Adevěrul, noiembrie 1905 (Anul 18, nr. 5831-5853)

1905-11-26 / nr. 5849

Sîmbăta 26 Noembrie 1, Vii durabile și productive, se obțin PLANTÂND VITE AMERICANE ALTOITE din Pepinierele Principelui g. Știrbey din Drăgășani sub direcțiunea <1-lui FR. CASPAR (Mediaș) —•—Cari, in urma irigațiunilor abundente în acest an de secetă sunt de o sănătate absolută, avînd rădăcinele desvoltate, bogate în sevă și lăstari riguroși l>in 5.000.000. Vile altoite, Pepîuierele Știrbey, furnizează numai vile de la calitate ----------------------- PREDATE FR AX CO IA ORICE STAȚIE --------------------- De la Cameră Secțiunile adunată deputaților au discutat și admis ori în unanimitate proectul de lege prin care se autoriză ministerul de domenii să contracteze un împrumut de 2.900.000 lei necesari, pentru continuarea lucrărilor Expoziției Naționale. Președinte al comitetului de delegați a fost ches d. Nestor Cincu, iar raportor d. Thoma Gămărășescu. Proectul va fi votat astăzi de Cameră. . . * Proectul de lege prezentat de d. I. C. Grădișteanu, ministrul lucrărilor publice pentru modificarea legei drumurilor de la 1868, a fost luat era în discuțiune de secțiunile Camere. Secțiile a I, III, V și VII l’au admis nemodificat, după explicațiile date de d. ministru. Celelalte secțiuni vor continua azi discuția asupra acestui proect. In fine au sosit dosarele de la ministerul de finanțe cerute de d. Costinescu. Dar funcționarii de la ministerul de finanțe pretind că "d. Costinescu nu se va putea "folosi de dosarele privitoare la biletele de liber parcurs, deoarece a formulat greșit cererea sa. Umilind ordonanțele de plată după care numai s’ar putea stabili anume cit s’a cheltuit pentru biletele de liber parcurs. ■ Dosarele de la instrucție n’au sosit încă și d-nul Angelescu protestează prin incintă. • Deputații guvernamentali caută a liniști pe deputatul Buzăului. — Se combină un tablou comparativ de risipele d-voastre și de rispele noastre și apoi'Vețî primi toate dosarele !—spune un Neameluc! ~ * Noul credit de 2.900.000 lei pentru expoziție a fost votat fără nici o discuție. Opoziția junimistă n’a avut nimic remis. Numai ă. Ghițescu, deputatul liberal de la Suceava, a întrebat guvernul dacă e ultimul credit. D. I. Lahovary a răspuns că probabil e ■ ultimul credit ! * 1). Nicu Xenopol a interpelat acel pe miniștrii de interne și justiție asupra ‘măsurilor ce are de gînd să ia guvernul contrabandei de cămătari și escroci care tulbură liniștea și periclitează averea atîtor familii onorabile. La această interpelare s’a asociat și de Pascal Toncescu. Dezvoltarea interpelărea s’a fixat pentru mîine Sîmbătă. Consfătuirea anunțată pentru aseară la clubul liberal, nu s'a ținut deoarece d. Sturdza n’a putut veni la club fiind cam bolnav. D. Ferekyde a anunțat că Joia viitoare vor începe consfătuirile în mod regulat. Jlclue Seara Palatul Ateneului rau locul de întilnire al elitei Capitalei, la concertul Pacini-Stoeder-Cionea, cu concursul il-lor Narita și Toneanu, dar în beneficiul „Sindicatului ziariștilor". Numeroase loji și staluri au fost reținute de toate personalitățile politice marcante și de doamnele din elita societate. ______ In vedere că numărul elevilor cari s’au înscris să urmeze cursurile școalei industriale a Bursei Muzicei a crescut foarte mult, așa că azi suntând numai în clasa I-a, consiliul profesoral a fost convocat pentru azi Vineri 25 curent, orele 9 seara, pentru a discuta asupra măsurilor cu stut de luat, spre a se putea preda cursurile tuturor elevilor înscriși și dacă nu ar fi nemerit chiar să se dubleze cursurile clasei întîia. (^Căpitanul I. Heisu, din reg. 7 Racova No. 25, a fost numit, pe ziua de 1 Decembrie a. c., comandant al depozitului de recrutare Filetti, in locul căpitanului , P. Popescu, mutat în alt corp. D. M. C. Șoepr a fost numit agent de control provizoriu pe lingă fabricele supuse controlului ministerului de finanțe. .. în locul d-lui N. Kogălniceanu, neprezentat la post. S’a primit demisiunea d-lui Iohanes Braehaus, pe ziua de d Decembrie a. c., din postul de maestru de silosor la docurile din Brăila. Pesta bovină este in descreștere la Arabii și Denichament, orașe din districtul Adana (Turcia). Ministerul domeniilor a trimis prefecților un ordin circular prin care le cere să ia nouă măsuri pentru distrugerea insectelor vătămătoare agricol Ministerul de domenii a fost autorizat să cedeze gratuit celui de instrucțiune localul fostului penitenciar Dobrovăț din județul Vasluiui, împreună cu terenul înconjurător, în suprafața de 7472 m. p., în scop de a servi ca local unde să se instaleze orfelinatul de fete al corpului didactic. Se exceptează din această cesiune localul cu locul lui în care se află astăzi primăria comunei Dobrovăț, precum și jandarmeria și care au fost cedate zisei comune. _________ In seara de 22 Noembrie a. c. s’a intrunit la administrația domeniului coroanei comitetul societăței culturale Steaua sub preșidenția d-lui Ioan Kalinderu. Această societate, avînd de scop întărirea învățăturei în popor, publică o bibliotecă populară, din care au apărut 11 cărticele. A mai scos în ediție populară portretele regelui și reginei și al lui Ștefan-cel-Mare, iar acum a hotărit publicarea chipurilor principilor moștenitori. Deși întemeiată numai de patru ani, Steaua a izbutit să răspîndească în țară un număr considerabil de cărticele și de portrete, cari se vînd pe un preț modest—broșurile a 15 bani, iar tablourile a 40 bani fiecare— pentru a fi la îndemîna oricui. In ședința din 22 Noembrie, după ce s’a luat cunoștință de situația financiară care e destul de mulțumitoare, s’a decis tipărirea numărului al 12-lea din bibliotecă, care VA fi o in Partea II Monologuri zise de Chopin : Poloneza „Aime-moi“ Verdi: Cavatina diu „Traviata“ Regina Pacini Bach: Arie pentru violină Wieniauskhi: Amintire din Moscova Sophie Roeder Acompaniamentul va fi ținut de d. Ernesto Narice: Prețul locurilor: Loji â 60 și 40 lei; Starea 12, 7 și 4 lei. Se găsesc la : casa Teatrului Național, magazinul Jean Feder, redacțiile ziarelor „Adeveriri“ și „Universul“ și in seara concertului la »•««a Ateneului. Comandele se fac prin : Pepinierele Știrbey, Drăgășani; Produsei Știrbey, București, Calea Victoriei 121 și la IV. Staadecker, București precum și la voiajorii noștri speciali. velă , „La Răscruci“ de I. Slavici. S’a mai admis o lucrare despre „Mișcarea națională din 1857 din Moldova“ de I V. Rășcanu și s’au rezolvat celelalte cestiuni curente. Pe lângă acestea a acordat mai multe ajutoare la diferiți scriitori. Duminică vor emigra din țară, prin Predeal 153 familii evreești, pe care societatea „Ica“ le va plasa în orașele Americei de Nord. Mîine seara, corporațiunea Bursei din Capitală se va întruni pentru alegerea din finul ei a membrilor ce vor compune comisiunea de arbitri care va judeca, săptămîna viitoare, două diferende de bursă, ivite in ultimul timp. Comisiunea de judecată a ministerului de instrucțiune va judeca astăzi procesul învățătorului Dumitcrescu din județul Dîmbovița, acuzat de falsuri și delapidări la banca populară din acel județ. In comisiunea pentru ancheta învățămîntului primar au mai fost numiți d-nii I. Ciocîrlie și V. Mircea, aceasta în vederea terminărei cît mai urgente a lucrărilor acestei comisiuni. D-nii M. Cofer și C. Chiricuță, membri în consiliul general al jud. Tutova, au fost numiți membri în consiliul de igienă și salubritate publică al acelui județ. _________ Astăzi s’au împărțit pensiunile membrelor societăței de ajutor „Providența“ cu sediul la Camera de comerț din Capitală. Un ziar publică știrea că era cuplul primului ministru s'ar fi ciocnit în piața Teatrului cu automobilul d-lui Gr. Cantacuzino,fiul președintelui consiliului. Această... penibilă coincidență n’a avut însă loc. Automobilul care ia provocat accidentul, din fericire fără nici o urmare, a fost al celebrului domn Nae Basilescu. Duminică,27 Noe a.b.c. va apare în Capitală, foaia ilustrată „Vulturul”, sub conducerea d-lui Gr. Patriciu,profesor de pedagogie și inspector general al învățămîntului primar. Foaia e menită a dezvolta, cu mai mult, sentimentul național al învățătorilor sătești. D. Nicolae Greceanu, actual șef de vamă clasa II, a fost avansat la clasa I a funcțiunei ce ocupă, în locul d-lui Dumitru Rădulescu, numit inspector vamal. Ministerul de instrucțiune a pus la dispoziția Școalei de adulți din orașul Bacău, sala liceului din localitate, pentru ținerea cursurilor acelei școli. Biserica din nou clădită în cătunul „Bozga“, parohia Bozga, din jud. Filciu, a fost recunoscută ca biserică parohială. Conductorul cl. I C. Iliescu a fost înaintat la cl. I, iar dl. Gh. N. Popescu, actual conductor cl. III, a fost înaintat la cl. II și, în locul acestuia, a fost numit conductor cl. III d. Mironescu Moise, actual factor, în serviciul poștelor și telegrafelor. Se caută depozitari de ziare la Predeal și Zimnicea, a se adresa la administrațiunea ziarului. Economul Mihail Popescu, licențiat în teologie, a fost numit revizor eclesiastic al eparhiei mitropolitane, în locul vacant. In ianuarie se vor ține o serie de conferințe populare sub auspiciile societăței de cremațiune pentru propaganda acestei idei. Prima conferință va fi ținută de d. Iuliu Dragomirescu, la care nu vor lua parte decît membrii special invitați. A apărut: Discursuri politice (1881— 1896), rostite la întruniri publice de către marele bărbat de stat, Alexandru Lahovari ; volumul cuprinde portretul și un facsimile după un ordin circular al regretatului om politic. Pentru cereri a se adresa la administrația ziarului Conservatorul, calea Victoriei No. 70. Prețul 1 leu 50 bani volumul. Programul Concertului de mîine seară la Ateneu în folosul „Sindicatului ziariștilor“ Iată programul strălucitei festivități muzicale, pe care „Sindicatul ziariștilor“ o oferă mîine seară la Ateneu publicului Capitalei: PROGRAM Partea I Gounod: Valsul de „Mireille“ 1 oști: April: romanță Regina Pacius D’Ambrosio: Romanță p violină Hubay: Danturi ungurești Sophie Roeder Monologuri zise de Liszt: Rhapsodia XII V. Toneanu Aurelia Lionca V. Toneanu Sentința în procesul școlilor grecești — Școlile din Galați și Constanța — la ședința de aseară, consiliul permanent de instrucție a dat sentința în procesul școalelor grecești din Constanța și Galați. Institutului din Galați, de sub direcțiunea d-lui Pylarinos, i s’a aplicat pedeapsa avertismentului public, iar directorului său i s’a atras atenția ca, pe viitor, să se supue regulamentelor școlare întrucît consecințele abaterilor sînt grave.. Școalele comunităției eline din Constanța dirigente de d-ra Matilda Zaneto și Filip Monos, au fost condamnate la pedeapsa de închidere definitivă, fiindcă s’au abătut grav de la regulamentele școlare. Sentința în procesul școalelor din Sulina și Tulcea se va da Luni, 28 Noembrie a. c. Oculta de la C. F. R. In sinul Ocultei de la C. F. R. a făcut o mare impresie atacul documentat al d-lui Gr. Cantacuzino contra cetățuiei de la direcția generală a căilor ferate. Un personaj din această direcțiune fiind erî, la ministerul lucrărilor publice, l’am întâmpinat în glumă : — De ce ați furnizat armele d-lui Gr. Cantacuzino ? De ce î-ațî dat datele și cifrele? N’ați avut curajul să le, refuzați fiindcă e băiatul primului-ministru ? Distinsul inginer mi-a răspuns : — Mai întâiu mărturisesc că la direcția noastră nu veți găsi datele și cifrele adunata de Gr. Cantacuzino. Nu ne-a cerut nimic. Ni s’a raportat însă că a făcut o anchetă personală care a durat cîteva luni. A fost în cele trei porturi principale A stat zile întregi să controleze numărul trenurilor ce se pot încărca și descărca, a studiat capacitatea porturilor Galați, Brăila și Constanța, mai ales Constanța. Am verificat apoi repede unele cifre ale d-lui Cantacuzino și le-am găsit absolut precise. A fost apoi prin o mulțime de gări din regiunile unde se aglomerează mai ales cerealele. A făcut, în fine, an studiu de fapt așa după cum sunt lucrurile la noi în țară și a alcătuit o statistică care nu se mai poate tăgădui. „Recunoaștem că cu materialul ceva adunat poate să nu ,se aducă incriminări, dar concluzia d-lui Gr. Cantacuzino, planul de remediare, ne salvează, ne ușurează vina că n’am putut face, prin expediente, să înceteze un rău a cărui remediare cere o nouă politică la C. F. R. Prin urmare nu putem considera decit ca folositoare, și în interesul direcției noastre, remediile ce le indică d. Gr. Cantacuzino ! Altfel starea de lucruri de azi nu va înceta. Să vedem însă dacă d. Grădișteanu va îmbrățișa o asemenea colosală reorganizare ! — sfîrși personalul de C. F. R. R P. Accidentul principelui Carol — O catastrofa evitată — Azi înaintea prînzului s’a răspîndit în oraș zvonul, că principele Carol era să fie victima unui accident în balon. Prințul vecisa la regimentul Iiftra geniu, împreună cu profesorul său d. Merlin, exprimindu-șî dorința de a se urca în balonul captiv, Smeul. Prințul voia ca să se urce numai el singur, împreună cu d. Merlin. Insă d. colonel Tiănăsescu, comandantul regimentului, ar fi insistat, ca d-nii locotenent Assaki și căpitan Gorski să se sue și ol în nacolä. La o altitudine de 700 de metri s’ar fi rupt cablul și balonul s’a înălțat ca o săgeată în slava corului. Atunci d. locotenent Astakci, nepierzîndu-și prezența de spirit, a tras de supapă și balonul, acum devenit liber se scoborî fără nici un accident la cupole, in apropiere de Bragadiru. Controlînd zvonul la regimentul Iiu de goniți el ne-a fost dezmințit în mod categoric. Totuși diferite persoane susțin, că ar fi văzut balonul descinzînd în apropiere de cupole și pe prințul Carol scoborîndu-se din nacelă. Rep. Catastrofa din gara Lehliu Un mort și noi dispăruți.— Ce spun persoanele sosite în Capitală Aseară la ora 6.40 a deraiat în gara Lehliu trenul accelerat cu No. 21 ce venea din Constanța pentru București. După cum se spune pricina deriere în neglijența acarului Gheorghe Brătianu. Acesta a lăsat mașina trenului să treacă pe linia s-a și apoi văzînd greșala făcută s’a mutat pe linia a doua. Vagoanele, separate astfel pe altă linie, au deraiat. S’a sfărimat locomotiva și șase vagoane. In afară de asta au ars poșta și bagagiile, cari s’au aprins de la cărbunii locomotivei. Această deraere a făcut și o victimă mortală : șeful de b»gagii Niță Penculescu, care a ars, soba răsturnîndu-se peste el. Un agent da poliție din Constanța s’a ars puțin la mină dînd ajutor. Astă noapte la ora 2 și 40 au sosit in Capitală toți călătorii din trenul deraiat.* Am avut prih-jul ’să vorbesc cu di. »III Seceleanu arendaș, oara se afla și d-sa în trenul deraiat. Zguduitura a fost groaznică—îmi spune d-sa—și niciodată în viața mea nu voiți uita impresia avută. D. Seceleanu nu mai spune, că pasagerii au trebuit să stea în timp de la 6 și 40 seara și ,pînît la 2 și 40 noaptea, pînă ce a venit săfi la trenul special. * Să adăugăm amănuntul, că din fericire nu sînt răniți. Toate zvonurile alarmante răspîndite sîntc false. Insă afară de șeful de bagagiu mort au mai dispărut în mod misterios două persoane, acarul Brătianu George și alunarul Nicolae care se afla în tren. Pînă la momentul în care scriem, nu se știe care a fost soarta celor dispăruți". ECOURI Rep. D. dr. Goldstein, special în boale nervoase și electroterapie, s’a mutat în str. Dolței 8. D-sa tratează cu succes paraliziile, boalele măduvei spinărea, neurastenia, etc. Consultații«»! 3—5 p. m. Originalele acestor telegrame sunt expuse la magazinul de muzică Jean. Veder din calea Victoriei. w;r WWW-OWTW~OW w wowwoi o 'w w diața precedentă asupra recunoașterei calităței de cetățean român d-lui I. Ștefisa. Camiera admite recunoașterea. D. Ion N. Lahovary, ministrul de domenii, roagă Camera să încuviințeze intervertirea ordinei de zi, pentru a se lua în dezbateri imediat proectul de lege referitor la creditul pentru expoziție. Camera încuviințează:" De raportor Toma Gămărășescu dă citire* raportului comitetului de delegați ai secțiunilor și proactului de lege prin care se deschidă un credit extraordinar și complimentar de 2.100.000 rei, necesar expoziției naționale. Proectul de lege se ia în considerare: La art. 2 d. Ghițescu, deputat de Suceava, exprimă dorința ca guvernul să declare Camerei dacă acesta-i ultimul credit ce l cere pentru expoziție. D. I. N. Lahovary, ministrul de domenii, declară că pe cît, omenește e posibil a sa prevedem, acesta-i ultimul credit. Se votează proectul ,de lege în total. D. Gregoriade,țidepuiM de Tutova, roagă pe d. președinte să intervină pe lingă ministerul de finanțe, spre a-l pune la dispoziție : I) o listă de cantitățile de zahăr fabricate în țară în ultimii 5 ani, suma de premii ce azi avud în acest timp și ce cantitate de zahăr s'a exportat; ce cantitate s'a importat, în același timp și ce beneficii au adus statului ? IV) Un tablou de fabricile de hîrtie existente în țară, care a fost produsul ior în ultimii 5 ani, în deosebi cantitatea de hîrtie de scris și tipar ? Care a fost cantitatea de hîrtie importată pentru tipar și scris, și ce beneficii au adus statului? III. Un tablou de fabricile de sticlărie . Care e producția in ultimii 5 ani și Ce beneficii au adus statului, care a fost cantitatea de sticlă importată ? IV) Aceleași întrebări pentru fabricile de postav. Aceste date, d-sa spune că o vor folosi, la un proect de lege din inițiativă parlamentară ce va depune, în contra cartelului. D. președinte comunică d-lui deputat că va face intervenire la locul în drept. D. general Maim, ministrul de război și, depune un proect de lege relativ la deschiderea unui credit de 5 mii de lei pentru școala militară din DealuSpirei. ULTIMA ORA Prin fir special de la corespondenții noștri din : Londra, Paris, Berlin, Viena Budapesta Evenimentele internaționale Din telegramele noastre Revoluțiunea în Rusia. — Anularea unor sentințe de moarte de frica grevei generale a cailor ferate. — Uciderea generalului Sacharov.Un act de bestialitate.— Rebeliune militară.— Situația în Ungaria. — Atitudinea Turciei.— Diferite știri însemnate. Revolutionea în Rusia Ziua de azi a fost și ea bogată în tot felul de știri senzaționale. Greva funcționarilor. telegrafo-poștali continuă, aducînd pagube colosale Rusiei. La Petersburg s’a constituit un grup de voluntari cari fac serviciile poștale, sub protecțiunea armată. Cît pe aci să izbucnească iar greva generală a căilor ferate din cauză că consiliul de războiți din Samara condamnase la moarte cițiva greviști , dacă guvernul n’ar fi anulat sentința de moarte după cererea comitetului funcționarilor c. f. r. din Moscova greva ar fi izbucnit în întreaga Rusie. Urmează apoi știrile obicinuite: masacre la Odesa, se ucid bogătașii și măcelurile sunt organizate de autorități; revoltă militară la Iwangorod: 8.000 soldați în rebeliune; atentat contra generalului Sacharov care fusese trimis să reprime insurecție din Saratov , generalul ucis de o fenice; la stația Iwanowa, de lîngă frontiera germană, un act de o bestialitate extraordinară: o fată evreică, d-ra Olga Hengin, descoperită ca revoluționară, a fost dată pe mina mulțime și sfîșiata în bucăți. Se continuă a se cere demisiunea lui Durnovo, ministrul de interne, care însă rămîne la postul lui. Gapon a ținut o întrunire la Petersburg, după care se spune că a fugit ,iar in străinătate, se stărue pentru amnistierea lui. Un revoluționar rus sosit din Iași a declarat că armata e în mare parte cîștigată pentru revoluție, dar că cazacii sînt contra. Stare de asediu în Lituania Evreii fug cu grămada. In Polonia rusească s-ar fi oprit tronurile, cu fugari, cari au fost apoi jefuiți. Situația în Ungaria Pe ziua de era situația lui Feter vari mai bună ca orîcind, nici un zvon de demisie.’ Ce va fi însă mîine nu se știa. Deputatul român, Rusu Șirianu a fost dat în judecată, pentru că într’o carte apărută la București ar fi emis , idel contrarii idee de stat unguresc. Lucrătorii tipografi socialiști au triumfat : zece ziare s’afi obligat în scris să nu mai atace pe socialiști, numai două ziare: „Pesti Hírlap“ și „Budapesti Hírlap“, cari au tipografi nesocialiști nu au iscălit obligațiunea; ele vor fi boicotate. Ministrul de instrucțiune Lucaci a căzut la alegeri față de candidatul opoziționist Németh. Intr'o ședință a comitatului coaliționat, convocat special pentru a discuta chestiunea votului universal, contele Andrassy a declarat formal că nu va admite niciodată votul universal, deși se făcuse un apel călduros ca să accepte reforme. Cu aceasta, coaliția s-a angajat să nu lupte pentru votul universal. Atitudinea Turciei e o chestie de zile sau de ore ca Poarta să accepte în totul condițiunile puterilor în privința controlului financiar în Macedonia. Mitropolitul Agathenghetlos din Greben a acuzat că a protejat bandele grecești împotriva fottfuiilor, a fost revocat. Viitorul cabinet englez * Londra, 25 Noembrie.— Ziarul „Times” află aici. Campbell Bannermann s’a decis sîi rămână leaăenul Camerei comunelor ate timp cît sănătatea îi va permite. ■ D. Campbell Bannermann strînă aceasti decisiune a părăsit speranța de a forma un cabinet care ar întruni toate talentele, liberale acceptând pe lordul Roseberg. Prin urmare d. Edward I.Grey a refuzat de a primi un portofoliu: general Brătianu, C. Orăscu, general Pilot, căp. Paul Străjescu, Oscar Niculescu, căp. 13. Petrescu, Ștefan Stătescu, Alexandru Dbîciu, Jean Doicin, baron de Morawitz-Cadio, Bebe Brătianu, George Economu, Const. Ghica-Deleni, Alexandru Gubănescu, Const. Broșteanuu Șoldan, Costică D. Mavrodin, Ilie Mavrodin, Demetri Negulescu, locot. Ionel Arion, Săruțeanu, Fotino, Niculescu-Ianca, Grégoire Ferekyde, Misa Manu,Alexandru Săutzu, Vladimír Jacobson. Toroceami. Iată și o parte din cadourile ce s’au oferit tinerei perechi: D-na P. Giurgea cameră de culoare Louis XV și covoare, d-na Lina Paianu argintărie de masă, d-na și d. A. Nedelcovici cercei de turquoise cu briliante, rl. Dimitrie Mavrodin marchiză safir cu briliante, d-na și d. D. Mavrodin lanț de aur, d-na și d. Miile vitrină, d-na și d. dr. Scouly service de Sevres, d-na Zoe Christescu etală și manșon de samur, d-na și d. Emil Lahovary evantai, d-na Maria Mavrodin brățară și broișe de briliante, d-nii Gabriel și Emil Murgea surtolet de table de argint și dantelă, d-na Olga Stolojan pungă de argint și aur, d-na și d. O. Niculescu-Dorobanța vase Gallé cu flori,• d-na Angela Missirea30 Galle cu lipr), d-na și d. ■ Comșa pendulă acajou cu bronz, d-na și d. de la Luz Guerrero toaletă acajou cu flacoane, d-na și d. Vintilă Brătianu servantă, d-na O. Zenceanu flori, d-na și d. Grigore Trandafil vas, d-na și d. O. Baranga coș cu flori, d-na Elena Niculescu flori,d. Nicolae Paianu pendenti, cu smarald, perle și briliante, și birou de acajou. O marchiză cu briliante și rubinuri din partea doamnei Sultana Anton Gincu. In ciirind „ADEVERUL“ va publica Memoriile lui C.lanolescu (Principele Lahovary) Noui și interesante povestiri ale autorului „Aventurilor principelui Lahovary“ cari au avut un așa de mare succes în foița „Dimineței“. TEÎTOF HQip MÎL — OPERA $stăzi Vineri 25 Noembrie 1905 Ultima Reprezentație cu concursul D-șoarei RESȘIVA. PACIM După cererea generală se va cînta PURITANII Dansuri de caracter, executate de D-șoara GLEO de MEROQE feat esu Emmm Astă seară Vineri 25 Noembrie Reprezentație de Gală Mme NADINE Etoile Parisiene Blanchets Davis în dansul Masehieh« BILL & YILL cu capra lor misterioasă și a întregei trupe de varietăți — Biletele la Independenta — 2472 VINURI Iinaturale, Superioare, Sftine Se găsesc numai la : Produsele Viilor Sf. Filipescu Drăgășan, Calea Victoriei 72.— Telefon 645 Specialitate, Vin de masă. recolta 1900. . . r Litra 1 led Renumitul Vin de masă lit. 1.35 Se trimite la domiciliu și In provincia — (XKETI PREnna «"TISEVTE — RE VINDE la Trib. BUZĂU La 2$ Noembrie 1905 prin licitație publică, pentru eșira din in* diviziune următoarea avere R moște* nftoriloir stănestiî easEM: I. Smmíii preulișîî din Jud Ialomița.,întindere 11350 pogoane* toate arabile afară de aproximativ 1000 pogoane pădure diferite esențe (neexploatate)* Ecarete mai mult decît necesare și în stare bună. Momii sistematică cu turbină pe rîul Ialomița, avid 0 percolu pietre și o putere de 120 ca și ...tunuri în diferite puncte. Pe moșie se află gara Mârculeștii, de pe linia București-Constanța, iar la, 40 minute depărtare se află gara Slobozia. Moșia este afectat la credit. Licitația va începe de la 2000000. Se pot face înlesniri de plată, după înțelegere. II. Casele din Buzău, “ S . II. Casele din Buzău, mente de Dimitrie Gherman. IV. Imobilul din Buzău Primărie), compus din 3 prăvălii. V. Imobilul și locul viran din Buzau colțul Str Umrei cu Piața Dacia (Magazinul Lupovici). 1 A se adresa D-trei Căpitan Serban Str. Jitinisie Ro. 58 sau la D-nul S. Stăniculeanu advocat Str. Vămei STo. 12. ‘ B Distileria de lemn Buftea are de vînzare cu preț redus 1500 kgr. catran vegetal 700 kgr. smoală vegetală A se adresa ofertele la: Biroul de vînzare al produselor ] de pe proprietățile principelui §. Știrbey București, Calea Victoriei 1 Nani și toriul și Băile 99 Strunga“ — lingă T.Frumos — entnn Steal ® nemtoase, UoM interne cronice și Bule de piele — Funcționează iama — Medic-Director Dr. 1*. Sosiri, la^ — Prospecte se trimit la cerere — 1991 2464 mm Corpurile Legiuitoare CAMERA - Ședința de la 25 Noembrie — Ședința sa delschise ia or. 2.10, fiind prezenți 102 deputați și d-nni miniștri: Ion N. Lahovary,LC. Grădișteanu și Al. Binărău. D. președinte Gh. Triandafil, a deschis ședința. —Se repetă votul rămas util în seria: SENATUL —Ședința dela 25 Noembrie— înainte de a se deschide ședința publică, senatorii sunt convocați pe secțiune spre a dezbate proectul modificător al lege» cler dlul mirean. Dintre miniștrii, ■ d-nii M. Vladesco și Jacques Lahovary, cel dintíin dă explicațiunile necesare băncei prelaților relative la sus-menționata lege, al doilea la proectul depus zilele precedente relativ la bunurile statului și la embanticuri. Dezbaterile în secțiuni își urmează cursul normal pînă la orele 8 fără 20 minute, cînd cei 89 senatori trec in incintă. De remarcat, consfătuirea „Ocultei" din Senat. Se acordă un concediiî de 10 zile d-lui V. Miereacu, senator. D. D. Boerescu, președintele Senatului, conduce votul pentru recunoașterea calităței da cetățean romín d-lui George Zissu, romín din Macedonia. Senatul votează pentru cu 27 bile, contra cu 23 bile. Votul e, deci, mth. D. Teodor I. Zarmo, romín din Macedonia, e recunoscut ca cetățean romín cu 43 voturi. Se respinge împăra întenirea cu dispensă de stagiu a d-lui Emil Gruohol, din Iași, cu 13 voturi contra 22. Se recunoaște calitatea de cetățean I român d-lui E. Gailiu, farmacist, născut în București. Se votează cu 37 bile albe recunoașterea d-lui Ștefan Rogeriu, român transilvănean, stabilit în Drăgășani (Vîlcea). Se admite înspămîntenirea cu dispensă de stagiu a d-lui Friedrich Carol Freund, din București. Votul rămîne nul la proectul de lege pentru recunoașterea d-lui V. Orghidan, român din Transilvania, stabilit în Pitești (Argeș). * Senatul descompioesdindu-se, ședința se ridică la orele 3 lum. VIAȚĂ” BUCURESTEANA Căsatoria d-șoareî Florica Giurgea Erî s’a celebrat la primăria Capitalei căsătoria civilii a gentilei d-șoare Florica Giurgea cu d. inginer Nicolae Paianu, directorul serviciului industriei din ministerul domeniilor. La orele 4 d. a. a fost o strălucită recepțiune în frumoasele saloane ale doamnei Paulina Giurgea. In foarte numeroasa asistență am remarcat pe : Doamnele : Maria Mavrodin, Lina Paianu, Paulina Giurgea, Olga Stolojan, Zoe Sturdza, Zoe Christescu, Alexandrina Pleșoianu, Virgil Poenaru, dr. Rîmniceanu, Olga Ștefănescu, dr. Cantacuzino, Otetelișanu, Micîeaca, Malla, Eugen Stătescu, dr. Stoicescu, Brîdirescu, Elena Niculescu, Maria Athanasovici, Elise Marocneanu, Alexandrina Niculescu, Mitzi Niculescu, Maria Cincu, dr. Severeanu, Elena Vlasto, Aurelian, Catargi, Niculescu-Ianca, dr. Souto, Filitis, v Didi Dobrescu, D-na și d. Nedelcovîci, d-na și d.D. Mavrodin, d-na și d. Comșa, d-na și d. Guerrero, d-na și d. O. Miile, d-na și d. Emil Lahovary, d-na și, d. Ilie Nicolescu, d-na și d. Sava Șomănescu, d-na și d. Nestor Cincu, d-na și d. O. Alimănișteanu, d-na și d. Petra Millo, d-na și d. Petrava, d. Brăescu, d-na și d. Emil Petrescu, d-na și d. Theodor Rosetti, d-na și d. Vercescu, d-na și d.N. Mândrea, d-na și d. George Mandrea, d-na și d. Danielopol, d-na și d. Doiceanu, d-na și d. Sipsomo, d-na și d. Mihail Sipsom, d-na și d. E. Predescu, d-na d. dr. Leonte, d-na și d. N. Brulișteanu, d-na și d. căpitan Razu, d-na și d. dr. Stoianovici, d-na și d. Poenaru-Bordea, d-na și d. Mihail Pherechide, d-na și d. O. Lecca, d-na și d. Solacolu, d-na și d. Columbeanu, d-na și d Niculescu,doamna și domnul Misir Săulescu, d-na și d-nul Antoniu, doamna și d. Gussy, d-na și d-na Demetriadi, d-na și d-na Simu, Domnișoarele: Florica Brătianu, Olga, Stolojan, Adina Lascar, Bica și Marie Luise, Nicolescu-Dorobanțu, Marla, Pencovici, Elena și Martha Leonte, Dica și Ana Popescu, Pia și Vera Veron, Brăescu, Elena Sipsom, Maria Antache, Lucie Cinea, Alexandrescu, Arabela Iarna, Filitis, Jacobson, Osopescu, Catargi, Orăscu. Domnii: căp. Paianu, Titus Magheru, Adrian Magheru, Mihai Baranga, Grégoire Lahovary, C. Niculescu-Dorobanțu, Ionel Brătianu, George Aurelian, George Vlasto, Em. Porumbaru, Stanislas Cihosky, George Cerkez, V. Lascar, Nicolae Germany,dr. Măldărescu, locot. Gorsky, Alexandrescu, adevekul timp—și mmm**m**B*>» « FABRICA de VATA și PANSAMENTE ----------DIN BUFTEA -----------Furnisoarea Autoritaților și bazelor Spitale din țară sub conducerea d-lui BOHSL1N FORSTER fostul director al celebrei fabrici de vată din Schaffhausen (Elveția), face cunoscut d-lor medici, farmaciști și droghiști cu grație reorganizare sale, atît din punct de vedere tehnic cît și administrativ Astăzi VATA BUFTEA este Excelentă E ALBA, HYBROFILA și fabricată din bumbac Curat, iar tui din rămășițe de bumbac, filasă etc. CU SCÎRȚÎE LA FGEGARE, din cauza purității chimice. Iluștrii specialiști dovedesc că : VATA GABE SOIRIKE NU ESTE BUNA 33 aii clienți, cari mai au încă vată din VECHEA FABRICAȚItJKE, sunt rugați a o Înapoia fabrice!, pentru a li se trimite în locuî, pe spesele noastre, — VATA din Fahr sensiune Vouă — PROBE de VATA BUFTEA și PREȚURI CURUATE se trimit gratis și franco, la cereri făcute prin poștă A se adresa pentru informațiuni și comande en gros, l’a Biroul De vivzare al propuselor den proprietățile PRINCIPELUI >. ȘTIRBEI Telefon 11/8. Bucuurești, GateO WiCIOS*ieîl2L—Telefon 11/8 NATURALE! EM rairfind*^a«cg38ngaEB B iB«gB^^ Biroul International de Călătorii și Le Excursion al ziarului „ADEVERUL“ Servește cu informațiuni gratuite pentru orice călătorie in toată lumea. Toți acei dar, cari doresc a Întreprinde un voiaj, să se adreseze mai iutii la Biroul de Călătorii Palatul ziarului „Adevĕrul* 11, Strada Sărindar (Pentru provincie a se adauga o marcă de 35 bani). MASSEY-HARRIS Legătoare Seceratosi c f ©sitoare 2080 . Cultivatoare Semănătoare ■----— și rezervele lor se găsesc la nouii reprezentantî ai acestei fabrici: Nicolae Fehér & Gie. Societate in Comandită FAILMLOPII CUfIȚEI REGALE fluturist î ■ Brăila — .Un non tonic general muscular - diuretic FORMISTUL VINTILESCU Superior oricărei specialități străine cu acid formic Lucrînd asupra tuturor fibrelor musculare, ale organismului mărește activitatea fisică și cerebrală , combate oboseala, surmenajul, pe§trasteiufl, tremurăturile, DIABETUL, ușureză și mărește emisiunea urinei. = FIIACON ST » Jae I------------Pentru Diabetici flacoane speciale. Broșuri la cerere Depozit la: Farmacia VINTILESCU-KOMORNICKI, București, taica Victoriei 106 (Episcopie) ! Iht-I LI > » III • III > II : I • III • I