Agenda Zilei, octombrie 1997 (Anul 2, nr. 229-255)

1997-10-14 / nr. 240

„Cazul Severin“ aruncă în aer TVR pf |______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ zilei...IXD la AR. Astăzi ortodocșii o sărbătoresc pe Cuvioasa Paraschiva Pag. 5 mm Javier Solana ne dă SpCFulțC de aderare la NATO Adunarea Atlanticului de Nord (AAN) a adoptat, tre partenerii NATO privind politicile de securitate în ieri, cu un vot împotrivă și o abținere, rezoluția finală Europa. In domeniul economic, rezoluția finală recea celei de-a 43-a sesi-mandă statelor NATO De asemenea, se reco nd vor fi ultimele. \.mandă găsirea celui mai bun echilibru în Pag. 20 ani anuale a organi- să se asigure că dispuzației. Rezoluția recota pe piața mondială mandă Statelor Unite nu perturbă relațiile să treacă de la „orien transatlantice internatarea unilaterală“ lacționale și să arbitreze cooperare „multilate- toate litigiile, rasă și pe baze egale“ Deși în document cu ceilalți membri ai nu se fac referiri la Alianței, propunând următoarea extindere țărilor componente a NATO, Javier Soare NATO să reculana, secretarul genească „responsabilineral al organizației, atatea particulară pe precizat că țările care care trebuie să și-o au fost invitate sa asume europenii în summit-ul de la Maasigurarea securității tind să se alăture Alipe continentul for“anței Nord-Atlantice, Javier Solana spune că ușa NATO rămâne deschisă Petrescu a fost învins, bacalaureatul va avea patru materii Pag. 8 în procesul Cozma, afirmațiile șocante se țin lanț Pag. 13 Funar va fi adus la Tribunalul Cluj cu mandat Tribunalul Cluj a decis, ieri, ca primarul Gheorghe Funar să fie prezentat în instanță, în calitate de inculpat, cu mandat de aducere ca însoțitor. Primarul Clujului a fost dat în judecată, în iunie 1997, pentru abuz de încredere, de către președintele Uniunii Naționale pentru Salvarea României, Ananie Cioca, însă Funar nu s-a prezentat la nici una din cele două înfățișări ale procesului. Cioca Ananie susține că Funar refuză să aloce Uniunii un spațiu în care să-și desfășoare activitatea. El a solicitat, în înfățișarea de luni, un tabel cu spațiile pe care Gheorghe Funar le-a repartizat persoanelor juridice și societăților comerciale, după data la care a fost depusă solicitarea părții vătămate, în legislatura 1992-1996 a Consiliului Local, atribuția de repartizare a sediilor aparținea exclusiv primarului. Următorul termen în proces a fost stabilit pentru data de 4 noiembrie a.c., când Gheorghe Funar a fi adus la Tribunal cu mandat de aducere cu însoțitor. Conferință europeană anticorupție Viorel Coifan va reprezenta, la Talin, Congresul Puterilor Locale și Regionale din Europa. Președintele CJT, Viorel Coifan, deputat în Congresul Puterilor Locale și Regionale din Europa (CPLRE), va participa la Talin (Estonia), în data de 26 octombrie, la Conferința europeană a organismelor specializate în combaterea corupției. Liderul CJT va reprezenta în Estonia Comisia Permanentă a CPLRE, al cărui membru este, declarându-ne că speră ca experiența europeană în lupta împotriva corupției și a crimei organizate (fenomene care au cunoscut o globalizare fără precedent) să fie utilă autorităților locale și centrale din România, preocupate de stoparea acestui flagel. R. ȚOANCĂ PNȚCD subscrie modelului bulgar al transparenței Prim-vicepreședintele PNȚCD Gabriel Țepelea și secretarul general Radu Vasile au declarat, ieri, că susțin publicarea listei cu parlamentarii care au colaborat cu Securitatea, subscriind astfel inițiativei Parlamentului bulgar, care a aprobat o lege ce prevede publicarea dosarelor oficialilor bulgari, incluzând deputați, miniștri, judecători și directorii instituțiilor de presă de stat. După adoptarea legii privind accesul cetățenilor la propriul dosar întocmit de Securitate, liderii țărăniști cred că este necesară și prezentarea listei demnitarilor care au avut legături cu fosta Securitate. Proiectul legii privind accesul la dosare se află în curs de amendare la nivelul PNȚCD. Cinci miniștri cer casă Cinci miniștri ai cabinetului Ciorbea, un vicepreședinte al Camerei Deputaților și președintele Consiliului Concurenței, sunt pe lista de așteptări pentru a primi locuințe de serviciu. Dintre ei, doar trei au avut, deocamdată, noroc: Ulm Spineanu, Traian Băsescu și Radu Berceanu. Ulm Spineanu va părăsi cât mai curând apartamentul dintr-un bloc din cartierul Militari și se va muta, pe perioada mandatului de ministru, într-un apartament de pe strada Paris. Pag. 4 la televiziunea ZYNALOG Concurs „Agenda zilei“ ,la 22 în Film artistic: Banzai Runner producție SUA, cu Dean Stockwell, John Shepherd. Bill Clinton nu are un penis ieșit din comun Americanii pot dormi liniștiți. Președintele Clinton nu prezintă „nici un semn distinctiv“ la nivelul organelor sexuale. Avocatul Robert Bennett a citat concluziile examinării medicale la care este supus anual șeful Casei Albe. Observațiile clinice contrazic afirmațiile Paulei Jones, care susține că a remarcat la Bill o serie de particularități anatomice, în 1991, atunci când ar fi agresat-o sexual. Medicii au constatat, la ultima examinare, că nu există „semne, alunițe sau umflături“ pe organele sexuale ale președintelui. Avocatul lui Clinton a spus, în cursul unei emisiuni difuzate de postul de televiziune CBS, că „din punct de vedere al dimensiunii, formei și direcției... președintele este un om normal“. Medicii au constatat că Bill este normal L:l \< |:”| Ți..j X "j" La Făget, Bega a ieșit din matcă Precipitațiile de la sfârșitul săptămânii trecute au provocat inundații în partea de est a județului Timiș. Drumurile de acces spre localitatea Făget au fost acoperite de apele râului Bega, care a crescut la cota de inundație, în cursul zilei de ieri, la fața locului s-au constituit echipe de intervenție. Cu ajutorul sacilor de nisip, localnicii au ridicat stăvilare pe malurile râului, șapte gospodării și două depozite fiind amenințate de ape. De la Inspectoratul de Protecție Civilă a județului Timiș au fost informați că deocamdată apele râului Bega nu prezintă un real pericol, dar se așteaptă o creștere a cotelor apelor în această regiune. SABIN CERCEL