Agenda Zilei, ianuarie 2000 (Anul 5, nr. 1-24)

2000-01-15 / nr. 11

i NI i iw? ■ v 11* »■ If V ^ii^.TML J~|T ^8»!^ jk. ®! | DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT J ^333» Sâmbătă, 15 ianuarie 2000 ! 'S «2 îkend aifer își cantâ BgO! Sc! strîce Bucureștenii par insensibili la Eminescu Doar o sută de oameni, dintre care majoritatea elevi ai unor școli din Capitală, au fost prezenți, ieri, la mormântul celui mai mare poet al românilor. Deși politicienii și reprezentanții societății civile au acoperit cu coroane de flori mormântul poetului național, iar Episcopul Vicar al Arhiepiscopiei Bucureștiului, Teodosie Snagoveanu, a oficiat slujba oficială de pomenire, tot s-a resimțit lipsa de entuziasm sau de minimă participare a bucureșteanului obișnuit. Printre alte preocupări cotidiene, și-au găsit timp să sărbătorească 150 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu Laurențiu Ulici, președintele Uniunii Scriitorilor, Viorel Lis, primarul general al Capitalei, țărăniștii Remus Opriș și Virgil Petrescu, reprezentanții oficiali ai Guvernului, Academiei Române, Ambasadei Republicii Moldova, ai Ministerului Justiției, Ministerului Culturii, Ministerului Transporturilor și ai PDSR. Pagina 2 Cam singur Eminescu în anul 2000. Stabilitate esteuropeană prin educație Consiliul Europei, în colaborare cu Uniunea Europeană și cu sprijinul altor instituții europene și internaționale, a elaborat un set de măsuri legate de implementarea Pactului de Stabilitate privind Europa de Sud- Est. Consiliul Europei va coordona în acest cadru o serie de activități în domeniul educației. Un grup de lucru privind educația pentru democrație și managementul diversității în educație a fost astfel constituit, din el făcând parte și Călin Rus, directorul Institutului Intercultural Timișoara. Prima reuniune a acestui grup va avea loc în 28- 29 ianuarie la sediul Centrului UNESCO din București. Prezența lui Călin Rus în acest grup reprezintă o confirmare a faptului că unele dintre aceste programe se vor derula la Timișoara, sau vor fi coordonate de aici. S. P. D. Coifan și-ar putea prelungi mandatul la DKMT în 21 ianuarie, la Timișoara va avea loc prima ședință din acest an a președinților Euroregiunii Dunăre - Criș - Mureș - Tisa. Agenda de lucru a întâlnirii liderilor administrativi din România, Ungaria și Iugoslavia va fi completată cu propunerea, venită din partea președinților de consilii județene din țara noastră, ca lui Viorel Coifan să îi fie prelungit cu încă un an mandatul de președinte în exercițiu al Euroregiunii DKMT. Motivația acestei propuneri vizează evenimentele tensionate din Iugoslavia, din 1999, care au condus la îngreunarea funcționării Euroregiunii, DKMT devenind ad-hoc o structură de criză și de mediere și nu un organism transfrontalier promotor al dezvoltării economice în regiune. RADU TOANCĂ FMI nu se arată conciliant Aflat la București pentru o nouă rundă de negocieri cu autoritățile române, Emanuel Zervoudakis, șeful negociatorilor FMI pentru România, l-a ascultat răbdător, ieri, pe președintele FPS, Radu Sârbu, care i-a prezentat măsurile de ajustare structurală care vizează direct activitatea Fondului și care reprezintă o componentă importantă a Acordului PSAL. Sârbu a trecut în revistă rezultatele obținute de FPS în activitățile de restructurare și privatizare din 1999 și veniturile rezultate din privatizare. Deși mai sunt încă zile bune de negocieri, premierul Mugur Isărescu este optimist. Primul-ministru a estimat că „este posibil ca acordul stand-by încheiat cu FMI să fie prelungit, pentru că așa ar fi cel mai bine pentru România, deoarece ar acoperi în întregime un an electoral“. Discuțiile cu oficialii FMI decurg, favorabil, a arătat premierul, adăugând că „începutul a fost mai lent, dar există tendințe de accelerare“. N. S. Regele Mihai, în proces la Curtea de Apel Timișoara La Curtea de Apel Timișoara a fost de curând înregistrată o acțiune civilă în care, parte este Regele Mihai. Dosarul a sosit de la Arad și are nr. 206/ C. Obiectul propriuzis al acțiunii promovate în instanță de Regele Mihai îl constituie revendicarea unor proprietăți care au aparținut familiei regale, mai exact Domeniul Coroanei de la Săvârșin. Inițial, cauza s-a aflat în dezbatere la Tribunalul Arad, instanță care a declinat însă competența de soluționare a acestui proces de răsunet în favoarea Judecătoriei. Atât reprezentantul pârâtului, statul român, cât și avocatul care apără interesele reclamantului au fost de părere că Tribunalul Arad în mod eronat și-a declinat competența, motiv pentru care au înaintat apel la Curtea din Timișoara. Urmează ca magistrații timișoreni să dezbată asupra acestei chestiuni de procedură, după fixarea termenului de judecată. L. M. F. Pagina 4 Un an de la moartea lui George Șerban Revelionul sârbesc i-a ținut treji pe mulți Pagina 7