Agenda Zilei, octombrie 2004 (Anul 9, nr. 233-258)

2004-10-14 / nr. 244

Timișoara, nu doar cu morții din '89 ,unul din trei francezi va urmări într-una din zilele următoare un reportaj despre Timișoara, realizat recent de o echipă de jurnaliști de la postul TF1, televiziune cu un format asemănător autohtonului ProTV, ne-a spus Stephane Re, directorului Centrului Cultural Francez, ghidul echipei de jurnaliști în orașul nostru. „TF1 e o televiziune profesionistă, care are un jurnal la ora 20 - când va fi difuzat și acest reportaj, urmărit de 15-20 de milioane de francezi“, a spus Re. Materialul lor s-a axat pe trei direcții: câinii maidanezi din București, uzinele Renault-Dacia de la Pitești și dezvoltarea economică din Timișoara. Stephane Renu a pierdut prilejul de a arăta jurnaliștilor francezi centrul istoric al orașului. „Ultimele informații răspândite în Franța despre Timișoara sunt morții de pe stradă, din timpul Revoluției. Sunt convins că acest reportaj va avea un impact pozitiv“. LUCIAN SAVA Centrul istoric al Timișoarei a prezentat interes joi, 14 octombrie 201 X QLAB 24 pagini 5 505+495 TVA= 6 000 lei Problemele din zonele fierbinți, în atenția NATO Miniștrii apărării din statele membre NATO au discutat, ieri, la reuniunea informală din Poiana Brașov, despre procesul de transformare a capabilităților NATO și îmbunătățirea legăturii între deciziile politice adoptate de Alianță și capacitatea forțelor armate de a le pune în practică. Secretarul general al NATO, Jaap de Hoop Scheffer, a afirmat că unul dintre aspectele dezbătute a fost modalitatea cea mai bună prin care se poate atinge obiectivul de a avea 40 la sută dintre trupele NATO gata de a fi deplasate în teatrul de operațiuni în orice moment și posibilitatea de a susține în teren 80 la sută dintre forțele NATO. O altă problemă este cum pot fi pregătite mai bine trupele NATO pentru operațiunile viitoare, inclusiv printr-o planificare pe termen lung. Oficialii au discutat și despre situația din Afganistan și implicarea NATO în această țară, în viitor, subliniind că desfășurarea alegerilor prezidențiale a fost un „succes uriaș“. S-a discutat și despre continuarea misiunii din Kosovo. Ultimul subiect abordat a fost cel privind Irakul, unde NATO sprijină Polonia în comanda diviziei multinaționale, a arătat Scheffer, adăugând că se acordă asistență Irakului prin antrenarea militarilor irakieni. 1). BARANGA Pagina Jaap de Hoop Scheffer, secretarul general al NATO, a participat la reuniunea de la Poiana Brașov Supliment Programe TV Politehnica are un rol important Când s-a pus în discuție relația dintre teorie și practică, mai precis legătura dintre instituțiile de învățământ superior și mediul economic, Universitatea Politehnica Timișoara a fost decretată ca instituția cu cea mai reală legătură cu piața de muncă. Astfel că prima vizită în România a unui grup de specialiști ai Centrului European de Dezvoltare a Formării Profesionale (CEDEFOP), cu sediul la Salonic, Grecia, a fost direcționată exclusiv spre Universitatea Politehnica Timișoara. în aceste zile, sunt prezenți în orașul de pe Bega nouă responsabili de formare, din țări diferite, care vor cunoaște, dar și promova, relațiile dintre teorie și practică, adică dintre universitate și întreprinderi. „Obiectivul României este de a adera la CEDEFOP, iar programul de vizite de studiu al specialiștilor la Timișoara este un pas spre acest scop“, a spus Sorin Zaharia, directorul Agenției Naționale pentru Parteneriatul Universităților cu Mediul Economico-Social (APART). Workshop-urile și vizitele la cei mai mari agenți economici, parteneri cu Politehnica, vor fi cuprinse intr-un raport de care se va ține seama în aderarea României la CEDEFOP. ADRIANA NICA Hrană pe masă, hrană pentru spirit Inspectorul șef principal loan Băla, directorul Penitenciarului Timișoara, ne-a vorbit despre o recentă donație venită, prin intermediul Mitropoliei Banatului, din Grecia, două tiruri cu cartofi și două de piersici, adică câte 30 de tone din fiecare produs, bașca 60 de saci, adică 2,7 tone, de fasole, care vor ajunge pe masa deținuților. „Au venit extrem de bine“, spune Băla, căci unitatea stă prost cu încasarea veniturilor din prestările de servicii, respectiv 8,2 miliarde de la 57 agenți economici și instituții, și, la rândul său, are 9,5 miliarde de lei neachitate la furnizori de medicamente, piese de schimb, mâncare. Totodată, o altă donație, venită din partea unor persoane fizice, oferă hrană spiritului: 380 de biblii. Acestea vor fi disponibile la biblioteca lăcașului de cult din penitenciar și vor fi împrumutate celor care promit să aibă grijă de ele, nu de alta, dar sunt unii cititori care-și răsucesc din pagini... țigări! Totuși, cei care-și doresc să aibă un exemplar al lor, îl pot primi. Preotul capelan Ioan Busuioc ne-a informat că, pentru că unii deținuți s-au plâns de ochi când citesc, s-au făcut diligențe pentru a-i înzestra cu ochelari. în bisericuță încap cam 60 de deținuți. Greco-catolicii au parte de slujbe marțea, neoprotestanții - sâmbăta, iar ortodocșii și catolicii - duminica. C ȚENCHE Deținuții timișoreni au primit aproape 400 de biblii Prefectura a „predat“ funcționarilor lecția integrării Subprefectul Matei Suciu, a deschis, ieri, întâlnirea de lucru cu persoanele desemnate să îndeplinească atribuții de integrare europeană în cadrul primăriilor din județ. Reprezentanții Compartimentului de Integrare Europeană din cadrul Prefecturii le-au prezentat funcționarilor principalele atribuții care revin celor desemnați să gestioneze vastul domeniu al integrării europene, printre care se numără întocmirea planurilor locale de măsuri vizând integrarea europeană, diseminarea în teritoriu a informațiilor legate de acest domeniu, urmărirea armonizării actelor normative emise de autoritățile locale cu legislația europeană, implicarea în programele cu finanțare europeană. De asemenea, subprefectul Matei Suciu a prezentat succint concluziile Raportului anual de țară al Comisiei Europene pentru 2004, prevederile principalelor documente emise de Ministerul Integrării Europene, care reglementează demersurile care trebuie derulate la nivel local în procesul de integrare și informații utile referitoare la instituțiile Uniunii Europene și la programele cu finanțare europeană care pot fi accesate în această perioadă, cu recomandarea că integrarea este extrem de importantă. CRENGUȚA RADOSAV Funcționarii de integrare europeană s-au instruit la Prefectură