Agenda Zilei, ianuarie 2003 (Anul 8, nr. 1-24)

2003-01-28 / nr. 21

/T [ N 7Jr J Jfk'l 1] *1Ba Fără verificare tehnică suplimentară De ani de zile se vorbește de necesitatea reducerii birocrației, țara noastră fiind fruntașă, din păcate, la acest capitol. Declarații pe marginea subiectului au tot fost lansate, însă faptele s-au lăsat așteptate. Totuși, la Ministerul Transporturilor lucrurile încep să se îmbunătățească. Registrul Auto Român va renunța la verificarea tehnică suplimentară efectuată la înmatricularea autovehiculelor din momentul încheierii contractelor de vânzare-cumpărare, procedura urmând să fie simplificată și redusă la o simplă identificare a autovehiculului, informează Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuinței. Măsura a fost decisă, ieri, printr-un ordin al ministrului Miron Mitrea, care consideră că în acest fel va fi redusă birocrația, iar accesul populației la serviciile oferite de instituțiile publice, în speță RAR, va fi simplificat. „Am hotărât ca Registrul Auto Român să renunțe la această procedură, astfel încât oamenii să nu mai fie nevoiți să scoată bani din buzunar pentru a plăti de mai multe ori pentru serviciile oferite”, a spus ministrul lucrărilor publice, transporturilor și locuinței. Conform Odonanței 78/2000, care modifică HG 594/1991 privind verificarea îndeplinirii condițiilor tehnice de către autovehiculele și remorcile acestora care circulă pe drumurile publice, vehiculele rutiere - cu excepția celor noi - care urmează să fie înmatriculate sunt supuse verificării tehnice de către Registrul Auto Român. VIOREL BOTA COTIDIAN DE INFORMA FOÏTfe mafti, 2>^infre 2003 fie^i 16 pagini 4202+798 tva=5 000 lei Șoferii vor da mai puțini bani pe verificările tehnice ale mașinilor Liste puse la vedere pentru a-i demasca pe revoluționarii impostori Bătălia dintre revoluționarii adevărați și așa-numiții impostori se acutizează pe zi ce trece. Revenit ieri la Timișoara, după ce a participat la București la o întâlnire cu liderii asociațiilor constituite înainte de apariția Legii 42 (care oferă o serie de facilități revoluționarilor), mediată de secretarul de stat Emil Cuteanu și consilierul prezidențial Dan Iosif, președintele ALTAR Costel Bursuc s-a decis să promoveze în orașul martir Timișoara o modalitate exemplară de eliminare a impostorilor. Convins fiind că și în asociațiile timișorene sunt o mulțime (este adevărat mult mai puțin numeroasă decât în alte orașe) de impostori, Costel Bursuc spune că a trecut la întocmirea unor liste în care sunt nominalizați cei aproape 500 de luptători din ALTAR. Liderul ALTAR este hotărât să facă rost de fonduri pentru a le publica în presa locală. Până atunci, însă, Costel Bursucu este decis să afișeze listele pe ferestrele sediului ALTAR, din Piața Libertății, pentru ca toți timișorenii să poată vedea numele revoluționarilor. Iar în cazul în care cineva este convins că vreuna din persoane nu a luptat în revoluție este așteptat la sediul ALTAR și dacă contestația se dovedește reală Bursuc spune că o va trimite Secretariatului de Stat pentru Problemele Revoluționarilor, pentru anularea certificatului de revoluționar. DANIELA BARANGA Costel Bursuc are o metodă originală de demascare a falșilor revoluționari Timișul rămâne excedentar Timișenii au plătit în anul trecut sub forma taxelor și impozitelor către bugetul național, deci fără birurile locale, 7 500 de miliarde de lei, a anunțat ieri prefectul Horia Ciocârlie. Reprezentantul Guvernului s-a documentat în acest sens pentru a demonstra că autoritățile locale nu ar fi tocmai defavorizate la împărțirea banilor. Cu datele precise în minte, prefectul a afirmat că se întorc în județ 5 000 de miliarde, deci cam două treimi, adică 66%, a spus el, susținând că alte sute de miliarde de lei se mai întorc și pe alte căi, cum ar fi agricultura, Direcția Apelor Banat și chiar cultură și programele sociale. „Este adevărat că județul Timiș este excedentar, strânge mai mulți bani decât cheltuiește“, recunoaște Horia Ciocârlie, dar „și dacă ar fi Republica Timișoara, tot ar trebui să susținem armata, învățământul. Oricum, nu primim bani de la alte județe, dăm la alții, dar nu chiar atât“, afirmă prefectul. LĂCRĂMIOARA CONDEA Funcționarii publici au depus jurământul Reforma în administrația publică locală a mai făcut ieri un pas, cel puțin la nivelul Consiliului Județean Timiș, unde cei 96 de funcționari au depus jurământul, în cinstea evenimentului, care s-a consumat în Sala de consiliu a Palatului Administrativ, președintele Ioan Șipoș și-a pus eșarfa tricoloră și s-a asigurat că fiecare funcționar public are rezervat un pahar cu apă sau suc în caz că întâmpină dificultăți emoționale. Fiecare funcționar s-a angajat în fața conducerii, conform textului citit de șeful Personalului din CIT, că va fi mânat de corectitudine și profesionalism în munca pentru cetățeni. Rând pe rând, cei 96 de funcționari au trecut pe la microfon și Constituție, după care și-au pus semnătura pe lista începută cu sfârșitul jurământului „Așa să-mi ajute Dumnezeu“. CAMELIA BOGDAN Funcționarii au depus jurământul în prezența conducerii CJT Lege pentru străini Regimul juridic al străinilor în România este reglementat, începând de ieri, printr-o singură lege, potrivit căreia cetățenii străini care vin în România trebuie să îndeplinească aceleași condiții ca și românii care călătoresc în străinătate. Pentru a obține viza turistică, străinii care vin în România trebuie să prezinte autorităților un voucher sau o rezervare fermă la hotel, un bilet de călătorie valabil până la destinație sau permisul de conducere, cartea verde și documentele de înmatriculare ale mașinii (dacă este cazul), asigurarea medicală și dovada mijloacelor de întreținere, respectiv o sută de euro pe zi sau echivalentul în valută convertibilă, pentru toată durata sejurului în România. Cetățenii străini care tranzitează România vor avea nevoie de viză de tranzit sau de viză de scurtă ședere. Potrivit aceleiași legi, documentul de călătorie în care va fi aplicată viza trebuie să aibă o valabilitate cu cel puțin șase luni mai mare decât viza solicitată.