Zori Noi, iulie-septembrie 1979 (Anul 32, nr. 9264-9340)

1979-07-01 / nr. 9264

Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XXXIII Nr. S2641 duminică 1 iulie 1979 |4 pagin! 30 bani SESIUNEA CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Consiliul popular al județului Suceava s-a întrunit, ieri, în cea de-a XVIII-a sesiune a actualei legislaturi, la care au participat, ca invitați, deputații M.A.N. domiciliați în județul Suceava, conducătorii unor întreprinderi, instituții, direcții și secții din aparatul propriu al comitetului executiv al consiliului popular județean, președinții birourilor executive ale consiliilor populare orășenești și comunale. Tovarășul Traian președintele comitetului Gîrlea, executiv al consiliului popular județean, a propus, din partea comitetului executiv, iar sesiunea a adoptat, în unanimitate, următoarea ordine de zil_ 1. Proiect de hotărîre cu privire la îmbunătățirea activității de producție, preluare, prelucrare și desfacere a legumelor . 2. Proiect de hotărîre privind dezvoltarea și diversificarea activităților prestatoare de servicii ; 3. Raport privind activitatea de soluționare a propunerilor, sesizărilor, reclamațiilor și cererilor cetățenilor pe semestrul I 1979 ; 4. Proiect de hotărîre privind ratificarea unor decizii emise de comitetul al consiliului popular executiv județean. Intrucît proiectele de hotărîri enunțate au fost difuzate din timp pentru studiu, s-a trecut direct la prezentarea expunerilor la acestea. Expunerea la proiectul de hotărîre de la primul punct al ordinii de zi a fost prezentată de tovarășul Nicolae Morariu, prim-vicepreședinte al comitetului executiv al consiliului popular județean, expunerea la proiectul de hotărîre de la al doilea punct — de tovarășul Mihai Găinariu, vicepreședinte al comitetului executiv al consiliului popular județean, după care tovarășul Dumitru Ciobanu, președintele comisiei permanente de industrie, comerț, cooperație și prestări servicii, a prezentat comun al comisiilor raportul permanente cu privire la avizarea proiectelor de hotărîri. La dezbateri au luat cuvîntul tovarășii Mihai Cristea, Dumitru Ciobanu, Ion Siminiceanu, Orest Bosînceanu, Constantin Alexei, Matei Hulubei, Ioan Mîndrilă, Dumitru Continuare in pagina a Il-a) Sărbătorirea „Zilei învățătorului“ în municipiul Suceava, în toate orașele și comunele județului, au avut loc, in cursul dimineții de ieri, adunări festive consacrate sărbătoririi „Zilei învățătorului“. Alături de miile de cadre didactice au fost prezenți la aceste manifestări reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat, ai organizațiilor de masă și de tineret. Participanții au ascultat, în deschiderea manifestărilor, un cuvînt din partea inspectoratului școlar județean, în care au fost relevate munca depusă de către dascălii veni, în acest an școlar, facepentru creșterea continuă atît calității și eficienței lecțiilor, cît și pentru antrenarea tuturor elevilor la activitățile patriotice, la manifestările de anvergură din cadrul Festivalului național „Cîntarea României“, precum și rezultatele în general bine obținute de către elevi în toate aceste domenii. A urmat solemnitatea înmînării distincțiilor de educatoare, învățător și profesor evidențiat, care s-au decernat, în acest an, unui număr de circa 60 de cadre didactice din întregul județ, distinse în mod deosebit în munca de formare a tinerei generații. De asemenea, au fost remise insignele și diplomele jubiliare, conferite de către Organizația pionierilor din țara noastră, comandanților-instructori care s-au afirmat în activitatea de îndrumare a detașamentelor, unităților și cercurilor pionierești. Cu același prilej a avut loc și înmînarea premiilor pe anul în curs, premii ce însumează, la nivelul județului, aproape patru milioane lei. Prin vibrante telegrame adresate C.C. al P.C.R., tovarășului Nicolae Ceaușescu, participanții la adunările care au avut loc în municipiul Suceava și în orașele județului au exprimat angajamentul educatorilor suceveni de a contribui cu toată ființa lor, cu înaltă răspundere, la realizarea unui învățămînt modern, legat de practică, de viață, și de a imprima noi dimensiuni întregii activități de instruire și educare a tinerei generații, în cinstea dascălilor lor, formațiile artistice ale elevilor și pionierilor au prezentat spectacole omagiale. ȘEDINȚA COMUNĂ a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale și a Guvernului Republicii Socialiste România Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, sîmbătă, 30 iunie, a avut loc în stațiunea Neptun ședința comună a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale și a Guvernului Republicii Socialiste România. In cadrul ședinței a fost examinat proiectul de Directive ale Congresului al XII-lea al Partidului Comunist Român cu privire la planul cincinal 1981—1985 și liniile directoare ale dezvoltării economico - sociale a României pînă în 1990. Comitetul Politic Executiv, Biroul Permanent al Consiliului Suprem și guvernul au apreciat că direcțiile principale și orientările dezvoltării economice și sociale a țării pentru anii viitori, cuprinse în documentele supuse dezbaterii, sunt în conformitate cu prevederile Programului Partidului Comunist Român de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism, ele jolosind o etapă nouă, calitativ superioară, în opera de industrializare socialistă a țării, de ridicare pe o treaptă mai înaltă a agriculturii, de dezvoltare și modernizare a forțelor de producție pe baza celor mai noi cuceriri ale științei și tehnicii. Continuînd în ritm susținut procesul dezvoltării și modernizării economiei naționale, prevederile proiectului de Directive vizează ridicarea la un nivel calitativ superior a întregii activități economice, valorificarea intensivă, complexă a resurselor materiale și umane de care dispune societatea noastră. în același timp, se urmărește asigurarea unei maxime eficiențe economice în toate domeniile de activitate în vederea sporirii necontenite a (Continuare în pagina a 111-a) ZIUA CONSTRUCTORILOR DE MAȘINI Este al șaselea an de „Ziua constructorilor de cînd mașini“ se înscrie în calendar printre sărbătorile muncii hărniciei, ca prilej de omagieșire a acestui detașament de frunte al clasei muncitoare de către partidul și statul nostru, de întregul popor. îi sărbătorim, așadar, astăzi, pe făuritorii mașinilor și utilajelor românești, care au contribuit și contribuie , tot mai substanțial la dotarea întregii economii cu mijloacele tehnice necesare edificării societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintării României spre comunism. Constructorii de mașini de pe meleagurile Țării de Sus. 1. Aducerea metalului la asicultarea formei, mereu alta și alta, iscodită de mintea omului, a constituit dintotdeauna în izbîndă. Metalele au împrumutat numele lor unor întregi epoci istorice. Și acum ne-am putea considera în „era“ oțealului, material fără care n-ar exista nici calculatoare și nici zboruri cosmice. 2 Pătrundem intr-un univers 2 industrial unde metalul e omeniprezent : întreprinderea me conică Suceava. In virtutea unei obișnuințe, suntem tentați să facem comparații. Dar cum ce ? La începutul deceniului trecut, pe locul modernei întreprinderi constructoare de 2 mașini din lunca Sucevei, peindiferent dacă aparțin ramurii respective sau fac parte rumbul și stuful își mai foșneau frunzele o singurătate. Poate de aceea colectivul tinerei unități substituie tradiției ambiția permanentei autodepășiri, în acest prezent socialist. Confecții metalice și reparații, la început, apoi mașini de roluit și bordurat tablă, polizoare, ferăstraie alternative de debitat metale, o întreagă serie de mașini de găurit „G-16" și, in sfîrșit, premiere in construcția de mașini la Suceava, marcate de asimilarea liniilor complete de fabricat folii de polietilenă din alte unități și subunități ce realizează mașini și utilaj tehnologic, puternic mobilizați în marea întrecere ce se desfășoară în cinstea zilei de 23 August, au întîmpinat această zi cu succese deosebite în înfăptuirea angajamentelor, pe planul calității și al economisirii metalului, ridicării performanțelor tehnice ale produselor, pentru reducerea importului și sporirea volumului exportului. Tuturor acelora care înnobilează metalul cu neprețuitele „carate" ale muncii și creației, le adresăm astăzi călduroase felicitări și urări de noi succese în importanta lor actitvitate.. „SISFEP - 1200 PID“, care de concepție proprie unica ferăstrăul circular automat „FCA - 800“, mașina de găurit „G - 15“, baterii de mașini de găurit „G - 13“, cu 4 posturi, etc. Am conturat astfel succint un drum, o „istorie“ care va deveni istorie. Insumînd, ajungem la 25 de tipo-dimensiuni de mașini și utilaje, din care o bună parte se ridică la adevărate performanțe tehnice, și cam tot atîtea elemente tipizate, în cadrul colaborării MIHAI ȚINȚAR MIRCEA MOTRICI (Continuare în pagina a III-a) Metafore în metal Constructori de mașini de la întreprinderea mecanică Suceava, în plină activitate la montarea ferăstraielor cu bandă orizontală ..