Zori Noi, iulie-septembrie 1983 (Anul 36, nr. 10503-10580)

1983-09-15 / nr. 10567

IZORI NOI 0 Pagina 3 Vizita de lucru a tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, împreună cu tovarășa ELENA CEAUȘESCU, în județul Cluj (Urmare din pagina I) a turnat prima cupă de beton, inaugurînd lucrările de execuție a marelui combinat. Iată temeiurile profunde pentru care cei ce lucrează la această modernă unitate i-au îmtîmpinat, cu bucurie în suflet, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu și pe tovarășa Elena Ceaușescu. Ei au scandat cu înflăcărare „Ceaușescu —» P.C.R. I“, „Ceaușescu și poporul !“, „Ceaușescu — muncitorii !“, reafirmînd vibrant sentimentele lor de nețărmurită dragoste, stimă și recunoștință față de conducătorul iubit al partidului și statului. în această ambianță însuflețită a început vizita în combinat. La sosire, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Ielena Ceaușescu au fost salutați de ministrul industriei construcțiilor de mașini și de ministrul construcțiilor industriale, în numele muncitorilor specialiștilor de aici, directoirul întreprinderii a informat că indicațiile date de tovarășul Nicolae Ceaușescu se transpun cu succes în viață, combinatul îndeplinindu-și cu cinste sarcinile încredințate. Date privind activitatea și preocupările colectivului, rezultatele obținute au fost prezentate tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu în timpul vizitării mai multor sectoare principale de producție ale combinatului. Pretutindeni, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Ceaușescu au fost primiți Elena de muncitori cu calde și emoționante manifestări de dragoste și stimă. La plecare, secretarul general al partidului a adresat colectivului combinatului, constructorilor, calde felicitări, pentru rezultatele obținute. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au vizitat, apoi, Liceul industrial nr. 9 din Cluj-Napoca, unitate de învățămînt în care se pregătesc cei ce, după absolvire, vor munci în atelierele și secțiile Combinatului de utilaj greu din localitate. La sosire, înalții oaspeți au fost întîmpinați de ministrul educației și învățămîntului, de...primul secretar al C.C. al U.T.C., de reprezentanți ai Ministerului Industriei Construcțiilor de Mașini. Desfășurată în preziua deschiderii noului an de învățămînt, vizita de lucru a secretarului general al partidului la liceul clujean a prilejuit o atentă analiză a modului în care are loc pregătirea pentru muncă și viață a tineretului școlar, legarea strînsă a învățămîntului cu producția. Au fost vizitate mai multe laboratoare, cabinete și ateliere, în care elevii dispun de bune condiții pentru activitatea teoretică și practică. Adresîndu-se grupurilor de elevi aflați în școală, secretarul general al partidului le-a urat un an școlar rodnic, cu rezultate cit mai bune, multă sănătate și fericire. Vizita de lucru pe care tovarășul Nicolae Ceaușescu o întreprinde, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în județul Cluj a inclus și o puternică bază de cercetare și producție — filiala Institutului de cercetare științifică și inginerie tehnologică pentru echipamente energetice. Tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu le-au fost exprimate, într-un cadru sărbătoresc, cele mai vii mulțumiri pentru vizită, satisfacția deosebită a întregului colectiv pentru posibilitatea de a putea prezenta cîteva din realizările și preocupările lui unității prezintă date Directorul despre activitatea colectivului de aici. Vizitînd halele de microproducție industrială și experimentări, laboratorul metalurgic — unde se valorifică șpațuri de oțel inoxidabil —, hala de mașini-unelte și pompe dozatoare, ca și standul de încercare a pompelor, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au cuvinte de apreciere pentru rezultatele obținute de cei ce-și desfășoară activitatea în această modernă bază de cercetare și producție, recomandîndu-le să-și concentreze în continuare eforturile pentru producerea prioritară a acelor mașini și instalații care se mai procură din import; în timpul vizitei, au fost prezentate și o serie de preocupări de perspectivă privind valorificarea crengilor rămase din exploatările forestiere. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a cerut ca instalația destinată acestui scop să fie realizată cît mai repede, urmînd ca pe baza experimentărilor să se fundamenteze eficiența economică a procedeelor propuse. La rîndul său, tovarășa Elena Ceaușescu a recomandat să se aibă în vedere și chimizarea acestor deșeuri lemnoase, în continuare a fost vizitată Facultatea de mecanică a Institutului politehnic din Cluj- Napoca — unitate reprezentativă a învățămîntului tehnic superior românesc. La sosirea pe platoul din fața facultății, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu sînt întîmpinați cu puternice urale și ovații, cele mai calde sentimente cu de dragoste și prețuire. Mii de tineri și tinere, studenți și elevi — români, maghiari și de alte naționalități — scandează cu putere „Ceaușescu — tinerii !“. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu sînt invitați de către rectorul Institutului politehnic din Cluj- Napoca să viziteze, la început, laboratoarele Facultății de mecanică — nouă și modernă unitate de învățămînt amplasată pe platforma industrială a municipiului ca urmare indicațiilor date de secretarul general al partidului cu prilejul vizitei de lucru efectuate în acest centru universitar al țării în anul 1972. Secretarul general al partidului este informat pe larg despre preocupările facultății în domeniul cercetării realizate pentru unitățile productive. Tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu le sunt prezentate noi tipuri de mașini, utilaje și instalații concepute și realizate de cadrele didactice și studenții facultății. S-a vizitat în continuare o expoziție organizată în holul facultății, și care pune în relief dezvoltarea multilaterală a învățămîntului superior clujean, în ultimii 18 ani, succesele dobîndite în procesul legării lui de cerințele producției materiale, contribuția acestuia la înflorirea economiei naționale. Atmosfera sărbătorească, de adîncă recunoștință, de dragoste fierbinte față de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de tovarășa Elena Ceaușescu s-a regăsit pe întreg parcursul vizitei întreprinse la Facultatea de mecanică a Institutului politehnic clujean. Luîndu-și rămas bun de la gazde, tovarășul Nicolae Ceaușescu le-a adresat felicitări pentru rezultatele obținute și le-a urat să obțină rezultate cit mai bune in viitor. Vizita de lucru în zona industrială Someș - Nord a municipiului Cluj-Napoca a continuat la secția specializată în producerea mașinilor pentru filaturi a întreprinderii „Unirea“, cea mai mare unitate producătoare de mașini textile din țara noastră. La sosire, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost întîmpinați de ministrul industriei construcțiilor de mașini-unelte, electrotehnică și electronică, de reprezentanți ai Centralei industriale de mașini și utilaje pentru industria ușoară, de membri ai consiliului de conducere al întreprinderii. Directorul întreprinderii prezintă modul in care au fost transpuse în viață indicațiile date de secretarul general al partidului la precedenta vizită în întreprindere și, în continuare, numeroase mașini, utilaje și subansamble realizate prin autodotare, ce pot fi folosite atît în întreprinderea lor cît și în alte unități constructoare de mașini din țară. In timpul vizitei, secretarul general al partidului a examinat împreună cu reprezentanții ministerului și specialiștii întreprinderii stadiul realizării unor programe prioritare. Luîndu-și rămas bun, tovarășul Nicolae Ceaușescu a adresat colectivului de muncă al întreprinderii felicitări pentru rezultatele obținute și i-a urat să realizeze produse superioare, de înaltă tehnicitate care să asigure creșterea productivității muncii. De-a lungul bătut de coloana traseului străoficială, de la „Unirea“ și pînă la întreprinderea de porțelanuri „Iris“, următorul obiectiv vizitat, mii de clujeni fac o entuziastă manifestație de dragoste și stimă tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu. La sosirea în întreprindere, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu sunt salutați de ministrul industriei ușoare, de membri ai consiliului de conducere al întreprinderii. In halele de producție, secretarul general al partidului este informat de către directorul întreprinderii despre rezultatele muncii acestui colectiv. Se intră apoi în muzeu, care găzduiește cele mai reprezentative creații ale muncitorilor întreprinderii, de la înființarea acesteia, în 1922, și pînă astăzi. Luîndu-și rămas bun de la gazde, secretarul general al partidului le-a adresat felicitări pentru rezultatele obținute, îndemnîndu-i să acționeze pentru a obține produse de calitate mai bună. Secretarul general al partidului a cerut ca produsele realizate la „Iris“ să fie dintre cele mai bune din Europa, atît din punct de vedere al calității, cit și al eficienței economice, și a urat colectivului întreprinderii succese tot mai mari. In cursul după-amiezii, varășul Nicolae Ceaușescu toși tovarășa Elena Ceaușescu au fost oaspeți ai municipiului Dej, localitate ce s-a înscris, în ultimii ani, pe verticala dezvoltării industriale. Amintindu-și cu profundă recunoștință de precedenta vizită la Dej a conducătorului partidului și statului nostru, în 1970, cînd au fost abordate probleme legate de dezvoltarea și configurația ulterioară a orașului, cetățenii acestui municipiu transilvan au așteptat întîlnirea cu tovarășul Nicolae Ceaușescu ca pe o mare sărbătoare. Stadionul municipal, unde a aterizat elicopterul prezidențial, era pavoazat cu drapele roșii și tricolore. Numeroși locuitori purtau portrete ale tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu. La coborîrea din elicopter, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost salutați cu deosebită căldură de primul secretar al Comitetului municipal de partid, primarul municipiului Dej, de alți reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat. Bucuria de a-l avea pentru a doua oară în mijlocul lor, exprimată atît la sosire, cît și pe întregul traseu străbătut pînă la platforma industrială, s-a regăsit deplin în urarea, repetată la fiecare pas : „Ceaușescu, fiu iubit, în Cej bine ai venit !“. La Combinatul de celuloză și hîrtie, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost salutați de ministrul industrializării lemnului și materialelor de construcții, de reprezentanți conducerii centralei industriaae de profil și ai combinatului. Au fost prezentate referitoare la activitatea date de producție a combinatului. In cursul vizitării principalelor secții sunt prezentate caracteristicile și performanțele utilajelor, noile produse asimilate în scopul eliminării importurilor. Apreciind rezultatele obținute, secretarul general al partidului a adresat felicitări colectivului combinatului și i-a urat să îndeplinească în burne condiții sarcinile de plan, să realizeze produse de calitate din ce în ce mai bună, la un nivel de eficiență sporit. Următoarea întreprindere vizitată pe aceeași platformă industrială a fost cea de fibre artificiale, unitate ce urmează să fie pusă în scurt timp în funcțiune, unde tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost întimpinați cu căldură de ministrul industriei chimice, de reprezentanți ai conducerii Ministerului Construcțiilor Industriale, trusturilor de construcții și montaj care realizează noua investiție. Analiza pe care secretarul general al partidului a efectuat-o aici cu factorii de răspundere și alți specialiști din partea constructorilor și beneficiarilor a evidențiat avantajele economice ale amplasării acestei noi capacități în imediata apropiere a furnizorului de materie primă. Au fost prezentate date despre stadiul lucrărilor. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului au străbătut apoi principalele hale de fabricație, au examinat stadiul montării instalațiilor. In continuare, tovarășului Nicolae Ceaușescu i-a fost prezentată noua fabrică de celuloză chimică din cadrul Combinatului de celuloză și hîrtie, situat în apropiere. Vizita în municipiul Dej s-a încheiat în aceeași atmosferă entuziastă, de vibrant patriotism. Miile de cetățeni prezenți pe stadionul municipal au ovaționat din nou cu putere, au scandat numele partidului și al secretarului său general. Luîndu-și rămas bun de la oamenii muncii de aici, tovarășul Nicolae Ceaușescu le-a adresat felicitări pentru rezultatele de pînă acum și urarea de a obține succese tot mai mari în realizarea planului pe acest an și pe întregul cincinal. In aplauzele miilor de cetățeni din Dej, elicopterul prezidențial a decolat, indreptîndu-se spre orașul Gherla. Aceeași atmosferă entuziastă, de mare vibrație patriotică, specifică marilor sărbători, domnea și pe stadionul din orașul Gherla, unde mii de oameni ai muncii din localitate, din comunele învecinate au făcut o primire plină de căldură distinșilor oaspeți. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu s-au îndreptat, într-o mașină deschisă, spre Combinatul de prelucrare a lemnului din Gherla. La intrarea în combinat, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost întîmpinați cu deosebită sumă de ministrul industrializării lemnului și materialelor de construcții, de reprezentanți ai centralei de resort și ai conducerii unității. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost informați de directorul unității despre producția unității. Secretarului general al partidului i-au fost prezentate, apoi, într-o expoziție, cîteva din piesele de mobilier realizate la Gherla. La încheierea vizitei de lucru în combinatul din Gherla, în aplauzele însuflețite ale celor aflați pe un platou din fața secțiilor de producție, tovarășul Nicolae Ceaușescu adresat felicitări pentru succesele obținute pe acest an și urarea de a obține rezultate bune pe întregul cincinal. Aceeași atmosferă caldă, emoționantă domina traseul și la întoarcerea stimaților oaspeți la stadionul din orașul Gherla. Se scanda cu însuflețire „Ceaușescu — P.C.R. !“, „Ceaușescu și poporul !“, „Stima noastră și mîndria — Ceaușescu - România !“. La plecare, adresîndu-se tuturor celor prezenți, tovarășul Nicolae Ceaușescu i-a felicitat pentru rezultatele bune obținute pe toți locuitorii din Gherla și le-a urat succese tot mai mari în întreaga activitate. Cea de a doua zi a vizitei de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în județul Cluj a reprezentat continuare rodnică a dialogului cu oamenii muncii de pe aceste locuri. lui Vizita de lucru a tovarășiiNicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în județul C1u1 continuă.