Agenda Zilei, ianuarie 1999 (Anul 4, nr. 1-24)

1999-01-15 / nr. 11

Minerii au forțat cu succes primul baraj al forțelor de ordine Parari> jț, (MSSEăS " COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT %/ ^ ___________vineri, 15 ianuarie 1999____________?15,iÎ!iJ Rona Hartner, în direct de la Paris: „Tamara va răspunde pentru ce spune“ Rona Hartner neagă faptul că și-ar fi dorit să fie o Marylin Monroe a României. Recunoaște doar că Tamara Pitei i-ar fi propus să interpreteze un rol despre activitatea artistică a acesteia și nu despre viața ei particulară. Din Paris, actrița ne-a declarat că ceea ce povestește regizoarea Tamara Pites sunt simple „bazaconii“. „Termină, dom’ne, cu prostiile, n-am avut nici un fel de fantezie erotică - ne-a declarat actrița. E treaba ei ce a povestit. Ea o să plătească pentru ce declară, îi fac imediat și ei proces de calomnie, dacă mă ofucă. Poate ea are niște fantezii din astea și vrea să le exprime“. Totuși, Rona nu crede că jurnalul a fost scris de Tamara Pitei și nici nu crede că regizoarea ar putea fi autoarea scandalului. Rona e hotărâtă să continue procesul de calomnie până la capăt și să participe la toate audierile, indiferent cât ar costa. „E un lucru care nu poate să rămână nerezolvat“. MIHAI V. NEAGU Rona e hotărâtă să continue procesul de calomie Legea tichetelor de masă poate fi aplicată Legea tichetelor de masă, prin care angajații societăților de stat pot beneficia zilnic de o masă caldă, va fi aplicată experimental în 1999, în urma adoptării, ieri, printr-o Hotărâre de Guvern, a normelor de aplicare a Legii 142/1998, de prevederile acesteia putând beneficia angajații societăților care înregistrează profit și cei ai instituțiilor publice, dar numai în limita sumelor prevăzute distinct cu această destinație în bugetele aprobate. Valoarea actuală a tichetului este de 15 000 de lei, aceasta urmând să fie indexată trimestrial. Concluziile care se vor desprinde din această aplicare experimentală vor fi analizate de Ministerul Muncii și Protecției Sociale și Ministerul Finanțelor, acestea urmând să facă propuneri pentru modificarea și completarea normelor. Pentru un număr de 200 000 de salariați care vor beneficia de această lege, Alexandru Athanasiu a arătat că reducerea veniturilor la buget va fi de circa 20 miliarde de lei pe lună, respectiv 240 miliarde de lei pe an. Conform normelor, angajatorii vor stabili, împreună cu organizațiile sindicale contractarea achiziționării tichetelor de masă cu una sau mai multe unități emitente. Aceștia vor stabili, prin contracte colective de muncă, clauzele privind acordarea alocației individuale de hrană sub forma tichetelor de masă, care să prevadă numărul salariaților din unitate care pot primi lunar tichete de masă și valoarea nominală a tichetelor de masă; numărul de zile lucrătoare pentru care se distribuie tichete; criteriile de selecție privind stabilirea salariaților care primesc tichete de masă. CEC lansează un nou produs bancar Casa de Economii și Consemnațiuni lansează, începând de astăzi, un nou produs bancar - „Contul de depozit cu primă la dobândă“, ce va putea fi constituit pe o lună, cu o dobândă de 50% pe an și pe o perioadă de trei luni, cu o dobândă de 51%, cu posibilitatea de a fi prelungit pe perioade egale cu cea ințială, până la un an. Inițial, acest produs va fi pus în vânzare doar în București, iar începând cu 15 februarie, produsul va fi accesibil la toate sucursalele CEC din țară și unitățile desemnate de acestea, în cazul în care depozitul este prelungit peste perioada ințială, banca va acorda prime la dobândă în funcție de durata depozitului. Astfel, pentru depozitele pe termen de o lună prima va fi de un punct procentual, iar pentru depozitul constituit pe trei luni, de trei puncte procentuale. Dobânda și prima de dobândă sunt variabile. Suma minimă pentru constituirea depozitelor cu primă la dobândă, pe o perioadă de o lună sau de trei luni, este de 3 milioane de lei. WEST BANK TIMIȘOARA (Piața Mărăști) Str. Doinei nr. 19-21 Telefon/Fax. 192652 Acordă dobânzi atractive la depozitele în lei persoanelor fizice la 30 zile - 55% la 90 zile - 53% Primarul Constantin Simirad și-a propus să curețe Iașiul de țigani Primarul municipiului Iași, Constantin Simirad, a luat hotărârea de a-i evacua pe țiganii din casele naționalizate declarate monumente istorice și de a salubriza aceste clădiri. „A venit momentul să facem ordine și curățenie în acest mare și reprezentativ centru cultural, unde numeroase clădiri ocupate samavolnic de țigani abia dacă mai stau în picioare. Țiganii care stau în aceste clădiri plătesc o chirie absolut simbolică, ignorând întreținerea clădirii“, a mai spus Simirad. Primarul ieșean nu-i va lăsa pe țigani în stradă, intenționând să-i mute într-un bloc de garsoniere. 7 SUPER LOTO: 5 din 40 36 30 24 14 38 5 3<5 M « Liberalii timișeni propun reducerea impozitului pe profit Pagina 4 Haos total la plata impozitelor pe clădiri și pe terenuri Pagina 7 în Senatul american a început ieri procesul împotriva lui Bill Clinton Paginile 10-11