Agenda Zilei, octombrie 2003 (Anul 8, nr. 230-256)

2003-10-11 / nr. 239

11 Ô ÜJJJ J JJ « **-----------ﻫ* Sytiment ■ fj ) O I Stea de AurI pentru Alain Delon Cel mai celebru pensionar francez, invitat de onoare la Festivalul Internațional de Film de la Marrakech I , încă o dată (oare pentru a câta oară?!), actorul francez Alain Delon a fost onorat pentru întreaga sa carieră, primind Steaua de Aur în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Marrakech, aflat la cea de a treia ediție. Trofeul i-a fost înmânat de fosta sa parteneră, actrița italiană Claudia Cardinale, amândoi fiind ovaționați la scenă deschisă de publicul aflat la Palatul Congreselor din Marrakech. După gală, actorii și ceilalți invitați au luat parte la un dineu oferit la Palatul Regal de prințul Moulay Rachid, fratele regelui Mohammed al VI-lea al Marocului. La 8 noiembrie, Alain Delon va împlini vârsta de 68 de ani. Născut la Sceaux, el este o adevărată legendă a cinematografului francez, a sedus generații de femei... și în urmă cu doi ani s-a retras din lumea filmului preferând televiziunea. „Cinematograful francez e pe cale să moară“, spunea el într-un interviu în care își motiva alegerea făcută. „Dacă aș avea 20 de ani nu știu dacă aș face cinema.. .televiziunea e a viitorului“, susține el. Actorul este eroul unui recent serial de televiziune, Fabio Montale, în care joacă rolul unui comisar din Marsilia. De-a lungul vieții sale, Delon a jucat în 82 de filme și a fost recompensat cu numeroase Premii Cesar. Și-a început activitatea ca ajutor de brutar, iar la 17 ani s-a angajat în marină. în 1957, la întoarcerea în Franța, își începe cariera de actor, devenind star în 1960, ca urmare a rolului din în plin soare. Consacrarea o va cunoaște cu alte pelicule de succes printre care Cercul roșu, Samuraiul, Rocco și frații, Borsalino și, nu în ultimul rând, Ghepardul. în anul 1978 și-a creat propria sa marcă, Alain Delon Diffusion, iar în anul 1985 se stabilește în Elveția. A fost căsătorit o singură dată, cu Natalie Berthelmy, mama fiului său, Anthony. Din 1987 până anul trecut a trăit cu top modelul Rosalie, cu care mai are doi copii. Printre cele cu care și-a împărțit viața se numără alte nume mari ale ecranului, ca Romy Schneider, Brigitte Bardot, Jane Fonda, Shirley MacLaine, Mireille Dare... M. S. Alain Delon alături de președinta juriului, Melita Toscan du Plautier, la Marrakech UitMtă cu British Style Award Kim Cattrall, alias Samantha Jones din Sex and the City, e considerată cea mai stilată vedetă de televiziune... chiar dacă a apărut goală în FHM Zilele trecute, la Londra au fost acordate râvnitele trofee British Style Awards pe anul 2003, ceremonie desfășurată la finalul Săptămânii Modei și sponsorizată de marca Lycia. Actrița Kim Cattrall, cea care o interpretează pe faimoasa Samantha Jones în deja celebrul serial Sex and the City, a fost recompensată cu premiul pentru cea mai stilată vedetă de televiziune din lume. Kim s-a născut pe 21 august 1956, la Liverpool, Marea Britanie, și pe când avea numai trei ani a emigrat împreună cu familia sa în Canada. Fiica lui Dennis și a Shanei era preocupată de mică de film, așa că la numai 11 ani părinții o trimit în țara natală pentru a studia la London Academy of Music and Dramatic Art. La 16 ani se reîntoarce în Canada, la Vancouver, unde își continuă studiile artistice, iar în scurt timp câștigă o bursă ce-i va permite să studieze la American Academy of Dramatic Arts din New York. Pe când era în ultimul an juca alături de Otto Preminger în filmul Rosebud, în anul 1975. După terminarea turnajelor a jucat pe scena teatrului din Vancouver și mai apoi la Toronto, moment în care a avut primul contact cu Studiourile Universal din Los Angeles. Este și momentul când divorțează de primul său soț. Plecată în Orașul îngerilor, îl va cunoaște pe arhitectul german Andreas Lyson, cu care se va căsători în 1982, dar de care se va despărți cinci ani mai târziu, în 1998 se va căsători pentru a treia oară cu Marc Levinson și se stabilește în Long Island. împreună cu acesta scrie cartea Arta orgasmului feminin, cei doi sperând ca în acest fel să vină în ajutorul cuplurilor pe cale să se despartă... Sfaturile lor se pare că nu au fost benefice, pentru că nici măcar pe ei nu-i ajută, hotărând să divorțeze în decembrie 2002. Aventurile frumoasei Kim continuă anul acesta, când îl întâlnește pe Bruce Willis. Chiar dacă actorul nu corespunde în totalitate cerințelor sale, se pare că s-a născut o idilă. M. S. îmbrăcată sau dezbrăcată, Kim are... stil O-zone se destăinuie o trupă expertă în limba română Cu prilejul lansării albumului „DiscOZone“, Dan, Arsenie și Radu, membrii trupei O-zone, au declarat că sunt experți în limba română, iar eventualele inadvertențe din textele hiturilor cu care au cucerit națiunea au fost făcute intenționat. „Textele le-am creat intenționat așa. Și accentul nostru este intenționat. Unele piese au un accent diferit. Cum, n-ați observat? înseamnă că nu cunoașteți piesele noastre, pur și simplu“, a argumentat liderul trupei, Dan Bălan. După ce ziariștii au aflat că succesul pieselor O-zone nu e întâmplător, el a mai declarat: „Nu am spus haiduc și Picasso întâmplător... prostește. Totul e studiat“. Următorul videoclip al trupei va fi primul care se va realiza în țara noastră. Și asta pentru că va fi filmat pe peliculă. „Va fi o piesă foarte tristă, lacrimogenă... de stare și vrem o imagine foarte frumoasă“. Printre planurile de viitor ale moldovenilor se numără și intenția de a ieși pe piața vestică. ZOLTAN VARGA O-zone, experți... de top