Zori Noi, aprilie-iunie 1987 (Anul 40, nr. 11664-11740)

1987-06-10 / nr. 11723

Proletari din toate târlia. uniți-vâ ) Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XLI Nr. 11723 J miercuri 10 iunie 1987 ♦ pag. 50 bani PRIMIRI LA TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Gobert Posthumus, director executiv la Fondul Monetar Internațional Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit, marți după-amiază, pe Gobert Posthumus, director executiv la Fondul Monetar Internațional, aflat în vizită în țara noastră, în timpul întrevederii au fost evidențiate colaborarea dintre România și Fondul Monetar Internațional, posibilitățile existente pentru întărirea acesteia în continuare. Au fost examinate, de asemenea, aspecte privind sistemul (Continuare în pagina a IV-a) Azerrezak Bouhara, membru al Secretariatului Permanent al C.C. al Partidului Frontul de Eliberare Națională din Algeria Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a primit, marți, pe Abderrezak Bouhara, membru al Secretariatului Permanent al C.C. al Partidului Frontul de Eliberare Națională din Algeria, președintele Comisiei de relații externe, care, în fruntea unei delegații, efectuează o vizită in țara noastră, la invitația C.C. al P.C.R. în timpul întrevederii fost evidențiate relațiile (Continuare în pagina a IV-a) au de Ritm intens de lucru prin amplificarea hărniciei A fost încheiată, de curînd, o importantă acțiune : prășitul mecanic și manual, pentru prima dată, al porumbului. Umiditatea existentă în sol și încălzirea accentuată a vremii din ultimele zile au favorizat dezvoltarea mai rapidă a plantelor, dar și a buruienilor, fapt ce a determinat ca în multe unități să se treacă la efectuarea celei de-a doua prășite mecanice și manuale la cultura menționată. Mai energic s-a lucrat la prășitul mecanic, unde avansate sunt unitățile agricole de stat și cooperatiste din consiliile unice agroindustriale de stat și cooperatiste Verești (48 la sută din plan), Rădăuți (37 la sută), Fălticeni (23 la sută) și Gălănești (22 la sută). Prașila a II-a manuală se desfășoară în ritm intens în multe unități, excepție făcînd cele din C.U.A.S.C. Gălănești, Rădăuți, Siret și Verești, starea de vegetație a plantelor permițînd ca în zilele ce urmează să se acționeze cu hărnicie , consiliile amintite. O altă lucrare ce polarizează în această perioadă atenția mecanizatorilor și cooperatorilor o constituie strîngerea și depozitarea furajelor. Datele centralizate la direcția județeană de resort atestă că la clasa I la trifoliene se lucrează bine în consiliile unice agroindustriale Verești (66 la sută din prevederi), Siret (63 la sută) și Rădăuți (58 la sută), rămase în urmă fiind consiliile Gălănești (11 la sută) și Ciprian Porumbescu (19 la sută). Recoltarea perenelor vechi din clasa I se apropie de finalizare în C.U.A.S.C. Liteni și Verești, cu realizări meritorii înscriindu-se și unitățile aparținînd în consiliilor unice Siret și Vadu Moldovei. Avînd în vedere vremea frumoasă, care permite uscarea într-un timp scurt a finului cosit, se impune ca, în următoarele zile, la recoltatul și depozitatul producției să fie mobilizate forțe mai ample, asigurîndu-se, astfel, furaje îndestulătoare și de calitate pentru animale. Siret. Se înalță noi blocuri de locuințe, avînd și spații pentru activități ale cooperației meșteșugărești Foto: I. MĂNDRESCU Zestrea edilitară a așegiizărilor sucevene se află în continuă creștere. Constructorii de locuințe, folosind din plin timpul favorabil, au pus la dispoziția locatarilor, în intervalul parcurs din acest an, 400 de apartamente. Alte blocuri de locuințe se află în stadii avansate de execuție, urmînd a fi predate beneficiarilor, în mod eșalonat, în perioadele următoare. Pionierii de la Școala ■ generală nr. 3 din Marginea — ne informează corespondentul nostru A. Mihaescu — și-au realizat deja angajamentul anual la munca patriotică. Calea principală : recuperarea unor însemnate cantități de resurse materiale refolosibile. ÎN ACEST NUMĂR : CETĂȚENEȘTI • Revenim • Contrapunct • Fără glumă !; DE LA CORESPONDENȚII ZIARULUI : SPORT în pagina 2 Tema enunțată în titlu a făcut, recent, obiectul unei utile consfătuiri de lucru, desfășurate din inițiativa organului județean de partid, în organizarea consiliului județean de control muncitoresc al activității economice și sociale, la care au participat conducătorii de unități, alți factori cu munci de răspundere din prinderile situate pe întreplatforma industrială din ........ Lunca Sucevei a municipiului. Concomitent cu prezentarea preocupărilor vizând realizarea exemplară a sarcinilor de plan, în cadrul întrunirii au fost abordate aspecte ce vizează buna gospodărire a întreprinderilor, întronarea peste tot, în spațiile productive interioare și în incinte, a unei ordini desăvîrșite și menținerea cu ■ ......rățeniei. In context, a fost apreciată grija permanentă care se acordă bunei gospodăriri și înfrumusețării spațiilor din preajmă la întreprinderile integrate de lînă și de sticlărie-menaj, la întreprinderea de reparații auto, cu precizarea că aici se cuvine făcută o anumită ordine,în ceea ce privește parcarea autovehiculelor care sosesc de la beneficiari și urmează să intre în reparație. Pe de altă parte, au fost aduse critici aspre la adresa conducerii întreprinderii de materiale de construcții, unde, la data controlului, era o mare dezordine, neexistînd suficientă preocupare pentru livrarea ritmică, către I.J.R.V.M.R., a unor repere din metal, devenite aici inutilizabile, dar care constituie o valoroasă materie primă pentru siderurgie. în aceeași ordine de idei, a fost adresa să= ===rtă conducerii I.J.R.V.M.R. Suceava cerința de a manifesta mai mult interes pentru către livrarea oțelării a tantelor importități de contier vechi depozitate de-a lungul anilor în Lunca Sucevei (în vecinătatea ștrandului), lucru care, pe lîngă faptul că oferă o imagine ce contrastează cu frumusețea zonei, contribuie la ------------ scoaterea din circuitul agricol a unei importante suprafețe de teren, în funcție de aspectele constatate, sarcini privind buna gospodărire și menținerea curățeniei revin tuturor unităților din perimetrul menționat. în cadrul întâlnirii au fost adoptate măsuri concrete, aplicarea lor avînd menirea de a asigura realizarea, pînă cel tîrziu la 20 iunie a.c.. (Continuare în pagina a III-a) FIECARE UNITATE, MODEL DE BUNĂ GOSPODĂRIRE, ORDINE .§1 CURĂȚENIE! • Consiliul orășenesc al sindicatelor Fălticeni a organizat, recent, o consfătuire cu caracter de schimb de experiență privind formele și metodele folosite de birourile grupelor sindicale și maiștri, precum și de comitetele sindicatelor și consiliile oamenilor muncii pentru perfecționarea profesională și policalificarea forței de muncă. Din cele relatate de Ionel Buhă și ing. Dumitru Dorneanu, de la filatura de in și cînepă, ing. Viorel Flocea, de la fabrica de P.A.L. și mobilă, ing. Brîndușa Constantinescu, de la U.F.E.T., ca și din cuvîntul altor vorbitori, a reieșit că în acest an se acordă o atenție sporită organizării și desfășurării cursurilor, punîndu-se un deosebit accent pe conducerea de către cele mai competente cadre a procesului de invățămînt la locul de muncă, iar efectele ridicării continue a nivelului de pregătire profesională se regăsesc, în mod fericit, în calitatea producției, utilizarea mai bună a materiilor prime și a materialelor, în îndeplinirea sarcinilor de plan și a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă. Pentru perfecționarea activității în acest domeniu, în cadrul consfătuirii s-a prezentat și un plan de măsuri. • Comitetul sindicatului de la F.A.T.C. Gura Humorului a organizat o dezbatere referitoare la formele și metodele folosite de birourile grupelor sindicale în scopul reducerii consumurilor normate de materii prime, materiale, combustibil și energie electrică, al realizării programuluiangajament prin care se prevede obținerea, în cursul acestui an, de către fiecare om al muncii, a cel puțin 1 500 lei economii. Reliefîndu-se experiența pozitivă, s-a subliniat necesitatea de a se ține o evidență strictă a rezultatelor la nivelul formațiilor de lucru și de a se asigura o popularizare mai susținută a celor ce se situează în fruntea luptei pentru economii. • înfăptuirea prevederilor programului - angajament privind realizarea de economii constituie un obiectiv prioritar și pentru multe dintre organele și organizațiile sindicale din orașul Rădăuți. Acțiunile întreprinse în acest scop, în perioada care a trecut de la începutul anului, au avut ca urmare economisirea a 394 MWh energie electrică, 437 tone combustibil convențional, 410 mc material lemnos, colectarea a 342 tone fier vechi, recondiționarea și refolosirea unor piese de schimb și subansamble, peste prevederile planului, în valoare de 1,4 milioane lei. Cu rezultate mai bune se prezintă grupele Coresp. ARON BUCȘTAIN (Continuare in pagina a III-a) Din activitatea sindicatelor