Zori Noi, octombrie-decembrie 1987 (Anul 40, nr. 11820-11898)

1987-10-14 / nr. 11831

Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XLII nr. 118311 miercuri 14 octombrie 193714 nag. 50 bani La invitația tovarășului Nicolae Ceaușescu Vizita oficială de prietenie în țara noastră a președintelui Consiliului Suprem al Republicii Sudan, El Sayed Ahmed El Mirghani Da invitația tovarășului Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii Socialiste România, marți, 13 octombrie, a sosit la București președintele Consiliului Suprem al Republicii Sudan, El Sayed Ahmed El Mirghani, care efectuează o vizită oficială de prietenie în țara noastră. Noul dialog la nivel înalt româno-sudanez reprezintă un moment de deosebită însemnătate pentru cele două țări, un moment de o profundă semnificație politică în planul raporturilor de prietenie, al cauzei comune a păcii și înțelegerii internaționale. Ceremonia sosirii înaltului oaspete sudanez s-a desfășurat pe aeroportul Otopeni. Pe (Continuare în pagina a IV-a) Plenara comitetului județean de partid In contextul preocupărilor pentru înfăptuirea orientărilor, sarcinilor și indicațiilor de excepțională importanță teoretică și practică formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu în cuvîntarea rostită la plenara C.C. al P.C.R. din 5 octombrie a.c., care, așa cum s-a hotărît, constituie un amplu și mobilizator program de muncă și activitate revoluționară pentru organele și organizațiile de partid, toți comuniștii, pentru pentru întregul nostru popor, în vederea îndeplinirii în cele mai bune condiții, în toate sectoarele, a planului pe trimestrul IV și pe anul 1987, ieri a avut loc plenara comitetului județean de partid. La lucrările sale au participat, ca invitați, secretarii și secretarii adjuncți cu problemele de propagandă ai comitetelor municipal, orășenești și comunale de partid, aparatul comitetului județean de partid, cadre de conducere ale organizațiilor de masă și obștești și ale instituțiilor de stat județene, precum și din unele unități economice. Plenara a avut următoarea ordine de zi : X. Raport cu privire la activitatea desfășurată de organele și organizațiile de partid și consiliile oamenilor muncii din industrie pentru respectarea disciplinei de plan și contractuale, corespunzător orientărilor și exigențelor formulate de tovarășul secretar general Nicolae Ceaușescu ; 2. Convocarea conferinței extraordinare a Organizației de partid a județului Suceava. Plenara a fost informată, de asemenea, și cu alte aspecte ale muncii de partid. In cadrul dezbaterilor au luat cuvîntul tovarășii Mihai Găinariu, Vasile Sava, Mircea Dobre, Nicolae Morariu, Radu Opaiț, Gheorghe Iacob, Iosif Covalschi, George Prepeliuc și Gheorghe Miron. Din raportul prezentat și din discuțiile purtate a reieșit că organele și organizațiile de partid și consiliile oamenilor muncii din unitățile economice ale județului, călăuzindu-se în permanență după indicațiile și exigențele formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, au acționat cu mai multă răspundere pentru întărirea disciplinei de plan și contractuale, punerea în valoare a unor noi resurse, asigurarea aprovizionării tehnico-materiale la nivelul sarcinilor de plan la producția fizică, perfecționarea proceselor tehnologice, îmbunătățirea organizării muncii, aplicarea corectă a acordului global, încheierea unor contracte suplimentare și obținerea de noi comenzi la export, promovarea în mai mare măsură a principiilor autoconducerii muncitorești, autogestiunii economico - financiare și autofinanțării, precum și a unor metode moderne de conducere, pentru sporirea operativității și eficienței întregii activități. Acțiunile întreprinse sub conducerea comitetului județean de partid. (Continuare în pagina a lll-a) Sesiunea consiliului popular județean Ieri a avut loc sesiunea consiliului popular al județului, la care au luat parte, ca invitați, deputații M.A.N. domiciliați în județul nostru, conducătorii unor întreprinderi și instituții județene, directorii spitalelor orășenești din județ, președinții C.U.A.S.C., președinții birourilor executive ale consiliilor populare orășenești și comunale. Sesiunea a avut următoarea ordine de zi: 1. Raport cu privire la realizarea planului de dezvoltare economico - socială a județului în profil teritorial pe 9 luni și măsurile preconizate pentru asigurarea îndeplinirii și depășirii acestuia pe întregul an ; 2. Raport privind activitatea de înfăptuire a politicii sanitare a partidului și statului nostru, în județul Suceava ; 3. Proiect de hotărîre privind ratificarea unor decizii emise de comitetul al Consiliului popular executiv al județului Suceava Primul raport a fost prezentat de către tovarășul deputat Vasile Potodi, șeful secției planificare, dezvoltare, organizare, prețuri și tarife a consiliului popular al județului, după care tovarășul deputat Mihai Găinariu, președintele comisiei permanente plan, buget, finanțe, a prezentat raportul comisiei cu privire la avizarea proiectului de hotărîre cuprizînd măsuri care să asigure îndeplinirea planului de dezvoltare economico - socială în profil teritorial pe anul 1987. Tovarășa deputat Maria Prepeliță, vicepreședinte al comitetului executiv al consiliului popular al județului, a prezentat (Continuare în pagina a III-a) II^«VVWVW(%WVWWW.WV»'WV /wwwvwvvwwvvavvvw'i IN ÎNTÂMPINAREA CONFERINȚEI NAȚIONALE A PARTIDULUI RECANGAJARE CREATOARE; IpALTA - RESPONSABILITATE PREMISE PENTRU A REALIZA PÎNĂ LA FINELE ANULUI O producție suplimentară în valoare de 10 milioane lei Colectivul brigăzii complexe de construcții industriale nr. 3, aparținînd A.C.S. Suceava, a încheiat bilanțul de producție pe 9 luni ale anului cu un spor valoric, față de sarcinile de plan aferente perioadei, de 4,5 milioane lei. Inginerul Vichentie Bumbu, șeful brigăzii, referindu-se la factorii care au făcut posibilă obținerea acestui succes, evidenția, între altele, aplicarea unor soluții moderne de execuție, cu randament sporit, buna organizare a muncii la cele 14 lucrări de investiții unde acționează constructorii și instalatorii (din acest punct de vedere, brigada nr. 3 este cea mai răspîndită din cadrul antreprizei sucevene), întărirea ordinii și disciplinei la fiecare punct de lucru, în condițiile unei rapide integrări a numeroși tineri în diferite formații etc. — Sporul menționat — preciza interlocutorul — se regăsește în realizări fizice pe măsură, fiind vorba de terminarea unor lucrări de modernizare la A.E.I.Z. Burdujeni, de dezvoltarea și modernizarea capacităților de producție la întreprinderea avicolă de stat din Suceava și moara de la Dornești, de construcția modernei stații de condiționat semințe a S.C.A. Suceava. O treime din volumul lucrărilor noastre este compusă din cele efectuate la C.E.T., pentru punerea în funcțiune a primei capacități, precum și la întreprinderea de rulmenți. Dispunem de condiții pentru a ne desfășura normal activitatea și în sezonul rece, astfel ca la finele acestui an să înregistrăm o producție suplimentară de construcții-montaj în valoare de aproximativ 10 milioane lei. GH. PARASCAN (Continuare in pagina a IlI-a) Vvwwwwwwvwwww't. • In bazele furajere ale unor C.A.P. din județ : Pază bună, ca să treacă primejdia rea • Sport. Sucevenii, pe primul loc în finala pe țară a „Cupei U.T.C.“ la înot 9 Contrapunct In pagina 2 Roadele toamnei n-au puse încă în totalitate la fost adăpost. Pe cîmp se mai află importante cantități de cartofi, porumb, sfeclă, ce trebuie transportate ci mai urgent spre beneficiari. Pentru aceasta, se impune ca autovehiculele destinate transportului în agricultură (și nu numai acestea) să fie folosite în mod eficient, la întreaga capacitate. De altfel, pe drumurile publice din județ pot fi întîlnite, în această perioadă, numeroase mijloace de transport aparținînd I.T.A., I.T.S.A.I.A., I.J.T.D. altor unități economic Recolta așteaptă pe cîmp, dar UNELE TRACTOARE MERG BINE DOAR... IN CURSE CLANDESTINE Ne, care acționează pentru adăpostirea recoltei. Mai pot fi întîlnite însă și cazuri cind mașinile statului sunt folosite in scopuri personale, după bunul plac al conducătorilor au remorcă 41 Sw 9624, care trans-Continuare în pagina a H-a) to. Iată, in continuare, două situații de dată recentă, concludente în acest sens. Pe o uliță din comuna Dumbrăveni oprim autotractorul cu porta coceni. Deasupra, pe încărcătură, se afla un copil, iar în cabină, alți doi, alături de tractoristul Nicolae Țărcuș. — Cui aparține autovehiculul ? — l-am întrebat pe omul de la volan. — E al S.M.A. Verești. Dar eu l-am împrumutat (! !) de la Gheorghe Lacu, coleg de-al meu. Să-mi car cocenii de pe lot... — Aveți vreo aprobare. MIRCEA SFICHI Arhitectură modernă Foto : D. VINTILĂ