Agenda Zilei, mai 1997 (Anul 2, nr. 100-124)

1997-05-29 / nr. 122

4 »«<»»«« zilei 11»1 ACTUALITATE 29 mai 1997 Pulsul / vAs -MaA ■ v Mv strain • Ce șanse credeți că au tenismenii români la Roland Gibros? Constantin Constantinescu, lăcătuș: „Nu cine știe ce. Probabil că vor ajunge în optimi. Oricum eu le doresc succes“. Ion Manda, maistru constructor: „Sunt slăbuți. Au pierdut în mai multe etape, nu sunt suficient de bine pregătiți și de aceea nu cred că au șanse prea mari. Noi suntem alături de ei, dar mare lucru n-o să facă“. Viorel Stanciu, lucrător la UMT: „Părerea mea e că au șanse minime. Și, în plus, nu au avut ei rezultate răsunătoare care să ne facă să sperăm la ceva serios. M-aș bucura să mă înșel, dar...“ Cristi Bocșeriu, student: „Vom ajunge probabil în semifinale cu ajutorul Irinei Spârlea. Celorlalți nu le dau șanse prea mari, căci nu sunt destul de bine pregătiți. Dar și semifinalele sunt bune pentru tenisul românesc“. Cristina Târnoveanu, studentă: „Nu știu, nu urmăresc tenisul pentru că nu m-a pasionat niciodată. Poate sunt mai buni acum decât în anii trecuți“ Sergiu Plătică, agent comercial. N - ■■ ; „ Sunt alții mult mai buni și mai bine pregătiți decât ai noștri, iar meciurile vor fi grele. N-o să facă mare lucru“. 1. BĂDĂRĂU Pulsul străzii Patru sportivi români atacă în forță celebrul turneu de la Roland Garros Andrei Pavel devine cel mai bine clasat jucător român al momentului în ierarhia tenisului masculin. Spre amuzamentul spectatorilor, Ilie Năstase i-a oferit unei admiratoare un autograf pe sutie. Pentru prima dată în istoria turneului de la Roland Garros, cinci jucători din România au fost prezenți pe tabloul principal al competiției, fie că a fost vorba de întrecerea masculină, fie de cea feminină. Dintre cei cinci porniți la drum, patru se află încă în concurs cu șanse mai mari sau mai mici de a mai continua cursa. Singurul care a fost eliminat este Adrian Voinea, care se vede pus în situația de a nu putea să-și apere punctele cucerite anul trecut, astfel încât el va aluneca mai mult în ierarhia ATP. Andrei Pavel,care va juca astăzi cu învingătorul lui Voinea, a strâns 32 de puncte și urcă în topul mondial, luându-i fața lui Adrian. La feminin, situația este mult mai îmbucurătoare. Irina Spârlea și Ruxandra Dragomir au trecut deja în turul al treilea. Prima a luptat din greu cu partenera sa de dublu, Ines Gorrochategui (6:4, 4:6, 6:2), în timp ce Sanda a avut și mai mult de lucru cu indonezianca Yayuri Basuki (7:5, 4:6,8:6). Dacă rezultatul Irinei nu miră pe nimeni, ea fiind cotată ca a 13-a favorită la trofeul „Suzanne Lenglen“, performanța Ruxandrei ne dă motive de bucurie, ea urmând a atinge cea mai bună clasare WTA din cariera sa. Cătălina Cristea este decisă să urce în tenisul mondial pentru ca lumea să nu îi mai asocieze numele cu rezultatele din perioada junioratului.Cele trei jucătoare românce sunt supervizate din tribună de Ilie Năstase, președintele FRT fiind decis să le convingă să participe la Fed Cup, ceea ce ar face din formația noastră una dintre echipele de top. Ilie rămâne aceeași sursă de umor. Rugat de o tânără să-i acorde un autograf, Iliuță a întrebat-o ce număr poartă la sutien, să știe pe ce dimensiuni își va pune semnătura. Spre amuzamentul celor prezenți, primul lider al ierarhiei ATP și-a văzut dorința împlinită și s-a iscălit pe bustul suporterei sale. Irina Spârlea s-ar putea „lovi“ de Steffi Graf Irina Spârlea este o jucătoare obișnuită cu fazele avansate ale turneului de la Roland Garros. De la debutul în circuitul profesionist, eveniment petrecut în 1990, Irina a reușit de la an la an evoluții tot mai bune. Zgura internaționalelor de tenis ale Franței se pare că i-a priit, dovadă performanțele reușite pe terenurile complexului din capitala Franței, în 1994 și 1996, jucătoarea româncă s-a calificat până în turul al patrulea. Anul acesta, Irina are șansa de a-și egala cea mai bună performanță, mai ales că dovedește o mare poftă de joc după accidentarea din aprilie. Iar dacă va ajunge până în turul al patrulea, Spârlea ar putea da „nas în nas“ cu Steffi Graf, o victorie a româncei dând peste cap pronosticurile bookmaker-ilor Irina Spârlea a avut ceva de furcă cu Ines Gorrochategui Ruxandra Dragomir a câștigat, în ’90, turneul de dublu al junioarelor în 1990. Ruxandra Dragomir, împreună cu buna sa prietenă Irina Spârlea, reușea performanța de a câștiga turneul de dublu rezervat junioarelor de la Roland Garros. în 1993 își face prima apariție pe cărămida pisată din capitala Franței și încă de la debut ajunge în turul al patrulea. Atunci a fost o surpriză care i-a mirat doar pe cei care nu cunosc tenacitatea piteștencei. An de an, Sanda a pornit în cel de-al doilea turneu de Grand Slam cu gândul de a ajunge cât mai departe, însă de fiecare dată s-a oprit în același tur, al patrulea. Experiența căpătată îi dă dreptul ca acum să spere la mai mult. Ruxandra se îndreaptă spre un duel cu Jana Novotna Virginia Ruzici și Ilie Năstase sunt singurii români din „cartea de aur“ a turneului Virginia Ruzici, astăzi comentator al canalului Eurosport, și Ilie Năstase, proaspăt ales președinte al Federației Române de Tenis, sunt singurii români care au învins pe terenurile complexului Roland Garros, în 1978, Virginia a reușit performanța de a triumfa atât la simplu, cât și la dublu, probă în care partenera sa a fost nimeni alta decât învinsa din ___ finala de simplu. Ilie va rămâne în memoria francezilor prin victoria din 1973, dar și prin finala din 1971. Aceasta la simplu, pentru că la dublu, „băiatul rău“ al sportului alb a triumfat în 1970, făcând cuplu cu Ion Țiriac. Francezii îl iubesc pe Năstase și pentru faptul că Ilie făcea din tenis un adevărat spectacol, chiar și atunci când avea ceva de reproșat, justificat sau nu, arbitrilor. Ilie Năstase intra des în conflict cu arbitrii Virginia Ruzici e azi comentator al canalului Eurosport Cătălina Cristea și Andrei Pavel trec în premieră de turul întâi jos. Turneul din capitala Franței are o însemnătate pentru componentul echipei de Cupa Davis a României, dacă ținem cont de faptul că figura pariziană i-a adus cel mai mare succes la nivel de juniori, campion în 1992. Succesul în fața americanului Alex O’Brien din primul tur al competiției a fost obținut la capătul unei partide dominate de la un capăt la altul, scorul din setul al treilea (6:0) vorbind despre superioritatea românului. în actul secund al competiției, Andrei are ocazia de a răzbuna înfrângerea lui Adrian Voinea, adversarul său fiind Alberto Costa. Cătălina Cristea, cea mai tânără dintre cele trei românce aflate în concurs, era cotată cu mici șanse în fața germancei Wiltrud Probst. Numai că jucătoarea româncă a infirmat calculul hârtiei, reușind să treacă la pas (6:3, 6:4) de mult mai experimentata sa adversară. în turul al doilea, Cătălina o va avea ca adversară pe reprezentanta Franței, Sandrine Testudi. Andrei Pavel este la prima participare în Roland Garlagină preluată din cotidianul Libertatea Cătălina Cristea a infirmat pronosticurile specialiștilor ”,,Germanul“ Andrei Pavel este una dintre surprizele de la Paris