Agenda Zilei, aprilie 2002 (Anul 7, nr. 76-101)

2002-04-23 / nr. 95

I Mrê*$mL ~-li HLHh I[M (I l»a» 11B H111R1 |l I i I 'i1 I ! Ill |^W >'n)in 111 I f șțț^^^^^^^COTIDIAN DE INFORMApi^^RTlS^^y^^^^f ^ [Okäß* marți, 23 aprilie 2002 Prințul Charles ne vizitează de Pând Prințul Charles al Marii Britanii va efectua, în perioada 3-6 mai, o vizită particulară în România, în cursul căreia va avea și o cină privată cu președintele Ion Iliescu, după cum a anunțat, ieri, purtătorul de cuvânt al președintelui, consilierul prezidențial Corina Crețu. Ea a precizat că prințul Charles va face această vizită în România la invitația Fundației Mihai Eminescu, având drept scop o informare asupra potențialului turistic și cultural al regiunii Sibiului. In ultima perioadă, Marea Britanie și-a intensificat contactele cu România. Astfel, pe lângă întâlniri cu caracter diplomatic, oficialii britanici au oferit sprijin concret în mai multe sectoare din economia românească. Experții Departamentului de Comerț și Industrie din Marea Britanie vor asista reprezentanții Ministerului Industriei și Resurselor în elaborarea și implementarea politicii industriale în România, în cadrul unui program twinning co-finanțat de Uniunea Europeană, a anunțat ministrul industriei, Dan Ioan Popescu. El a mai spus că țara noastră va deschide, în curând, capitolul „Politică Industrială” în negocierile cu Uniunea Europeană. „Obiectivele programului de twinning vizează, în primul rând, întărirea capacității Ministerului Industriei de a elabora și implementa politica industrială din România”, a adăugat Popescu. VIOREL BOIA Prințul se interesează de cultura românească Viitorul premier al Ungariei știe limba română După victoria stângii la alegerile legislative din Ungaria, în funcția de premier va fi numit aproape sigur Péter Medgessy. Fost ministru de finanțe și membru al comitetului central al celui mai reformist Partid Comunist din Europa de Est, Medgessy s-a retras în cariera profesională până a fost rechemat în politică de socialiști. El a promis electoratului că va aduce „pacea socială”. Biografia lui Péter Medgessy este una interesantă, el având legături puternice cu România. Deși s-a născut la Budapesta, pe 19 octombrie 1942, viitorul premier ungar provine dintr-o familie originară din Transilvania. In 1947, tatăl său a fost numit consilier la Ambasada Ungariei la București. Pe lângă franceză, engleză și rusă, Péter Medgessy vorbește limba română. El este căsătorit și VIOREL BOTA Péter Medvessy are rădăcini în Transilvania Succes la München Nu demult, orașul german München a găzduit lucrările Forumului economic românesc, manifestare la care România a fost reprezentată la nivel de secretari de stat, prezenți fiind Mihai David, din Ministerul Dezvoltării și Prognozei, Adrian Mitu, de la Externe, Dinu Marocopol, de la Ministerul Comunicațiilor, și Mugur Isărescu, guvernatorul BNR. Și Timișul a avut reprezentare, la lucrări participând Marius Popovici, vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș. Expunerea oficialului timișean a trezit interesul în rândul participanților, în principal oameni de afaceri și bancheri. Popovici a și primit confirmarea că o delegație va sosi în 1 mai la Timișoara, pentru a vedea la fața locului potențialul județului. C. BOGDAN Vedetă a PRO TV, reținută de polițiști După o săptămână de teatru, muzică, film, arte vizuale, creație vestimentară, literatură și arhitectură, StudentFest a ajuns ieri la final. După cum remarca Felix Toma, președintele Organizației studenților de la Universitatea de Vest, inițiatoarea acestui eveniment, a fost un „Fest“ cu bune și cu rele, dar mai ales a fost unul experimental, care să deschidă o nouă serie de astfel de festivaluri. Desigur că nu au lipsit nici momentele haioase. Cel mai important protagonist al unui astfel de episod a fost Vlad Craioveanu, prezentatorul emisiunii „Zero“ de la PRO TV. Studenții de la arhitectură au pregătit un moment inedit la secțiunea lor, acoperind fântâna din Piața Unirii cu un cub. Vlad Craioveanu, prezent la fața locului să filmeze opera studenților arhitecți, a început să strige în gura mare că de acum încolo este noul proprietar al fântânii, iar cei care doresc să ia apă din acel loc trebuie să trateze cu el. Se pare că „noul proprietar“ și pretențiile lui i-au nemulțumit pe unii timișoreni, care i-au chemat în ajutor pe oamenii legii; în numai câteva minute, polițiștii și-au făcut apariția și l-au reținut pe Vlad Craioveanu. Când și-au dat seama de farsă, polițiștii i-au redat libertatea vedetei PRO TV. M. POPESCU Un fel de veșnicie pentru personalități La solicitarea Direcției pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național, Consiliul Local Timișoara va lua astăzi în dezbatere propunerea ca personalităților istorice, culturale, artistice și științifice din municipiul Timișoara să li se atribuie pe veci mormintele. Potrivit proiectului de hotărâre pregătit pentru plenul din această seară, CS ar urma să asigure și fondurile necesare întreținerii, îngrijirii și marcării acestor morminte. Se cere ca mormintele respective să fie administrate de ADP, care să stabilească exact parcela și numărul mormântului monument. O asemenea formulă a funcționat la Timișoara până după război. Cei de la Direcția pentru Cultură a județului Timiș menționează în cererea lor că toate marile orașe ale Europei au cimitire vestite prin personalitățile ce și-au găsit odihna de veci acolo, iar mormintele personalităților sunt considerate ca o mândrie națională și locală, dar și ca loc de pelerinaj și vizite ale unor turiști din țară și din afara ei. CS Timișoara are deja o listă cu peste o sută de personalități care ar beneficia de mormânt pe veci. DELIA FOLTEAN Nu luăm și casă mortul Guvernului Ieri, după trei ore de discuții sterile, consilierii municipali au ajuns, în marea lor majoritate, la concluzia că Timișoara nu trebuie să se lase păcălită și să preia CET doar de dragul de a face pe plac Guvernului, în ședința extraordinară a CL, desfășurată ieri, cu participarea prefectului Horia Ciocârlie, a reprezentanților Termoelectrica, respectiv directorul general la nivel național, Constantin Bălășoiu, șeful sucursalei locale, Aurel Matei, și a împuternicitului Ministerului Industriilor și Resurselor, Victor Mocanu, primarul Gheorghe Ciuhandu a declarat răspicat că până la această oră toate discuțiile cu Guvernul s-au soldat cu simple promisiuni verbale, fără suport real, în aceste condiții, chiar dacă celelalte 16 municipii din țară au semnat protocolul de predare-primire a centralelor, Timișoara nu se poate complace în acest joc al Guvernului. La propunerea Evei Forika, se va formula o notă cu toate solicitările CS Timișoara și fiecare punct va trebui semnat și parafat de factori abilitați de la București. Această notă va însoți protocolul care va fi semnat într-o ședință viitoare. Ciuhandu precizează că Primăria nu poate aduce în casă un mort de la Guvern. Pierderile CET locale sunt de un miliard de lei pe zi. D. FOLTEAN Pierderile CET sunt de un miliard pe zi Vadim l-a felicitat pe Jean-Marie Le Peni