Agenda Zilei, ianuarie 1998 (Anul 3, nr. 1-25)

1998-01-17 / nr. 13

22 «**l*»nmt*B zilei VEDETE 17 ianuarie 1998 Starurile câștigă „un ban în plus“ din afaceri cu vin, petrol sau parfumuri Gérard Depardieu este interesat de „aurul negru“ cubanez și de investiții în România. Alain Delon își „vinde“ numele prin intermediul unor firme de îmbrăcăminte. Țigana se împarte între fotbal și băuturi Actori celebri, care câștigă milioane de dolari pentru un singur film, manechine care se numără printre cele mai frumoase femei din lume, antrenori de fotbal. Fiecare cu viața lui, extrem de diferiți. Și totuși, au un punct comun: toți s-au lansat în afaceri. Gérard Depardieu se ocupă de petrol și de vinuri, iar la sfatul amicului său Ilie Năstase, vrea să investească și în diferite domenii în România. Alain Delon a cucerit Asia cu hainele și cu parfumurile sale. Fostul fotbalist Țigana nu poate decide între fotbal și vinuri. Multe fotomodele, precum Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Elle MacPherson, și-au dat seama că meseria lor nu poate dura la nesfârșit, așa că au inaugurat o rețea de magazine Fashion Café. Toți acești oameni au înțeles foarte rapid că asul lor din mânecă este numele lor. Nume care le aduce o grămadă de bani. ANANIȚĂ CRISTIAN NEClLEȘ Asiaticii se dau un vânt după tot ce e semnat Alain Delon „Zorro pleacă să cucerească China“. Acest titlu dintr-un cotidian din Shanghai confirmă celebritatea businessmanului Alain Delon în Asia, unde societatea sa, AD Diffusion, realizează 40% din cifra sa de afaceri. Societatea are filiale în Singapore, Hong Kong, Japonia (unde smochingurile semnate Alain Delon au făcut furori) și în Shanghai. Chinezii se dau în vânt după bijuteriile și hainele de damă care au aceeași semnătură celebră. Alain Delon călătorește trei luni pe an în interes de afaceri . Delon are mare succes și cu parfumurile Le temps d'aimer, Lamoura* și Sensation. Actorul supraveghează personal selectarea fabricanților, călătorind în acest scop cam 3 luni pe an. Volumul de afaceri al societății AD Diffusion, cu sediul la Geneva, depășește ușor 150 milioane de franci. Dividendele statului sunt secrete. Alain Delon a învățat de mult că cel mai bun capital al său este... numele. mmm Tot ce poartă semnătura lui Delon se vinde bine în China Parfumurile lui Alain Delon au înnebunit Asia Actorul Gérard Depardieu și-a „băgat 11 banii în vin și în petrol Celebrul actor Gérard Depardieu are o grămadă de prieteni printre businessmenii francezi. Prin urmare, nu avea cum să stea departe de lumea afacerilor. Actorul a investit 100 de milioane de franci în compania petrolieră Pebercan. Obiectivul. Construirea a 12 sonde în Cuba până în anul 2000. Primele foraje au avut deja loc aici anul trecut. Până atunci, Gérard Depardieu nu-și uită cele 50 ha de viță-de-vie, pe care le-a cumpărat în urmă cu 10 de ani. 250 000 de sticle de ,,Château-de-tigné“ se vând în fiecare an mai ales în lanțul de restaurante Planet Hollywood. Actorul care primește 10 milioane de franci pe film nu are de gând să se oprească aici. La sfaturile prietenului său Ilie Năstase, el ar vrea să investească în România în comunicații și în domeniile agroalimentar și textil. Liderul cubanez Fidel Castro l-a primit cu brațele deschise pe Gérard Depardieu Top-modele celebre au lansat rețeaua de restaurante Fashion Café Orice bărbat visează la Claudia Schiffer sau la Naomi Campbell. Sunt frumoase, celebre și pline de bani. Ce le mai lipsea? O afacere, deoarece nu poți fi manechin toată viața. Așa că Naomi Campbell, Claudia Schiffer, Elle MacPherson și Christy Turlington au lansat lanțul de restaurante Fashion Café în țări diferite. Cei care trec pragul unui astfel de restaurant pot avea surpriza să dea nas în nas cu una dintre ele. Un alt lanț de restaurante deja celebru este Planet Hollywood. Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis, Demi Moore și Sylvester Stallone dețin cam 10-15% din acțiuni. Frumoase, bogate și... patroane, Claudia, Elle, Naomi și Christy Christophe Lambert, „Nemuritorul", își exporta munca împânata pana și în China Christophe Lambert este bine cunoscut de telespectatorii de la noi ca interpret al protagonistului din filmul „Nemuritorul“. Dar, ca orice vedetă care se respectă, vrea să dovedească fanilor săi că talentele sale sunt nu doar actoricești. El ține să demonstreze că știe să riște și să aducă un profit din afaceri. Gastronomia „la vid“ îi procură satisfacții financiare Succesul formidabil obținut de colegii săi de breaslă cu Planet Hollywood l-a incitat să se lanseze în industria agroalimentară, în anul 1995 a preluat 55% din activul firmei Roanne Gastronomie, care la acea vreme ei în lichidare judiciară. Roanne era o mică uzină din valea Loarei, cu doar 11 lucrători, dar cu tehnică de vârf: preparatele culinare „în vid“. în mai puțin de un an și jumătate, producția s-a triplat și a ajuns să o exporte până și la Beijing. A devenit patron al unui prosper local din Cognac; în Caraibe deține un hotel și 30 de bungatouri. Cifra de afaceri este de 10 milioane de franci. Christophe Lambert are succes și în afaceri Țigana vinde 100 000 de anual peste sticle cu vin Jean Țigana. Fost fotbalist celebru. Antrenor la AS Monaco. Dar și proprietarul a 24 de hectare de viță-de-vie. Compania Intermarché deține exclusivitatea până în anul 2000 pentru cele 100 000 - 160 000 de sticle de vin obținute de Țigana în fiecare an. Din anul 1980, Țigana mai este și proprietarul unui garaj în Marseille, care a realizat o cifră de afaceri de 2,5 milioane de franci cu șapte angajați. Pagină preluată din cotidianul LIBERTATEA