Agenda Zilei, noiembrie 2004 (Anul 9, nr. 259-284)

2004-11-26 / nr. 281

Cel mai bun Moș Crăciun din lume La Gällivare, Suedia, localitate aflată la 80 de kilometri nord de Cercul Polar, s-au desfășurat Jocurile de iarnă Moș Crăciun, pentru desemnarea celui mai bun Moș din lume. Acesta a fost declarat în persoana britanicului Ron Homibbew, 69 de ani, care a reușit să obțină calificative maxime din partea turului internațional pentru măiestria cu care a manevrat sania trasă de reni, pentru modul în care a știut să împacheteze cadourile, pentru cursa cu sania, la viteză. Participanții la această olimpiadă în alb și roșu au fost nevoiți să dovedească și abilitatea de a coborî pe horn, cu sacul cu cadouri. Ron, un simpatic locuitor al localității Luton, a învins 50 de concurenți veniți din mai multe țări europene; în ultimul moment al competiției, aceasta a trebuit să fie redenumită, din Olimpiada Moș Crăciun, cum era inițial, în Jocurile de lamă Moș Crăciun, pentru că s-a primit o amenințare cu un proces din partea... Comitetului Internațional Olimpic SILVIU GENESCU Britanicul Ron Hormblew are 69 de ani BWWT Jim Anul ix B ■ ■ 3281 2 Studenții sunt tentați cu două milioane de dolarii O competiție mondială de proiecte de promovare a unor soluții de viitor, care se va desfășura pe regiuni - Europa, America de Nord, America Latină, Africa și Orientul Mijlociu. Asia Pacific ce se adresează studenților la arhitectură și construcții, cât și specialiștilor în domeniu, dar mai ales care are premii în valoare totală de două milioane de dolari, li s-a prezentat ieri tinerilor. Organizatorii concursului, Holcim Awards, au anunțat că la baza selecției stau cinci criterii: orice soluție inovatoare sau modernă trebuie să poată fi transferabilă și aplicabilă altor proiecte de construcții; proiectele trebuie să țină cont de protecția mediului înconjurător și de conservarea energiei; construcția propusă trebuie să îndeplinească standardele etice și de echitate socială, trebuie să aibă performanță economică și ultimul criterii ține de impactul estetic al construcției propriuzise. Vor fi acordate șase premii în fiecare regiune: locul I-100 000 USD, locul II - 50 000 USD și premiul III - 25 000 USD. Vor fi și trei mențiuni speciale £ câte 10 000 USD. La faza mondială vor participe primele trei proiecte câștigătoare, iar cel mai bun mai primește 500 000 USD, locul II - 250 000 USD și premiul III - 150 000 USD Informații, pe www. holcimawards.org. ANICA Tinerii au aflat cum un proiect le poate aduce faimă, dar și mulți bani întârziere la reluarea circulației cu tramvaiul De la începutul acestei săptămâni urmau să circule, din nou, tramvaiele dinspre Piața Traian spre Badea Cârțan, după cum anunțase viceprimarul Dorel Borza. Modernizarea liniei sale în zona Piața Traian face parte din programul de modernizare a infrastructurii transportului în comun cu tramvaiul. Numai că a trecut deja săptămâna și reluarea circulației nu s-a produs încă. Ieri, managerul general al RATT, Eugen Stănescu, ne-a spus că nu a fost vina celor de la tramvaie, ci au fost probleme la lucrările care se fac la pod, unde soluția tehnică a trebuit să fie modificată și de aceea s-a întârziat. Dar Eugen Stănescu a mai spus că, probabil, duminică dimineața se va da din nou drumul la tramvaie dinspre Piața Traian spre Piața Badea Cârțan. Și dacă cetățenii care circulă în această zonă pot răsufla un pic mai liniștiți, pentru cei care circulă cu tramvaiul pe linia 4 spre Circumvalațiunii vestea dată de viceprimarul Dorel Borza a fost că se va relua circulația curând, pentru că vor fi terminate lucrările până la sfârșitul acestui an. Doar că a venit iarna, iar vremea nu prea mai e favorabilă lucrărilor. Norocul rămâne în termenele cu Banca Europeană de Investiții, care trebuie respectate vrând-nevrând. S. CONDEA Amânare de o săptămână pentru redeschiderea tronsonului Badea Cârțan - Piața Traian Cere Octavian Belu comision? Instanța Tribunalului București a audiat-o, ieri, pe fosta gimnastă Oana Petrovschi în procesul în care aceasta cere daune morale Federației Române de Gimnastică și antrenorilor lotului olimpic, pentru „tratamente inumane“ aplicate în timpul antrenamentelor. Fosta gimnastă, care cere FRG și celor trei antrenori, Octavian Belu, Mariana Bitang și Lucian Sandu, un miliard de lei, a răspuns la un set de câteva zeci de întrebări. Fosta gimnastă a spus că, atunci când acuza dureri de spate, era dusă uneori la medic, dar, alteori, era forțată să facă antrenamente sau să participe chiar la concursuri. Referitor la acuzațiile de tratamente inumane la care ar fi fost supusă de către antrenorii lotului olimpic, gimnasta a declarat că, deși le-a spus acestora că are dureri de spate, a fost forțată să facă exerciții la paralele, cu piciorul în ghips și cu doi saci de nisip de un kilogram la celălalt picior. în cererea de chemare în judecată a celor trei antrenori, Oana Petrovschi susține că antrenorii i-ar fi cerut cinci mii de euro, reprezentând 30 la sută din câștiguri. Totuși, în fața instanței ea a recunoscut că nu este vorba despre toți antrenorii, ci doar de Octavian Belu și că, de fapt, nu exista o convenție scrisă la această obligație. Ea a spus că știa de la unele colege din lotul olimpic că, dacă nu va da acești bani, nu va mai participa la alte concursuri în urma cărora putea să fie admisă pe baza punctelor obținute la olimpiadă, la Europene sau la Mondiale. Oana Petrovschi i-a mai acuzat pe antrenori că aceștia le interziceau să le spună părinților ce probleme aveau la lot. Avocații celor trei antrenori au cerut instanței să introducă în cauză Institutul Național de Medicină Sportivă, pe motiv că acesta era singura autoritate care dădea avize medicale privind starea de sănătate a gimnastelor și că, în funcție de aceste avize, antrenorii făceau selecția pentru lot sau vedeau care gimnaste sunt apte pentru antrenament. SUPER LOTO 5 din 40 m 0EI, JOKER: 40 28 45 29 O Românești, dar Made in Italy Comisia pentru Reglementarea Comerțului (FTC) din Japonia a solicitat mai multor lanțuri de magazine specializate în comercializarea hainelor de marcă să retragă de pe piață pantaloni fabricați în România care aveau etichete potrivit cărora proveneau din Italia. Potrivit cotidianului japonez Mainichi Daily News, FTC a solicitat companiilor Tokyo’s Beams, Tomorrowland, Bay Cruise, United Arrows și World of Kobe să retragă pantalonii de pe rafturile magazinelor. FTC susține că retailerii au încălcat legea, folosind etichete care susțineau că hainele au fost fabricate în Italia, după cum fuseseră informați de o firmă importatoare. De fapt, pantalonii, vânduți la prețuri cuprinse între 15 000 yeni (110 euro) și 25 000 yeni (184 euro), fuseseră fabricați în România. Cele cinci rețele de magazine au vândut în ultimii patru ani circa 38 000 de perechi. „Aceste magazine au câștigat foarte multă încredere din partea consumatorilor. Am dat acest ordin pentru a corecta o eroare care continuă de patru ani“, a anunțat FTC. Cei cinci retaileri s-au declarat nemulțumiți de decizie, fiind posibil ca cel puțin unul dintre ei să conteste acțiunea. „Dacă acest ordin devine un precedent, nu vom mai putea să folosim companii de comerț pentru a importa haine“, a declarat un purtător de cuvânt al unuia dintre lanțurile de magazine foarte populare în rândul tinerilor. Yagi Tsusho Ltd, firma din Osaka care a importat produsele, a recunoscut că a greșit și și-a asumat responsabilitatea. PSD+PUR