Agenda Zilei, octombrie 2003 (Anul 8, nr. 230-256)

2003-10-14 / nr. 241

Irfer » i I Casa ONU, inaugurată iPagina 2 marți, 14 octombrie 2003 4202+798 TV Apä.ODO iii V, ............ ... I —...... r Yi,t ^ L Masacru in Bolivia Pagina 8 Finanțarea la Piața de Gros a fost perfectată în detaliu Ieri, la Primăria Timișoarei au fost perfectate ultimele detalii pentru realizarea unuia dintre marile proiecte ale municipalității, Piața de Gros. Primarul Gheorghe Ciuhandu a discutat amănunțit despre proiect cu Heinz Peter Spanier, reprezentant al Ministerului Federal pentru Cooperare și Dezvoltare Economică din Guvernul Germaniei, care a sosit însoțit de încă doi specialiști, în prezența consulului german la Timișoara, Klaus-Peter Marte. Totodată, primarul, împreună cu partea germană, a fost la fața locului, în zona străzii Ovidiu Balea, unde va fi Piața de Gros. în final, s-a convenit că Institutul de Credit pentru Reconstrucție al Germaniei va acorda direct Primăriei Timișoara, pentru prima dată fără garanții din partea Guvernului român, cele 2,5 milioane de euro necesare proiectului. Heinz Peter Spanier a preciat că „acesta este un angajament de cea mai mare anvergură, pe care îl pregătim împreună de câțiva ani; acum au fost clarificate problemele și de anul viitor vor începe lucrările“. Spanier a menționat pe lângă avantajele producătorilor, comercianților și clienților, și dimensiunea europeană a proiectului, căci se așteaptă ca Piața de Gros din Timișoara să devină un punct esențial al exporturilor românești de legume și fructe spre țările occidentale. Totodată, se prevede și modernizarea Pieței Iosefin. Megaproiectul este deosebit de important, căci este finanțat prin Pactul de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est, iar primarul i-a oferit lui Spaniei o Diplomă de excelență. Apoi, delegația, însoțită de consulul german, a avut o întrevedere cu președintele CJT, Ioan Șipoș, în cadrul căreia s-a discutat despre continuarea bunelor relații și despre marile proiecte timișene. LĂCRĂMIOARA CONDEA, CAMELIA BOGDAN La Primărie, germanii au dat undă verde pentru suma de 2,5 milioane euro Deceniul negru al Epocii de Aur Universitatea „Tibiscus“ și Fundația Friedrich Ebert - România au organizat, pentru ieri și astăzi, simpozionul internațional „Deceniul negru al Epocii de Aur. 1979- 1989“, în cadrul căruia invitații, istorici și analiști politici, au ca scop găsirea unui răspuns la întrebarea de ce tranziția a fost atât de diferită pentru statele din fostul bloc comunist. Lucrările au fost deschise de Elke Săbiei, reprezentanta Fundației Friedrich Ebert în România, care a subliniat importanța discuțiilor deschise „asupra poverii trecutului“ în toate țările din estul Europei. Prefectul Horia Ciocârlie a apreciat că discuțiile abordează „cea mai complicată perioadă pe care am parcurs-o“. Discuțiile, la care a participat și cercetătorul Marius Oprea, de la Institutul de Istorie Recentă, au fost moderate de Marius Lazăr, consilier politic pe lângă Președinție; prima lucrare a fost de susținută Anneli Ute Gabanyi, de la Fundația de Științe și Politică din Berlin, și a avut ca temă „România în anul 1989“; țara noastră a fost caracterizată ca fiind atunci într-o stare disperată „între paralizie politică și dezastru economic“. D. BARANGA GABANYI Anneliste Gabanyi a făcut o radiografie a României anului 1989 Două miliarde de lei în Timiș pentru referendum în această săptămână, toate acțiunile de pregătire a referendumului sunt concentrate pe amenajarea secțiilor de vot, a declarat prefectul Horia Ciocârlie, care este și președintele Comisiei județene tehnice de organizare a evenimentului. Până acum s-au alocat două miliarde de lei în Timiș, din care 400 de milioane de lei pentru Timișoara și 200 pentru Lugoj. Horia Ciocârlie a prezentat și lista cheltuielilor principale, aprobate de comisia județeană: 129 de milioane de lei la Renașterea bănățeană pentru publicarea listei secțiilor de vot, 62 de milioane de lei pentru tipărirea buletinelor de vot la West Tipo Internațional, 73 de milioane de lei costă ștampilele, 180 de milioane de lei rechizitele, adică tușiere, pixuri și coli, 13 milioane de lei pentru transportul hârtiei, 204 milioane pentru protocolul la secțiile de vot, ceea ce înseamnă apă minerală, uscături de tipul sticks-urilor, sucuri, sandviciuri, și 298 de milioane lei pentru protocolul la Biroul Electoral Județean, care lucrează câteva săptămâni bune. Oricum, cele 500 de milioane de lei la protocol au fost calculate pentru o zi, 19 octombrie, deci vor mai crește, iar cele două miliarde vor fi clar suplimentate. Iar autoritățile vor încerca, între timp, să clarifice unele situații din listele permanente de vot, unde, din nou, sunt trecuți și decedații, și cei ce au emigrat. L. CONDEA Program de promovare a produselor din Republica MOLDOVA 13-17 octombrie 2003 TÂRG DE CONTRACTĂRI 15 octombrie 2003 la Timișoara, orele 11,00-16,00 10 companii din Moldova vă oferă produsele: plante medicinale, fructe, legume uscate și uscătorii, utilaj vinificație, utilaj alimentar, motocultivatoare, matrițe, vodcă, faină de grâu și mălai, băuturi, vinuri, snack-uri, parfumuri și roduse cosmetice. Evenimentul va avea loc la: Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timișoara Piața Victoriei nr. 3 Relații la telefon: 0256/219 173, 564 971 36 Nuntă cu glonț Participanții la o nuntă din Serbia, care își manifestau bucuria trăgând focuri de armă în aer, au doborât, din greșeală, un avion de capacitate mică, ai cărui ocupanți au fost grav răniți. Nuntașii celebrau evenimentul în stilul tradițional, fără a ști că avionul cu două locuri survola zona. Un martor ocular a afirmat că aparatul a fost atins de un glonț în aripa stângă, a luat foc aproape imediat și s-a prăbușit peste liniile de înaltă tensiune. Astfel de incidente sunt semnalate deseori și uneori chiar se soldează cu morți, în urma marilor evenimente sportive sau a petrecerilor de Anul Nou u DA PENTRU CONSTITUȚIE, DA PENTRU EUROPA!