Zori Noi, iulie-septembrie 1978 (Anul 31, nr. 8954-9031)

1978-09-15 / nr. 9018

ZORI NOI • Pagina Vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu în județele Caraș-Severin și Cluj (Urmare din pagina I) Secretarul general al partidului a atras, totodată, atenția asupra necesității de a se lua măsuri pentru o creștere mai substanțială a producției și devansarea termenelor de intrare în funcțiune a noii capacități, în timpul vizitei tovarășul Nicolae Ceaușescu a stat de vorbă cu numeroși muncitori, s-a interesat de condițiile lor de muncă și de viață. La Berzovia, o frumoasă comună înscrisă în itinerarul vizitei, tovarășului Nicolae Ceaușescu, celorlalți conducători de partid și de stat li se face o primire Aici se vizitează călduroasă. complexul de creștere și îngrășare a taurinelor și ovinelor și se continuă analiza problemelor agriculturii din județul Caraș- Severin, începută în ziua precedentă, de data aceasta în centrul dezbaterilor aflîndu-se programul de dezvoltare a zootehniei. După cum se știe, județul Caraș-Severin are o veche tradiție și bogată experiență în creșterea animalelor. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, apreciind rezultatele obținute, cere organelor de specialitate să acționeze mai eficient în direcția creșterii producției de lapte, acest lucru fiind facilitat de existența în județ a unor mari suprafețe ocupate cu pășuni și finețe naturale. Au fost prezentate apoi rezultatele obținute în cadrul asociațiilor economice intercooperatiste de creștere a animalelor. Apreciind rezultatele și experiența dobîndite de crescătorii de animale de aici, secretarul general al partidului cere specialiștilor să introducă noi elemente ale progresului tehnic menite să asigure obținerea unei eficiențe sporite. De asemenea, recomandă Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare să vegheze ca la proiectarea viitoarelor complexe să se asigure o mai bună folosire a spațiului. Tot aici au fost prezentate rezultatele Asociației economice de creștere a vacilor de la Caransebeș. Secretarul general al partidului cere specialiștilor să grăbească acțiunea de ameliorare a rasei Bălțata românească, larg răspîndită în această zonă. Problema ameliorării raselor a fost discutată pe larg și în fața compartimentului în care sînt prezentate diverse rase de oi. Specialiștii informează că prin încrucișarea rasei de oaie țurcană — rasă cu ran■ K.dament mic de lînă și greutate redusă — cu rase adecvate există posibilitatea să se obțină o producție dublă de lînă. La sfîrșitul vizitei, secretarul general al partidului apreciază că județul Caraș-Severin dispune de condițiile necesare ca sarcinile cuprinse în programul de dezvoltare a zootehniei să fie îndeplinite și depășite. Intre obiectivele industriale cuprinse în cadrul vizitei de lucru în județul Caraș -Severin s-a înscris și întreprindearea mecanică din Reșița. La sosirea secretarului general al partidului, sute de constructori de mașini, în marea lor majoritate tineri, dau glas, prin puternice și vii urale, sentimentelor de cea mai profundă dragoste ce i le poartă. Se aclamă, se scandează „Ceaușescu și partidul!", „Ceaușescu și poporul !", în întîmpinarea oaspeților au venit Ion Avram, ministrul industriei construcțiilor de mașini, membri ai consiliului oamenilor muncii din întreprindere. Directorul unității, ing. Adrian Marinescu, a adresat tovarășului Nicolae Ceaușescu un călduros bun - venit. Pe parcursul vizitei sunt examinate utilajele din dotare. Gazdele informează despre preocupările lor stăruitoare pentru a realiza, prin autodotare, diferite instalații și dispozitive necesare fabricării pieselor destinate compresoarelor de aer și amortizoarelor de vibrație pentru autocamioane. Secretarul general al partidului discută cu cadrele de conducere ale ministerului de resort și ale întreprinderii, cu alți specialiști despre necesitatea diversificării producției, a ridicării în continuare a calității acesteia, precum și a eficienței. Vizita la întreprinderea mecanică ia sfîrșit în uralele și ovațiile celor prezenți, intr-o atmosferă de puternică însuflețire. Vizita în județul Caraș-Severin se încheie — ca și alte întîlniri de lucru ale secretarului general al partidului cu oamenii muncii — cu o mare și însuflețită adunare populară. Desfășurată în piața centrală a municipiului Reșița, adunarea reunește mii și mii de localnici , siderurgiști și constructori de mașini din cunoscute întreprinderi reșițene, mineri din Anina și din alte exploatări miniere, muncitori din Bocșa și Caransebeș, țărani cooperatori, intelectuali, români, germani, sîrbi și de alte naționalități. Este o atmosferă sărbătorească, de intensă bucurie și satisfacție, de înălțător patriotism. Corurile reunite ale unor mari întreprinderi și instituții reșițene interpretează melodii în care, într-o unitate firească, se alătură cele trei cuvinte cu profunde rezonanțe în conștiința și sufletul națiunii noastre : „Partidul — Ceaușescu — România !". Tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului sînt întîmpinați cu deosebit entuziasm, la apariția în balconul sediului Comitetului județean de partid. în acest moment, piața vibrează de puternice aplauze, urale și ovații. Se scandează, cu multă dragoste, numele partidului și al secretarului său general — „Ceaușescu — P.C.R.“. Adunarea este deschisă de tovarășul Nicolae Bușui, primsecretar al Comitetului județean Caraș-Severin al P.C.R., președintele Consiliului popular județean. Au vorbit, apoi, tovarășii Constantin Savu, director general al Centralei industriale siderurgice Reșița, Costache Rusu, miner, secretar al comitetului de partid la mina Anina, Maria Scheffer, secretară a comitetului de partid la întreprinderea de confecții Reșița, Nicolae Bogoevici, prorector al Institutului de subingineri din Reșița, Pavel Madina, șef de fermă la C.A.P. Glimboca, secretar al comitetului comunal U. T. C., și Moise Damian, maistru la secția motoare navale și compresoare de la întreprinderea de construcții de mașini — Reșița. In numele tuturor participanților, primul secretar al comitetului județean de partid adresează tovarășului Nicolae Ceaușescu invitația de a lua cuvîntul la adunarea populară. Primit cu cele mai calde sentimente, în entuziasmul și însuflețirea generală, ia cuvîntul tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România. Cuvîntarea secretarului general al partidului este urmărită cu deosebită atenție, cu profundă satisfacție și deplină aprobare, ea fiind subliniată, in repetate rînduri, de vii și îndelungi aplauze. Participanții la adunare — și prin ei toți locuitorii județului — își reafirmă, într-o impresionantă unitate de simțire și gîndire, dragostea încrederea în partid și secreșitarul său general, hotărîrea fermă de a urma neabătut politica partidului, de a face totul pentru înfăptuirea ei. Făcîndu-se ecoul acestor simțăminte, primul secretar al Comitetului județean de partid exprimă adînca recunoștință și mulțumire pentru vizita făcută de secretarul general, pentru prețioasele indicații, adresînd tovarășului Nicolae Ceaușescu cele mai călduroase urări de viață lungă, multă putere de muncă în fruntea partidului statului, spre binele poporușilui și spre fericirea națiunii noastre socialiste, în această atmosferă de intensă vibrație patriotică, de profundă dragoste pentru partidul comunist și secretarul său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu își ia rămas bun de la reprezentanții populației Caraș - Severinului. La coborîrea din balconul sediului Comitetului județean de partid, secretarul general al partidului este înconjurat cu aceleași profunde sentimente de stimă și recunoștință. Vasta piață răsună de chemări care cinstesc partidul și patria, de melodii populare și revoluționare. Mulțimea scandează neîntrerupt „Ceaușescu — P.C.R. !”, „Stima noastră și mîndria — Ceaușescu, România !". De aici, din marea piață civică a municipiului, într-o mașină deschisă, tovarășul Nicolae Ceaușescu se îndreaptă spre stadionul orașului însoțit de uralele și ovațiile miilor de locuitori ai Reșiței muncitoare, ai Reșiței socialiste, care au umplut pînă la refuz tribunele stadionului, arterele străbătute de coloana oficială de mașini. Secretarul general al partidului răspunde prin gesturi prietenești acestei vibrante manifestări în care se regăsește hotărîrea întregului nostru popor de a face zid de granit în jurul partidului, al conducătorului său. După intonarea Imnului de Stat al Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu trece în revistă compania de onoare alcătuită din ostași ai forțelor noastre armate, membri ai gărzilor patriotice, ai formațiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei. Pionieri și șoimi ai patriei înconjoară cu dragoste și emoție pe secretarul general al partidului, îi oferă buchete de flori. Tovarășul Nicolae Ceaușescu își ia apoi rămas bun de la reprezentanții organelor locale de partid și de stat. In uralele și ovațiile celor prezenți, elicopterul prezidențial decolează, îndreptîndu-se spre Caransebeș, de unde tovarășul Nicolae Ceaușescu plecat în județul Cluj, pentru a a-și continua vizita de lucru în această parte a țării. În cursul după-amiezii de joi, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar al Partidului Comunist general Român, președintele Republicii Socialiste România, a început o vizită de lucru în județul Cluj. . Secretarul general al partidului este însoțit de tovarăși Elena Ceaușescu, de tovarășii Iosif Banc, Virgil Cazacu, Gheorghe Rădulescu, Ilie Verdeț, Ion Ursu. Obiectivul central al vizitei îl constituie examinarea la fața locului, în cadrul unui cuprinzător dialog cu organele locale de partid și de stat, cu cadre de conducere din economie, cu specialiști și oameni ai muncii, a stadiului realizării sarcinilor ce revin acestui județ din hotăririle Congresului al XI-lea și Conferinței Naționale ale partidului, stabilirea căilor și mijloacelor concrete menite să impulsioneze întreaga activitate economico-socială. Locuitorii meleagurilor clujene l-au întîmpinat pe secretarul general al partidului cu simțăminte de aleasă stimă, de adîncă dragoste și recunoștință pentru neistovita sa activitate revoluționară sacrată binelui poporului conși al țării, sporirii prestigiului României socialiste în lume, în apropiere de Cîmpia Turzii — care a constituit prima etapă a vizitei în acest județ — tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost întîmpinat de o mulțime care a aplaudat îndelung, aclamînd cu putere, scandînd cu însuflețire „Ceaușescu — P.C.R ! „Ceaușescu și poporul !“. Dînd expresie sentimentelor tuturor oamenilor muncii de pe aceste meleaguri, primul secretar al Comitetului județean al P.C.R., tovarășul Ștefan Mocuța, a adresat secretarului general al partidului, președintele țării, un călduros bun venit. O gardă constituită în cinstea sosirii tovarășului Nicolae Ceaușescu, alcătuită din ostași și membri ai detașamentelor patriotice și ai formațiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei, a prezentat onorul. A fost intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România, în semn de stimă și dragoste, bătrîni și tineri în frumoase costume populare l-au invitat pe tovarășul Nicolae Ceaușescu să guste din plinea ospitalității și plosca cu vin. Un grup de pionieri și șoimi ai patriei au oferit tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu buchete de flori. Inovațiile, mulțimii, tovarăștii Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu s-au îndreptat apoi într-o mașină deschisă spre Combinatul metalurgic din Cîmpia Turzii. De-a lungul străzilor orașului, cetățenii aclamă pe secretarul general al partidului, exprimîndu-și recunoștința pentru sprijinul neîntrerupt acordat înfloririi continue a orașului lor, a întregului județ. Vizita la marele combinat din localitatea de pe Arieș a situat în centrul dialogului de lucru problemele legate de modul în care se realizează proiectele de extindere acestei unități, de introducerea rapidă a progresului tehnic, în fața unor machete grafice, directorul general adjunct al combinatului, Gligor Urs, informează pe secretarul general al partidului despre stadiul lucrărilor la cele trei mari capacități de producție, ce constituie obiectivele acestei etape de dezvoltare a unității : oțelăria, laminorul și trefilatorul de oțel. Tovarășul Nicolae Ceaușescu examineză îndeaproape stadiul de realizare a fiecăruia dintre obiective. In cursul dialogului este evidențiat faptul că există toate condițiile pentru ca primele capacități să înceapă să producă, potrivit sarcinii trasate de secretarul general al partidului, încă din acest an. Secretarul general al partidului urmărește, pe parcursul vizitei, modul în care se materializează proiectele. în același timp, tovarășul Nicolae Ceaușescu examinează rezultatele economice ale combinatului. Dialogul purtat aici a pus, totodată, în evidență posibilitățile de sporire în continuare a producției prin ridicarea la noi cote de eficiență a activității economice. Apreciind rezultatele de ansamblu ale combinatului, stadiul avansat de executare a noilor obiective, tovarășul Nicolae Ceaușescu recomandă să se depună toate eforturile pentru ca aceste importante capacități de producție să își înceapă cît mai curînd activitatea, pentru a putea contribui cît mai mult la sporirea avuției naționale, la progresul economic al județului și al țării, la creșterea exportului de produse de înaltă calitate., în această ordine de idei este reliefată necesitatea unei mai bune coordonări a activității ministerelor metalurgiei și construcțiilor de mașini, astfel ca unitățile acestuia din urmă, cărora le revine misiunea de mare răspundere de a asigura aproape în întregime echipamentul complex pentru noile obiective, să poată realiza la timp, printr-o judicioasă corelare a termenelor de livrare cu graficele de montaj, utilajele și instalațiile de bază. Gazdele au adresat în încheiere secretarului general al partidului călduroase mulțumiri pentru această vizită, pentru sprijinul acordat în modernizarea continuă a combinatului, angajîndu-se să depună toate eforturile pentru a pune cît mai grabnic în funcțiune noile obiective, de a-și îndeplini exemplar toate sarcinile de plan. De la Cîmpia Turzii, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu s-au îndreptat, la bordul elicopterului prezidențial, spre municipiul Cluj-Napoca. în această însorită zi de toamnă, marele oraș de pe Someș a cunoscut, într-o atmosferă sărbătorească, momente de profundă semnificație. O mulțime impresionantă de cetățeni, români, maghiari și de alte naționalități, mulți în frumoase costume specifice acestei bogate zone etnografice, se află pe arterele principale ale orașului pentru a întîmpina pe secretarul general al partidului. Elicopterul prezidențial aterizează pe aeroportul Someșeni, împodobit sărbătorește cu portrete ale tovarășului Nicolae Ceaușescu, cu drapele tricolore și roșii. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea de partid și de stat, sunt salutați de tovarășul Constantin Crișan, primarul municipiului, de membri ai Comitetului județean de partid și de personalități ale vieții culturale și științifice locale, care, dînd glas celor mai fierbinți simțăminte nutrite de locuitorii municipiului, le urează un călduros „Bun venit“. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu s-au îndreptat apoi, într-o mașină deschisă, spre reședința care le-a fost rezervata. De-a lungul întregului traseu, zeci de mii de locuitori — constructori, metalurgiști, textiliști, slujitori ai științei și culturii, oameni ai muncii din toate instituțiile municipiului — fac înalților oaspeți o primire sărbătorească. Răsună urale, se scandează: „Ceaușescu — P.C.R. „Ceaușescu și poporul !“. Bucuria pe care au trăit-o localnicii cu prilejul acestei noi întîlniri cu secretarul general al partidului a fost exprimată și de numeroasele momente artistice susținute de-a lungul traseului de artiști amatori și profesioniști în frumoase costume populare specifice porturilor românesc, maghiar și german, care au contribuit la transformarea ceremoniei sosirii într-o autentică sărbătoare populară.