Agenda Zilei, iulie 2007 (Anul 12, nr. 152-177)

2007-07-25 / nr. 172

25 iulie 2007 SPORT M mivnm in ùUi \ 3 Fetele lui Tadici sunt favorite la calificarea în grupele Champions League Oltchim are mari șanse să ajungă în Liga Campionilor Turneul preliminar va fi organizat la Râmnicu-Vâlcea La o săptămână după ce va găzdui Supercupa Europei la handbal feminin, Oltchim Râmnicu-Vâlcea va organiza și turneul de calificare în grupele Ligii Campionilor. Inițial, acest turneu fusese atribuit clubului Madeira Andebol, însă portughezii au refuzat organizarea, astfel că ea a revenit grupării din Zăvoi, care deținea cea de-a doua opțiune. „Șansele noastre de calificare cresc considerabil“, a fost prima reacție la nivel declarativ a președintelui Oltchimului, Ioan Gavrilescu. Formația antrenată de Gheorghe Tadici se va bate pentru singurul loc calificant în Champions League cu norvegiencele de la Byasen Trondheim, Madeira, și o altă echipă venită din turul I preliminar. Vicecampioană mondială. România nu a avut în ultimii cinci ani echipă în grupele Ligii Campionilor la handbal feminin. Silcotub Zalău, în sezonul 2001-2002, este ultima grupare care ne-a reprezentat la acest nivel. Având un buget de peste 1,5 milioane de euro și salarii comparabile cu cele ale fotbaliștilor, jucătoarele de la Oltchim speră să pună capăt acestui blestem. Anul acesta, fetele selecționerului Tadici au câștigat Cupa Cupelor, obținând astfel cea mai mai mare performanță de după Revoluție. LML CORDEA Țintim Europenele de polo din 2010 S-au aflat adversarii de la finala Ligii Mondiale încurajați de performanța calificării, în premieră, la turneul final al Ligii Mondiale, oficialii Federației Române de Polo se gândesc foarte serios să ceară organizarea Campionatului European din 2010, atât la feminin, cât și la masculin, alături de Ungaria. Partidele ar urma să se desfășoare la Oradea și Debrecen. Cele două federații își vor prezenta în scurt timp candidatura comună către Liga Europeană de Natație (LEN), for al cărui director executiv, Szakadati Laszlo, este originar chiar din Oradea. LEN va comunica gazda competiției din 2010 în luna decembrie, cu ocazia Europenelor de natație în bazin scurt, care vor avea loc chiar la Debrecen. Contracandidatele pentru organizarea întrecerii continentale de polo de peste trei ani sunt Italia, Rusia și Olanda, între timp, FINA a stabilit componența grupelor la finala Ligii Mondiale, care va avea loc la Berlin, în perioada 7-12 august. Astfel, trupa lui Vlad Hagiu a fost repartizată în grupa A, alături de Serbia (campioana Europei), SUA și China, în vreme ce din grupa B fac parte Ungaria, Germania, Australia și Canada. Câștigătoarea turneului de la Berlin (alta decât Ungaria) obține calificarea directă la Jocurile Olimpice din 2008. LML GORDEA Poloiștii români au avut un parcurs de excepție la turneul de la Portugalete Una caldă, alta rece Hănescu merge mai departe la dublu Româncele Edina Gallovits și Raluca-Ioana Olaru au cele mai bune clasări în clasamentele tenisului profesionist din întreaga lor carieră. Cele două au confirmat și prin rezultatele de ieri faptul că traversează o perioadă favorabilă. Timișoreanca Edina Gallovits a furnizat surpriza primului tur a turneului WTA de la Bad Gastein (126 500 de euro) și s-a calificat în turul doi după ce a eliminat-o pe jucătoarea franceză Aravane Rezai, cap de serie numărul 5, cu scorul de 3-6, 6-3, 6-3. Lui Raluca- Ioana Olaru i-a lipsit puțin noroc pentru a ajunge în turul doi, fiind învinsă de estonianca Kaia Kanepi cu 2-6, 6-4, 5-7. în runda inaugurală a tabloului de dublu din cadrul Openului Croației de la Umag (353 450 de euro), perechea Victor Hănescu/Jean Claude Scherrer (Elveția) a câștigat confruntarea cu italienii Pietro Fanucci/Filippo Volandri, cu scorul de 6-3, 7-5. CRISTIAN ONACA Hănescu a avansat la Openul Croației „Stejarii“ își fac încălzirea pentru Cupa Mondială Mavrodin a preluat temporar banderola de căpitan de la Socol Naționala de rugby a României a disputat primul său meci din cadrul etapei de pregătire de dinaintea Cupei Mondiale. Adversară i-a fost selecționata România Amatori, echipă alcătuită din cei mai buni jucători din țară, în afara celor de la lot. Partida a avut loc luni seara, pe terenul Arcul de Triumf din București, și s-a încheiat cu victoria „stejarilor“ cu scorul de 6-1 la eseuri. Din prima reprezentativă au lipsit însă câțiva jucători de bază, precum Sorin Socol, Alexandru Manta și Costică Merșoiu, aflați în perioada de recuperare după accidentări mai vechi; în aceste condiții, banderola de căpitan a fost purtată de Răzvan Mavrodin. Talonerul formației franceze Pau a reușit chiar să culce o dată balonul în terenul de țintă advers, achitându-se cu brio de atribuțiile ce i-au revenit în calitate de „om orchestră“. Celelalte eseuri ale tricolorilor au fost marcate de Ursache, Tudori, Păulică, Gontineac și Bogdan Bălan, în vreme ce pentru România Amatori a punctat dinamovistul Bărbuliceanu. Acest meci a încheiat primul stagiu de antrenamente al rugbyștilor români, următorul fiind programat între 30 iulie și 3 august, tot la București. IMl GORDEA Răzvan Mavrodin (prim-plan) are experiența jocurilor cu miză  Volei pe plajă Echipa feminină Lugoj Kappa Sport a câștigat Campionatul Național de volei pe plajă, competiție desfășurată zilele trecute, în stațiunea Mamaia. Cu Simona Buz și Loredana Calinciuc în componență, formația timișeană a trecut în finală de CSȘ 1 Constanța Black Team cu scorul de 2-0 (25-8, 25-14). La masculin, s-a impus Mikasa, după ce în ultimul act a învins cu 2-0 pe Skinless Oradea. (S. G.) Despăgubiri înotătoarea Camelia Potec cere ca despăgubiri 150 de mii de euro unei reviste pentru că i-ar fi folosit imaginea fără acordul ei pentru a promova produse cosmetice, dezbaterile în proces urmând să fie reluate în septembrie. (L. G.) Formula 1 Marele Premiu al Bahrainului va fi prima cursa a sezonului 2008 din Formula 1, urmând ca Grand Prixul Australiei, care deschidea în mod tradițional noua stagiune, să fie a doua etapă din calendar. (L. G.) 24-25 iulie și 1. Dinamo Zagreb - Khazar Lenkoran I. După 1-1 în Azerbaidjan, croații au prima șansă la calificarea în turul II preliminar al Ligii Campionilor. 2. Bate Borisov - Apoel Nicosia X. O remiză le este la îndemână ciprioților pentru a elimina campioana din Belarus grație avantajului din meciul tur, scor 2-0. 3. FC Ranger’s Șerif Tiraspol. Moldovenii întâlnesc un adversar modest și fără experiență în cupele europene. După 2-0 în tur, Șerif este practic calificată în runda următoare. 4. Hafnarfjordur - HB Torshavn 1. X. După ce a pierdut cu 1-4 în prima manșă, campioana din Insulele Feroe are doar șanse teoretice să răstoarne soarta calificării în defavoarea islandezilor. 5. FK Ventspils - The New Saints 1. Letonii au nevoie de o victorie la o diferență minimă pentru a-și îndeplini obiectivul: calificarea în turul II din preliminariile Champions League. 6. Levadia Tallinn - Pobeda Prilep 1. Soarta calificării s-a decis în măsură de 70% încă din meciul tur. Estonienii au câștigat și în Macedonia, scor 1-0, și sunt cu un picior în turul II. 7. FC Astana - Olimpi Rustavi 1. X. Confruntarea este foarte dezechilibrată și se reia de la 0-0, scor cu care s-a încheiat meciul din Georgia. 8. FBK Kaunas - Zeta Golubovici X. Lituanienii sunt obligați să atace încă din start și să anuleze avantajul luat de muntenegreni după prima manșă, scor 3-1. 9. MSK Zilina - F’91 Dudelange 1. Reprezentanta Luxemburgului nu are nicio șansă în dubla cu slovacii de la Zilina, pierzând și confruntarea de pe propriul teren cu 2-1. 10. IF Elfsborg - Linfield FC 1. Fără nicio îndoială, suedezii au prima șansă la calificarea în turul II. 11. Pyunik Erevan - Derry City 1. După 0-0 în tur, totul este posibil în capitala Armeniei. 12. FK Sarajevo - FC Marsaxlokk 1. Bosniacii s-au impus și în Malta cu un scor care ne scutește de alte comentarii. 6-0. 13. KF Tirana - NK Domzale X. Slovenii au de apărat fragilul avantaj de 1 -0 în Albania. CRISTIAN ONACA