Agenda Zilei, aprilie 1998 (Anul 3, nr. 76-100)

1998-04-11 / nr. 85

22 xitei VEDETE 11 aprilie 1998 Alain Delon și Jean-Paul Belmondo, doi monștri sacri ai ecranului francez Timp de 40 de ani, și-au disputat întâietatea pe platourile de filmare și în afara lor: femei, averi, trofee... Recenta premieră a filmului „O șansă pentru doi“, realizat de regizorul Patrice Leconte, îi readuce în prim-plan pe cei doi monștri sacri ai ecranului francez: Alain Delon și Jean-Paul Belmondo. După ce timp de 40 de ani au fost rivali, la 28 de ani de la realizarea filmului de succes „Borsalino“, Delon și Belmondo sunt din nou prezenți pe același afiș; în acest film, Belmondo joacă rolul unui fost militar care a ajuns garafist, în timp ce Delon interpretează un fost cerșetor devenit restaurator. Cei doi nu se cunosc, dar, cu mult timp în urmă, au avut aceeași metresă... Care sunt punctele comune și rivalitățile dintre cei doi, în viața reală, nu mai constituie secrete pentru nimeni. Starea civilă Delon - născut la 8 noiembrie 1935 (Scorpion), la Sceaux. Părinții divorțați; o soră vitregă, Paulédith, născută din cea de a doua căsătorie a mamei sale, Belmondo - născut la 9 aprilie 1933 (Berbec), la Neuilly-sur-Seine. Mai are un frate, devenit producător de cinema (Alain) și o soră (Muriel), viața lor de Mireille Dare. Acesteia îi urmează legături amoroase cu actrițele Anne Parillaud și Catherine Bleyme. Din anul 1988, își împarte viața cu Rosalie Van Bremen, fost manechin. Belmondo în anul 1955 se căsătorește cu Elodie Constant. După ce divorțează de ea, în 1965, se afișează des cu actrițele Ursula Andress și Laura Antonelli. La sfârșitul anilor ’80, iubita sa este o cântăreață braziliană, Carlos Sottomayor. Din 1989 trăiește cu Nathalie Tardivei (poreclită Naty), o excale girl. Copiii celor doi Delon are trei copii: Anthony, născut din căsătoria cu Nathalie, devenit actor. Tatăl și fiul au fost mult timp în conflict, datorită reproșurilor pe care Anthony i le-a făcut pentru că i-a părăsit mama. Acum sunt buni prieteni. Ceilalți doi copii, Anouchka și Alain- Fabien, s-au născut din relația actorului cu Rosalie. Actorul mai are un copil, pe care însă nu l-a recunoscut, născut din aventura cu manechinul german Nico. Belmondo are și el trei copii. Patricia, cea mai mare, a murit în 1993, într-un incendiu. Florence, cea de a doua fiică a sa, trăiește în Statele Unite, iar Paul, cel mai mic dintre copii, a făcut carieră în cursele de automobile, iar în prezent se află la conducerea Teatrului de Varietăți din Paris, alături de tatăl său. Delon - prima sa pasiune a fost Romy Schneider, în anul 1964 se căsătorește cu Francine Canovas, care devine actriță cunoscută sub numele de Nathalie Delon. în 1968, cei doi divorțează, iar Alain se îndrăgostește Banii Delon pentru filmul „O șansă pentru doi“ a încasat 5,4 milioane de franci, la fel ca și partenerul său Belmondo. . Delon s-a lansat în afaceri: organizații de box, parfumuri, mobilier, accesorii, dar este și un rafinat colecționar de artă. Belmondo nu a fost niciodată adeptul risipei. Prima „nebunie“ pe care și-a oferit-o a fost cumpărarea Teatrului de Varietăți din Paris. Realizatorii Jacques Deray, trei cu Georges Lautner, trei cu José Giovanni, precum și două filme sub propria sa regie. Belmondo a lucrat de șapte ori cu Henri Verneuil, de cinci ori cu Philippe de Broca și de cinci ori cu Georges Lautner. în fața criticii Delon se enervează când citește comentariile din presă - cea mai jignitoare i s-a părut „ține revolverul ca periuța de dinți“ - dar în general ignoră presa, în ciuda popularității și gloriei sale, nu a ținut niciodată o conferință de presă. Belmondo a adoptat și el poziția prietenului și rivalului său, după ce ani în șir a dat replici scrise celor care îl criticau. A refuzat să invite presa când și-a inaugurat teatrul. Medalii și trofee Delon este Cavaler al Legiunii de Onoare și Comandant al Artelor și Literelor (distincții care se acordă în Franța personalităților din lumea culturalartistică și celor care aduc servicii statului), în anul 1985, a obținut premiul César pentru rolul din filmul „Povestea noastră“. Absent de la ceremonie, s-a revanșat acceptând să fie președinte al celei de a 20-a ediții a Cesarului, în 1995. Belmondo este Ofițer al Legiunii de Onoare, al Ordinului Național al Meritului și al Artelor și Literelor. A obținut premiul César în anul 1989, pentru rolul din „Itinerarul unui copil rău“, însă nu și-a luat statueta... Politică Delon își susține sus și tare opiniile. Golist de suflet, el l-a susținut activ pe Raymond Barre în anii ’80. Are relații de prietenie cu ministrul socialist al culturii, Jack Lang și este autorul unei scrisori deschise către François Mitterrand pe când acesta era bolnav. Belmondo ignoră politica. Câinii celor doi actori Delon are pe proprietatea sa 15 câini. El are o pasiune aparte pentru câinii-lup pe care îi tratează aproape ca și pe copiii lui. Belmondo nu iese din casă fără yorkshire-ii săi, îi consideră mai puțin inteligenți decât câinii-lup, dar mult mai afectuoși. Proprietățile lor Delon are un apartament la New York, unul în arondismentul XVI al Parisului, o casă la Douche și o vilă la Geneva. Belmondo este proprietarul unui hotel particular aflat pe strada Saints-Pères din arondismentul VI al Parisului. (sămânță) Femeile din preferati Delon a turnat șapte filme cu Rivalitatea începută în tinerețe s-a transformat în înțelepciune la bătrânețe După ce în urmă cu 28 de ani au jucat împreună în „Borsalino“, Alain și Jean-Paul s-au reîntâlnit pe platouri în „O șansă pentru doi“, a cărui premieră a avut loc recent