Agenda Zilei, noiembrie 1998 (Anul 3, nr. 258-282)

1998-11-26 / nr. 279

Miniștrii se vor bucura și ei de imunitate Paza DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT BNR stăvilește cu greu explozia dolarului Moneda națională și-a continuat căderea liberă și în cursul zilei de ieri. Pentru a tempera creșterea cursului de schimb leu-dolar pe piața interbancară, Banca Națională a intervenit masiv, vânzând valută. După o deschidere la 10 090/10 020 lei/ dolar, cursul a crescut până la 10 125 - 10 140 lei/dolar, nivel la care, spre deosebire de ziua precedentă, BNR a intervenit, reușind să scadă cotațiile la 10 090 - 10 105 lei/dolar. Totuși, cursul anunțat ieri de BNR, de 10 080 lei/dolar, se apropie îngrijorător de mult de valoarea de 10 100 lei/dolar. Dealerii se așteaptă de acum ca BNR să intervină la fiecare creștere mai mare de 10 100 lei/dolar, pentru că deja devalorizarea ar fi prea mare. Pe piața caselor de schimb, dolarul se vindea ieri cu 10 145-10 350 lei. Mugur Isărescu își va începe prost noul mandat 130 de morți Frigul abătut cu deosebită intensitate, de zece zile, asupra Europei, cu deosebire în zona sa răsăriteană, s-a soldat cu aproape 130 de morți. De marți până în prezent, s-au înregistrat 30 de decese care au legătură directă sau indirectă cu gerurile care s-au lăsat. Numai în România au murit, în ultimele zile, 24 de persoane. Mediafax menționează că în țara noastră numărul total al persoanelor care au murit din cauza condițiilor meteorologice se ridică la 60. Din cele 24 de victime amintite, 13 și-au pierdut viața în urma unor accidente rutiere, iar restul sunt țărani sau persoane fără casă. La Moscova, în ultimele 24 de ore, au murit două persoane, iar 27 au fost spitalizate pentru a fi tratate de degerături. 43 de persoane au suferit traumatisme în urma alunecării pe gheață. Săptămâna trecută, în capitala rusă au murit 11 persoane. In Polonia, unde temperaturile au coborât până la minus 26 de grade, bilanțul victimelor pe care le-a făcut gerul trece de 40. în Ucraina, intemperiile au provocat 18 victime. în marile orașe din Franța, Germania și Italia, se oferă adăpost și mâncare caldă persoanelor fără domiciliu. Frigul afectează și animalele, în special rațele și gâștele sălbatice. Se măresc taxele locale Potrivit Legii 27/1994 republicată și Hotărârii Consiliului Local Timișoara 257/24.12.1997, impozitele și taxele locale stabilite în sume fixe se majorează de la 1 ianuarie 1999 cu 41,78%. Cu același procent, ce reprezintă indicele inflației, vor fi mărite și amenzile. Impozitul pe clădirile ce sunt proprietatea persoanelor fizice se calculează prin aplicarea unei cote de 1,5% asupra valorii stabilite conform legii, iar pentru clădirile altor contribuabili se aplică o cotă de 1,5% asupra valorii la care sunt înscrise clădirile în evidența contabilă a acestora. Taxa de depozitare a diverselor materiale pe domeniul public va fi de 1 418 lei/ mp/zi, iar pentru desfășurarea temporară de activități economice, taxa de utilizare a domeniului public va fi de 2 836 lei/mp/zi, excepție făcând zona A, unde taxa va fi de 4962 lei/mp/zi. ’ DELIA FOLTEAN „Duel“ între trei județe Astăzi, la Deva, Viorel Coifan, președintele CJT, va prezenta argumentele care stau la baza propunerii ca Timișoara să fie centrul care va găzdui sediul Agenției de Dezvoltare Regională. La întâlnirea de la Deva participă toți președinții consiliilor județene din Regiunea de Dezvoltare Vest: Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș. Un astfel de duel s-a dat și pentru sediul sucursalei FPS, caz în care, inițial a existat propunerea să fie la Deva. Agenția de Dezvoltare Regională rămâne o miză importantă. Viorel Coifan este decis ca astăzi să argumenteze propunerea, pe lângă multiplele avantaje fiind și existența Aeroportului Internațional. c. B. O întâlnire a liderilor ar stopa greva Opoziției Pagina 3 Guvernul turc a căzut la moțiunea de cenzură Paginile 10-11 Ian Gillan savurează nămeții Bucureștiuui Pagina 20 Pavarotti ia o decizie istorică pentru România Celebrul tenor italian Luciano Pavarotti a luat recent o decizie neobișnuită, care favorizează din plin România. Producătorul său, Dean Rudas, a anunțat ieri, la București, că hotărârea acestuia de a-și întrerupe concediul, desfășurat tradițional în luna august, fără sincope, pentru a concerta în țara noastră, reprezintă un eveniment fără precedent. Concertul lui Pavarotti de anul viitor, programat la 11 august în Capitală, are loc cu ocazia manifestărilor prilejuite de ceea ce este considerat a fi evenimentul astronomic al secolului, eclipsa de Soare. Potrivit lui Rudas, decizia lui Pavarotti de a face o excepție de la regulă a fost influențată de faptul că eclipsa va putea fi cel mai bine observată de pe teritoriul României. Concertul lui Pavarotti ne oferă, în opinia organizatorilor noștri, șansa de a ne afla pentru o clipă „într-o parte mai bună și mai luminoasă a Soarelui“. ALEXANDRU CATALAN Celebrul tenor va concerta la București IM CASA AUTO TIMIȘOARA reprezentant pentru zona de vest a țării al firmelor Mercedes-Benz și Ford, anunță clienții săi că în perioada 25.11-10.12.1998, între orele 1300- 1500, efectuează de luni până vineri, gratuit, verificarea pregătirii autovehiculelor pentru iarnă Calea Șagului nr. 142, tel.: 056-21 69 46, 21 69 47, fax: 056-21 69 48.