Agenda Zilei, ianuarie 1998 (Anul 3, nr. 1-25)

1998-01-28 / nr. 22

fITERUL XTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENTSR/ miercuri, 28 ianuarie 1998__________/ ^OIS'J Ieri, a fost inaugurat Consulatul General Român de la Szeged Aseară s-a încheiat vizita oficială efectuată de președintele României, Emil Constantinescu, în țara vecină, Ungaria, la invitația omologului său Arpád Göncz. In cursul zilei de ieri, cei doi președinți, însoțiți de impresionante delegații, s-au deplasat în orașul Szeged, unde au participat la inaugurarea Consulatului General Român; în localitatea maghiară, Emil Constantinescu a mai avut o întâlnire cu premierul Gyula Horn. Cei doi, împreună cu delegațiile care îi însoțeau, au făcut o analiză a situației aplicării Aide-memoire-ului româno-maghiar, despre care președintele român a afirmat că „este cu mult mai bună chiar decât se credea“. în cursul după-amiezii, Emil Constantinescu și Árpád Göncz s-au deplasat în orașul Gyula, unde trăiește cea mai importantă comunitate românească din Ungaria. Pagina 3 Cei doi președinți, după festivitatea oficială de la Szeged Cresc salariile pentru personalul nedidactic Salariile de bază ale personalului încadrat în funcții de execuții, altul decât personalul didactic, din sistemul învățământului de stat, se majorează cu 25 la sută de la data de 1 decembrie 1997, a hotărât, ieri, Camera Deputaților. Aceasta a adoptat proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență nr. 76/ 1997 privind majorarea salariilor de bază pentru unele categorii de personal din învățământ. Sumele necesare în anul 1997 pentru majorarea salariilor se acoperă din fondurile prevăzute în bugetul Ministerului Educației Naționale pe anul 1997. Personalul nedidactic din învățământ cuprinde angajații cu funcții administrative și de întreținere (secretare, economiști, contabili, portari, mecanici, lăcătuși). Petre Roman a pledat pentru integrarea României în UE Președintele Senatului român, Petre Roman, a pledat, ieri, la Strasbourg, pentru admiterea României în UE, într-un discurs susținut în fața Adunării Parlamentare a Consiliului Europei. „Cine va avea de câștigat dacă, prin construirea noii Europe, vom reveni la conceptele din timpul războiului rece, creând o linie de demarcație la câteva sute de kilometri către Est?“, a spus președintele Senatului român. România face parte din grupul celor 11 state candidate la integrarea în UE. Liderii coaliției s-au întâlnit ieri seara Liderii coaliției de guvernământ s-au întâlnit, ieri seara, ca să găsească o soluție la criza politică generată de intenția PD de a ieși, astăzi, din Guvern. în cursul zilei de ieri, conducerilor tuturor partidelor din coaliție s-au întâlnit separat pentru a-și preciza poziția față de posibila ieșire a PD de la guvernare. BCCC al PNȚCD a cerut PD să-și precizeze poziția până sâmbătă, în timp ce Consiliul Național al CDR a impus un termen mai sever, pretinzând PD să-și comunice opțiunea până miercuri. Singura opoziție la hotărârea CDR a fost manifestată de liderul PNȚCD, Ion Diaconescu. Biroul Permanent al PNL a cerut partenerilor să încerce cu orice preț să mențină actuala coaliție. După Colegiul Director al PD, care nu a luat o hotărâre definitivă, negociatorii de la nivelul coaliției s-au întâlnit pentru a conveni asupra semnării unui nou protocol, fapt care ar face posibilă, dacă nu rezolvarea crizei, cel puțin amânarea până la 28 februarie. La ora închiderii ediției, discuțiile din cadrul coaliției continuă. Pagina 3 Hillary Clinton acuză dreapta americană Pagina 2 Turismul, fără bani Și fără clienți Pagina 7 Azi va fi inaugurat Stade de France Pagina 13 American Music Awards, la Los Angeles Nancy Sinatra, fiica cunoscutului cântăreț și actor Frank Sinatra, a primit în numele tatălui ei Premiul pentru întreaga activitate, acordat luni seara în incinta Shrine Auditorium din Los Angeles, pentru contribuția adusă la promovarea industriei divertismentului. Deși sunt americane, cele mai multe din premiile acordate au fost atribuite fetelor din formația Spice Girls, din Marea Britanie, clasate la toate categoriile. Ceremonia de acordare a premiilor a fost transmisă în direct de televiziunile din 140 de țări ale lumii. S. G. Pagina 14 Nancy Sinatra W . , iur , * ROTA E LUMEA TA FUJIFILM ORnn: rotiri UUMfAI-Aiei ^-eEinvrAf” PERFORMANT LABORATOR FOTO!