Agenda Zilei, aprilie 2002 (Anul 7, nr. 76-101)

2002-04-22 / nr. 94

10 nthvnmiM ùLei UHR' SOCIAL 22 aprilie 2002 l Menținerea igienei Proiectul „Minte sănătoasă în corp sănătos“ inițiat de Asociația Filantropică Medicală Creștină „Christiana“ a primit o nouă donație constând în materiale de strictă necesitate pentru menținerea igienei la familiile nevoiașe, cu mulți copii. „Procters Gamble“ va oferi și în următoarele luni săpun și detergent pentru locuitorii din cartierul Iosefin, beneficiari ai Asociației amintite. Prin proiect se urmărește și prevenirea îmbolnăvirilor cauzate de mizerie. (L. K.) Raportori Numărul îmbolnăvirilor de gripă a scăzut, iar cel al virozelor și al pneumoniilor se menține încă destul de ridicat, au comunicat reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Timiș, după raportările făcute între 8 și 14 aprilie, în Timiș. In această perioadă, numărul cazurilor de gripă a fost de 16, al pneumoniilor de 414, iar al virozelor de 924. (D. S. B.) Vaccinări începând de azi, 22 aprilie, pe parcursul întregii săptămâni, se va desfășura campania de vaccinare diftero-tetanică la elevii din clasele a VIII-a din școlile timișorene și cele din județ. Imunizarea va fi realizată numai cu seringi de unică folosință, au anunțat reprezentanții Serviciului de supraveghere a stării de sănătate a Direcției de Sănătate Publică Timiș. (D. S. B.) Direcția Generală pentru Protecția Drepturilor Copilului Timiș Bethany Fundația Serlor SoKiare SÂPTAMÂNA ADOPȚIEI Ediția a D-a 22-26 aprilie 2002 ADOPTĂ UN COPIL ! DA-IO ȘANSA ȘI OFERÄ-I O FAMILIE ! Relații la D.O.P.D.C.Timk 190281 $i 194030 Best Chef of Timișoara Un juriu de experți va desemna cei mai buni bucătari șefi ai orașului Minuțios organizată de Crystal Publishing Group, editorul revistei „What, Where, When“, în colaborare cu Fundația Adam Müller Guttenbrunn, prima ediție a concursului culinar The Best Chef of Timișoara are loc chiar astă-seară, la Casa A.M. Guttenbrunn. Evenimentul se va desfășura sub președinția primarului Gheorghe Ciuhandu și va fi onorat de prezența Excelenței Sale Klaus Peter Marte, consulul Germaniei la Timișoara. Competiția va desemna cei mai buni bucătari șefi din Timișoara, titluri pentru care se vor bate cu argumente dulci - picante - aromate - rafinate maeștrii orașului într-ale bucătăriei: Alexandru Nagy (Continental), Octavian Costineanu , Lucia Fischer (Club Senator), Ștefan Lobonț (Lloyd), Nicolae Guștere (Maestro), Emil Ștefănică (Mioritic), Adrian Tofan (Taverna Românească „La Servici“), Gabriel Crețu (Vila Internațional). Juriul îi are în componență pe experții culinari Gheorghe Vătafu, bucătar șef la Intercontinental București, Grigore Todea, bucătar șef la Continental București și președintele filialei din Capitală a Asociației Naționale a Bucătarilor și Cofetarilor din Turism, și pe François Benoît, directorul Centrului Cultural Francez din Timișoara. Delicatesele din competiție vor fi savurate în cadrul unei cine filantropice, toate fondurile colectate urmând a fi cedate Căminului de Bătrâni A.M. Guttenbrunn și Căminului pentru pensionari Inocențiu Klein, aflat în administrarea Primăriei. La București, au avut loc trei ediții de Best Chef la Muzeul de Artă Națională și în beneficiul acestuia, la care au participat politicieni, diplomați, oameni de afaceri, artiști, strângându-se mii de dolari. S. P. D. Arta culinară, răsfățul zilei de astăzi Expoziție de pisici cu... Tom Jerry S-au întrecut în frumusețe peste optzeci de pisoi și pisicuțe La Casa Tineretului, în weekend, a avut loc o adevărată întâlnire între toți iubitorii de pisici din Timișoara, București, Lugoj, Oradea, Arad, Cluj-Napoca, Sighetul Marmației, Galați. Ba chiar și din Republica Moldova. Aici s-au desfășurat cea de a treia și a patra ediție a Expoziției Feline la Timișoara. S-au prezentat peste optzeci de pisici, din rasele persane, exotice, orientale, siameze, dar și exemplare unice în România, cum ar fi premiatul special Cream Cracker, din rasa Maine Coon, adus din Olanda, aflat în proprietatea Iuliei Gingăraș de la crescătoria Child of Maine din Galați. Doi arbitri internaționali, special sosiți din Cehia, au decis, mai întâi, că spațiul expozițional este unul propice, iar cuștile felinelor sunt din cele moderne, elegante... Locul întâi la categoria adulți mascul/femelă a fost oferit crescătoriei Tatianei Babic, din Timișoara, pentru persanul Transilvanian Dolce Vita și orientala Chocolate Panthera. Un pisoi născut în Iugoslavia acum trei ani, Lotus Rufus, a luat locul întâi la categoria neutru (castrați). Au fost prezenți și... Tom și Jerry, în filmele de animație derulate la televizorul pus la dispoziția copiilor. Prețul unei pisici din rasa siameză sau british ajungea de la 150 la 300 USD. LUCIAN SAVA Cu priviri... feline, în așteptarea deliberărilor 1 A ‘11 AW __ a viscus Apolloi intr-o nouă prezentare Clovnii caraghioși, în slujba distracției timișorenilor De câteva zile încoace, pe terenul de zgură din spatele stadionului Dan Păltinișanu,s-a aciuat cu vagoane pe roți, cuști și un cort înalt, prismatic, circul budapestan Apollo, care s-a îmbogățit cu ceva numere noi. Pe lângă spectacolul de echilibristică dat de cei trei frați Armand, apare ca inedit un număr care include, din plin, șerpi înspăimântători. Până când „Cei trei Thomson“ să se apuce să arunce cuțite într-o „victimă“, intră în scenă o trupă tânără de acrobați, de care vor râde... maimuțe, ponei și căței dresați ca la carte. Eduardo Beatrix, un cuplu simpatic foc, „modelează“ la înălțimi acrobații pe o motocicletă zgomotoasă. Pepe și Frici, doi clovni caraghioși, sunt la volanul „mașinuței fermecate“. Toate astea, dacă vrem să vedem doar partea optimistă. Aflăm de la impresarul trupei că lui Apollo nu i s-a dat terenul din fața stadionului întrucât, pe acesta, se pregătește să înceapă Festivalul Berii. L. SAVA Aprilie nu s-a „îndurat“ de Ziua Astronomiei. A afișat un cer înnorat deasupra celor aproape două sute de pasionați ai secretelor cerești, veniți sâmbătă după-amiază, la Observatorul timișorean. Cercetătorii Ladislau Farkas și Florin Secoșan nu s-au sinchisit nici ei prea mult de nori și au oferit, ca gazde, o lecție impresionantă de astronomie. S-au pus întrebări, pe cei mai mulți dintre participanți îi interesa de ce au acces pe terasă și sub cupola Observatorului doar cu ocazii festive. Și Ziua Astronomiei, printre nori Aproape două sute de privitori au venit pe terasa Observatorului timișorean s-a făcut un plan: fiecare timișorean e poftit la observații cu telescoapele și lunetele din dotare, dacă sunt îndeplinite câteva condiții. Anume, e nevoie de un grup format din cel puțin cinci persoane sau cel mult douăzeci și cinci, de un telefon de anunțare la observator, și de achitarea unei taxe. Un dolar pentru adulți, o jumătate pentru elevi, studenți. Se asigură, în caz de cer fără nori, observații pertinente, acces la filme specifice pe calculator. LUCIAN SAVA Spectacol la Casa Faenza Laza Cnejevici a cântat pentru Paștele copiilor autiști Statisticile arată că sunt cel puțin o sută de copii în Timișoara care suferă de sindromul autist. Singurul loc din România unde acești copii sunt ținuți sub supraveghere și li se încearcă găsirea unui tratament este Casa Faenza de pe Aleea Sănătății nr. 5. Aici, vineri seara, Laza Cnejevici , friends au susținut un spectacol de binefacere, pentru a fi cumpărate cadouri de Paște celor 15 copii asistați de centru. Prezent la spectacol, președintele Asociației Casa Faenza, Adrian Orza, viceprimar al Timișoarei, a spus: „Să avem cât mai puține momente în care greutățile să ne copleșească“. Urarea edilului s-ar putea împlini dacă la Casa Faenza, construită în august 2001 drept centru pilot de recuperare a copiilor cu sindrom autist, și-ar găsi loc, puțin câte puțin, întregul grup de autiști din Timișoara. S-ar elimina, astfel, o discriminare nedorită de nimeni între copiii autiști asistați de specialiști și ceilalți. L. S. De Ziua Pământului, a fost curățată o parte din Pădurea Verde Picnicurile care lasă resturi în urmă dau bătaie de cap cercetașilor Astăzi, 22 aprilie, este Ziua Pământului. De aceea (și nu doar) cam cincizeci de tineri liceeni și studenți și-au dat întâlnire, duminică dis-de-dimineață, pe spațiul cuprins de Pădurea Verde, calea ferată, Parcul Zoologic și Liceul Silvic. Pentru a-i curăța. Cu toții, membri ai Cercetașilor României din Timișoara, mișcare ce face parte din Organizația Mondială a Mișcării Scoutiste, adică a cercetașilor lumii întregi. Acestora li s-au alăturat și câțiva studenți ELSA (European Low Students’ Association). Primăria urbei a venit cu sacii (mari, albaștri) și cu o mașină de transportat gunoiul (mare, galbenă). Afară de hârtii, ambalaje și alte resturi specifice unor picnicuri dezordonate, cercetașii au avut de adunat cauciucuri, resturi de motoare ale unor mașini dezmembrate (!) și chiar... un vas de toaletă. Așadar, curățirea zonei alese s-a întins pe câteva ore bune. S-au organizat, apoi, un picnic (ale cărui resturi n-au fost lăsate aiurea) și multe jocuri de echipă tipice cercetașilor, ca răsplată pentru munca voluntară a tinerilor. Cu toții au vizitat Parcul Zoologic, „măcar pentru a plăti bilete, ca din banii,ăștia să se cumpere (și) o haltă de carne, că am auzit c-au venit lei noi“, după cum ne-a motivat gestul un cercetaș aflat în plin lucru. LUCIAN SAVA