Agenda Magazin, ianuarie-iunie 2009 (nr. 1-26)

2009-05-02 / nr. 18

Parașutist, la 98 de ani Pentru o zi a fost campion, s-a lansat de la 3 000 de metri cu parașuta, declarând reporterilor de la BBC că nu i-a fost frică. Nimic straniu dacă ar fi vorba de un parașutist oarecare. Numai că isprava aparține unui bunic englez, în vârstă de 98 de ani, George Moyse, care a decis să se lanseze în gol împreună cu nepotul său în vârstă de 43 de ani. Ideea are la bază dorința de a aduna fonduri pentru un institut din Marea Britanie ce se ocupă de primul ajutor pe mare; în realitate, nu este vorba de primul bunic parașutist, să ne amintim și de fostul președinte al SUA, George Bush, care a dorit să stimuleze prin gestul său de curaj pe toți bărbații în vârstă din lume ca să nu se lase doborâți de bătrânețe. D.M. Recorduri masculine . Două echipe de fotbal din Marea Britanie au jucat încontinuu timp de 36 de ore, scorul final al meciului fiind de 285 la 255 în favoarea Leeds Badgers, care l-au învins pe Bristol Academy. Meciul a fost organizat în scopuri caritabile, pentru a aduna 10 000 de lire sterline pentru organizația „Meninguls Trust”. A fost astfel doborât recordul anterior al celui mai lung meci de fotbal, de 33 de ore și 36 de minute, în timpul meciului de 36 de ore, jucătorii au pierdut șirul numărului de goluri și au trebuit să se uite peste înregistrări ca să stabilească care echipă a câștigat. ■“ Americanul Ashrita Furman, 54 de ani, a stabilit un nou record mondial prin recitarea unei poezii în 111 limbi. Evenimentul s-a petrecut în City Hall Park din New York, unde Furman a fost ajutat de peste 100 de prieteni ai săi sosiți din toată lumea, cu toții admiratori ai autorului poeziei „Precious”, guru indian Sri Chimnoy. Furman, manager al unui magazin cu alimente ecologice, a intrat pentru prima dată în Cartea Guinness a Recordurilor în urmă cu 30 de ani și de atunci a cucerit 230 de recorduri. Unele au fost între timp depășite de alții, însă Ashrita Furman este deocamdată singurul om din lume care deține în prezent 100 de recorduri Guinness. c.C. Reconvertiți la... Norsalino Madonna a reușit încă o dată, pentru a nu se știe câta oară, să facă victime în rândul amatorilor de modă. De această dată nu doar femeile au căzut victime stilului său, ci și bărbații, diva muzicii pop reușind o spectaculoasă reconvertire a tuturor bărbaților din viața ei la stilul pe care îl adoptă. Ultima sa găselniță sunt celebrele pălării Borsalino pe care le poartă oriunde pe scenă, dar și în viața de zi cu zi. De la fostul antrenor Carlos și până la ultimul iubit Jesus, toți poartă Borsalino, ceea ce a dus la un adevărat trend în rândul bărbaților de pretutindeni. Celebra pălărie a devenit un accesoriu indispensabil atât vara, cât și iarna, pentru cei care se vor în pas cu moda. Povestea Borsalino a început în anul 1857, când italianul Giuseppe Borsalino a deschis un modest atelier de pălării, după ce a urmat un curs la un vestit pălărier din Paris. Succesul înregistrat l-a determinat să-și lărgească atelierele și fabrica se instalează la Alessandria, în apropiere de Torino. Borsalino capătă rapid reputația de pălărie frumoasă, elegantă și rezistentă, astfel că în 1900, la moartea lui Giuseppe, producția anuală era de 900 000 de pălării, din care 60% mergeau la export. Celebrele pălării trăiesc o a doua tinerețe grație lui Frank Sinatra, Alain Delon și Robert Redford, pentru ca după anii'60 să intre în declin. Fabrica a fost achiziționată în 1992 de către actualul proprietar, familia Gallo-Monticone, care o relansează cu succes la începutul noului mileniu. Johnny Depp, Brad Pitt și Madonna se numără printre cei mai fideli clienți ai casei. Astăzi, Borsalino este un accesoriu de lux, fiind nelipsit din garderoba bărbaților care se respectă. m.S. «ONIX » IMl.OV Cea mai scumpă șampanie din istorie Realizată în doar cinci exemplare, Billionaire Champagne, a Casei de lux Leon Verres, și-a ocupat deja locul în istorie, la numai câteva zile după apariția pe piață: cântărește nouă litri, este îmbrăcată în blană rusească, ornată cu diamante și costă 2 750 000 de dolari sau 2 150 000 de euro sticla. Luxul obligă! Chiar și pe timp de criză, miliardarii se respectă, dovada cea mai bună fiind șampania Leon Verres care a fost achiziționată de miliardari din Rusia, China și Dubai, o singură sticlă fiind încă disponibilă, căci a cincea va fi scoasă la vânzare în scopuri caritabile, banii urmând să fie donați pentru ajutorarea copiilor defavorizați. Și, pentru ca afacerile să meargă, Leon Verres a realizat și o serie limitată, în sticle de 0,75 I, care pot fi achiziționate la prețul de 2 700 de dolari sau 2 000 de euro. Grupul Leon Verres este cunoscut în lumea luxului, pe lângă șampanie, aceasta producând haine și încălțăminte la prețuri de la 100 000 de dolari în sus. Produsele sunt personalizate cu numele celui care le comandă. M.S. #!IM HREț# W9 ^inrigne pentru bărbați