Agenda Zilei, aprilie 2002 (Anul 7, nr. 76-101)

2002-04-16 / nr. 89

16 aprilie 2002 SPORT agr nivitu zilei 13 „Tramvaiștii“, la prima victorie afară în retur Elevii lui Remus Steop au aplicat cu succes tactica jocului la rezultat în cadrul etapei a 21-a a seriei a 5-a din Divizia B, echipa de fotbal Electrica Timișoara s-a deplasat la Oțelu Roșu, pentru jocul cu echipa locală Metalul. Mobilizați probabil de faptul că diriguitorii clubului au stabilit blocarea primelor și salariilor până la recuperarea punctelor pierdute pe teren propriu cu Petrolul Stoina, jucătorii antrenați de Remus Steop, în rândul cărora nu a existat nici o indisponibilitate, și-au apropiat victoria cu 1 -0, prin punctul reușit de Cândea, în minutul 44. A fost o partidă mediocră, cu puține ocazii de poartă, mingea fiind disputată în general la mijlocul terenului. Cum golul a „căzut“ la momentul oportun, timișorenii au jucat apoi exact, la rezultat, tactica reușindu-se până în final. După ce au fost îndepărtați din lot în urma înfrângerii cu Stoina, jucătorii Biro și Ilea au fost reprimiți în cadrul colectivului de la Gara Mică. Formula de echipă cu care Steop a început jocul de la Oțelu Roșu a fost următoarea: Stanciu - Stupar - Ardelean, Isac, Hromei, Stoican - Cristea, Stan, Ritter, Cândea - Mariș. Au mai jucat Tărnăuceanu, Costândana și Biro. în etapa următoare, „tramvaiștii“ au liber, întrucât formația cu care erau programați să joace, FC Drobeta Turnu-Severin, s-a retras din campionat înainte de începerea returului. F. V. Electrica trebuie să recupereze punctele pierdute pe teren propriu Efervescență în baschetul juvenil timișorean Echipele de pe Bega au șanse reale de a obține performanțe în perioada 19-21 aprilie. Timișoara găzduiește turneul semifinal al Campionatului Național rezervat juniorilor II (jucători născuți în 1986 și 1987). Participă echipele Viitorul CSȘ Cluj, Pro Baschet Cluj, CSȘ Deva, West Petrom Arad, LPS Bihorul Oradea și CSȘ Timișoara. Pentru turneul final, programat în perioada 1-5 septembrie și la care vor lua parte 12 echipe, urmează să obțină calificarea primele trei formații din turneul de la Timișoara, programat în sala CSȘ din cartierul Circumvalațiunii. Calendarul competițiilor rezervate tinerilor practicanți ai sportului cu mingea la coș continuă în perioada 1-3 mai, cu un alt turneu semifinal, de data aceasta rezervat celor mai mari juniori. La Deva se vor întâlni CSȘ Deva, Viitorul Cluj, Liceul Independența Calafat, CSȘ Tg. Mureș și CSȘ Timișoara, primele două clasate obținând dreptul de a juca pentru titlul național, alături de alte 7 formații, în perioada 17-21 mai. în fine, juniorii III (născuți în 1988) se găsesc în aceeași fază a competiției, între 24-26 mai urmând să se deplaseze la Cluj, pentru stabilirea finalistelor. Echipele timișorene, antrenate de Tiberiu Ondreikovits, au șanse reale de a obține performanțe care să le dea dreptul de a juca în turneele finale, în special juniorii II, o generație care participă, în cea mai mare parte, și la acțiunile juniorilor I. F. V. Timișoara va găzdui un turneu semifinal al CN de juniori II Dinamo, eliminată din cursa pentru titlu Echipa masculină din Năvodari se va desființa 9 întrecerile pe grupe valorice ale Diviziei A de volei feminin se apropie de sfârșit, în semifinalele play-off-ului pentru locurile 1-4 (se joacă după sistemul trei din patru meciuri) au avut loc întâlniri spectaculoase și interesante, ce au atras în tribunele sălilor de sport mii de suporteri. Prima calificată în finala campionatului este lidera sezonului regular, Unic Piatra Neamț, care a învins pe Dinamo București cu scorul general de 3-1. Interesant este faptul că primul meci disputat în orașul de sub Pietricica s-a încheiat cu victoria echipei dinamoviste, care s-a impus cu scorul de 3-2; în următoarele trei meciuri, însă, moldovencele au întors în favoarea lor soarta calificării în finală, obținând victorii cu 3-0, 3-1, 3-1. Ultimele două partide au avut loc în Capitală: în cealaltă semifinală, CSU Metal Galați - „U“ AMICI Bacău, scorul general este de 2-2, după ce gălățencele au câștigat primele două mâine (3-0 și 3-1), iar băcăuancele ultimele (3-0 și 3-2). A doua echipă calificată în finala Diviziei A de volei feminin o vom cunoaște mâine, 17 aprilie, în meciul al cincilea, care se va disputa la Galați. Deținătoarea titlului de campioană națională feminină, Rapid CFR București, a ajuns în acest sezon în play-out-ul campionatului, în care a luptat pentru evitarea retrogradării. Adversara rapidistelor a fost CSȘ Astral Sibiu, pe care au învins-o cu scorul general de 3-0 (3-0, 3-0, 3-0). Astfel, Rapid CFR și-a păstrat locul în primul eșalon, iar CSȘ Astral a retrogradat în Divizia B. O veste tristă din Divizia A de volei masculin, deși s-a salvat de la retrogradarea din Divizia A, Midia Năvodari va părăsi primul eșalon, din cauza dificultăților financiare. „Nu mai pot ține echipa. Nimeni nu vrea să ne ajute“, a declarat președintele clubului, Viorel Căpriță. Midia a avut greutăți financiare în ultimele două sezoane, aflându-se de multe ori în pragul desființării. IOSIF DUDAȘ învinsă de Osasuna, Real Madrid a pierdut șefia, in Spania Pas greșit și pentru Borussia Dortmund în etapa a XXXIV-a din campionatul spaniol de fotbal, lidera clasamentului, Real Madrid, a suferit o înfrângere neașteptată, la Osasuna, coborând pe poziția secundă. Victorii prețioase pentru Deportivo și Barcelona, care s-au apropiat de șefie. Rezultate. Villareal - Celta Vigo 2-1, CF Sevilla - Las Palmas 1-1, Rayo Vallecano - Valladolid 1-0, Sociedad - Malaga 2-1, La Coruna - Espanyol 3-1, Barcelona - Alaves 3-2, Zaragoza - Bilbao 2-2, Tenerife - Betis Sevilla 2-1 și Osasuna - Real Madrid 3-1. Noul lider este Valencia, cu 63 de puncte, urmată de Real Madrid (62) și Deportivo La Coruna (61). Borussia Dortmund și-a diminuat serios șansele de cucerire a titlului în Bundesliga, învinsă cu 1-0 în deplasare la Kaiserslautern, într-o altă partidă care a încheiat etapa a XXXI-a, Stuttgart și Energie Cottbus au terminat la egalitate, 0-0. Prima clasată este Leverkusen, cu 66 de puncte, urmată de Dortmund (61) și Bayern München (59). Arsenal și Chelsea s-au calificat în finala Cupei Angliei, câștigând cu același scor, 1-0, disputele cu Middlesbrough, respectiv Fulham. Cu trei etape înaintea finalului sezonului în Turcia, Galatasaray Istanbul este lideră, cu 69 de puncte, urmată de Fenerbahce (66) și Beșiktaș (61). în derby-ul etapei a XXXI-a, Fenerbahce a câștigat cu 2-0 pe terenul lui Beșiktaș. D. AGA „Tricolorii“ se pregătesc pentru amicalul cu reprezentativa Poloniei Și selecționata de tineret va juca un meci-test, mâine, la Swice nad Wisla Naționalele de tineret și seniori ale României întâlnesc, mâine, în deplasare, selecționatele similare ale Poloniei. Printre jucătorii convocați de Anghel Iordănescu pentru această partidă amicală și-a găsit locul în ultima clipă și Adrian Ieneși, fundașul echipei Rapid ajungând pe lista selecționerului în momentul în care „spaniolul“ Iulian Filipescu a devenit indisponibil. O altă surpriză o reprezintă convocarea în premieră la echipa mare a lui Ovidiu Petre, jucătorul formației FC Național depășind, se pare, statutul de internațional de tineret grație evoluțiilor sale convingătoare din campionat. Alte noutăți: Cristian Munteanu și Sorin Ghionea, ambii componenți ai echipei Oțelul Galați, revelația returului de campionat. în total, Iordănescu a convocat pentru amicalul cu Polonia nouă jucători autohtoni și 11 „stranieri“ în schimb, tehnicianul reprezentativei de tineret, Ion Moldovan, se confruntă cu o mare problemă: în opinia sa, jocul echipei ar putea suferi din cauza faptului că majoritatea fotbaliștilor nu au mai fost titulari în ultimul timp la echipele lor de club, dându-i exemplu pe rapidiștii Eduard Bandi și Vasile Maftei. Pe de altă parte, susține că jucătorii din eșaloanele inferioare pe care îi are acum la dispoziție sunt insuficient pregătiți. Tineretul va susține amicalul cu Polonia la Swice nad Wisla, iar „tricolorii mari“ vor juca la Bydgoszcz. L. GORDEA ■ Belu, conducător Octavian Belu este conducătorul delegației României la Campionatul European de gimnastică de la Patras, programat în perioada 18-28 aprilie, în concursul senioarelor vom fi reprezentați de o singură sportivă, Oana Petrovschi, care nu contează însă în lupta pentru medalii. Junioarele, în schimb, mizează pe două-trei medalii. Lotul de seniori are ca obiectiv obținerea a două medalii. (D. A.) Exclusă Otilia Bădescu nu va fi premiată de MTS pentru cucerirea titlului de campioană europeană cu echipa de tenis de masă a României. Federația Română de Tenis de Masă ceruse MTS să o premieze și pe Otilia Bădescu, ca pe celelalte componente ale lotului, având în vedere că a participat la fazele preliminare ale Campionatelor Europene. MTS a considerat ca ilegală această cerere,, respingând-o. (D. A.) înfrângere Oltchim Râmnicu Vâlcea a pierdut, duminică, în deplasare, cu scorul de 23-26 (12-12), prima manșă a semifinalelor Cupei Cupelor la handbal feminin, disputată în compania formației spaniole Alsa Elda Prestigio. Cea mai bună marcatoare a echipei antrenate de Mariana Târcă a fost extrema dreaptă Cristina Vărzaru, care a reușit șase goluri. Returul are loc duminică. (L. G.) Indecis Antrenorul Universității Craiova, Florin Marin, urmează să se decidă zilele următoare dacă va părăsi sau nu gruparea fotbalistică din Bănie, însă nu înainte de a discuta acest aspect cu patronul Gigi Nețoiu. Suporterii craioveni au cerut demisia lui Florin Marin, la finalul partidei pierdute, sâmbătă, de Universitatea pe teren propriu (scor 0-1), în fața formației Ceahlăul Piatra Neamț. (S. G.)