Agenda Zilei, ianuarie 1997 (Anul 2, nr. 1-24)

1997-01-28 / nr. 21

c 22 ° _»1 ^ _ **____________________________COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT_____________________ Jucați , câștigați cu noi! ’ (Pag. 20) Petrol din import Rafinăriile Arpechim, Petromidia și RAFO vor primi, începând de luni după-amiază, circa 100000 tone de țiței de import, pompate din Oil Terminal. Cele trei rafinării, care prelucrează țiței din import, dispuneau de stocuri reduse de materie primă. CRP se așteaptă ca la 31 ianuarie să fie semnat contractul cu banca americană Chase Manhattan, creditul sindicalizat care va fi obținut urmând să asigure finanțarea importurilor de țiței ale României. Ministrul Spineanu vrea confiscarea unor fabrici Ulm Spineanu, ministrul reformei, este hotărât să ducă până la capăt atacurile împotriva Fondului Proprietății de Stat. într-un interviu acordat ziarului nostru, ministrul reformei a declarat că va sesiza organele judecătorești asupra cazurilor de privatizare prin vânzarea de societăți subevaluate. Potrivit lui Spineanu, acțiunile vândute nelegal vor fi confiscate. C. RUDNIȚCHI (Libertatea) Tarifele SNCFR pentru transportul de călători ar putea fi majorate drastic Ministerul Transporturilor analizează posibilitatea ca majorarea tarifelor pentru transportul feroviar de călători să se facă într-o singură etapă, până la 1 februarie a.c., au declarat surse din cadrul Ministerului Transporturilor. Tarifele SNCFR pentru transportul de călători ar putea fi majorate cu 120%, iar pentru transportul de marfa, creșterea tarifelor va fi de 48%. Ministrul Transporturilor, Traian Băsescu, anunța, la sfârșitul lunii decembrie 1996, că majorarea tarifelor pentru transportul feroviar de călători va fi efectuată în două etape - prima în luna ianuarie, de 68% și a doua în perioada iunie-iulie, procentul total de majorare fiind de 120%. Noile tarife sunt calculate să acopere integral creșterile de prețuri la combustibili, energie electrică, materii prime și materiale și cuprind un coeficient de 8% pentru dezvoltare și modernizare. Românii amărâți 5 dau buzna la Cotroceni (Pag. 5) Tom Lantos se va întâlni cu președintele Constantinescu Tom Lantos, membru al Congresului SUA, va vizita România în zilele de 29 și 30 ianuarie. Motivul vizitei sale îl constituie relațiile româno-americane, șansele țării noastre de a fi primită în structurile euroatlantice, relația României cu Uniunea Europeană, cu țările vecine, libertatea religioasă, drepturile omului și problemele minorităților naționale. în timpul vizitei sale, Tomi Lantos se va întâlni, pe aceste teme, cu președintele Emil Constantinescu, cu premierul Victor Ciorbea și cu alte oficialități cu rang înalt. El nu îi va ocoli pe reprezentanții minorității maghiare din România. Vizita lui Tom Lantos în țara noastră este parte dintr-un turneu care mai cuprinde Iordania, Israel, Ucraina și Ungaria. BOGDANA PĂUN (Libertatea) la televiziunea ANALOG o tq 223 ° Film artistic, producție SUA, cu Jobeth Williams. ’-»5 duo vopsea de calitate tel./fax 056-125933 SSKSss'"“ stf’p^P^r.^r0 diluanți NUMAI! în magazinul din str. Gh. Lazăr nr. 40 Ciorbea va da explicații populației Premierul Victor Ciorbea va apărea pe micul ecran, în cadrul unei emisiuni televizate, alături de reprezentanții Fondului Monetar Internațional și de cei ai Băncii Mondiale. Victor Ciorbea dorește ca, prin acest gest, să explice cetățenilor de ce se iau măsuri de austeritate și care va fi mersul economiei românești, în cadrul emisiunii vor fi anunțate rezultatele negocierilor cu forurile economice mondiale și se va face publică situația economică a țării. Cu cărțile pe masă Regia Autonomă a Patrimoniului Protocolului de Stat a fost invocată în legătură cu vila de la Snagov pentru care Miron Cozma are de plătit vreo 80 de milioane. Despre problemele regiei și implicațiile acestora vor discuta azi, de la ora 19, la Antena 1, Octavian Andronic, realizatorul emisiunii și Ioan Hidecutti, directorul RAPPS. James Bond încă mai așteaptă ... cheile de la mașină Cel mai celebru agent secret al Marii Britanii, James Bond, este pus astăzi în situația de a aștepta să-i fie înmânate cheile de la mașina sa. Nu de alta, dar scenariștii noului film care va înfățișa aventurile pline de efecte pirotehnice ale eroului, nu s-au hotărât încă asupra tipului de mașină prezentată în film; în „GoldenEye“, Bond conducea „herringul roșu“, un BMW Z3, dar conducerea concernului german a negat ieri că s-ar fi semnat un contract de 49 de milioane de dolari cu producătorii filmului pentru a-l arunca pe Bond într-un ultim model de BMW, ceea ce ar obliga firma germană să țină cont de personajul lui Ian Fleming în orice acțiune publicitară pe anul în curs. Această dispută, devenită publică, i-a făcut pe numeroși fani ai lui James Bond să critice vehement comercializarea personajului îndrăgit. Titlul noului film, al 18-lea dedicat faimosului agent 007, nu este cunoscut, dar se pare că Bond va vâna agenți ruși și gherile afgane pe undeva pe lângă Nisa. Și la fel ca în „GoldenEye“, JLA tot Pierce Brosnan îl va întruchipa și de astă dată pe Bond. S.G.