Agenda Zilei, mai 2007 (Anul 12, nr. 100-125)

2007-05-15 / nr. 111

15 mai 2007 MAPAMOND tmmbt* nmfw milei 9 Nu are timp de Paris Hilton Arnold Schwarzenegger este ocupat cu chestiuni mult mai presante Arnold Schwarzenegger a declarat că are lucruri mult mai urgente de făcut decât să ia în considerare dacă să o grațieze pe Paris Hilton de cele 45 de zile de închisoare pe care le are de făcut. Fanii divei momentelor mondene și exceselor de tot felul au lansat o petiție online prin care guvernatorului Californiei i se cere să o grațieze de executarea pedepsei, însă Schwarzenegger a dat de înțeles că noua campanie „Eliberați-o pe Paris!“ se va termina cu rezultate dezamăgitoare. „Nu am primit nici o cerere“, a explicat Schwarzenegger când a fost întrebat dacă ar grația-o sau nu pe divă, însă a adăugat: „Am lucruri mult mai importante de făcut“ Guvernatorul Californiei este extrem de ocupat Apare a opta carte Harry Potter? J. K. Rowling vrea să scrie „un fel de enciclopedie“ Scriitoarea britanică J. K. Rowling a mărturisit că plănuiește să scrie o a opta carte din seria Harry Potter, în interes caritabil, deși cel de-al șaptelea volum, care va fi lansat în vară, va pune capăt aventurilor celebrului vrăjitor. Scriitoarea în vârstă de 41 de ani a anunțat pe site-ul său de internet: „Este posibil să scriu o carte în interes caritabil, un fel de enciclopedie a lumii pentru care să folosesc tot materialul care nu a apărut în celelalte cărți”. Această carte ar permite fanilor să intre mai adânc în lumea lui Harry Potter și a prietenilor săi și să cunoască detalii care nu au fost incluse în romanele anterioare devenite bestsellere. Rowling a scris deja două cărți de referință pentru lumea lui Harry Potter, Quidditch Through The Ages (Vâj-hațul de-a lungul timpului) și Fantastic Beasts And Where To Find Them (Animalele fantastice și unde le poți găsi). Aceste cărți au fost vândute pentru peste 15 milioane de lire sterline, bani care au fost donați fundației caritabile britanice Comic Relief. Datorită pot poveștilor fantastice veștilor magice ale lui Harry și ale prietenilor săi de la școala de vrăjitorie Hogwarts, Rowling a devenit una dintre cele mai bine plătite scriitoare din lume, cu o avere estimată de revista Forbes la 576 de milioane de lire sterline. Ultimul volum din seria Harry Potter, Harry Potter and the Deathly Hallows, va fi lansat pe piață pe 21 iulie. Site-ul Amazon a primit peste 1,5 milioane de cereri de rezervare din lumea întreagă pentru cea de-a șasea parte a seriei, Harry Potter și Prințul Semipur. Alain Delon, gazdă de onoare la Cannes Actorul jurase că nu va mai participa niciodată la festival Actorul francez Alain Delon, în vârstă de 71 de ani, va fi una dintre „gazdele de onoare” ale celei de-a 60-a ediții a Festivalului de la Cannes, după 15 ani de absență de pe Croazetă, deși anul trecut a jurat „că nu va mai urca niciodată scările” Palatului festivalurilor. La invitația președintelui festivalului, Gilles Jacob, Alain Delon va asista la ceremoniile aniversare prevăzute pe 20 mai. „Personal mă simt fericit ca după o lungă absență să urc pe aceste scări legendare”, a declarat actorul. Cea de-a 60-a ediție a Festivalului de la Cannes, care va începe mâine, se vrea a fi o călătorie în viitor, cu 22 de filme din lumea întreagă intrate în competiția oficială, dar și cu staruri hollywoodiene sosite să promoveze filmul lui Steven Soderbergh Ocean’s 13. In cadrul festivalului vor fi omagiați regizorii Claude Lelouch, Ermanno Olmi și Volker Schlöndorff și actorii Jane Birkin și Henry Fonda. Premiul Palme d’Or, atribuit anul trecut filmului Mângâierea vântului de Ken Loach, va fi decernat de un juriu prezidat de regizorul britanic Stephen Frears, din care face parte și scriitorul turc Orhan Pamuk, laureat al premiului Nobel pentru literatură pe 2006. Alain Delon va veni, totuși, la Cannes Michael Moore se ia de guvernul SUA Controversatul regizor a aflat că este investigat pentru deplasarea recentă în Cuba Intre Michael Moore și administrația Bush nu se poate desfășura, în nici un caz, nici un schimb de amabilități, după ce regizorul a lansat succesul său comercial cel mai remarcabil, filmul documentar Fahreinheit 9/11. Săptămâna trecută, autoritățile de la Washington au anunțat că Moore este subiectul unei anchete oficiale după ce a dus un grup de salvatori de după atacurile din 11 septembrie de la New York în Cuba, unde aceștia au beneficiat de tratament medical, timp în care Moore a filmat pentru ultima sa producție, SiCEO. Moore se face vinovat de încălcarea embargoului impus de Statele Unite Cubei cu 45 de ani în urmă, cetățenilor americani fiindu-le interzis să călătorească în insula comunistă, în prima sa replică vizavi de această controversă, Michael Moore a declarat că este victima unei anchete motivate politic: „Cred că decizia de a deschide o astfel de anchetă reprezintă un exemplu de abuz al guvernului federal sub administrația Bush, totul fiind motivat de rațiuni politice clare“. Moda adopțiunilor se răspândește printre vedete Cântăreața și compozitoarea Sheryl Crow, care a suferit o intervenție chirurgicală pentru îndepărtarea unei tumori la sân, anul trecut, a anunțat ca a înfiat, recent, un băiețel de două săptamani. „N cic‘ITM Wyatt (după tatăl meu) și Steven (dupa frățiorul meu și Scooter) și petrecem împreuna clipe minunate în familie“, a scris Sheryl Crow într-un mesaj lansat pe website-ul său propriu. Scooter este porecla managerului și prietenului ei vechi, Steven Weintraub Nu se cunosc alte detalii privitoare la băiețelul adoptat, însă reprezentantul vedetei a declarat ca copilul s-a născut în Statele Unite. Sheryl Crow, in vârstă de 45 de ani, și-a amânat turneul din America de Nord în luna februarie, anul trecut, pentru a se putea opera de cancer la sân. Ea a anunțat intr-un show televizat cu Ellen DeGeneres, in octombrie, ca scăpase de cancer. Operația sa a fost efectuata la o săptămână după ce ea și Lance Armstrong și-au anunțat ruperea logodnei și întreruperea relațiilor, care durau de doi ani. Carieră artistică în dificultate Regizorul danez Lars von Trier spune că-și simte mintea „golită“ O depresie puternică l-a incapacitat pe regizorul danez Lars von Trier în asemenea măsură încât cariera sa artistică este pusă în dificultate, chiar amenințată serios de tot. Regizorul, care a semnat filme precum Dogville, cu Nicole Kidman, sau Dancer in the Dark, cu cântăreața islandeză de muzică pop Bjork, a relatat ziarului Politiken că se simte foarte ciudat, pentru că de obicei se gândește la cel puțin trei proiecte deodată, însă acum mintea sa este „golită“. Von Trier a ajutat la fondarea mișcării Dogme, care cere realizatorilor de film să filmeze totul odată, la locația aleasă, și numai cu camere de luat vederi ținute din mână, cu lumină și sunet naturale. Conform celor relatate de presa daneză, von Trier s-a internat într-un spital din Copenhaga, cam pe la Crăciun, pentru a-și trata depresia. El este citat spunând că nu este sigur dacă-și va putea termina noul său proiect, Antichrist, care urmează să intre în producție la sfârșitul acestui an. „Presupun că Antichrist va fi următorul meu film, dar acum nu mai știu nimic. După ce am intrat în picaj, mă simt gol ca o foaie de hârtie“, a declarat el ziarului Politiken. _ Pericol lângă Parlament Muniție din al Doilea Război Mondial a fost descoperită în centrul Budapestei, în timpul unei operațiuni în care se utilizau excavatoare. Pirotehniștii au găsit în total în jur de 50 de grenade de mai multe tipuri, unele din Ungaria și altele fabricate în Germania, precum și o bombă de jumătate de tonă. Explozibilii, cântărind aproape o tonă, ar fi putut provoca o catastrofă dacă utilajul săpa mai adânc, a precizat un expert. ■ Canguri în pericol Activiștii pentru apărarea drepturilor animalelor din Australia au amenințat, ieri, cu proteste, în încercarea de a salva mii de canguri care urmează să fie sacrificați. Departamentul de Apărare din Australia plănuiește să angajeze vânători profesioniști care să împuște 3 200 de canguri gri, adică aproape jumătate din populația de 6 500 de canguri, în două baze militare de la marginea capitalei Canberra, într-o scrisoare adresată Guvernului de la Canberra. Departamentul de Apărare a afirmat că miile de canguri cauzau o erodare importantă în zona uscată.  Premieră muzicala Exodus, unul dintre albumele de marcă ale cântărețului Bob Marley, va deveni primul LP al unui artist disponibil în format memory stick, cu ocazia împlinirii a 30 de ani de la lansarea acestuia pe piață. Cu ocazia împlinirii a 30 de ani de la lansarea LP-ului, producătorii vor lansa pe piață albumul în două formate: memory stick USB în culorile roșu, auriu și verde și card de memorie microSD care poate fi utilizat pe telefoanele mobile, audio playerele portabile și computere. Albumul va fi disponibil și în format standard pe CD. Companie de distribuție europeană, lider pe piața românească în domeniul cosmeticelor profesionale, aparatură, mobilier pentru saloane de înfrumusețare (coafură). ANGAJEAZĂ: DIRECTOR ZONAL TOP LINE Descriere post - implementează politica de vânzări promovată de companie, menține și mărește portofoliul de clienți, realizează analiza pieței și monitorizează activitatea de marketing. Beneficii: salariu fix plus comision; autoturism; telefon; training Cerințe: • studii superioare experiență 2 ani • cunoaștere limba engleză plus utilizare PC. Contact așteptăm CV pe e-mail: office@topline.ro sau latel./fax 021-335 26 44, 43 REGIA AUTONOMĂ APĂ ȘI CANAL „AQUATIM“ TIMIȘOARA organizează interviu pentru ocuparea a 2 posturi de inginer electro. CERINȚE: 1. Studii superioare de profil electric; 2. Experiență minim 3 ani în exploatare constituie un avantaj; 3. Cunoștințe PC (Word, Excel, Power Point); 4. Cunoașterea limbii engleze constituie un avantaj. 5. Disponibilitate pentru program prelungit. La înscriere se vor prezenta: cerere de înscriere; diploma de studii; curriculum vitae. Informații suplimentare se pot obține la sediul regiei din str. Gh. Lazăr nr. 1 SA sau la telefon 201 370, 201 371, int. 3091. înscrierea se va face la Serviciul Resurse Umane, până în data de 29.05.2007. Interviul va avea loc în data de 30.05.2007 la sediul regiei din str. Gh. Lazăr nr. 11A, ora 10. S.C. ROTW GUARD SECURITY S.R.L. Angajează urgent în Timișoara și Lugoj AGENȚI DE PAZĂ (bărbați și femei). Condiții: Experiență în domeniu (atestat poliție sau foste cadre militare). Se oferă: salariu motivant, bonuri de masă. Informații la telefon 0723-189 256, 0730-979 122, 0745-315 999. SC ASIROM ANGAJEAZĂ CONSILIER JURIDIC PENTRU 4 ORE. CV-URILE SE DEPUN PÂNĂ ÎN 22.05.2007, LA SEDIUL DIN PIAȚA CONSILIUL EUROPEI NR 1 SAU FAX 494645. CONCURSUL VA AVEA LOC ÎN 28.05.2007, ORA 12,00, SCRIS + PROBA ORALĂ.