Agenda Zilei, iulie 2006 (Anul 11, nr. 153-178)

2006-07-24 / nr. 172

J» MMKIWV 4 by "% COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT £ ■ luni, 24 iulie 2006 , (7 I  «^^Nlllllll 111 21U 16 I 5* 9 4 8 4 5 6 "0 00067* 0 2 9 8 7 16 pagini 60 bani Controale la instituțiile sanitare Eugen Nicolăescu, ministrul sănătății, a criticat activitatea Direcțiilor de Sănătate Publică și a Caselor Județene de Asigurări de Sănătate din Cluj și Timișoara, pe care le consideră vinovate de criza medicamentelor din cele două județe și de faptul că încă se mai înregistrează cozi la eliberarea medicamentelor. El susține că a hotărât, împreună cu premierul Călin Popescu Tăriceanu, să-l trimită în cele două județe, la 1 august, pe președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, pentru că este primul responsabil de această situație. Potrivit lui Nicolăescu, Ministerul Sănătății nu are atribuții în ceea ce privește asigurarea cu medicamente compensate și gratuite în farmacii, singura instituție abilitată fiind Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, care încheie contracte cu farmaciile. El a mai precizat că la nivelul întregii țări, la sfârșitul lunii iunie, 30% dintre farmacii aveau fonduri neconsumate pentru medicamentele compensate. Ministerul Sănătății va cheltui, anul viitor, 350 de milioane de euro din taxa pe viciu pentru programe naționale și investiții în infrastructura sănătății publice, a declarat Eugen Nicolăescu, ministrul sănătății. El susține că încasările din taxa de viciu au depășit toate estimările inițiale. LILIANA IEDL Criza medicamentelor îi ține pe bolnavi la ușa farmaciilor A fost inaugurat noul sediu al Direcției de Cultură Prezent în Timișoara pentru a inaugura noul sediu al Direcției de Cultură și pentru a da prima semnătură, în Timișoara, pentru retragerea trupelor române din Irak. Adrian Iorgulescu, ministrul culturii, a vorbit despre proiectele pe care le are Ministerul Culturii. Iorgulescu, care a vizitat, la sfârșitul acestei săptămâni, Palatul Baroc, a dat un termen de finalizare pentru acest obiectiv: „în data de 18 sau 20 noiembrie, Palatul Baroc va fi deschis publicului larg”, a declarat ministrul. Mai mult decât atât, el a anunțat că în urma discuțiilor cu primarul Gheorghe Ciuhandu s-a decis ca în clădirea cinematografului Capitol să fie amenajat sediul Filarmonicii, în cel mai scurt timp. „Vom trimite specialiști în acustică pentru ca acea sală să corespundă standardelor”, a anunțat Iorgulescu. El a mai precizat că și grădina de vară va fi la dispoziția Primăriei, cu condiția ca aici să se deruleze proiecte culturale. Un alt proiect este cel de reabilitare a căminelor culturale din mediul rural. Nici sediul Partidului Național Libertal, filiala Timiș nu a fost uitat de ministru. „Este o clădire istorică și trebuie făcut un efort de restaurare”, a anunțat Iorgulescu. La inaugurarea noului sediu al Direcției de Cultură au fost prezenți prefectul Ovidiu Drăgănescu și Violeta Zonte, directorul instituției. LILIANA IEDL Adrian Iorgulescu a participat la inaugurarea noului sediu ■ . O ©«© ®»,", «La Spectacol cu câini Astăzi, de Ziua Poliției de Frontieră Române, la toate punctele de lucru aflate în subordinea Direcției Poliției de Frontieră Timișoara, din Timiș, Caraș- Severin și Mehedinți, au loc întâlniri între oamenii legii de la noi și colegii lor din Ungaria și Serbia. Aniversarea a adus pentru 61 de ofițeri și 67 de agenți de poliție avansarea, la termen, în gradul profesional următor. Cei prezenți sâmbătă la sediul din Calea Lipovei au avut parte de momente de relaxare, urmărind, printre altele, demonstrația Detașamentului de Intervenție, a câinilor din dotare sau fotbal. Cel mai mult au impresionat publicul cei patru câini ai poliției de frontieră. Ei și-au dovedit talentele și au arătat pericolul în care se pun cei ce încearcă să încalce legea. In pragul aniversării, 12 echipe de fotbal ale jandarmilor, pompierilor și polițiștilor s-au întrecut. Câștigători au fost polițiștii de frontieră de la Sânnicolau Mare. Aceștia s-au calificat în supercampionatul în care a fost prezentă și o formație din Serbia. Pe primul loc s-a situat Asociația Sportivă a Polițiștilor de Frontieră, urmată de Inspectoratul pentru Situații de Urgență Banat al județului Timiș. C. CĂLĂRĂȘANU Câinii Poliției de Frontieră au făcut o demonstrație Sunt pirați pe Dunăre Bande de hoți au reușit să jefuiască mai multe nave comerciale care se deplasau pe Dunăre, în sectorul românesc al fluviului, incidentele stârnind îngrijorare în privința riscului reapariției fenomenului pirateriei în Europa. Bandele de hoți acționează în special noaptea, deplasându-se cu șalupe sau bărci și folosind cârlige și frânghii pentru a urca la bordul navelor. într-un incident petrecut de curând în Portul Galați, hoții au reușit să urce la bordul navei Petr Beron, un feribot bulgar care transporta camioane, autoturisme și pasageri. Nava aștepta să fie verificată de autoritățile române, în cadrul unui control inopinat, astfel că pasagerii și membrii echipajului se aflau pe țărm. După ce s-au cățărat circa trei metri, hoții au jefuit vasul, furând bani și bunuri de valoare din vehicule, precum și cabluri și instalații de semnalizare de pe vas. Au reușit să fuge la bordul unor șalupe rapide. Potrivit companiei în proprietatea căreia se afle feribotul Bulgarian River Shipping - care operează curse pe Dunăre între Germania și Marea Neagră, incidentul este cel mai recent dintr-o serie de atacuri, majoritatea produse în zona Cernavodă, unde navele se aliniază pentu a intra pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, cu destinația Portul Constanța. Surdimmi Sftavt Sfij| Vine un nou val sufocant de căldură Timișorenii vor fi loviți de un nou val sufocant de căldură, începând chiar de azi, de la prânz, până joi seara, timp în care se vor înregistra temperaturi de 35- 36 de grade la umbră, în timp ce temperaturile reale vor depăși 40 de grade. Prefecturile din 18 județe, printre care și Timiș, au fost avertizate de Ministerul Mediului că indicele de confort termic temperatură-umezeală va depăși pragul critic de 80 de unități. Meteorologii spun că azi, în Timișoara se vor înregistra 36 ° C, iar miercuri mercurul va urca până la 37 ° C. Nici noaptea nu vom scăpa de căldură, deoarece vom avea 20 ° C. De vineri, sunt posibile furtuni izolate, iar la sfârșitul săptămânii temperaturile vor scădea până la 27 ° C, în timpul zilei, iar noaptea se vor înregistra 14 grade Celsius. Medicii recomandă un consum mare de lichide și o alimentație săracă în grăsimi. Persoanele cardiace și cele vârstnice trebuie să evite expunerile la soare. De asemenea, trenurile vor circula cu viteză redusă în perioada de caniculă, fapt care va determina întârzieri față de graficul de circulație. Ministerul Mediului i-a avertizat pe proprietarii de păduri că pericolul de incendiu este mare și le-a cerut să ia măsuri preventive. ADRIANA NICA Și în această săptămână, canicula ne va pune la grea încercare