Agenda Zilei, octombrie 2005 (Anul 10, nr. 233-258)

2005-10-14 / nr. 244

Virusul gripei aviare a fost identificat în România Analizele efectuate în România au confirmat prezența unui virus al gripei aviare, a anunțat Comisia Europeană, care a precizat că virusul a fost detectat în două mostre prelevate de la un pui și de la o rață de la o fermă din Delta Dunării (Ceamurlia de Jos). Nicolae Ștefan, directorul Institului de Diagnostic și Sănătate Animală, a precizat că nu se poate încă aprecia dacă este vorba de un virus înalt sau slab patogen, lăsând să se înțeleagă că este posibil ca virusul să fie periculos pentru om. Locuitorii din localitatea Ceamurlia de Jos ar putea să fi contractat virusul gripei aviare, a declarat Ștefan. Specialiștii britanici vor face o evaluare suplimentară pentru a se vedea dacă este vorba, într-adevăr, de virusul gripei aviare, iar, între timp, păsările din zona de focar și cele învecinate sunt sacrificate în continuare, a declarat Gheorghe Flutur, ministrul agriculturii. „Toate păsările din Ceamurlia de Jos și de pe o rază de trei kilometri din jurul localității sunt ucise“, a spus Flutur. Ministerul Sănătății a hotărât, ieri, achiziționarea a cinci mii de doze de medicamente antivirale de la Organizația Mondială a Sănătății, produsele fiind utilizate pentru tratamentul profilactic al contacților din focarul de gripă aviară, a declarat Eugen Nicolăescu, ministrul sănătății. D. BARANGA Pagina 2 Specialiștii sacrifică păsările din zona Ceamurlia de Jos și le duc la analize ( y / -/ / > _/ / t /g ( y y _—./ s' _/ f H,Kn* Wf A-y 16 pagini vineri, 14 octombrie 2005 /, y 60banițeoooiei) Unii consilieri locali nu vor să le cunoaștem declarațiile de interese Pro Democrația a convenit cu viceprimarul Adrian Orza publicarea pe site a declarațiilor de interese ale aleșilor. Numai că unii au cârut că nu se precizează explicit în lege că trebuie să fie făcute publice, alături de declarațiile de avere. Pentru a ieși din impas, secretarul Primăriei, Ioan Cojocari, i-a întrebat pe aleșii locali dacă sunt de acord să fie făcute publice. Din 23 câți erau în sală la ultima ședință, 20 au fost de acord, doi s-au împotrivit, iar unul s-a abținut. De ieri, au început să fie puse pe site-ul primariatm.ro declarațiile de interese ale aleșilor care au acceptat acest lucru. Primii care le-au făcut publice au fost primarul și viceprimarii. Astfel, Gheorghe Ciuhandu este și președinte al Asociației de prietenie Timișoara- Karlsruhe și membru în mai multe asociații nonprofit. Soția sa este asociat unic la SC Bau Plan SRL. Viceprimarul Adrian Orza este președinte al Asociației Casa Faenza, care se ocupă de copii în dificultate. Viceprimarul Dorel Borza e membru al Clubului Rotary și este acționar la SC Ambalajul Metalic SA, SC 3 TV SA, SC Racing Motor Star. Pe site-ul Primăriei sunt disponibile și declarațiile de interese pentru consilierii locali, însă doar pentru cei care au fost de acord cu acest lucru. S. CONDEA Viceprimarii și-au publicat declarațiile de interese O alianță pentru drepturile asiguraților Douăzeci de milioane de români, asigurați ai sistemului public de sănătate, sunt invitați să-și spună cuvântul în politica sanitară a României. La șase luni după constituirea în țară a Asociației Alianța Asiguraților pentru Sănătate, ieri, în Timișoara au fost prezentate obiectivele acestei organizații și liderul județean în persoana domnului Mircea Miclău, înființată în contextul crizei acute din sistemul asigurărilor sociale de sănătate din România, alianța are drept scop după cum declara președintele ei, Adrian Cojocaru - promovarea și apărarea drepturilor și intereselor asiguraților de sănătate prin asigurarea transparenței constituirii și cheltuirii fondurilor pentru sănătate, informatizarea permanentă a asiguraților asupra modului cum sunt repartizate aceste fonduri și sprijinirea celor asigurați cu asistență juridică de specialitate, mai ales în rezolvarea cazurilor de malpraxis. Obiective mari, în obținerea cărora Aurel Mihuț, lider BNS, prezent la întâlnirea de ieri alături de medici, sindicaliști, reprezentanți ai CAS și DSP Timiș, nu crede. Cei care doresc să devină membri ai alianței îl pot contacta pe Mircea Miclău latei. 0256-490443. Informații se pot obține pe site-ul www.aaps.ro. DELIAS. BARBU Mircea Miclău este președintele filialei Timiș a alianței Președinte nou la Tribunal Consiliul Superior al Magistraturii a făcut, ieri, publice rezultatele celei de-a treia probe a concursului pentru desemnarea președinților și vicepreședinților la mai multe tribunale și curți de apel din țară. Printre instanțele care au avut funcții de conducere vacante s-a numărat și Tribunalul Timiș. Aici, scaunul de președinte a fost girat timp de aproape un an de zile, cu delegație, de către judecătorul Marinela Mihalca, iar cele două posturi de vicepreședinte sunt neocupate de mai mult timp. La concurs s-au înscris trei candidați: Marian Bratiș, Lucian Iușan și Marinela Mihalca. Toți au vizat cea mai înaltă funcție, cea de președinte. Concursul a constat dintr-o testare psihologică, susținerea unui proiect managerial și o testare scrisă. Cel mai bun s-a dovedit a fi Lucian Iușan, actualul președinte al Judecătoriei Timișoara, care și-a depășit contracandidații la toate probele. El va fi numit în noua funcție după curgerea termenului de contestații. DANIELA A. BUDICI Lucian Iușan și-a depășit contracandidații la toate probele Căldura care înăbușă Pagina 4 SUPER LOTO 5 din 40 16 JOKER: 20 14 31 37 45 8 Cadou cu autografele tricolorilor Anca Boagiu, ministrul integrării europene, i-a oferit lui Olli Rehn, comisarul european pentru extindere, ieri, la plecarea acestuia din România, un tricou inscripționat cu numele comisarului european și o minge de fotbal cu autografele tricolorilor. Mingea a fost semnată de jucătorii echipei naționale de fotbal în Finlanda, la 8 octombrie, cu ocazia ultimului meci susținut împotriva reprezentativei acestei țări. Meci câștigat de jucătorii români. Trecutul lui Olli Rehn este legat de lumea fotbalului, el fiind, între anii 1996 și 1997, președintele Ligii Finlandeze de Fotbal. Comisarul european a făcut o vizită oficială la București, ieri, cu mai puțin de două săptămâni înainte de publicarea de către Comisia Europeană a raportului de monitorizare privind România. La București, comisarul european pentru extindere s-a întâlnit cu oficialități române. Pagina 3 . In atenția studenților din Timișoara ai Universității Spiru Haret din București Paginile 10 și II elli Rehn a primit de la Anca Boagiu un tricou și o minge de fotbal