biroului Politic, prim - secretar al Comitetului de partid al orașului Șanhai, Iao Yen-Juan, membru al Biroului Politic, Li Sien-nien, membru al Biroului Politic, vicepremier al Consiliului de Stat, Ie Cien-in, membru al Biroului Politic, vicepreședinte al Comisiei militare din cadrul C.C. al P.C Chinez, Ie Ciuri, membru al Biroului Politic, soția vicepreședintelui Lin Biao, Li Fa-sien, Li Tio - pen, Ciu Ui - tso, membri ai Biroului Politic, adjuncți ai șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ciu Denhuei, Li Te-sîn, membri supleanți ai Biroului Politic, Go Mo - jo, membru al C.C. al P. C. Chinez, vicepreședinte al Comitetului Permanent al Adunării reprezentanților populari din întreaga Chină, Ken Biao, membru al C.C., șeful Secției relații externe al C.C. al P.C. Chinez, U De, membru al Comitetului Central, al doilea secretar al Comitetului municipal Pekin al P. C. Chinez, Ci Pîn-fei, ministru adinterim al afacerilor externe, Lim Cia-mei, soția vicepremierului Li Sien-men, și alte persoane oficiale. Au fost de față ambasadorul României la Pekin, Aurel Duma, și membrii Ambasadei. Delegația română a fost salutată cu aceleași sentimente de caldă prietenie manifestate de poporul chinez în tot timpul vizitei făcute de delegația de partid și guvernamentală română în R. P. Chineză. Comunicat comun româno-chinez La invitația Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez și a guvernului Republicii Populare Chineze, între 1 și 1 iunie 19971, o delegație de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a făcut o vizită oficială de prietenie in Republica Populară Chineză. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost însoțit în această vizită de soția sa, tovarășa Elena Ceaușescu. Tovarășul Mao Tzedun, președintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, și tovarășul său de luptă apropiat, vicepreședintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, tovarășul Lin Biao, au avut o întrevedere cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, și soția sa, tovarășa Elena Ceaușescu, precum și cu toți tovarășii din delegația de partid și guvernamentală română, întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă de prietenie și cordialitate, in spiritul solidarității militante dintre cele două partide, țări și popoare ale României și Chinei. In continuare, președintele Mao Tzedun, vicepreședintele Lin Biao și tovarășii Ciu En-lai, Kan Sen și alți tovarăși au avut convorbiri prietenești cu tovarășul Nicolae Ceaușescu și soția sa, cu tovarășul Ion Gheorghe Maurer și ceilalți tovarăși din de eația de partid și guvernamentală a României. În timpul șederii în Republia Populară Chineză, delegata de partid și guvernamentală română a vizitat orașele Pekin, Nankin și Șanhai, uzine și fabrici, o comună populară și instituții de învățămint, s-a întîlnit cu masele largi revoluționare. Oaspeții români s au bucurat pretutindeni de o primire deosebit de caldă și o ospitalitate cordială — expresie a sentimentelor de prietenie frățească dintre poporul român și poporul chinez. Delegația română a exprimat mulțumiri sincere pentru ospitalitatea prietenească, pentru sentimentele cu care a fost întîmpinată peste tot în Republica Populară Chineză. In timpul vizitei, părțile română și chineză au purtat convorbiri într-o atmosferă de prietenie cordială și înțelegere reciprocă, în legătură cu dezvoltarea relațiilor de prietenie și colaborare dintre cele două partide, țări și popoare, precum și asupra problemelor internaționale de interes comun. La convorbiri au participat, din partea română, tovarășii — Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat — conducătorul delegației de partid și guvernamentale, Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim - secretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim - adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România în Republica Populară Chineză, Ioan Florescu, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, șef de secție la Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim - adjunct de șef de secție la Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Constantin Mitea și Emilian Dobrescu, membri supleanți ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român, consilieri la Comitetul Central al Partidului Comunist Român. Din partea chineză, tovarășii : Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist (Continuare in pagina a IV-a) Cuvîntarea de salut a tovarășului KIMIR SEN Stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, Stimată tovarășă Elena Ceaușescu, Stimate tovarășe Ion Gheorghe Maurer, Stimați și distinși oaspeți români, Dragi tovarăși și prieteni. In numele Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, al guvernului Republicii Populare Democrate Coreene și al întregului popor coreean, satul fierbinte vizita în țara noastră a delegației de partid și guvernamentale a Republicii Socialiste România condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Poporul nostru vă întîmpină astăzi cu nespusă bucurie pe dumneavoastră, solii prieteniei poporului frate român. Actuala vizită in țara noastră a delegației de partid și guvernamentale române este o expresie elocventă a prieteniei și coeziunii dintre popoarele țărilor noastre, care se dezvoltă pe zi ce trece în mod fericit. Poporul coreean și poporul român sunt unite prin legături puternice, de nezdruncinat, de prietenie încă din trecut. Poporul nostru dă întotdeauna o înaltă prețuire relațiilor de prietenie și colaborare cu poporul român, statornicite în lupta pentru realizarea țelurilor și idealurilor comune, se bucură în mod sincer de realizările strălucite dobîndite de harnicul și talentatul popor român în construirea societății noi, sub conducerea justă Partidului Comunist Român, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu. România, Republică Socialistă suverană, pășește astăzi viguros pe drumul spre noi progrese și civilizație, pe drumul luptei împotriva imperialismului, pentru apărarea păcii. Delegația de partid și guvernamentală română a sosit în țara noastră aducînd cu ea simbolul avîntului creator al (Continuare în pagina a IV-a) a\\\\>\\\\w\\^^^^ Cuvîntarea de răspuns a tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Stimate tovarășe Kim Ir Sen. Stimată tovarășe Kim Săng E, Dragi tovarăși și prieteni. Sosit pe pămîntul Republicii Populare Democrate Coreene prietene, doresc să adresez Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, Prezidiului Adunării Populare Supreme și guvernului țării dumneavoastră, întregului popor coreean, un călduros salut tovărășesc din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și a guvernului Republicii Socialiste România, a întregului popor român. Doresc să exprim vm mulțumiri Comitetului Central al Partidului Muncii și Cabinetului de Miniștri, personal tovarășului Kim Ir Sen, pentru invitația ca o delegație de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România să facă o vizită oficială de prietenie în Coreea frățească. Suntem bucuroși, dragi tovarăși, că avem astfel posibilitatea de lua contact nemijlocit cu muna ca și preocupările entuziastului și dinamicului popor coreean, ale cărui strălucite realizări dobîndite sub conducerea gloriosului său partid, în frunte cu tovarășul Kim Ir Sen, sunt urmărite cu sinceră satisfacție și întrunesc o înaltă prețuire din partea întregului nostru popor. Vizita noastră este urmarea firească a bunelor relații prietenie ce se dezvoltă conti dențu între partidele și țările noastre, pe baza principiilor de nezdruncinat ale marxism leninismului și internaționalismului socialist, pe stimă și încredere reciprocă, constituie o expresie a solidarității poporului român cu lupta poporului coreean pentru realizarea sarcinilor sale legitime de reunificare pașnică a patriei Exprimăm convingerea, dragi tovarăși, că vizita pe care o începem astăzi, intro atît de plăcută ambianță tovărășească, convorbirile pe care le vom avea, întilnirile cu populația vor admei și mai mult cunoașterea reciprocă, vor contribui la (Continuare in pagina a IV-a) Vizita protocolară la tovarășul Kim Ir Sen Miercuri după - amiază, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, cu soția, Elena Ceaușescu, împreună cu tovarășii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Dumitru Popa, Ion Iliescu, George Macovescu,, Aurel Mămășan, ambasadorul țării noastre la Phenian, au făcut o vizită protocolară tovarășului Kim Ir Sen,, secretar general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, președintele Cabinetului de Miniștri, și soției sale, Kim Săng E. Au fost prezenți, din partea coreeană, Toi Eun Ghen, membru al Comitetului Politic al C.C., secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, președintele Prezidiului Adunării Populare Supreme, Kim Ir, membru al Comitetului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, prim - vicepreședinte al Cabinetului de Miniștri, Pak Senger, membru al Comitetului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, al doilea vicepreședinte al Cabinetului de Miniștri, Kim Jong Giu, membru al Comitetului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, O Jing, membru al Comitetului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, șeful Statului Major al Armatei populare coreene, Zăng Zun Thek, membru supleant al Comitetului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, vicepreședinte al Cabinetului de Miniștri, Yang Hyong Sop, membru supleant al Comitetului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, Hă Dam, membru al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, ministrul afacerilor externe. Cu acest prilej, a avut loc o convorbire, care s-a desfășurat într-o atmosferă cordială.