Agenda Zilei, ianuarie 2006 (Anul 11, nr. 1-25)

2006-01-28 / nr. 23

Șl DIVERTISMENT ,,-■ .> ^ " UT sâmbătă, 28 ianuarie 2006 ■f&lp1' 60 bani (6000 lei) Noile certificate de revoluționar au venit cu scandal Revoluționarii s-au înghesuit, ieri, la Memorialul Revoluției, unde Secretariatul de Stat pentru Problemele Revoluționarilor a împărțit noi certificate în baza Legii 341/2004. Ca și în decembrie 2005, s-a lăsat cu circ, întrucât numărul celor care și-au făcut apariția l-a depășit cu mult pe cel al certificatelor aduse. SSPR a făcut revoluționari cu acte încă 271 de timișoreni, pe lângă cei peste 300 declarați în decembrie, însă comisia de la București mai are de verificat. Revoluționarii timișoreni se contestă între ei, lucru pe care l-au confirmat și ieri. „In cazul răniților și al urmașilor, nu există dubii. La luptători și arestați, interpretarea poate fi subiectivă. Cred că există totuși foarte mulți în Timișoara care au luptat în ’89 și nu au primit aceste certificate”, explică președintele Asociației 17 Decembrie, Corina Untilă. Beneficiarii certificatelor au semnat și o declarație în care afirmau că nu au colaborat cu fostele structuri ale Securității. Petrișor Morar, secretarul de stat pentru problemele revoluționarilor, afirmă că va continua verificarea dosarelor și nu va ceda la nici o presiune, astfel încât numai cei cu dosarele complete vor primi certificate. „Am făcut Revoluție pentru a respecta legea, nu pentru a fi încălcată”, declară Morar. împărțirea continuă și astăzi. O. MONORAN, D. BARANGA SSPR a împărțit ieri o nouă tură de certificate revoluționarilor timișoreni Austria-S' CE de fotbal are un nou trofeu Ieri, la Montreux, cu ocazia tragerii la sorți a grupelor preliminare pentru Campionatul European din 2008, oficialii UEFA au prezentat noul trofeu care va răsplăti campioana. Acesta va purta tot numele lui Henri Delauney, fost președinte al Federației Franceze de Fotbal, care a avut ideea organizării competiției. Trofeul este din argint, cântărește opt kilograme și are 60 de centimetri, cu 18 centimetri mai înalt și cu două kilograme mai greu decât primul, prezentat în 1960. Baza a fost lărgită pentru a fi mai stabilă. Numele țărilor câștigătoare, care erau înscrise pe un soclu de marmură, vor apărea pe spate. Ideea schimbării trofeului a aparținut președintelui UEFA, Lennart Johansson. Sorții ne-au fost relativ favorabili, România fiind trimisă în grupa G, al cărui cap de serie este... Olanda. Tot ieri, și-a cunoscut viitorii adversari și selecționata de-----------------------------------tineret. LIVIAN HOTICO Pagina 12 Trofeul este din argint, are opt kilograme și o înălțime de 60 de centimetri Astrale și unele VIP Remember Mozart, la unison cu inima lumii Născut la 27 ianuarie 1756 la Salzburg, Johannes Chrysostomus Wolfgangus Theophilus a schimbat, dacă nu fața lumii, cu siguranță... timpanul ei, căci de atunci orice partitură din creația universală am auzi poartă în ea ceva din Mozart. Numele Amadeus - traducerea latină a lui Theophilus (iubitorul de Dumnezeu) - și l-a luat mai târziu, în Italia. Primele piese le-a compus la 5 ani. Pentru „a arăta lumii acest miracol“, la 6 ani tatăl i-a organizat primul turneu... care a durat nouă ani! In 1862, Kochel a catalogat compozițiile lui Mozart: ultima sa creație, Requiem-ul, are numărul 626. Inima Timișoarei muzicale a bătut seri la unison cu a lumii întregi: o arhiplină sală I. Vidu s-a bucurat de superbul concert-medalion Remember Mozart, avându-l solist pe pianistul grec Giorgios Konstantinou. Maestrul Gheorghe Costin a dirijat Simfonia nr. 1 în Mi bemol major, Simfonia nr. 41 în Do major („Jupiter”) și Concertul pentru pian nr. 17. S. P. DONICI Pagina 9 Maestrul Gheorghe Costin a dirijat un superb concert-medalion Bani pentru copiii Europei Acțiunea caritabilă România pentru copiii Europei, organizată de Grupul la Nivel înalt, a reușit să strângă peste un milion de euro, în urma dineului care a avut loc la Palatul Parlamentului și a teledonului transmis de TVR. Teledonul a însemnat donații de aproape 150 000 de euro. Evenimentul a fost găzduit de Andreea Marin. Artiști precum Pepe, Luminița Anghel, Dida Drăgan, Victor Socaciu, Corina, Animal X, Fly Project, Vank și Nicola s-au alăturat benevol cauzei. Pe un alt platou, au fost prezente peste o sută de personalități care au răspuns la telefon. La teledon au participat, de asemenea, inițiatorii acțiunii caritabile: baroneasa Emma Nicholson și omul de afaceri Ion Țiriac. Evenimentul s-a bucurat și de prezența atletului Edwin Moses. Și sportivi de marcă s-au implicat în acțiunea caritabilă, fiind prezenți Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Laura Badea, Andreea Răducan, Leonard Doroftei, Violeta Beclea. La dineul caritabil au participat peste 350 de invitați, care au avut ocazia să o cunoască pe celebra autoare a seriei de romane Harry Potter, J.K. Rowling. La dineu s-au strâns 886 500 de euro. DANIELA BARANGA Sufilinuitl Weekend Câinii trebuie iubiți cu responsabilitate Dacă vă scoateți câinele la plimbare și nu curățați în urma lui atunci când e cazul, riscați o amendă de câteva sute de lei. Legislația există, iar Primăria este decisă să o pună în aplicare. Totodată, dacă unul dintre vecini nu acceptă în preajmă animalul dumneavoastră de companie, legea spune că trebuie să vă... conformați. Animalele pot fi deținute doar în condiții de cazare corespunzătoare”, precizează șeful Serviciului Administrare Mediu Urban al Primăriei, Vasile Ciupa. Din 15 februarie, în zona Circumvalațiunii Gheorghe Lazăr - Cloșca - Torontal va începe un proiect pilot pe care administrația îl sprijină prin Ecovet și FAUT. Carnete de sănătate, cipuri și zgărzi pentru toți câinii străzii din zonă, un centru de adăpostire și adopție sunt planurile proiectului care va dura patru luni și în funcție de care se va decide extinderea lui în tot orașul. „Ne limităm la câini, iar dacă ne reușește, pornim acțiunea și cu pisicile. Pentru bunăstarea animalelor trebuie să responsabilizăm cetățenii”, afirmă Adriana Tudor de la Ecovet, și anunță răspândirea unor broșuri și achiziționarea, pe viitor, a unor containere cu dispozitive speciale destinate mizeriei lăsate de animale pe stradă. OANA MONORAN Ecovet vrea să responsabilizeze iubitorii de animale